Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
APM bierze 100mA. Jak PM będzie sprawny to nie masz się co martwić. Na wszystkie twoje elementy starczy mu prundu.
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Dzięki. Czekam na transport z Chin:d
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Jak kupiłeś ten najtańszy to nie ciesz się na zapas.:(
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
tzn? co jest nie tak z APM2.6?
Ostatnio zmieniony niedziela 01 lis 2020, 11:32 przez lekarz, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Możesz mieć problem z kalibracją prądu i napięcia. Czasami przychodzi już z uszkodzonym pomiarem prądu. Wszystko zależy od konkretnego egzemplarza. Te najtańsze zazwyczaj nie widzą kontroli technicznej.
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Ja akurat wybrałem ten zestaw: https://pl.aliexpress.com/item/32968601353.htm
Jeszcze mam problem z doborem kabla antenowego. Rozważam dwie opcje:
1. standardowy: (antena VideoTX (5,8GHz) w odległosci ok. 60 cm od kabiny umieszczona na sterze kierunku; antena OraneLRS 1W (433MHz) nad kabiną gdzie bezpośrednio pod nią będzie cała elektronika i baterie; po miedzy nimi GPS wraz z kompasem)
2. cienki - 3,2mm: anteny na końcówkach skrzydeł w odległości 2,5m. GPS i kompas zostają w kadłubie.
Którą opcję wybrać jeśli na stockowych antenach chciałbym osiągnąć 5km zasięgu?
Z tą kontrolą jakości to różnie bywa. Jeśli już to wadliwe sztuki mogły nie przejść kontroli jakości i dlatego są sprzedawane za niższą cenę. Jak pracowałem w Mercedesie to wiem, że potrafili puścić silnik który w bloku miał w centralnej części miedzy cylindrami otwór z niedolania materiału o średnicy ok. 5-10mm. Słyszałem też o przypadkach, gdzie silnik po przejechaniu 20tys. km nadawał się do remontu mimo przejścia przez kontrolę jakości i prawidłowego użytkowania.
Jeszcze mam problem z doborem kabla antenowego. Rozważam dwie opcje:
1. standardowy: (antena VideoTX (5,8GHz) w odległosci ok. 60 cm od kabiny umieszczona na sterze kierunku; antena OraneLRS 1W (433MHz) nad kabiną gdzie bezpośrednio pod nią będzie cała elektronika i baterie; po miedzy nimi GPS wraz z kompasem)
2. cienki - 3,2mm: anteny na końcówkach skrzydeł w odległości 2,5m. GPS i kompas zostają w kadłubie.
Którą opcję wybrać jeśli na stockowych antenach chciałbym osiągnąć 5km zasięgu?
Z tą kontrolą jakości to różnie bywa. Jeśli już to wadliwe sztuki mogły nie przejść kontroli jakości i dlatego są sprzedawane za niższą cenę. Jak pracowałem w Mercedesie to wiem, że potrafili puścić silnik który w bloku miał w centralnej części miedzy cylindrami otwór z niedolania materiału o średnicy ok. 5-10mm. Słyszałem też o przypadkach, gdzie silnik po przejechaniu 20tys. km nadawał się do remontu mimo przejścia przez kontrolę jakości i prawidłowego użytkowania.
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Zapomnij.lekarz pisze: na stockowych antenach chciałbym osiągnąć 5km zasięgu?
Chcesz dobry to daj RG316D. O RG714 zapomnij. Trzeba mieć praktykę aby wykonać taki kabel. Jest łatwy do uszkodzenia.lekarz pisze:Jeszcze mam problem z doborem kabla antenowego.
Lepiej i łatwiej jest dać odbiorniki i nadajniki na skrzydłach a przedłużyć tylko kable zasilające.
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
To ile wyciągnie na stockowych umieszczonych na skrzydłach w odległości 2,5m?
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Kilometr może przy dobrych wiatrach dwa. :)
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
To jakie anteny proponujesz? Kabel musi być RG316D czy może być RG316.
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
W tym temacie niestety ale nie mogę ci doradzić. :)
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Ok. Czy stosowałeś w praktyce RG316D dla 5,8GHz?
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Interesuje mnie jeszcze jak korzystać z takich funkcji jak RTH (Return To Home) i zmiana z trybu automatycznego za pomocą aparatury?
Zgodnie z schematem mam wolny tylko jeden kanał.
Zgodnie z schematem mam wolny tylko jeden kanał.
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Coś mnie wkręcaszmaxiiii pisze:W standardzie nie są polutowane ale........
Jeżeli po podłączeniu interfejsu com (12v niepodłączone) pali się tylko jedna dioda to nie masz się o co martwić ale jeżeli będą palić się dwie to należy zworkę na pcb przerwać lub rozlutować.
U mnie palą się dwie na czerwono i wszystkie zworki mam rozlutowane.
Nie powinno być na odwrót?
Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.
Ktore dwie diody z trzech? Najprosciej bedzie jak zalaczysz wyrazne zdjecia obu stron swojego minima.lekarz pisze:U mnie palą się dwie na czerwono i wszystkie zworki mam rozlutowane.
Nie nie powinnolekarz pisze:Nie powinno być na odwrót?