DJI F550 / F450 Naza - wasz setup vs. czas lotu
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
To dałeś do myślenia.bolcio30 pisze:Cześć
Odnośnie czasu lotu - mam 2 takie same modele zbudowane na ramie X450, ESC multistar 15A z softem simonka, Śmigła 8x4,5 silniki turnigy 1100KV + bateria Turnigy 2200mAh. W jednym modelu mam zamontowany kontroler DJI Naza M Lite + GPS, w drugim AIO + OSD + Mobius + nadajnik wideo(z jednego akumulatora zasilany) i odziwo na Nazie na tej samej baterii mogę latać max 5 minut gdy na AIO ok 10 minut. Dlaczego jest taka przepaść?
Proszę:loop pisze:Bolcio, pokaz fotki obu, najlepiej obok siebie
dodam że latam na tej samej aparaturze i odbiorniku.
na weekendzie sprawdzę jeszcze na nowych Turnigy 3s 3000mAh 40C. Aktualnie latam na 3s 2200mAh 20C
P.S. na tej ramie, na której jest aktualnie DJI Naza M Lite latał Multiwii i też miałem porównywalne, jak nie dłuższe czasy lotu do AIO:) (ok 10-13minut)
- Freddie Chopin
- Posty: 337
- Rejestracja: sobota 11 sty 2014, 13:36
- Lokalizacja: Zawiercie
- Kontakt:
Kontroler faktycznie tyle prądu nie "wciągnie", jednak pewnie sporo zależy od tego w jaki sposób steruje silnikami. To pewnie tak jak z samochodami - mając ten sam samochód, te same warunki, tą samą trasę itd. jednemu kierowcy wyjdzie spalanie 10l/100km, drugiemu 6l/100km.
:: freddiechopin.info ::
- Freddie Chopin
- Posty: 337
- Rejestracja: sobota 11 sty 2014, 13:36
- Lokalizacja: Zawiercie
- Kontakt:
Bardziej myślałem o tym, że jeden kontroler może starać się obroty regulować "delikatnie", a drugi wysokość reguluje ciągłym przyspieszaniem i hamowaniem silników ("dynamiczna jazda" (; ). Efekt jest taki sam, tyle że w jednym śmigła kręcą się np. 1000rpm, a w drugim jest ciągły "sinus" pomiędzy 750rpm a 1250rpm.loop pisze:Na pewno nie wchodzi w to prędkość obrotowa śmigieł, bo szybsze obroty oznaczały by lot w górę po prostu :)
:: freddiechopin.info ::
Hmm
Naza faktycznie lata spokojnie, a AIO naprawdę można poszaleć i to dosłownie. Pacząc na dynamikę lotu to powinno być odwrotnie z czasem lotu. Może mi ktoś powiedzieć jak najlepiej (optymalnie) ustawić pomiar napięcia na Nazie? Robiłem to tak jak jest w manualu. Jakie macie ustawione spadki pomiędzy tymi 2-ma ostrzeżeniami?
Czy jeżeli będę miał to źle ustawione to mając w rzeczywistości jeszcze połowę pojemności akumulatora Naza będzie jeszcze latała czy będzie coraz powolniej latała i lot będzie się obniżał (brak zapasu mocy)
Naza faktycznie lata spokojnie, a AIO naprawdę można poszaleć i to dosłownie. Pacząc na dynamikę lotu to powinno być odwrotnie z czasem lotu. Może mi ktoś powiedzieć jak najlepiej (optymalnie) ustawić pomiar napięcia na Nazie? Robiłem to tak jak jest w manualu. Jakie macie ustawione spadki pomiędzy tymi 2-ma ostrzeżeniami?
Czy jeżeli będę miał to źle ustawione to mając w rzeczywistości jeszcze połowę pojemności akumulatora Naza będzie jeszcze latała czy będzie coraz powolniej latała i lot będzie się obniżał (brak zapasu mocy)
- Freddie Chopin
- Posty: 337
- Rejestracja: sobota 11 sty 2014, 13:36
- Lokalizacja: Zawiercie
- Kontakt:
Eeee tam, ja widzę że te porównania czasu lotu to bazują na alarmach ustawionych w Nazie... Myślałem że choć opierają się o pomiar ładowarką... Jak w jednym są inaczej progi niż w drugim, to nie dziwne że czasy wychodzą inne [;
:: freddiechopin.info ::
Ja i tak obstaję przy swoim. Normalne, że żeby mieć porównanie trzeba wykonać 2 loty ta tym samym pakiecie powiedzmy po 7 min( jeżeli 10 nie ma opcji uzyskać). Potem sprawdzamy ile weszło po danym locie w pakiet i wszystko jasne. Myśle że istotne dla testu będzie też napięcie w momencie lądowania[/thumb]
Pozdrawiam Daniel
Panowie - dajcie mi czas do weekendu - postaram się wszystko sprawdzić:)) Przede wszystkim wyłączę alarm w Nazie i porównam czas zawisu żeby ew minimalnie uszkodzić model:))
O wszystkim napiszę
O wszystkim napiszę
TAROT Ironman FY650 - 3DR Pixhawk - ZTW Spider 30A - TAROT 4006/620KV - 1355 - Boscam 5.8GHz 400mW
TAROT 680PRO - DJI NAZA M v2 - Multistar 30A - TAROT 4006/620KV - 1355 - Boscam 5.8GHz 200mW
ZMR QAV250 - ZMR 1804 2400KV ESC 10A Simonk Naze32 10 DOF
TAROT 680PRO - DJI NAZA M v2 - Multistar 30A - TAROT 4006/620KV - 1355 - Boscam 5.8GHz 200mW
ZMR QAV250 - ZMR 1804 2400KV ESC 10A Simonk Naze32 10 DOF
hexa F550 fabryczny zestaw.
Silniki DJI 2212 920kv / Kitowe 10x3.8 / 4S 5000mah / Zenmuse / Gopro.
Tryb Atti. Po 8/9min zabawy typu góra, dół, prawo, lewo, zaczyna migać czerwona dioda, ponad 3min później hexa sama zaczyna delikatnie opadać ale dając więcej gazu można jeszcze utrzymywać ją w powietrzu. Po ponad 14 minutach ląduje sama już dość gwałtownie. Po tym locie do aku weszło 4780mah.
Czyli około 10/12min bezpiecznego lotu z gimbalem i kamerką. Uważam że to dobry wynik.
Silniki DJI 2212 920kv / Kitowe 10x3.8 / 4S 5000mah / Zenmuse / Gopro.
Tryb Atti. Po 8/9min zabawy typu góra, dół, prawo, lewo, zaczyna migać czerwona dioda, ponad 3min później hexa sama zaczyna delikatnie opadać ale dając więcej gazu można jeszcze utrzymywać ją w powietrzu. Po ponad 14 minutach ląduje sama już dość gwałtownie. Po tym locie do aku weszło 4780mah.
Czyli około 10/12min bezpiecznego lotu z gimbalem i kamerką. Uważam że to dobry wynik.