Zna się ktoś na samochodach RC?

auta...

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
pirzol
Posty: 986
Rejestracja: czwartek 18 sie 2011, 19:57
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: pirzol »

skoro pytasz... chmm... 700-800zł +KW , lub za używane gogle fpv np, base ;)
----------------------
http://www.fpvdrones.pl
Encyklopedia FPV, RC Heli i nie tylko...
Szkolenie VLOS - pomoc w samokształceniu.

Realis familiam pater, mater et filii est.
Awatar użytkownika
xcichyx
Posty: 881
Rejestracja: niedziela 04 gru 2011, 11:35
Lokalizacja: Piła

Post autor: xcichyx »

Muszę się zainteresować tematem i swojego T-Maxxa na brushless przerobić. Powiem szczerze, że silnik Trx 3.3 nitro to szatan ale fajnie mieć na podwórku pewien ład i lipolami dziada karmić
Pozdrawiam Daniel
Awatar użytkownika
pirzol
Posty: 986
Rejestracja: czwartek 18 sie 2011, 19:57
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: pirzol »

xcichyx pisze:Muszę się zainteresować tematem i swojego T-Maxxa na brushless przerobić. Powiem szczerze, że silnik Trx 3.3 nitro to szatan ale fajnie mieć na podwórku pewien ład i lipolami dziada karmić
nie powinno to być skomplikowane, z tego co pamietam
poszukaj w USA używki, prościej chyba będzie kupić na dawce części (skrzynia biegów, kardany, płyta podłogowa...)

polecam Ci silniki Feigao z ośką 5mm, wydłużone, maja potężnego kopa.
jako regiel uzylem Mamby, przerobionej z deka aby chłodzenie polepszyć.

pzdr
Piotr
----------------------
http://www.fpvdrones.pl
Encyklopedia FPV, RC Heli i nie tylko...
Szkolenie VLOS - pomoc w samokształceniu.

Realis familiam pater, mater et filii est.
Awatar użytkownika
Rurek
Posty: 16419
Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)

Re: Zna się ktoś na samochodach RC?

Post autor: Rurek »

Yazutsu pisze:Wiem że to nie to forum
A gucio prawda ;-)
Jak widzisz przeniosłem do stosownego działu który jest tu od początku :-)
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
Awatar użytkownika
Yazutsu
Posty: 668
Rejestracja: sobota 31 gru 2011, 01:18
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Yazutsu »

Rurek pisze:A gucio prawda
Jak widzisz przeniosłem do stosownego działu który jest tu od początku
O kurczaki , no faktiko, nawet nie wiedziałem że taki dział mamy:)

pirzol,
A jesteś w stanie mi wymienić co jest lepsze w tym twoim wózku od tego http://www.rcwroblik.pl/model+elektrycz ... 01,i2.html ?
Używanego się nie boję tylko zanim wydam taką kasę muszę wiedzieć co kupuję.
Andrzej
Awatar użytkownika
pirzol
Posty: 986
Rejestracja: czwartek 18 sie 2011, 19:57
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: pirzol »

Yazutsu pisze:
Rurek pisze:A gucio prawda
Jak widzisz przeniosłem do stosownego działu który jest tu od początku
O kurczaki , no faktiko, nawet nie wiedziałem że taki dział mamy:)

pirzol,
A jesteś w stanie mi wymienić co jest lepsze w tym twoim wózku od tego http://www.rcwroblik.pl/model+elektrycz ... 01,i2.html ?
Używanego się nie boję tylko zanim wydam taką kasę muszę wiedzieć co kupuję.
trochę trudno porównywać model buggi (chińskie wykonanie) do moedlu Traxxasa ala monster truck....

buggi (+/-/?)
- klasa zabawka (syma S107.... itp.)
+ niżej położony środek ciężkości (mniej wywrotny?)
+ nowy model na gwarancji (?), na gwarancje na czesci mech. nie licz.
? co jest w dyfrach ? plastik czy metal ?
? z czego są półosie ?
- części zapsowe ? kto to robi w, jaka seria... itp.
- niższy więc na trawie czy szutrze może ryć lub zawieszać się podwoziem

Traxxas E-Maxx brushless (+/-/?)
- klasa model proff zobacz zresztą na ceny modeli i zabawek http://www.rctrax.pl/search/Elektryczne ... 29,130,135

E-Maxx Traxxas kosztuje 2500zł

- mocno używany, bez gwarancji, przerabiany, upgrady :)
+ metalowe kardany
+ metalowe zebatki w dyfrach
+ wysokie zawieszenie, trawa/żwir nie utrudniaja jazdy
+ modułowa budowa, do remontu np. przedniego mostu, odłączasz przod od ramy i go naprawiasz,
+ duze kola, pasują też od serii revo itp...
+ podwójne łożyskowanie zwrotnic
- regulator przerabiany Mamba (zmieniony radiator), kiedyś mozna się zastanowic nad jego wymianą :)
+ dokumentacja Traxxasa, czesci dostepne z traxxasa, lub USA, allegro (czasem)
+ 8szt olejowych amortyzatorów
+ utwardzone zawieszenie (bezszczotka seryjne docisnie do ziemi), regulacja twardosci zawieszenia
+ tylna podpora z rolkami przeciw wywrotce na plecy.
+ dilnik Feigao o dużym momencie, 2382kv chyba 7XL, oska fi 5mm
+ skrzynia dwubiegowa 1,2 tak samo działa na wstecznym, zmiana biegów z apomoca przełącznika nawet podczas jazdy
pomocne gdy konczy sie juz pakiet lub gdy chcemy uzyc sily a nie predkosci...
itp. itd....
+ zapas czesci do modelu.
? model produkowany przez Traxxas juz wiele lat, przechodził szereg zmian (szersza wersja), najnowsze wersje nie posiadają skrzyni biegów, przy zakupie częsci trzeba zwracać uwagę na ew. róznice (rozstaw osi - półosie wersia wide). Części nadal są dostępne poneiważ model nadal jest w produkcji, chinczycy też reagują na potrzeby rynku :).


Traxxas udostepnia kompletne dokumentacje
rama
Obrazek

skrzynia biegow
Obrazek

tylni most+dyfer
Obrazek

przedni most + dyfer
Obrazek

regulator ESC Mamba ma mozliwosc ustawiania np. krzywych momentu itp...
http://www.rc-wheels.info/dane-e/index-feigao.html

tutaj model z moim Młodym :)
http://www.rc-wheels.info/dane-e/index-gallery.html


ESC Mamba, wybrane pozycje menu... (nie wiem czy znajde soft, podpinamy kabelkiem jak do aparatu cyfrowego przez USB, soft udostepnia Castle Creations http://www.castlecreations.com/downloads.html)

Obrazek Obrazek
----------------------
http://www.fpvdrones.pl
Encyklopedia FPV, RC Heli i nie tylko...
Szkolenie VLOS - pomoc w samokształceniu.

Realis familiam pater, mater et filii est.
Awatar użytkownika
Yazutsu
Posty: 668
Rejestracja: sobota 31 gru 2011, 01:18
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Yazutsu »

pirzol,
Łał , żeś się rozpisał :mrgreen:
Biorę, resztę dogadamy na PW.
Andrzej
Awatar użytkownika
databank
Posty: 511
Rejestracja: niedziela 05 lut 2012, 20:14
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: databank »

No to sie bedziemy ganiac na zlocie samochodami? ;)
---------------
BLACK SW 1900, osd/ap Zbig&Pitlab, fox 800, sony 600tvl, sony action, 9xr+Rangelink, FS Base, archos 705, biqad. max 12000m/1000m.
Awatar użytkownika
Yazutsu
Posty: 668
Rejestracja: sobota 31 gru 2011, 01:18
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Yazutsu »

Jeśli wszystko pójdzie po mojej myśli to tak :-P

EDIT:Jednak raczej nie, kurier się nie wyrobi. Ale swojego weź, poduczysz mnie co nieco.
Andrzej
Awatar użytkownika
databank
Posty: 511
Rejestracja: niedziela 05 lut 2012, 20:14
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: databank »

A na zlocie nie mozecie dobic transakcji?
---------------
BLACK SW 1900, osd/ap Zbig&Pitlab, fox 800, sony 600tvl, sony action, 9xr+Rangelink, FS Base, archos 705, biqad. max 12000m/1000m.
bolcio30
Posty: 262
Rejestracja: środa 08 maja 2013, 21:01
Lokalizacja: Rzeszów - Gorlice

Post autor: bolcio30 »

Maverick, Himoto, Amax, HSP to są prawie te same firmy - przynajmniej części w 98% się pokrywają. Ja jako mój pierwszy model kupiłem VRX SWORD



I wszystko było by pięknie gdyby nie ciężki dostęp do części zastępczych. Po tym modelu przesiadłem się na Himoto, założyłem nowy zestaw napędowy BRUSHLESS i naprawdę polecam te firmy, które wymieniłem powyżej - jeżeli nie chcesz przepłacać. TREXXAS to już wysoka półka cenowa - i stosunkowy przeskok jakościowy.

Co do prędkości na modelu STRADA (on-road 1/10) 3S ESC 80A silnik 5000KV mogę się pochwalić że spokojnie przekraczam 100km/h - samochód jest nie do opanowania.

Dla tego zanim się na coś zdecydujesz pamiętaj - sprawdź czy jest dostęp do części zapasowych i w jakiej cenie:))
Ostatnio zmieniony wtorek 28 maja 2013, 16:16 przez bolcio30, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Kwasiu
Posty: 1548
Rejestracja: niedziela 12 gru 2010, 15:18
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Kwasiu »

bolcio30, nie ma co porównywać Traxxasa do himoto czy hsp, to całkiem inna półka i to co można wyprawiać tymi modelami też, więc wolałbym kupić używanego traxxasa niż hsp czy himoto, przynajmniej w tej skali, a e-maxx podchodzi bardziej już pod 1:8 niż 1:10.
Awatar użytkownika
alexusa
Posty: 679
Rejestracja: niedziela 27 maja 2012, 05:15
Lokalizacja: Skąd innąd

Post autor: alexusa »

Traxxas jest dobra firma, ale rowniez ma swoje wady.
Jakosciowo polecam HPI.

Traxxas posiadam z synem - 4 samochody ... i z doswiadczenia polecam bardziej taka marke/samochod - do ktorej czesci zamienne sa dostepne od reki. Czesci do Traxxas w usa mozna kupic nawet w sklepie z czesciami do samochodow osobowych a przy ekstremalnej jezdzie - wszystko sie sypie bardzo szybko.

Mam brushless 3 pozycje - wygodniejsze w obsludze niz nitro i definiytywnie polecam naped na 4 kola. Napedzana jedna os jest dobra na asfalt - poza nim auto jest praktycznie niesterowne ...

A zabawa ? jest niesamowita ... odskocznia od latawcow, gogli i innym problemow ...
"Alcohol ... Because no great story starts with a salad ..."
bolcio30
Posty: 262
Rejestracja: środa 08 maja 2013, 21:01
Lokalizacja: Rzeszów - Gorlice

Post autor: bolcio30 »

Każdy ma to na co go stać - ale to - zgadzam się z wami, że TREXXAS jest jak najbardziej OK - ale części w PL są 2-4 razy droższe niż do tych tańszych modeli a uszkadzają się tak samo często:)

Np do Himoto komplet wahaczy mam za 16-20zł w sklepie.
TAROT Ironman FY650 - 3DR Pixhawk - ZTW Spider 30A - TAROT 4006/620KV - 1355 - Boscam 5.8GHz 400mW
TAROT 680PRO - DJI NAZA M v2 - Multistar 30A - TAROT 4006/620KV - 1355 - Boscam 5.8GHz 200mW
ZMR QAV250 - ZMR 1804 2400KV ESC 10A Simonk Naze32 10 DOF
klocolus
Posty: 1364
Rejestracja: wtorek 30 lis 2010, 23:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: klocolus »

A ja szczerze polecę modele xraya - mozna poszukać niedrogich używanych (pozawodniczych) na alledrogo. Zwykle w zestawie jest dużo części zamiennych.

Bez porównania do Traxxasa (w moim przypadku e-maxxa) pod kątem sterowności, łatwości prowadzenia i kosztów eksploatacji. Jeździłem ponad rok od zakupu 3-4 letniej używki właściwie nie wymieniając nic poza zdartymi oponami (a robiłem to dosyć intensywnie). Luzy były ogromne, mimo to dobrze się prowadził. Jeździłem aż go do końca zajeździłem - i jaki kolwiek remont był nieopłacalny.

W E-maxxie ciągle coś pękało, łamało się i zużywało. Xrayem xb8 można było porządnie przydzwonić, po czym odwrócić i jechać dalej.
Każdy ma swoje 6 minut :-)
ODPOWIEDZ