Nowe silniki KO Motor 2307.5 Method F 2540KV do przewinięcia

Dział specjalnie dla tri, quad, hexa, okto (i co tam jeszcze wymyślą) kopterów

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

TomPPP
Posty: 22
Rejestracja: środa 13 kwie 2022, 16:33
Lokalizacja: Gdynia

Nowe silniki KO Motor 2307.5 Method F 2540KV do przewinięcia

Post autor: TomPPP »

Witam.

Przez własną głupotę z nieznanych powodów uszkodziłem 4 nowe silniki KO Motor 2307.5 Method F 2540KV, dwa martwe, dwa niby kręcą normalnie ale po co ryzykować, nie wspominając że jak przewijać to komplet.

Silniki są nowe nie latane dlatego szkoda je do kosza wrzucać, fajny wygląd, fajna technologia z smarowaniem olejem itd. chciałbym je przewinąć lub dać do przewinięcia komuś kto to nie raz robił i dobrze zrobi a wręcz poprawi producenta.

Założenia:
- nawinąć jednym grubym drutem nawojowym (były cztery 0,28mm)
- nawinąć tak by pracowały na zasilaniu 6S przy jak największym KV (ESC 85A więc da radę)

Znalazłem kogoś na Facebooku kto to robił niestety nie odpisuje na wiadomości, jego ostatni prost jest z 2019r więc się domyślam że już tego nie robi, zatem pozostało samemu zabrać się do roboty.

Może macie doświadczenia z tym i doradzicie :
1. jakim (średnica) jednym drutem nawojowym zastąpić te cztery które były 4x 0,28mm średnicy ?
2. jaki drut nawojowy jest najlepszy, producent, rodzaj miedzi ?
3. przy zasilaniu 6S ile razy powinien być okręcony każdy ząb statora ?
4. może macie jakiś dokładny schemat owijania statora z 12 zębami w trójkąt (przy śmigłach GF 5552-3 przyda się więcej momentu obrotowego, a trójkąt to daje)?
5. czy po owinięciu trzeba drut zabezpieczyć lakierem, jeśli tak to jakim ?

Liczę na pomoc za którą z góry dziękuję.
KO Motors.jpg
KO Motors.jpg (477.91 KiB) Przejrzano 2445 razy
Awatar użytkownika
marcinoc
Posty: 234
Rejestracja: czwartek 18 kwie 2013, 06:09
Lokalizacja: Strumień - Zabłocie

Re: Nowe silniki KO Motor 2307.5 Method F 2540KV do przewini

Post autor: marcinoc »

https://www.alexrc.pl/index.php

Tutaj masz wieeele informacji na temat nawijania silników
TomPPP
Posty: 22
Rejestracja: środa 13 kwie 2022, 16:33
Lokalizacja: Gdynia

Re: Nowe silniki KO Motor 2307.5 Method F 2540KV do przewini

Post autor: TomPPP »

Bardzo dużo wiedzy - dziękuję za linka,
liczyłem że odezwie się ktoś kto to robił i podzieli się wiedzą jak zrobić dokładnie ten silnik bez wielkich teorii, albo zlituje się i odpłatnie profesjonalnie to zrobi.
Awatar użytkownika
marcinoc
Posty: 234
Rejestracja: czwartek 18 kwie 2013, 06:09
Lokalizacja: Strumień - Zabłocie

Re: Nowe silniki KO Motor 2307.5 Method F 2540KV do przewini

Post autor: marcinoc »

Może właśnie tam kogoś znajdziesz
TomPPP
Posty: 22
Rejestracja: środa 13 kwie 2022, 16:33
Lokalizacja: Gdynia

Re: Nowe silniki KO Motor 2307.5 Method F 2540KV do przewini

Post autor: TomPPP »

Nie chce zakładać tego samego tematu po kilku forach bo to jest słabe, i pewnie tak jak my zaglądamy tam tak oni zaglądają tu.
Poza tym patrząc po datach ostatnich odpowiedzi tamte forum od kilku lat jest prawie wymarłe.

Już co nieco ustaliłem:
1. mam zwój złożony z czterech drucików o średnicy 0.26mm co daje 0,053mm2 dla jednego drucika i razy cztery druciki = 0.212mm2
z tabeli najbliższa średnica pojedynczego drutu zastępujący cztery to 0.52mm czyli jak zamówię 0.6mm średnicy całkowitej i części przewodzącej 0.28mm2 daje pewien zapas mocy
a przy średnicy 0.6mm sześć zwojów w jednym ząbku statora zmieści się na jednej warstwie.

Chyba że się mylę to proszę o korektę.

2. schemat w jaki był nawinięty stator to trójkąt według schematu
Silnik trójkąt.jpg
Silnik trójkąt.jpg (266.46 KiB) Przejrzano 2362 razy
3. nawinięty drut zabezpiecza się żywicą , tak jak uszkodzenie izolacji statora wypełnia się nią.

4. Zmiana KV przy określonej liczbie zwoi statora (6 zwoi)
Stała przerabianego silnika KV x liczba zwoi
2540 x 6 = 15240

Stałą silnika dzielimy przez potrzebne KV
15200 / 1900KV = 8 zwoji na ząbek statora
15200 / 2150KV = 7 zwoji na ząbek statora

Tylko że trzeba to zrobić i jak się domyślam podczas nawijania nauczę się kilku nowych niecenzuralnych słów, więc nadal poszukuję kogoś kto się tym profesjonalnie zajmie.
Ostatnio zmieniony sobota 23 kwie 2022, 07:37 przez TomPPP, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
marcinoc
Posty: 234
Rejestracja: czwartek 18 kwie 2013, 06:09
Lokalizacja: Strumień - Zabłocie

Re: Nowe silniki KO Motor 2307.5 Method F 2540KV do przewini

Post autor: marcinoc »

Ja pierwsze swoje silniczki robiłem z napędów CD-ROM i nawijałem zawsze 1 drutem, nawijanie kilkoma drutami równolegle to po prostu pójście na łatwiznę - nie trzeba dbać o ułożenie drutu na rdzeniu itp. a efekt podobny.
Nie taki diabeł straszny jak go malują. nawijaj sam, ilość zwojów zrob jak w oryginale tylko 1 drutem, do układania używaj drewnianego patyczka.
Trzymam kciuki- masz o wiele łatwiejsze zadanie niż początki silników 3F przez które ja brnąłem - dodatkowo trzeba było wklejać neodymy na wirniku- Ty musisz tylko nawinąć "parę" zwojów!
TomPPP
Posty: 22
Rejestracja: środa 13 kwie 2022, 16:33
Lokalizacja: Gdynia

Re: Nowe silniki KO Motor 2307.5 Method F 2540KV do przewini

Post autor: TomPPP »

By nie mieszać dopisałem wzór na obliczenie KV do poprzedniego mojego prosta, proszę tylko o potwierdzenie prawidłowości mojego postępowania:

- czy dobrze policzyłem zamianę 4 drucików na 1 grubszy ??
- jeśli zwiększam średnicę druta to tylko zwiększam prąd który może przepłynąć przez silnik nie uszkadzając go, bez zmian jego parametrów ??
- jeśli zmieniam liczbę zwoi w moim przypadku z 6 na 7 to zmieniam KV z 2540KV na 2150KV przy 6S ??

- z wypowiedzi wnioskuję że nawijanie jednym grubym drutem przyczynia się do większej sprawności silnika niż kilkoma , a producent stosuje kilka drucików bo łatwiej to robić ??
- lepiej nawinąć drutem pojedynczo powlekanym czy podwójnie, czy wytrzymałość temperaturowa izolacji na drucie 200C wystarczy ??

Dziękuję za zainteresowanie tematem.
TomPPP
Posty: 22
Rejestracja: środa 13 kwie 2022, 16:33
Lokalizacja: Gdynia

Re: Nowe silniki KO Motor 2307.5 Method F 2540KV do przewini

Post autor: TomPPP »

Nawinąłem silniki , dla tych co będą to robić kilka porad:
- miałem silniki 2540KV (6 zwoi, każdy składający się z czterech drucików o łącznym przekroju rdzenia 0.5mm i nawinięciu w trójkątdo)
- chciałem obniżyć KV pod LiPo S6 i zwiększyć moment obrotowy więc wybrałem nawinięcie w TRÓJKĄT
- obniżyłem KV do 1900KV i zwiększyłem moment przez nawinięcie 8 zwoi na każdy ząbek statora
- zwiększyłem ilość miedzi przez nawinięcie pojedynczym drutem o rozmiarze rdzenia 0.6mm podwójnie laminowanym co zwiększyło o 20% ilość przewodnika
- pokryłem uzwojenie lakierem żywicznym elektro izolacyjnym do uzwojeń

Zmiany:
- lepiej wyglądający silnik
- większa sprawność dzięki więcej ilości miedzi
- mniejsze grzanie się silnika dzięki zwiększeniu przekroju o 20%
- niestety 2-3g. każdy silnik cięższy

Czy warto było ??? na pewno drugi raz tego robić nie będę ;)

Jak obliczyć KV macie powyżej tak jak i schemat nawijania w trójkąt .

A to wynik końcowy jeszcze bez przewodów silikonowych
KO Motros 1900KV.jpg
KO Motros 1900KV.jpg (687.3 KiB) Przejrzano 2196 razy
Może wiecie gdzie kupić taki olej do silników KO lub czym go zastąpić bo producent nie wysyła ze stanów do Europy i żaden przedstawiciel w EU go nie ma.
KO Oli.jpg
KO Oli.jpg (152.17 KiB) Przejrzano 2196 razy
Pozdrawiam
Ortas
Posty: 33
Rejestracja: niedziela 06 paź 2019, 20:21
Lokalizacja: Białogard

Re: Nowe silniki KO Motor 2307.5 Method F 2540KV do przewinięcia

Post autor: Ortas »

Cześć. Minęło trochę czasu od przewinięcia uzwojenia w silnikach,więc może opowiesz jak silniki KO Motor 2307.5 1900 kv działają z pakietem 6s? noi z jakimi śmigłami latasz :-> :->
ODPOWIEDZ