Zakres temperatury w jakich może latać dron

FC - wykorzystujące sprzęt firmy DJI

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

RobertoR76
Posty: 26
Rejestracja: poniedziałek 03 gru 2018, 16:46
Lokalizacja: Trzebinia

Re: Zakres temperatury w jakich może latać dron

Post autor: RobertoR76 »

Okey Verid, niby wszystko ma sens i się zgadza ale co mam powiedzieć gdy kopter trzymany cały czas w bagażniku przy ujemnej temperaturze dostaje nową baterię ciepłą, a i tak się telepie.
Powiem jeszcze ze elektronika drona i tak wyrównuje obroty pomimo że silnik jest wadliwy, ale jakim kosztem.. dlatego i tak zamówiłem nowy silnik, bo uznałem że to podstawa.
Awatar użytkownika
Arthor
Posty: 350
Rejestracja: piątek 06 lut 2015, 16:50
Lokalizacja: Antyle

Re: Zakres temperatury w jakich może latać dron

Post autor: Arthor »

A przy odłączonej baterii ten silnik też obraca się z wyraźnie większym oporem? Bo może się okazać, że silnik jest ok, tylko w jednym ESC masz załączony hamulec. I dlatego silnik się wcześniej zatrzymuje.
RobertoR76
Posty: 26
Rejestracja: poniedziałek 03 gru 2018, 16:46
Lokalizacja: Trzebinia

Re: Zakres temperatury w jakich może latać dron

Post autor: RobertoR76 »

Arthor pisze:A przy odłączonej baterii ten silnik też obraca się z wyraźnie większym oporem? Bo może się okazać, że silnik jest ok, tylko w jednym ESC masz załączony hamulec. I dlatego silnik się wcześniej zatrzymuje.
Tak Arthor, czuć to nawet gdy obracamy silnikiem palcami jest znaczny opór i przeskoki jakby magnesy były krzywo wklejone lub za blisko.
Dodałbym wkleił bym tutaj krótki kilkusekundowy filmik ( lecz nie wiem jak) na którym widać że jedno ze śmigieł kręci się wolniej (widać to gołym okiem a nawet potrafi to uchwycić aparat kamera telefonu) a po wciśnięciu stop dla silników ono zatrzymuje się pierwsze a po sekundzie dopiero pozostałe.

Do Arthor, ja nie wiem czy tu jest coś takiego jak hamulec w ESC, to jest gotowy tani model, lecz już na bezszczotkowych silnikach i z GPS - na którym mi mega zależało, bo przy utracie zasięgu dron wraca do punktu startu :)
Poniżej foto elektroniki tego modelu, (jjrc x5 pro epik - to klon Mjx Bugs 5w...składany z tych samych podzespołów, tyle że w oddzielnej fabryce, na licencji Mjx RC technic, nawet na kamerze po rozkręceniu znalazłem logo Bugs...
PicsArt_12-22-10.34.44.png
PicsArt_12-22-10.34.44.png (636.89 KiB) Przejrzano 5584 razy
PicsArt_12-22-10.33.38.png
PicsArt_12-22-10.33.38.png (486.92 KiB) Przejrzano 5584 razy
A tak na marginesie, wczoraj był piękny wieczór, temperatura na plusie i wiatr około 5-10km na godzinę. Poszły 4 pakiety... niecała godzina podniebnych lotów :)

Dzisiaj trzymając przez jakiś czas koptera na zewnątrz aby wyrównał sobie temperaturę, po 15 minutach założyłem mu baterię i odpaliłem w chłodnym garażu...bez wiatru.
Tylko może przez chwilę było widać lekkie kiwanie się na boki i charakterystyczne nierówny świst powietrza - wibrujący -może przez dziesięć sekund potem bardzo szybko ustało.
Temperatura dziś 8 stopni, To samo zrobiłem z nagrzanym ciepłym kopterem i odrazu odpaliłem na zewnątrz i również przez chwilę drżał, a po 15 sekundach zawis powietrzu w bezruchu stał się równy i stabilny.
Tak więc na chwilę obecną obstawiam kręcący się z oporem silnik, z którym ciężko ma na początku poradzić sobie ESC albo kontroler lotu.. a czym niższa temperatura tym silnik potrzebuję więcej czasu na rozgrzanie się pod wpływem tarcia. Bo tak jak mówiłem start dronem w pomieszczeniu przy 22 stopniach odrazu jest całkowicie stabilny.

Tak więc na razie czekam na silnik i dzięki za wszelkie rady.
Chyba że wiecie panowie gdzie mogę zamówić taki zamiennik bo z Chinin będzie szedł ponad miesiąc (1806 1500kv)
Albo inaczej. Co się stanie gdy założę inny (tylko jeden) też 1806 ale 2400 kV.
Czy mogę ?
Wiem wiem, 2400 obrotów na każdy 1 volt podany, zamiast 1500...
Trzeba byłoby wymienić wszystkie na takie same, a co idzie za tym te 2400kv pobierają więcej prądu, a więc i ESC wszystkie do wymiany na mocniejsze.

Pozdrawiam i pogodnych, zdrowych świąt życzę :)
ODPOWIEDZ