Jackuzy pisze:
Klatkowianie w tym przypadku to nie karta, moim zdaniem.
Zerknij na materiał prosto z kamerki na drugiej stronie.
Ja troszkę podejrzewam kartę.
Ale nie ma to dramatycznego wpływu w tym materiale.
Zwróćcie uwagę jeszcze na drzewa, trawy i flagi.
One poruszają się płynnie gdyż stosunek ich ruchów do ilości rejestrowanych klatek jest na wystarczającym poziomie.
Obraz jest rejestrowany jako całość a nie jako wybrane elementy.
Fakty iż podczas kodowania takie wartości brane są pod uwagę ale to problem niskiego bitrate który w tym materiale jest na dość dobrym poziomie bo 30mb/s
Radauskas pisze:
Rozumiem, że potem trzeba przekonwertować z NTSC na PAL (?) Nie będzie tu utraty jakosci ?
Utrata jakości to pojęcie względne.
NTSC i PAL to tylko standard który w tym przypadku ograniczmy myślowo tylko do ilości klatek.
Do jakiego formatu i z jaką jakością będziesz renderował zależy od Ciebie.
Poza rozdzielczością i ilością klatek jest jeszcze bitrate czyli jakość samego materiału czyli klatek.
To tak samo jak z kompresją obrazu. Rozdzielczość może być taka sama ale jakość a przy tym rozmiar/waga inna.
Teraz wszystko nagrywa w FHD a rozpiętość w jakości jest olbrzymia głównie przez jakość czyli bitrate i stosowane kodeki.
Video to bardzo obszerny temat.
Sam nie jestem specjalistą i wciąż się uczę.
Tak samo z fotografią.
Rozdzielczość to najmniej ważna wartość jakości.
Obraz w 720p może być znacznie ostrzejszy, ładniejszy i wogle naj od kiepskiego 4K.
Prostym przykładem jest telewizja i kanały nadające w HD.
Porównajcie to z materiałem video z kamerek sportowych w FHD lub nawet bardziej zaawansowanych kamer FHD.