Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Samoloty, szybowce, skrzydełka, delty...

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Czy ten opis był dla Ciebie przydatny?

TAK
52
95%
NIE
3
5%
 
Liczba głosów: 55

farmaceuta
Posty: 132
Rejestracja: niedziela 14 lip 2019, 21:21
Lokalizacja: Mielec

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: farmaceuta »

lekarz pisze:Natomiast z odbiornikiem będzie większe obciążenie i boję się czy nie spalę tej diody.
Kurcze musisz poszperac troszke czy aby napewno wszystkie urzadzenia sa zasilane przez ta diode zabezpieczajaca i bezpiecznik, bo Ja reki sobie uciac nie dam...a nie chce glupot pisac i Ci w glowie mieszac.
No Ja odrazu pominalem zasilenie z PM'a tak wiec poruwnania nie mam.

lekarz pisze:Jakbym się zdecydował jednak wypiąć kabelki z PM do które dokładnie?
Pare postow wczesniej wyslalem Ci zdjecie PM z opisem wyprowadzen..musisz wypiac +5v (2 skrajne kabelki bodajze)
lekarz
Posty: 165
Rejestracja: poniedziałek 01 lip 2013, 16:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: lekarz »

farmaceuta pisze:Kurcze musisz poszperac troszke czy aby napewno wszystkie urzadzenia sa zasilane przez ta diode zabezpieczajaca i bezpiecznik, bo Ja reki sobie uciac nie dam...a nie chce glupot pisac i Ci w glowie mieszac.
No Ja odrazu pominalem zasilenie z PM'a tak wiec poruwnania nie mam.
Spoko. Na pewno się zainteresuję. Teraz już zmęczony jestem i idę spać. Póki co dzięki za pomoc.
farmaceuta pisze:Pare postow wczesniej wyslalem Ci zdjecie PM z opisem wyprowadzen..musisz wypiac +5v (2 skrajne kabelki bodajze)
Faktycznie. Dzięki. Chyba za dużo spraw mam na głowie:D
lekarz
Posty: 165
Rejestracja: poniedziałek 01 lip 2013, 16:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: lekarz »

Czy przewód serwa i/lub ekranowany kabel antenowy może przebiegać w odległości 2-5cm od kompasu/GPS?
Awatar użytkownika
Poli25
Posty: 917
Rejestracja: środa 25 lut 2015, 19:22
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: Poli25 »

Może w niczym to nie przeszkadza.
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: Verid »

Może w niczym a może w czymś. Rozrzut 2 a 5cm jest dość znaczny. Coś co "może" przeszkadzać w odległości 2cm, przy ponad dwa razy większej już nie musi. Nie wiadomo jakie serwo i jak mocno obciążone.
A tak naprawdę to musisz sprawdzić. GPS kabelki ignoruje o ile nie jest to aktywna antena więc tu nie będzie problemu. Z magnetometrem już tak różowo nie ma bo kabel serwa jest zasilany i to ze zmiennym poborem prądu w zależności od obciążenia serwa. Teoretycznie może powodować rozjazd w odczytach z MAG. Zrób test - połóż kabel obok MAG w odległości jaką planujesz, pomachaj nim trochę (serwem znaczy) dając jakeś obciążenie i zobacz czy ci odczyty z AP wariują czy nie.
Ten wredny...
lekarz
Posty: 165
Rejestracja: poniedziałek 01 lip 2013, 16:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: lekarz »

Dzięki. Serwo nie ma wpływu na kompas:)
Awatar użytkownika
pma_
Posty: 4651
Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Lokalizacja: Gliwice/Katowice

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: pma_ »

W samolotach używanie kompasu nie jest zalecane.
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
lekarz
Posty: 165
Rejestracja: poniedziałek 01 lip 2013, 16:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: lekarz »

pma_ pisze:W samolotach używanie kompasu nie jest zalecane.
Why?
Awatar użytkownika
pma_
Posty: 4651
Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Lokalizacja: Gliwice/Katowice

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: pma_ »

W skrócie bo latają do przodu, a potencjalne zakłócenia są ryzykowne.
Na stronie ardupilota jest więcej.
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9750
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: pawelsky »

pma_ pisze:W skrócie bo latają do przodu, a potencjalne zakłócenia są ryzykowne.
Na stronie ardupilota jest więcej.
Oficjalna doumentacja Ardu to akurat dopuszcza, ale odradza wylaczanie kompasu dla skrzydlatych...

https://ardupilot.org/plane/docs/common ... anced.html
Compasses should always be enabled for Copter/Rover, but may be disabled (not recommended, if one is available) for Plane.
Awatar użytkownika
pma_
Posty: 4651
Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Lokalizacja: Gliwice/Katowice

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: pma_ »

OK, w iNav generalnie nie zalecają, faktycznie masz rację z ardupilotem,
https://github.com/iNavFlight/inav/issues/3963
Ale nie zmienia to faktu, ze trzeba zdecydować czy warto czy nie, szczegónie, że arducopter bywa problematyczny z mag i czasem masz głupi comunicat mag inconsistent.

https://www.youtube.com/watch?v=pfrNsW5 ... QvhWkRrzsV
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9750
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: pawelsky »

pma_ pisze:OK, w iNav generalnie nie zalecają
Jedyne czego nie zalecaja w iNav to latanie z kompasem nieopoprawnie skonfigurowanym, ale to dotyczy akurat kazdego komponentu.
pma_ pisze:arducopter bywa problematyczny z mag i czasem masz głupi comunicat mag inconsistent.
Mag inconsistent oznacza zbyt duza roznice miedzy kompasami (np. miedzy wewnetrznym i zewnetrznym) i czyli rowniez jest to problem z niepoprawna konfiguracja konfiguracja.
Awatar użytkownika
pma_
Posty: 4651
Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Lokalizacja: Gliwice/Katowice

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: pma_ »

Niezmienia to faktu, że mag jest najbardziej problematycznym czujnikiem w samolocie. Ciężko znaleźć dobre miejsce do montażu (z dala od zakłóceń) i do tego tak długo jak nie lata się w silnym wietrze jest do niczego niepotrzebny.
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9750
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: pawelsky »

pma_ pisze:Niezmienia to faktu, że mag jest najbardziej problematycznym czujnikiem w samolocie. Ciężko znaleźć dobre miejsce do montażu (z dala od zakłóceń) i do tego tak długo jak nie lata się w silnym wietrze jest do niczego niepotrzebny.
Nie wiem skad bierzesz teorie ze mialby byc problematyczny w samolocie skoro nie jest problematyczny w multirotorach zazwyczaj duzo mniejszych i majacych gesciej upchana elektronike i silniki...
Awatar użytkownika
pma_
Posty: 4651
Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Lokalizacja: Gliwice/Katowice

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

Post autor: pma_ »

Z własnego doświadczenia i z rcg. Pozatym jak można mieć jeden mniej point of failure to jest to pozytywne.
W copterach albo gps+mag jest na maszcie albo dość odsunięty od ramion (mam i tak i tak) może pokaż jak masz u siebie zamontowany mag w małym copterze bo jestem ciekaw.
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
ODPOWIEDZ