omnibus F4 GPS i MAG
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
omnibus F4 GPS i MAG
Witam, podłączyłem do omnibusa GPS Beitian BN-220 i niby wszystko działa ale potwornie się grzeje - nie można go dotknąć, na oko to ma ponad 60st.C! Do jakiej temperatury powinna się rozgrzewać prawidłowo działająca antena?
Druga sprawa to zewnętrzny kompas GY-271 jest jakaś zasada co do ułożenia płytki na ramie drona? Chodzi mi o ułożenie osi XYZ bo co do miejsca montażu to mam niewielkie pole manewru bo to rama ZMR250, teraz wszystko wygląda tak:
Druga sprawa to zewnętrzny kompas GY-271 jest jakaś zasada co do ułożenia płytki na ramie drona? Chodzi mi o ułożenie osi XYZ bo co do miejsca montażu to mam niewielkie pole manewru bo to rama ZMR250, teraz wszystko wygląda tak:
- Załączniki
-
- zmr250.jpg (223.21 KiB) Przejrzano 3891 razy
Re: omnibus F4 GPS i MAG
gps nie powinien się grzać, sprawdź zasilanie.
kompas jest za blisko przewodów, wyciągnig go poza. pozatym do czego ci kompas w takim małym copterze?
kompas jest za blisko przewodów, wyciągnig go poza. pozatym do czego ci kompas w takim małym copterze?
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
coper max 1729(na 5.8)
Re: omnibus F4 GPS i MAG
zasilanie z pinu +5V w Omnibusie, ale zaraz zmierzę do pewności.
Do czego mi kompas? Myślałem że iNAV potrzebuje go do bezpiecznego RTH
GPS podłączony jak na tym schemacie
Do czego mi kompas? Myślałem że iNAV potrzebuje go do bezpiecznego RTH
GPS podłączony jak na tym schemacie
- Załączniki
-
- omnibus wires.jpg (75.13 KiB) Przejrzano 3881 razy
Re: omnibus F4 GPS i MAG
nie podłączyłeś zasilania odwrotnie? o to dziwne jest bardzo.
BF ma rescue mode bez kompasu.
W takich małych copterach compas zawsze jest problemem.
BF ma rescue mode bez kompasu.
W takich małych copterach compas zawsze jest problemem.
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
coper max 1729(na 5.8)
Re: omnibus F4 GPS i MAG
iNav bez kompasu w trybie POSHOLD nie trzymał pozycji, nie odważyłem się na testowanie RTH.
Mam jeszcze drugą płytkę BN-220 muszę sprawdzić czy tak samo się grzeje.
Co do odwrotnego podłączenie to raczej nie miało to miejsca bo wszystko od początku na tych samych zarobionych wtyczkach i nic nie zmieniałem.
zastanawia mnie jeszcze prędkość transmisji na jakiej powinien działać GPS
---------- edytowano ----‐-----
napięcie zmierzone na zasilaniu GPS to 4,96V więc wszystko wygląda ok.
Mam jeszcze drugą płytkę BN-220 muszę sprawdzić czy tak samo się grzeje.
Co do odwrotnego podłączenie to raczej nie miało to miejsca bo wszystko od początku na tych samych zarobionych wtyczkach i nic nie zmieniałem.
zastanawia mnie jeszcze prędkość transmisji na jakiej powinien działać GPS
---------- edytowano ----‐-----
napięcie zmierzone na zasilaniu GPS to 4,96V więc wszystko wygląda ok.
Re: omnibus F4 GPS i MAG
FC samo ustawia prędkość do GPS. Zarobione chińskie wtyczki nie gwarantują niczego :)
iNav bez kompasu nie będzie działał (w sensie trybów z nawigacją) sprawdź BF i rescue mode.
Kompas w zły miejscu jest prawie gwarancją ucieczki coptera.
iNav bez kompasu nie będzie działał (w sensie trybów z nawigacją) sprawdź BF i rescue mode.
Kompas w zły miejscu jest prawie gwarancją ucieczki coptera.
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
coper max 1729(na 5.8)
Re: omnibus F4 GPS i MAG
wymieniłem GPS, drugi który miałem w zapasie działa poprawnie i się nie grzeje, niestety strasznie długo trzeba czekać na FIX-a ok. przy zimnym starcie to jakieś 2-3min.
Co do prędkości komunikacji z GPS to mam ręcznie ustawioną na 57600
Co do prędkości komunikacji z GPS to mam ręcznie ustawioną na 57600
Re: omnibus F4 GPS i MAG
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
coper max 1729(na 5.8)