APM 2.6 problem GPS
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Re: APM 2.6 problem GPS
Jasne. Faktycznie, przyciąganie do ulic i takie tam. Ok co do modelu, APM i GPS to się zobaczy. Sprawdzę w weekend.
EDIT - scalenie
No więc latałem w weekend z GPS w trybie Loiter. Było niemal tak samo, jak wcześniej. Po przełączeniu na tryb Loiter chwila stabilizacji i model zaczynał odlatywać. GPS łapie fix, nie wiem ile satelit, ale zakładam że tyle ile może ublox7M, wszystko działa a model nie trzyma pozycji. Aż strach pomyśleć co byłoby gdybym chciał skorzystać z funkcji RTL. GPS ustawiony jest na sztywno zgodnie z kierunkiem lotu i zgodnie z kierunkiem, jaki wskazuje kontroler.
EDIT - scalenie
No więc latałem w weekend z GPS w trybie Loiter. Było niemal tak samo, jak wcześniej. Po przełączeniu na tryb Loiter chwila stabilizacji i model zaczynał odlatywać. GPS łapie fix, nie wiem ile satelit, ale zakładam że tyle ile może ublox7M, wszystko działa a model nie trzyma pozycji. Aż strach pomyśleć co byłoby gdybym chciał skorzystać z funkcji RTL. GPS ustawiony jest na sztywno zgodnie z kierunkiem lotu i zgodnie z kierunkiem, jaki wskazuje kontroler.
Re: APM 2.6 problem GPS
A zrób taki eksperyment, wyjdz na balkon albo na dwór/pole jak możesz , podepnij się przez MP do coptera.
Wybierz charakterystyczny duży obiekt i skieruj copter przodem do niego.
W mission planerze (musisz mieć internet) znajdź ten obiekt na mapie i sprawdz czy czerwona linia wychodząca z coptera kieruje się dokładnie na ten obiekt (może być mała odchyłka)
Źle ustawiony kierunek anteny może powodować takie akcje jak opisujesz, nie sugeruj się strzałką na GPS bo w APM się to nie sprawdza (w PIXie tak).
Wybierz charakterystyczny duży obiekt i skieruj copter przodem do niego.
W mission planerze (musisz mieć internet) znajdź ten obiekt na mapie i sprawdz czy czerwona linia wychodząca z coptera kieruje się dokładnie na ten obiekt (może być mała odchyłka)
Źle ustawiony kierunek anteny może powodować takie akcje jak opisujesz, nie sugeruj się strzałką na GPS bo w APM się to nie sprawdza (w PIXie tak).
-
- Posty: 111
- Rejestracja: niedziela 07 cze 2015, 23:49
Re: APM 2.6 problem GPS
No wlasnie, skoro nie wiesz ile to włącz Geo Fence i silniki się uzbroja wtedy kiedy będzie hdop 2.0 lub mniej (czyli odpowiednia ilość satelit).flc1976 pisze: GPS łapie fix, nie wiem ile satelit, ale zakładam że tyle ile może ublox7M
- RW
- Posty: 1420
- Rejestracja: czwartek 13 lut 2014, 00:09
- Lokalizacja: LUBOŃ CITY, MATZ/MCTR EPKS, BSP_WOJTYNIAK
Re: APM 2.6 problem GPS
Maksymalne hdop potrzebne do uzbrojenia ustala się konkretnym parametrem.
GPS_HDOP_GOOD
GPS_HDOP_GOOD
Rafał Wojtyniak
Re: APM 2.6 problem GPS
OK, dziękuję za sugestie. A czy takie parametry (GPS_HDOP_GOOD) to nie powinny ustawiać się automatycznie pod czas kalibracji? Nie wiem tego oczywiście. Z tymi liniami to ciekawe. Nie wiedziałem co to jest i do czego może służyć :) Póki co mam kłopot bo padł silnik lub regulator i model fiknął łamiąc od uderzenia w ziemię ramie i wyrywając silnik z gniazda na innym z ramion. Ogólnie masakra. Do tego, na co liczę, strzelił bezpiecznik w kontrolerze. Smutne to, no ale co zrobić. Z tym ostatni to trochę mojej winy bo APM nie był zasilany przez BEC-a. Jak się ogarnę z modelem i posprawdzam to o czym pisaliście to się odezwę. Niestety zejdzie się z tym dłuższą chwilę. Dziękuję
Miałem na myśli strzałki na obudowach.RW pisze:GPS nie ma kierunków, tylko magnetometr.
- RW
- Posty: 1420
- Rejestracja: czwartek 13 lut 2014, 00:09
- Lokalizacja: LUBOŃ CITY, MATZ/MCTR EPKS, BSP_WOJTYNIAK
Re: APM 2.6 problem GPS
A widziałeś gdzieś w Mission Planner kalibrację GPSa?
Parametry domyślne są tak ustawione jak to zaakceptowali testerzy każdego softu beta. Czyli do normalnego użytkowania i do większości kopterów powinny być odpowiednie. Zmieniasz, jak coś ci nie pasuje.
Parametry domyślne są tak ustawione jak to zaakceptowali testerzy każdego softu beta. Czyli do normalnego użytkowania i do większości kopterów powinny być odpowiednie. Zmieniasz, jak coś ci nie pasuje.
Rafał Wojtyniak
Re: APM 2.6 problem GPS
Nie widziałem. Ale jeśli przechodzi się przez kolejne punkty instalacji i kalibracji z wizardem, no to fajnie byłoby gdyby pewne parametry ustawiane były właśnie pod czas takiej operacji. To dość wygodne. No, ale rozumiem że okoliczności mogą być skrajnie różne dlatego są ustawienia fabryczne.
EDIT - scalenie
EDIT - scalenie
OK. A w MP jest więcej niż jedna, czerwona kreska. Do czego służą żółta i czarna?Mitar pisze:W mission planerze (musisz mieć internet) znajdź ten obiekt na mapie i sprawdz czy czerwona linia wychodząca z coptera kieruje się dokładnie na ten obiekt (może być mała odchyłka)
Źle ustawiony kierunek anteny może powodować takie akcje jak opisujesz, nie sugeruj się strzałką na GPS bo w APM się to nie sprawdza (w PIXie tak).
Re: APM 2.6 problem GPS
Na dole mapy masz opisy z kolorami, też ich na początku nie zauważyłem ;)
Re: APM 2.6 problem GPS
Kontroler działa więc mogłem coś posprawdzać.
Już sprawdziłem co tam jest napisane i nic mi to nie mówi. Czerwona to kierunek względem kompasu i ok. Ustawiłem kompas na wprost, ale nic to nie zmieniło. Model nadal lata, jak kot z pęcherzem po okolicy mimo iż quad stoi na parapecie i się nie rusza. Zauważyłem na niektórych filmach na YT, że ludzie maja podobnie więc jakoś się nie wyróżniam. Czy ja mam taki wyjątkowy nie fart? Rozumiem, że u Was z GPS modele są stabilne?Mitar pisze:Na dole mapy masz opisy z kolorami, też ich na początku nie zauważyłem ;)
Re: APM 2.6 problem GPS
To co pokazuje w MP to odchyłka GPS-u. Ja ostatnio robiąc test byłem w jednym miejscu a MP pokazywał że się przemieszczałem.
Przede wszystkim sprawdź gdzie jest przód kompasu, rozkręć GPS-a.
Jeśli to ULBOX 7N
Jeśli kopter ci ucieka to możesz mieć żle ustawiony kompas w ustawieniach powinien być ROLL 180. Jeśli kompas z GPS nie będzie dobrze ustawiony (skręcony w bok) po wystartowaniu kopter będzie zataczał koła. Ja osobiście miałem przypadek że zamiast ROLL 180 kliknąłem PITCH 180 i kopter odleciał kompletnie się nie słuchając
Przede wszystkim sprawdź gdzie jest przód kompasu, rozkręć GPS-a.
Jeśli to ULBOX 7N
Jeśli kopter ci ucieka to możesz mieć żle ustawiony kompas w ustawieniach powinien być ROLL 180. Jeśli kompas z GPS nie będzie dobrze ustawiony (skręcony w bok) po wystartowaniu kopter będzie zataczał koła. Ja osobiście miałem przypadek że zamiast ROLL 180 kliknąłem PITCH 180 i kopter odleciał kompletnie się nie słuchając
Re: APM 2.6 problem GPS
ok, sprawdzę to. U mnie jest tak, że kiedy podnoszę model i włączam loiter, jest chwila stabilizacji po czym zaczyna tańczyć i powoli oddala się od punktu z tendencją do latania po elipsie. Tak to mnie więcej wygląda. Wczoraj jedyne co zrobiłem to ustawiłem te kreski na wprost względem kontrolera. To co pisałeś ROLL 180, chyba mam właśnie tak, ale sprawdzę to jeszcze raz. Dziękuję
Re: APM 2.6 problem GPS
Ewidentnie źle ustawiony kompas.
Re: APM 2.6 problem GPS
Dlatego załączyłem zdjęcie aby sprawdził czy strzaLka się zgadza ze stanem faktycznym.
- RW
- Posty: 1420
- Rejestracja: czwartek 13 lut 2014, 00:09
- Lokalizacja: LUBOŃ CITY, MATZ/MCTR EPKS, BSP_WOJTYNIAK
Re: APM 2.6 problem GPS
Miałem kiedyś GPSa z płytką ustawioną narożnikiem do przodu koptera i tam trzeba było ustawić dodatkowo YAW 45 stopni w prawo lub lewo.
ROLL 180 - przy APMie jest wymagane.
Weź się w garść - chyba wiesz jak masz zorientowane kierunki świata wokół. Ustawiasz kontroler i GPS+magnetometr w kierunku północnym. Jeśli na MP wyświetla się również N to jest dobrze. Obracasz całość i sprawdzasz po kolei co się wyświetla na MP.
Jeśli nie widzisz tych spodziewanych kierunków, tylko np. pośrednie (NE) to ustawiasz orientację na 45 stopni w prawo lub lewo, kalibrujesz kompas i znowu sprawdzasz.
ROLL 180 - przy APMie jest wymagane.
Weź się w garść - chyba wiesz jak masz zorientowane kierunki świata wokół. Ustawiasz kontroler i GPS+magnetometr w kierunku północnym. Jeśli na MP wyświetla się również N to jest dobrze. Obracasz całość i sprawdzasz po kolei co się wyświetla na MP.
Jeśli nie widzisz tych spodziewanych kierunków, tylko np. pośrednie (NE) to ustawiasz orientację na 45 stopni w prawo lub lewo, kalibrujesz kompas i znowu sprawdzasz.
Rafał Wojtyniak