Zanim...
Zanim...



Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest sobota 17 kwie 2021, 05:45

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 371 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25  Następna

Czy ten opis był dla Ciebie przydatny?
TAK 94%  94%  [ 50 ]
NIE 6%  6%  [ 3 ]
Liczba głosów : 53
Autor Wiadomość
Post: piątek 01 sty 2021, 23:09 
Offline

Rejestracja: niedziela 14 lip 2019, 21:21
Posty: 129
Lokalizacja: Mielec
lekarz pisze:
Natomiast z odbiornikiem będzie większe obciążenie i boję się czy nie spalę tej diody.


Kurcze musisz poszperac troszke czy aby napewno wszystkie urzadzenia sa zasilane przez ta diode zabezpieczajaca i bezpiecznik, bo Ja reki sobie uciac nie dam...a nie chce glupot pisac i Ci w glowie mieszac.
No Ja odrazu pominalem zasilenie z PM'a tak wiec poruwnania nie mam.


lekarz pisze:
Jakbym się zdecydował jednak wypiąć kabelki z PM do które dokładnie?


Pare postow wczesniej wyslalem Ci zdjecie PM z opisem wyprowadzen..musisz wypiac +5v (2 skrajne kabelki bodajze)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 01 sty 2021, 23:32 
Offline

Rejestracja: poniedziałek 01 lip 2013, 16:42
Posty: 160
Lokalizacja: Warszawa
farmaceuta pisze:
Kurcze musisz poszperac troszke czy aby napewno wszystkie urzadzenia sa zasilane przez ta diode zabezpieczajaca i bezpiecznik, bo Ja reki sobie uciac nie dam...a nie chce glupot pisac i Ci w glowie mieszac.
No Ja odrazu pominalem zasilenie z PM'a tak wiec poruwnania nie mam.

Spoko. Na pewno się zainteresuję. Teraz już zmęczony jestem i idę spać. Póki co dzięki za pomoc.
farmaceuta pisze:
Pare postow wczesniej wyslalem Ci zdjecie PM z opisem wyprowadzen..musisz wypiac +5v (2 skrajne kabelki bodajze)

Faktycznie. Dzięki. Chyba za dużo spraw mam na głowie:D


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 13 sty 2021, 20:37 
Offline

Rejestracja: poniedziałek 01 lip 2013, 16:42
Posty: 160
Lokalizacja: Warszawa
Czy przewód serwa i/lub ekranowany kabel antenowy może przebiegać w odległości 2-5cm od kompasu/GPS?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 14 sty 2021, 05:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 25 lut 2015, 19:22
Posty: 876
Lokalizacja: Trzebnica


Może w niczym to nie przeszkadza.

_________________
Pozdrawiam
Piotr


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 14 sty 2021, 06:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 12855
Lokalizacja: Mikoszewo
Może w niczym a może w czymś. Rozrzut 2 a 5cm jest dość znaczny. Coś co "może" przeszkadzać w odległości 2cm, przy ponad dwa razy większej już nie musi. Nie wiadomo jakie serwo i jak mocno obciążone.
A tak naprawdę to musisz sprawdzić. GPS kabelki ignoruje o ile nie jest to aktywna antena więc tu nie będzie problemu. Z magnetometrem już tak różowo nie ma bo kabel serwa jest zasilany i to ze zmiennym poborem prądu w zależności od obciążenia serwa. Teoretycznie może powodować rozjazd w odczytach z MAG. Zrób test - połóż kabel obok MAG w odległości jaką planujesz, pomachaj nim trochę (serwem znaczy) dając jakeś obciążenie i zobacz czy ci odczyty z AP wariują czy nie.

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 15 sty 2021, 00:00 
Offline

Rejestracja: poniedziałek 01 lip 2013, 16:42
Posty: 160
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki. Serwo nie ma wpływu na kompas:)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 16 sty 2021, 01:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Posty: 4356
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
W samolotach używanie kompasu nie jest zalecane.

_________________
samolot max 4579/1293
coper max 1729(na 5.8)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 16 sty 2021, 21:47 
Offline

Rejestracja: poniedziałek 01 lip 2013, 16:42
Posty: 160
Lokalizacja: Warszawa
pma_ pisze:
W samolotach używanie kompasu nie jest zalecane.

Why?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 18 sty 2021, 13:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Posty: 4356
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
W skrócie bo latają do przodu, a potencjalne zakłócenia są ryzykowne.
Na stronie ardupilota jest więcej.

_________________
samolot max 4579/1293
coper max 1729(na 5.8)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 18 sty 2021, 13:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Posty: 9222
Lokalizacja: Polska
pma_ pisze:
W skrócie bo latają do przodu, a potencjalne zakłócenia są ryzykowne.
Na stronie ardupilota jest więcej.

Oficjalna doumentacja Ardu to akurat dopuszcza, ale odradza wylaczanie kompasu dla skrzydlatych...

https://ardupilot.org/plane/docs/common ... anced.html
Cytuj:
Compasses should always be enabled for Copter/Rover, but may be disabled (not recommended, if one is available) for Plane.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 18 sty 2021, 22:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Posty: 4356
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
OK, w iNav generalnie nie zalecają, faktycznie masz rację z ardupilotem,
https://github.com/iNavFlight/inav/issues/3963
Ale nie zmienia to faktu, ze trzeba zdecydować czy warto czy nie, szczegónie, że arducopter bywa problematyczny z mag i czasem masz głupi comunicat mag inconsistent.

https://www.youtube.com/watch?v=pfrNsW5 ... QvhWkRrzsV

_________________
samolot max 4579/1293
coper max 1729(na 5.8)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 18 sty 2021, 22:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Posty: 9222
Lokalizacja: Polska
pma_ pisze:
OK, w iNav generalnie nie zalecają

Jedyne czego nie zalecaja w iNav to latanie z kompasem nieopoprawnie skonfigurowanym, ale to dotyczy akurat kazdego komponentu.

pma_ pisze:
arducopter bywa problematyczny z mag i czasem masz głupi comunicat mag inconsistent.

Mag inconsistent oznacza zbyt duza roznice miedzy kompasami (np. miedzy wewnetrznym i zewnetrznym) i czyli rowniez jest to problem z niepoprawna konfiguracja konfiguracja.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 26 sty 2021, 23:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Posty: 4356
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Niezmienia to faktu, że mag jest najbardziej problematycznym czujnikiem w samolocie. Ciężko znaleźć dobre miejsce do montażu (z dala od zakłóceń) i do tego tak długo jak nie lata się w silnym wietrze jest do niczego niepotrzebny.

_________________
samolot max 4579/1293
coper max 1729(na 5.8)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 27 sty 2021, 09:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Posty: 9222
Lokalizacja: Polska
pma_ pisze:
Niezmienia to faktu, że mag jest najbardziej problematycznym czujnikiem w samolocie. Ciężko znaleźć dobre miejsce do montażu (z dala od zakłóceń) i do tego tak długo jak nie lata się w silnym wietrze jest do niczego niepotrzebny.

Nie wiem skad bierzesz teorie ze mialby byc problematyczny w samolocie skoro nie jest problematyczny w multirotorach zazwyczaj duzo mniejszych i majacych gesciej upchana elektronike i silniki...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 28 sty 2021, 21:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Posty: 4356
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Z własnego doświadczenia i z rcg. Pozatym jak można mieć jeden mniej point of failure to jest to pozytywne.
W copterach albo gps+mag jest na maszcie albo dość odsunięty od ramion (mam i tak i tak) może pokaż jak masz u siebie zamontowany mag w małym copterze bo jestem ciekaw.

_________________
samolot max 4579/1293
coper max 1729(na 5.8)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 371 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.