Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Samoloty, szybowce, skrzydełka, delty...

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Czy ten opis był dla Ciebie przydatny?

TAK
52
95%
NIE
3
5%
 
Liczba głosów: 55

Awatar użytkownika
pma_
Posty: 4661
Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Lokalizacja: Gliwice/Katowice

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: pma_ »

samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
Awatar użytkownika
marcinoc
Posty: 236
Rejestracja: czwartek 18 kwie 2013, 06:09
Lokalizacja: Strumień - Zabłocie

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: marcinoc »

jak widać na filmiku kondensator ładnie wyrównuje spadki napięć (w sumie - taka jego rola)
ale co ze skokami/ "szpilkami" ?
Awatar użytkownika
pma_
Posty: 4661
Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Lokalizacja: Gliwice/Katowice

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: pma_ »

marcinoc pisze:jak widać na filmiku kondensator ładnie wyrównuje spadki napięć (w sumie - taka jego rola)
ale co ze skokami/ "szpilkami" ?
Szpilki są od fitra
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
lekarz
Posty: 165
Rejestracja: poniedziałek 01 lip 2013, 16:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: lekarz »

marcinoc pisze:jak widać na filmiku kondensator ładnie wyrównuje spadki napięć (w sumie - taka jego rola)
ale co ze skokami/ "szpilkami" ?
Filtr LC badany jest jako drugi i na oscloskopie są widoczne "szpilki". Kondensator ładnie je niweluje.

Czy pomiedzy APM i PM nie powinien być montowany jakiś filtr LC lub chociaż kondensator aby zniwelować ewentualne "szpilki" = braki w zasilaniu???
lekarz
Posty: 165
Rejestracja: poniedziałek 01 lip 2013, 16:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: lekarz »

maxiiii pisze:Pozostaje raczej kupno nowego. :( Masz prawdopodobnie wer 1.0 ) Te często były wadliwe.
Kupiłem nowy PM i jest to samo:( Ampery cały czas mają stałą wartość. Może jednak coś źle robię w ustawieniach? Poniżej screeny. Dodatkowo maksymalne wartości RSSI wynoszą 88-93%. Mogę jakoś skalibrować RSSI?
Przechwytywanie.PNG
Przechwytywanie.PNG (18.63 KiB) Przejrzano 4559 razy
Załączniki
Przechwytywanie3.PNG
Przechwytywanie3.PNG (164.62 KiB) Przejrzano 4559 razy
Przechwytywanie2.PNG
Przechwytywanie2.PNG (44.11 KiB) Przejrzano 4559 razy
Awatar użytkownika
Poli25
Posty: 917
Rejestracja: środa 25 lut 2015, 19:22
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: Poli25 »

Zastanawiają mnie dwie rzeczy. Dlaczego Arming Check masz na 0, powinno być na 1 i BATT CURR PIN powinien być na 3 jeśli masz PIXHAWK
lekarz
Posty: 165
Rejestracja: poniedziałek 01 lip 2013, 16:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: lekarz »

Poli25 pisze:Zastanawiają mnie dwie rzeczy. Dlaczego Arming Check masz na 0, powinno być na 1 i BATT CURR PIN powinien być na 3 jeśli masz PIXHAWK
Arming Check mam na 0 ponieważ na razie jestem w fazie testów i nie chciałem, żeby uzbrajanie mi przeszkadzało. Popełniłem błąd? Silnik obraca się.
Mam APM 2.6.
Czy to że uruchamiam silnik aby nie hałasować poniżej połowy może mieć jakiś wpływ?
Awatar użytkownika
Poli25
Posty: 917
Rejestracja: środa 25 lut 2015, 19:22
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: Poli25 »

Rozumiem że śmigła masz ściągniete. Pobór prądu sprawdzaj na HUDZIE
lekarz
Posty: 165
Rejestracja: poniedziałek 01 lip 2013, 16:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: lekarz »

Poli25 pisze:Rozumiem że śmigła masz ściągniete. Pobór prądu sprawdzaj na HUDZIE
Tak. Smigło ściągniete. Zmieniłem offset, piny dla voltów i amperów. Coś się wreszcie ruszyło:) Pobór prądu przy maksymalnych obrotach ok. 2-2,5A. Ze śmigłem powinno być 10 razy tyle. Dzięki za pomoc:)
Awatar użytkownika
Poli25
Posty: 917
Rejestracja: środa 25 lut 2015, 19:22
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: Poli25 »

Nie ma sprawy
lekarz
Posty: 165
Rejestracja: poniedziałek 01 lip 2013, 16:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: lekarz »

Podłączyłem wszystko zgodnie z poniższym schematem:
fpv1.4ppm.png
fpv1.4ppm.png (492.4 KiB) Przejrzano 4509 razy
Uruchomiłem silnik na maksymalne obroty. Przez parę sekund wszystko ładnie chodziło napięcie spadło z 11,5V do 9,6. Natężenie ok. 10A.
Zrobiłem podmianę akumulatorka bo ten wydawał mi się już za słaby. Niestety silnik już nie chciał się obracać. Stwierdziłem że zielona dioda odbiornika Orange LRS świeci się dosłownie na ułamek sekundy przy podłączaniu pakietu zasilającego 3S (drugiego pakietu od video nie podłączałem w ogóle).
Na wyjściu UBEKA napięcie w sposób losowy skakało sobie w przedziale 0-10,5V. Odlutowałem UBECA i podłączyłem bezpośrednio do Lipol-a uzyskując 5,2V. Po podłączeniu UBECA pomiędzy Lipol i PM uzyskuję 5,2V.
Odbiornik podłączony do komputera przez FTDI miga 8 razy diodą zieloną (dwa pierwsze mignięcia są szybsze).
Pytania:
1. Co się stało? Wcześniej na mniejszych obrotach wszystko chodziło jak należy.
2. Czy schemat połączeń jest OK?
3. Co teraz mogę zrobić?
farmaceuta
Posty: 132
Rejestracja: niedziela 14 lip 2019, 21:21
Lokalizacja: Mielec

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: farmaceuta »

Witam szanownych Panow...mam ciekawy problem..mianowicie po dlugiej zimie wytargalem skrzydlo na lake i start...wszystko dziala, ale w trybach Auto model zasuwa dosc szybko..cos z zakresu 60-70km...na kazdym trybie Auto tak samo..no Ja nic nie zmienialem i strasznie mnie to dziwi...parametry te same. Nawet wgralem od nowa soft teraz i co prawda nie latalem, ale juz na "stole" przy throttle powiedzmy 30-35% widze ze silnik zasuwa za szybko i prad tez w gore ostro..ktos mial cos takiego??
lekarz
Posty: 165
Rejestracja: poniedziałek 01 lip 2013, 16:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: lekarz »

farmaceuta pisze:juz na "stole" przy throttle powiedzmy 30-35% widze ze silnik zasuwa za szybko i prad tez w gore ostro..ktos mial cos takiego??
może aparatura Ci się rozkalibrowała.
farmaceuta
Posty: 132
Rejestracja: niedziela 14 lip 2019, 21:21
Lokalizacja: Mielec

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: farmaceuta »

[/quote]
może aparatura Ci się rozkalibrowała.[/quote]

Niestety to nie to...w logu widac wyraznie ze na wyjsciu 3 kanalu gaz zasuwa sobie na okolo 1750 ... Czyli mniej wiecej max gazu jaki jest dozwolony w trybach AUTO...0-75%
Awatar użytkownika
maxiiii
Posty: 2353
Rejestracja: piątek 03 kwie 2015, 07:04

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: maxiiii »

W trybie auto masz możliwość kontroli prędkości drążkiem THR. Od minimum do max ustawionym w MP.
ODPOWIEDZ