Phoenix 2400 vs Ranger 2000

Samoloty, szybowce, skrzydełka, delty...

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Bartchie
Posty: 10
Rejestracja: wtorek 08 maja 2018, 13:22
Lokalizacja: Katowice

Re: Phoenix 2400 vs Ranger 2000

Post autor: Bartchie »

Witam :)
To może ja się wypowiem, posiadam Easyglider 4 z Multiplex'a i z powodu ciasnoty w kadłubie, że tak powiem, postanowiłem zamówić Ranger 757-3 w wersji PNP, ponieważ chcę się zabrać za długodystansowe loty.
Jeszcze się nie zabrałem za napaćkanie go elektroniką, chcę to zrobić podczas zimy.

Widziałem na necie już mega dużo opinii i filmików, generalnie z tego co wiem, można do niego wepchnąć dosyć spory pakiet, nawet LiIon.

Ten drugi, 2400, jak dla mnie jest stricte do termiki, aczkolwiek również z dosyć pojemnym kadłubem.

Ja wybrałem Ranger EX dlatego, że ma podwozie, że jest mega przygotowany pod gimbala, którego możesz umieścić pod kadłubem lub nad nim.
Jest bardzo dużo miejsca w kadłubie, można wepchnąć nawet jakieś raspberry pi i zrobić telemetrię przez LTE.
Również do lotów długodystansowych zaletą jest miejsce na transmiter video, który jest chłodzony przez śmigiełko.

Wydaje mi się, że powinieneś przemyśleć do jakich celów chcesz go wykorzystać.
Jeżeli głównie do termiki, ja bym brał 2400, bo nie jest obciążony podwoziem, ma składane śmigło, co w porównaniu do Ex daje lepsze właściwości lotne i również ma sporo miejsca w środku.

Jeśli zależy Ci bardziej na dłuższych lotach, misjach, na startowaniu i ładowaniu z asfaltu i nagrywaniu z powietrza, to ja bym brał Ex, co zresztą zrobiłem, bo już przyszedł.

Na dodatek, widziałem negatywne opinie na temat braku dźwigni, ja jestem pozytywnie zaskoczony, bo Volantex chyba wziął sobie do serca recenzentów i przyszedł mi model z zamontowanymi dźwigniami.
Dodam również, że musisz uważać na akrobacje, jeśli chcesz wersję PNP, ponieważ tam są słabe serwa.

Rany, ale się rozpisałem a to mój pierwszy post na forum :)ObrazekObrazek

Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
cesarz150
Posty: 82
Rejestracja: czwartek 18 paź 2018, 08:04
Lokalizacja: Mielec, Dębica

Re: Phoenix 2400 vs Ranger 2000

Post autor: cesarz150 »

Posiadam model Ranger 757-3 EX od prawie roku, wylatałem nim wiele godzin i setki kilometrów. Model świetny, bardzo stabilny w locie, niezwykle odporny na wszelkiego rodzaju wypadki, posiadający bardzo pojemny kadłub.
Ma jednak słaby silnik (jeśli ktoś kupił w wersji PNP) - przy bezwietrznej pogodzie i dużym obciążeniu start jest nie lada wyzwaniem (silnik 1000 kV 3S, śmigło 10x5 - według eCalca daje to ciąg 1250g jedynie). Ja wymieniłem śmigło na trójłopatowe 10x5 i to dało mu ok. 20% ciągu więcej. Teraz wymieniam silnik na 1000kV 4S co przy śmigle 10x5 dwułopatowym powinno dać ciąg na poziomie 1 850g - to już powinno być OK.
Producent przekłamuje pisząc że waga modelu to 1500 g - w rzeczywistości jest to 1900g (z podwoziem) lub 1620g (bez podwozia) - ja latam bez.
Latałem maksymalnie obciążonym do 2850 g (waga do lotu - bez podwozia - start z ręki) ale przypomina to już latającą cegłę - myślę że waga 2700-2750 g do lotu to max.
Ogólnie bardzo fajny model, myślę że ma stałe miejsce w moim hangarze.
Nazgul 5, Crocodile Baby 5, GreenHornet 3, Twin Star 2, Talon, Taranis X9D plus - OSD+AP+GS by PitLab, Fox 1.2, eLeReS
Waldek 1964
Posty: 110
Rejestracja: poniedziałek 31 paź 2016, 11:30
Lokalizacja: Olsztynek

Re: Phoenix 2400 vs Ranger 2000

Post autor: Waldek 1964 »

Też posiadam model Ranger 757-3 EX od wiosny. Mam założony silnik Emaxa 2820/05 i śmigło APC 10x6 , zasilany jest 4s 8000mah i pakiet wizji 1400mah 3s Podwozie mam zamontowane ale i tak startuję z ręki bo nie bardzo mam gdzie startować z podwozia a i łatwiej. Waga całości to 3kg.Silnik radzi sobie znakomicie , przy prędkości przelotowej około 50 km/h pobiera 5 do 6 A. Jeszcze jedna uwaga z tym silnikiem i nadajnikiem 1,2 zamontowanym na ogonie w miejscu wyznaczonym jest problem z wyważeniem modelu, pakiet 8Ah siedzi maksymalnie w dziobie a i tak dokładałem ciężarek 100g na dziób.
Awatar użytkownika
cesarz150
Posty: 82
Rejestracja: czwartek 18 paź 2018, 08:04
Lokalizacja: Mielec, Dębica

Re: Phoenix 2400 vs Ranger 2000

Post autor: cesarz150 »

Waldek 1964 pisze:Też posiadam model Ranger 757-3 EX od wiosny. Mam założony silnik Emaxa 2820/05 i śmigło APC 10x6 , zasilany jest 4s 8000mah i pakiet wizji 1400mah 3s Podwozie mam zamontowane ale i tak startuję z ręki bo nie bardzo mam gdzie startować z podwozia a i łatwiej. Waga całości to 3kg.Silnik radzi sobie znakomicie , przy prędkości przelotowej około 50 km/h pobiera 5 do 6 A. Jeszcze jedna uwaga z tym silnikiem i nadajnikiem 1,2 zamontowanym na ogonie w miejscu wyznaczonym jest problem z wyważeniem modelu, pakiet 8Ah siedzi maksymalnie w dziobie a i tak dokładałem ciężarek 100g na dziób.
Jeśli nie używasz podwozia sugerowałbym jego demontaż - waży ono bagatela 260 g. Potwierdzam, model wymaga solidnego dociążenia dzioba - z tą myślą został skonstruowany aby wieszać tam gimbale i różne cuda.
Nazgul 5, Crocodile Baby 5, GreenHornet 3, Twin Star 2, Talon, Taranis X9D plus - OSD+AP+GS by PitLab, Fox 1.2, eLeReS
Bartchie
Posty: 10
Rejestracja: wtorek 08 maja 2018, 13:22
Lokalizacja: Katowice

Re: Phoenix 2400 vs Ranger 2000

Post autor: Bartchie »

Waldek 1964 pisze:Jeszcze jedna uwaga z tym silnikiem i nadajnikiem 1,2 zamontowanym na ogonie w miejscu wyznaczonym jest problem z wyważeniem modelu, pakiet 8Ah siedzi maksymalnie w dziobie a i tak dokładałem ciężarek 100g na dziób.
Próbowałeś z gimbalem pod kadłubem lub nad kadłubem?
Ciekaw jestem, czy to coś zmienia, jeśli chodzi o CG.

Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
cesarz150
Posty: 82
Rejestracja: czwartek 18 paź 2018, 08:04
Lokalizacja: Mielec, Dębica

Re: Phoenix 2400 vs Ranger 2000

Post autor: cesarz150 »

Bartchie pisze:
Waldek 1964 pisze:Jeszcze jedna uwaga z tym silnikiem i nadajnikiem 1,2 zamontowanym na ogonie w miejscu wyznaczonym jest problem z wyważeniem modelu, pakiet 8Ah siedzi maksymalnie w dziobie a i tak dokładałem ciężarek 100g na dziób.
Próbowałeś z gimbalem pod kadłubem lub nad kadłubem?
Ciekaw jestem, czy to coś zmienia, jeśli chodzi o CG.

Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka
Nie, nie mam gimbala. Jak będziesz zmieniał śmigło to raczej chyba na 9x5, 10x6 eCalc podaje jako krytyczne przy twoim silniku (można spalić silnik)
Nazgul 5, Crocodile Baby 5, GreenHornet 3, Twin Star 2, Talon, Taranis X9D plus - OSD+AP+GS by PitLab, Fox 1.2, eLeReS
Waldek 1964
Posty: 110
Rejestracja: poniedziałek 31 paź 2016, 11:30
Lokalizacja: Olsztynek

Re: Phoenix 2400 vs Ranger 2000

Post autor: Waldek 1964 »

Ta moja waga wynika z powieszenia kamery sjcam5000 od dołu w miejscu mocowania gimbala i dlatego mam jeszcze podwozie bo przy lądowaniu kamera jest chroniona. Mam w planach zmienić pakiet na jakiś li-ion, ale to chyba na przyszły sezon. A i koła zmieniłem na większe. Co do śmigła może i tak wychodzi ale te parę sekund przy starcie z pełną mocą mu nie zaszkodzi , latałem też na 10x5 ale lepiej wychodzi mu z 10x6. Mam jeszcze śmigło składane aero-naut 10x6 alenie mogę założyć bo po złożeniu zahaczy o antenę nadajnika fpv.
ODPOWIEDZ