pma_ pisze:W copterach albo gps+mag jest na maszcie albo dość odsunięty od ramion (mam i tak i tak) może pokaż jak masz u siebie zamontowany mag w małym copterze bo jestem ciekaw.
A widziales zeby w ktorymkolwiek mavicu GPS byl na maszcie?
W samolocie jak masz problem z zakloceniami wywalasz go na skrzydlo albo na ogon i masz wystarczajaco odsuniety.
nie mówimy o rozwiązaniach gdzie firma pakuje kupę kasy żeby to było poprawnie zaprojektowane.
Możesz dać gps na koniec skrzydła tylko to już poważniejsza zmiana w model i nie każdemu się chce.
Ja zwykle mam w jednym skrzydle video w drugim rx ale to inna bajka.
Tak czy inaczej nadal nie widzę powodu kombinowania z mag. Jak zobaczysz mojego aggressor to gps jest razem z resztą gratów bo to jest wygodne.
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
pma_ pisze:nie mówimy o rozwiązaniach gdzie firma pakuje kupę kasy żeby to było poprawnie zaprojektowane.
Nie dramatyzuj, to nie jest rocket science.
pma_ pisze:Możesz dać gps na koniec skrzydła tylko to już poważniejsza zmiana w model i nie każdemu się chce.
Czyli jednak mozna...
pma_ pisze:Tak czy inaczej nadal nie widzę powodu kombinowania z mag. Jak zobaczysz mojego aggressor to gps jest razem z resztą gratów bo to jest wygodne.
Rob jak Ci tam pasuje tylko nie demonizuj uzywania mag w samolotach bo jest ono tak samo bezpieczne jak w multirotorach. Nie jest absolutnie niezbedne, bo skrzydlate rzadko stoja w miejscu i w wiekszosci przypadkow wystarczy COG z GPSu, ale jest przydatne, szczegolnie gdy latasz przy bocznym wietrze.
W ardupilocie kompas jest też używany w trybie auto. Po przełączeniu tego trybu ardupilot zapamiętuje wskazania kompasu i wszystkie dodatkowe elementy lotu dopasowywane są do ustalonego kierunku. Nigdy nie sprawdzałem auto bez kompasu więc nie wiem jak by zachował się bez niego.
koledzy mam pytanko; czy można poza standardowymi dla danego latadła mikserami przesłać przez APM-a dodatkowy kanał.
Chodzi o to że odbiornik korzysta z kodowania PPM-sum i nie ma wyjść PWM a chciałbym podłączyć do APM-a dodatkowe serwo lub sterownik oświetlenia
Witam . Nie zakładałem nowego wątku bo rzecz dotyczy APMa 2,8 . Autopilot w modelu latającego skrzydełka , lata i wszystkie ustawione funkcje wykonuje prawidłowo . Jak dotychczas nie mogę poradzić sobie z jednym problemem . Otóż na wyświetlaczu monitorka czy też googli wyświetla mi się komunikat BATT B LOV . Komunikat wyświetla się w tym samym miejscu z innym komunikatem NO GPS FIX ale po złapaniu fixa ten znika .
W MP wszystko co dotyczy baterii B wyłączane , w konfiguracji mini OSD też wyłączone . Przeczytałem ten i wiele innych wątków i jak na razie nie znalazłem rozwiązania . Czy ktoś z kolegów podpowie jak to wyłączyć ?
Dzięki po raz kolejny maxiiii
U mnie dokładnie na liście parametrów zmieniłem funkcję RC7_FUNCTION na "1" czyli "passthru" i kanał 7 pojawia się na wyjściu servo7
Już zamontowałem APM i podłączyłem wyjścia ale okazuje się że pod kanałem 1 mam ster wysokości, a powinien być gaz. Model jest już całkiem nieźle zabudowany i nie chciałbym go rozpruwać na nowo. Czy da się zmienić kanały na wyjściu APM?
Jak dla mnie coś namieszałeś z kolejnością kanałów, radzę trzymać się ogólnie przyjętych zasad
Możesz co prawda układać kanały "po swojemu" ale w przyszłości może to "zaowocować"...
kolejność kanałów na wyjściach APM dla samolotu:
1 - lotki
2 - ster wysokości
3 - silnik
4 - ster kierunku
dla skrzydła
1 - prawa lotka
2 - lewa lotka
3 - silnik
W nadajniku najczęściej spotykany układ to
1 - AIL
2 - ELE
3 - THR
4 - RUD
Dlaczego chcesz rozpruwać model żeby mienić kolejność kanałów - jeżeli podłączyłeś APM-a tak jak trzeba to musisz pozamieniać kanały w nadajniku.
p.s. Jak połączyłeś odbiornik z kontrolerem?
marcinoc pisze:Jak połączyłeś odbiornik z kontrolerem?
Ostatecznie zrobiłem według takiej kolejności jak napisałeś. Wcześniej miałem wszystkie kanały inaczej. Sam odbiornik z kontrolerem połączyłem jednym kablem PPM.
maxiiii pisze:Możesz sobie dowolnie ustawić.
Zgadza się. Dotyczy to jednak wejść do APM. Wyjścia da się zmieniać w zakładce serwo out (niestety po czasie to rozkminiłem).
Mam jeszcze jeden problem. Power Module ładnie wyświetla napięcie. Niestety natężenie ma przyjmuje stałe wartości:( niezależnie od tego czy silnik i serwa pracują. Bawiłem się z ustawianiem różnych parametrów w zakładce "battery module" oraz bezskutecznie zmieniałem parametry:
BATT_AMP_OFFSET,0
BATT_AMP_PERVOLT,18.0018
BATT_CAPACITY,3300
BATT_CURR_PIN,12
BATT_MONITOR,4
BATT_VOLT_MULT,10.1
BATT_VOLT_PIN,13