Dobór silników do ESC Holybro.

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

grzechotek
Posty: 75
Rejestracja: środa 27 mar 2019, 11:45

Dobór silników do ESC Holybro.

Post autor: grzechotek »

Kupiłem ESC 4in1 Holybro Tekko32 40A i chciałbym uzyskać pomoc w doborze silników by to fajnie współpracowało. Cena ok. 100zł za sztukę.
Czy do zasilania ESC wystarczy przewód 12AWG ?
Ortas
Posty: 33
Rejestracja: niedziela 06 paź 2019, 20:21
Lokalizacja: Białogard

Re: Dobór silników do ESC Holybro.

Post autor: Ortas »

Proponuję silniki Diatone mamba 2308. A tak na poważnie to czego oczekujesz od silników ? Mają mieć średnie czy duże kv?
grzechotek
Posty: 75
Rejestracja: środa 27 mar 2019, 11:45

Re: Dobór silników do ESC Holybro.

Post autor: grzechotek »

Ortas pisze:Proponuję silniki Diatone mamba 2308. A tak na poważnie to czego oczekujesz od silników ? Mają mieć średnie czy duże kv?
Wolałbym takie silniki co można kupić w Polsce. Silniki mają być używane do Freestyle w ramie Dingo 5. KV jaczej duże by był zwinny.
A co myślicie o T-motor F60 pro III 2500KV 2207 ? Nada się do mojego ESC ?
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: Dobór silników do ESC Holybro.

Post autor: Verid »

Bierzesz się do tego od dupy strony. Najpierw planujesz jaki sprzęt, potem jakie silniki z jakimi śmigłami i z jakim zasilaniem mają to targać i dopiero do nich bierzesz adekwatne ESC a nie "mam ESC, co mogę do niego podłączyć".
Co do "nada" to "nada" się wszystko co ma maksymalny pobór prądu niższy niż wydajność twojego ESC. U ciebie jest to 40A więc żarłoczność silników nie powinna przekroczyć tej wartości a najlepiej trzymać się troszkę niżej bo żaden sprzęt nie lubi pracować na krawędzi a i producenta regulatora czasem fantazja ponosi. Jak dobrze patrzę w specyfikację tych T-motorów to mają pobór pod 50A na niektórych rodzajach śmigieł także jak dasz w palnik na takiej konfiguracji to ESC pójdzie z dymem.
Ten wredny...
grzechotek
Posty: 75
Rejestracja: środa 27 mar 2019, 11:45

Re: Dobór silników do ESC Holybro.

Post autor: grzechotek »

Verid. masz rację zaczynam od tyłu. Po znajomości kupiłem (za pół ceny rynkowej) to ESC, do tego jeszcze pasuje do mojej ramy jakby miało tam być.
Znalazłem Emax Eco 2306 2400KV pobór 35A więc zapas jeszcze jest.
Awatar użytkownika
Majk99
Posty: 685
Rejestracja: poniedziałek 01 gru 2014, 16:42
Lokalizacja: Kazimierz Dolny

Re: Dobór silników do ESC Holybro.

Post autor: Majk99 »

Trochę piłowałem esc na krawędzi więc się wypowiem :-P miałem ten esc i powiem tak, jest fajne, wytrzymuje dużo ale po pewnym czasie po prostu się psuje (u mnie było katowane i od holybro i airbot ale znajomi mają takie same obserwacje). Ogólnie jak działa to świetne esc ale lubi się zepsuć (mi 2 razy poszła jakaś dioda, z czego raz w Chinach na MŚ xD) oczywiście do naprawienia ale no się psuje.

Co do silników. Ja używałem Hyperlite 2307 2700kv na śmigłach od jakoś 5x4.5 do 5x5 i trochę więcej, wszystkie 3 łopatowe (hq v1s). Moje ogólne obserwacje co do sprzętu do kopterów są takie, że wytrzymuje więcej niż się wydaje (no chyba, że kupi się jakiś chiński szajs za 5pln). Wiadomo, lepiej mieć zapas ale w kopterze rzadko kiedy silniki pracują na 100% mocy (co innego w samolotach, gdzie często 100% na drążku idzie bezpośrednio do silnika, a nie przez fc, no i w samolocie pozycja gazu na danym silniku nie przekłada się bezpośrednio na odpowiednią pozycję całej maszyny).

Podsumowując, ten esc da radę prawdopodobnie z każdym silnikiem (zakładając koptery 5") ale może się popsuć sam z siebie.

btw jeśli dobrze pamiętam to chyba na 6S też go używałem, ale niestety dokładniejsze warunki są już nieznane :-/
Hangar: De Stik x2.5
ZOHD Dart na sterydach vmax 200km/h
Fristajlo (w bliskich planach)
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: Dobór silników do ESC Holybro.

Post autor: Verid »

Majk99 pisze:Wiadomo, lepiej mieć zapas ale w kopterze rzadko kiedy silniki pracują na 100% mocy (co innego w samolotach, gdzie często 100% na drążku idzie bezpośrednio do silnika
Jako samolociarz mam dokładnie odwrotne obserwacje. To we freestyle silniki co i rusz dostają w palnik bo punchout, bo salto, bo coś tam a w samolocie (takim do FPV, nie akrobacie) to tylko przy starcie a i to niekoniecznie. Potem już praktycznie nie. Stąd mam podejżenia że twoje obserwacje co do "psucia" wynikają właśnie z działania na krawędzi. Regiel ma mniej niż sugeruje producent i po kilku przeczołganiach się poddaje.
Ten wredny...
ODPOWIEDZ