Witam,
Zacząłem analizować różne konstrukcje pod kątem zwiększenia długotrwałości lotu.
I pewnie większość wie, ale chciałbym aby ktoś, kto jest pewien, wypowiedział się w takim temacie.
Czy zastosowanie silników o niższym kV, oczywiście związane z wymianą śmigieł na właściwe do nich (czyli większa średnica, ew. skok),
powoduje niższy pobór prądu przez parę: silnik-śmigło?
Oczywiście wszystko inne bez zmian, czyli na takim samym pakiecie.
Ja mam heksę, silniki dij 2212/920kV.
Przy masie 1650g z pakietem 5200 4S w zawisie w trybie loiter zwisł wyniósł ok 18min.
Pobór prądu w zawisie - dane z MP poprzez telemetrię - to ok 20A.
No ale dziś np. polatałem trochę z kamerką i nadajnikiem fpv 600mV i czas lotu zmalał znacząco!
I zastanawiam się nad tym aby silniki zmienić np na 750kV, czy 620kV. Znalazłem nawet 380kV.
I pytanie czy jest tak jak zapytałem wyżej?
kV silników, a wpływ na długotrwałość lotu
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
-
- Posty: 77
- Rejestracja: środa 13 sty 2016, 20:04
Re: kV silników, a wpływ na długotrwałość lotu
Z tym ze silniki o niskim kv wymagają wyższego napięcia zazwyczaj. Wiec pakiet inny...
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Moje zabawki: Syma X5SW ORANGE + TX MOD | Syma X8C MODDED | DJI F450 NaZa-GULL - RIP. | TBS Discovery NAZA-GuLL | DJI Phantom 3 ADV - SPRZEDANY | DJI Phantom 4 PRO
WWW/BLOG: www.matulekpl.com | Kanał YouTube: Youtube | Foto: Flickr
WWW/BLOG: www.matulekpl.com | Kanał YouTube: Youtube | Foto: Flickr
Re: kV silników, a wpływ na długotrwałość lotu
Wejdź na ecalc.ch i pobaw się w konfigurację. Zobaczysz zależność.
Re: kV silników, a wpływ na długotrwałość lotu
Kolega lata na 4s więc styknie.matulekpl pisze:Z tym ze silniki o niskim kv wymagają wyższego napięcia zazwyczaj. Wiec pakiet inny...
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
Re: kV silników, a wpływ na długotrwałość lotu
Zależy. Przy stałym napięciu np 4S niższe kV spowoduje mniejszą ilość obrotów, za tym idzie większe natężenie żeby uzyskać tą samą moc.pigmej181 pisze:Kolega lata na 4s więc styknie.matulekpl pisze:Z tym ze silniki o niskim kv wymagają wyższego napięcia zazwyczaj. Wiec pakiet inny...
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
Czyli zależy jakie są parametry danego silnika i na jakim zasilaniu i jakich śmigłach ma on najlepsza sprawność.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Moje zabawki: Syma X5SW ORANGE + TX MOD | Syma X8C MODDED | DJI F450 NaZa-GULL - RIP. | TBS Discovery NAZA-GuLL | DJI Phantom 3 ADV - SPRZEDANY | DJI Phantom 4 PRO
WWW/BLOG: www.matulekpl.com | Kanał YouTube: Youtube | Foto: Flickr
WWW/BLOG: www.matulekpl.com | Kanał YouTube: Youtube | Foto: Flickr
Re: kV silników, a wpływ na długotrwałość lotu
Ecalc mówi że przy silnikach RcTimer 530 i śmigłach 1555 bedziesz mieć 25minut zawisu - Ale ciężar to raczej już nie bedzie 1650, bo ramiona muszą być dłuższe. Równając do 2000g - zawis wychodzi znowu koło 18 minut
Pozdrawiam Maciek,
Aktualnie: FrSky x9d, X-Lite, rejsery i DJI Mavic Pro
Stuff dawno temu: Spektrum DX8, Naza v2 +GPS, http://mojerc.pl, KFC32, Nighthawk 280 Pro
Aktualnie: FrSky x9d, X-Lite, rejsery i DJI Mavic Pro
Stuff dawno temu: Spektrum DX8, Naza v2 +GPS, http://mojerc.pl, KFC32, Nighthawk 280 Pro