Ano dlatego ze taka data znalazla sie w projekcie nowych przepisow krajowych ktore mialy wejsc w zycie od poczatku stycznia 2022. I choc oczywistym jest ze przepisy nie moga dzialac wstecz, to mamy do czynienia z administracja publiczna ktora stosuje zasade "Nie mamy pana plaszcza i co nam Pan zrobi", wiec lepiej bylo dmuchac na zimne...Głuś pisze:Dlaczego? Przecież to bzdura rozpowszechniana przez ironsky i kilka innych stron
NOWE PRZEPISY (od 31 grudnia 2020) - PODSUMOWANIE
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Re: NOWE PRZEPISY (od 31 grudnia 2020) - PODSUMOWANIE
Re: NOWE PRZEPISY (od 31 grudnia 2020) - PODSUMOWANIE
Panowie, czy coś wiadomo na temat daty wejścia w życie projektu ustawy?
-
- Posty: 2
- Rejestracja: czwartek 10 mar 2022, 14:51
- Lokalizacja: Warszawa
Re: NOWE PRZEPISY (od 31 grudnia 2020) - PODSUMOWANIE
Czy aktualnie dalej mozna latać?
Ostatnio zmieniony czwartek 07 kwie 2022, 07:59 przez dniadwunastego, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: NOWE PRZEPISY (od 31 grudnia 2020) - PODSUMOWANIE
Jesli stosujesz sie do przepisow to tak.dniadwunastego pisze:Czy aktualnie dalej mozna latać?
Re: NOWE PRZEPISY (od 31 grudnia 2020) - PODSUMOWANIE
AKTUALIZACJA ROZPORZADZENIA WYKONAWCZEGO (EU) 2019/947
15 marca opublikowane zostalo Rozporzadzenie Wykonawcze Komisji (EU) 2022/425 zmieniajace Rozporzadzenie Wykonawcze Komisji (EU) 2019/947
Zmiany dotycza:
Tresc pierwszych trzech postow zostala odpowienio zmodyfikowana.
15 marca opublikowane zostalo Rozporzadzenie Wykonawcze Komisji (EU) 2022/425 zmieniajace Rozporzadzenie Wykonawcze Komisji (EU) 2019/947
Zmiany dotycza:
- przesuniecia konca terminu obowiazywanie przepisow przejsciowych dla dronow nie posiadajacych oznaczenia klasy o rok do 31.12.2023
- przesuniecia w kategorii szczegolej terminu koniecznosci posiadania aktualnego systemu zdalnej identyfikacji o pol roku z 1.07.2022 na 1.01.2024
- przesuniecia terminu od ktorego zaczynaja obowiazywac unijne scenariusze standardowe (STS) z 3.12.2023 na 1.01.2024. Do tego czasu mozliwe jest skladanie oswiadczen o lotach zgodnych z krajowymi scenariuszami standardowymi (NSTS) a juz zlozone zachowuja waznosc do maksymalnie 31.12.2025 (nie dluzej jednak niz 2 lata od ich zlozenia)
Tresc pierwszych trzech postow zostala odpowienio zmodyfikowana.
Re: NOWE PRZEPISY (od 31 grudnia 2020) - PODSUMOWANIE
Pawelsky,
Ty tak poczyściłeś swoje posty czy zmiana serwera to spowodowała?
Ty tak poczyściłeś swoje posty czy zmiana serwera to spowodowała?
pozdrawiam
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl
Re: NOWE PRZEPISY (od 31 grudnia 2020) - PODSUMOWANIE
Zmiana serwera, to jeden z bledow ktore opisalem, posty zawierajace tagi (np. quote, color, itp.) nie wyswietlaja sie poprawnie.
Re: NOWE PRZEPISY (od 31 grudnia 2020) - PODSUMOWANIE
Uzytkownicy Dji Mavic 3 beda mogli niedlugo mogli wystapic o nadanie certyfikatu klasy C1 co pozwoli im latac w kategorii Open A1.
Procedura przyznawania oznaczenia C1 ma byc dostepna w 4 kwartale 2022 i ma byc darmowa, dobrowolna (przynajmniej na poczatku) oraz niestety nieodwracalna.
Po wgraniu certyfikowanego firmware w czasie lotow w obszarze UE aktywowane beda (co najmniej) nastepujace ograniczenia:
https://www.dji.com/newsroom/news/dji-g ... c-3-series
Zamieszczam te informacje tutaj jako interesujaca z punktu widzenia przepisow, ale ew. dyskusje (o zapewne dosc negatywnym zabarwieniu) prosilbym prowadzic w osobnych watkach (np. tym poswieconym M3). Jest to spodziewana konsekwencja obowiazujacych przepisow, ktorych tutaj nie zmienimy.
Procedura przyznawania oznaczenia C1 ma byc dostepna w 4 kwartale 2022 i ma byc darmowa, dobrowolna (przynajmniej na poczatku) oraz niestety nieodwracalna.
Po wgraniu certyfikowanego firmware w czasie lotow w obszarze UE aktywowane beda (co najmniej) nastepujace ograniczenia:
- Obnizenie poziomu halasu do 83db.
- Odleglosc od osob/przedmiotow w trybie ActiveTrack bedzie ograniczona do 50m. Powyzej 50m ActiveTrack bedzie wylaczany.
- Dolne oswietlenie bedzie wlaczane/wyaczane automatycznie w zaleznosci od panujacych warunkow
- Oswietlenie na ramionach bedzie domyslnie migac podczas wlaczania drona.
https://www.dji.com/newsroom/news/dji-g ... c-3-series
Zamieszczam te informacje tutaj jako interesujaca z punktu widzenia przepisow, ale ew. dyskusje (o zapewne dosc negatywnym zabarwieniu) prosilbym prowadzic w osobnych watkach (np. tym poswieconym M3). Jest to spodziewana konsekwencja obowiazujacych przepisow, ktorych tutaj nie zmienimy.
Re: NOWE PRZEPISY (od 31 grudnia 2020) - PODSUMOWANIE
Dla zainteresowanych linki do prezentacji na temat DroneRadar.space, czyli aplikacji ulatwiajacej planowanie operacji i przygotowanie papierologi do lotow w kategorii specjalnej (i certyfikowanej).
VIDEO: https://www.youtube.com/watch?v=-TeQOl0GSY8
PREZENTACJA: https://dlapilota.pl/files/upld/Dronera ... 30511f.pdf
BLOG: https://www.droneradar.space/blog
VIDEO: https://www.youtube.com/watch?v=-TeQOl0GSY8
PREZENTACJA: https://dlapilota.pl/files/upld/Dronera ... 30511f.pdf
BLOG: https://www.droneradar.space/blog
Ostatnio zmieniony poniedziałek 22 maja 2023, 20:34 przez pawelsky, łącznie zmieniany 3 razy.
Re: NOWE PRZEPISY (od 31 grudnia 2020) - PODSUMOWANIE
NOWE WYTYCZNE PRZEZESA ULC W SPRAWIE NSTS-01 - NSTS-08
12 maja 2023 opublikowane zostaly nowe wytyczne Prezesa ULC w sprawie krajowych scenariuszy standardowych NSTS-01 - NSTS-08
Zmiany wchodza w zycie 30 dni po ich opublikowaniu, czyli 11 czerwca 2023.
Opis zmian mozna znalezc TUTAJ
12 maja 2023 opublikowane zostaly nowe wytyczne Prezesa ULC w sprawie krajowych scenariuszy standardowych NSTS-01 - NSTS-08
Zmiany wchodza w zycie 30 dni po ich opublikowaniu, czyli 11 czerwca 2023.
Opis zmian mozna znalezc TUTAJ