Czarna hexa Pixhawk
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Re: Czarna hexa Pixhawk
Ostatnio było na czerwono. Więc może to być powód.
Re: Czarna hexa Pixhawk
Czy ktoś z Was używa PX4FLOW ?
Znalazłem 2 wersje:
- 1.3.1 http://www.aliexpress.com/item/PX4FLOW- ... 96896.html
- 2.1 http://www.aliexpress.com/item/CUAV-PX4 ... 69301.html
Oczywiście wydaje się, że ta o wyższym numerku jest nowsza i lepsza - może tak i jest, ale w opisach na pixhawk.org występuje tylko tak 1.3.1
Czy ktoś już się przegryzał przez temat ?
Czy wersja 2.1 jest oficjalnie wspierana czy wymaga jakiegoś specjalnego softu ?
W jakich wersjach softu jest obsługiwana ?
Nie mogę znaleźć żadnych informacji o wykorzystaniu wersji 2.1 - materiały traktują tylko o 1.3.1
A z tego co widzę, wersja 2.1 jest już w sprzedaży od jakiegoś czasu.
Tu info o wypuszczeniu tej wersji: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2429490
Znalazłem 2 wersje:
- 1.3.1 http://www.aliexpress.com/item/PX4FLOW- ... 96896.html
- 2.1 http://www.aliexpress.com/item/CUAV-PX4 ... 69301.html
Oczywiście wydaje się, że ta o wyższym numerku jest nowsza i lepsza - może tak i jest, ale w opisach na pixhawk.org występuje tylko tak 1.3.1
Czy ktoś już się przegryzał przez temat ?
Czy wersja 2.1 jest oficjalnie wspierana czy wymaga jakiegoś specjalnego softu ?
W jakich wersjach softu jest obsługiwana ?
Nie mogę znaleźć żadnych informacji o wykorzystaniu wersji 2.1 - materiały traktują tylko o 1.3.1
A z tego co widzę, wersja 2.1 jest już w sprzedaży od jakiegoś czasu.
Tu info o wypuszczeniu tej wersji: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2429490
Świat z góry wygląda lepiej
Re: Czarna hexa Pixhawk
Cześć, czy ktoś potrafi odpowiedzieć na moje pytania ze strony 109?
Dodatkowo w nowym sofcie mamy możliwość wyboru 3 kompasów - jak rozpoznać który to który? po dniu nieużytkowania wyskakuje mi błąd konfliktu kompasów:(
PAweł
Znalazłem - jak by ktoś szukał podaję link Advanced Compass Setup
kompas 1 - zewnętrzny
kompas 2 - wewnętrzny
dodatkowo wszystkie 3 górne opcje mają być zaznaczone.
PAweł
Dodatkowo w nowym sofcie mamy możliwość wyboru 3 kompasów - jak rozpoznać który to który? po dniu nieużytkowania wyskakuje mi błąd konfliktu kompasów:(
PAweł
Znalazłem - jak by ktoś szukał podaję link Advanced Compass Setup
kompas 1 - zewnętrzny
kompas 2 - wewnętrzny
dodatkowo wszystkie 3 górne opcje mają być zaznaczone.
PAweł
TAROT Ironman FY650 - 3DR Pixhawk - ZTW Spider 30A - TAROT 4006/620KV - 1355 - Boscam 5.8GHz 400mW
TAROT 680PRO - DJI NAZA M v2 - Multistar 30A - TAROT 4006/620KV - 1355 - Boscam 5.8GHz 200mW
ZMR QAV250 - ZMR 1804 2400KV ESC 10A Simonk Naze32 10 DOF
TAROT 680PRO - DJI NAZA M v2 - Multistar 30A - TAROT 4006/620KV - 1355 - Boscam 5.8GHz 200mW
ZMR QAV250 - ZMR 1804 2400KV ESC 10A Simonk Naze32 10 DOF
- RW
- Posty: 1420
- Rejestracja: czwartek 13 lut 2014, 00:09
- Lokalizacja: LUBOŃ CITY, MATZ/MCTR EPKS, BSP_WOJTYNIAK
Re: Czarna hexa Pixhawk
Po pierwsze ustaw sobie w MP język angielski. Uwierz mi - polski tutaj w żaden sposób nie pomaga. Nie dość, że tłumaczenie pozostawia wiele do życzenia, to jeszcze w nieodpowiednich miejscach. Spójrz na swój pierwszy obrazek - tryby lotu tutaj?
Kalibracje akcelerometru masz do wyboru. Nie robisz obu, bo każda kasuje poprzednią. Ta pierwsza jest dokładniejsza ale wymaga odpowiedniej infrastruktury - oprócz płaskiego podłoża również ściany o które można oprzeć koptera podczas ustawiania bokiem.
Przy kompasach znowu tryby lotu Kolejny raz widzisz zalety stosowania języka polskiego w aplikacji Albo ustawiasz automatyczną deklinację (odczytywaną z położenia GPS - o ile masz sygnał) albo wpisujesz w te poniższe pola deklinację na stałe - w miejscu, w którym latasz. Kompas wewnętrzny można poznać, że po kalibracji ma wyższe offsety. Nigdy nie sprawdzałem kilku kompasów - zawsze miałem wewnętrzny i zewnętrzny.
Compass Motor Calibration robisz po to aby zobaczyć czy są zakłócenia kompasu od przewodów prądowych. Zakłócenia powinny być mniejsze od 30%. Ja robiłem test ze śmigłami, bo wiadomo, że na samych silnikach nie osiągniesz takiego poboru prądu i wykres będzie mało realistyczny. Jeśli boisz się, że nie utrzymasz koptera, wtedy możesz zamienić śmigła prawe z lewymi i zamiast ciągnąć w górę, będzie dociskał do ziemi. Oczywiście musisz mieć Power Module aby uzyskać pomiar prądu.
Jeśli chodzi o FailSafe (znowu te nieszczęsne tryby lotu Calibration? Ale czego?) to najpierw zrób Radio Calibration. Zakresy drążków powinieneś mieć pomiędzy 1100 i 1900 a środek w 1500 (subtrim w aparaturze ustawiasz środek, end point - zakresy). Potem zajmujesz się kanałem gazu. Przy pomocy end pointów w aparaturze ustawiasz minimalny gaz aby był poniżej 975. Zapisujesz ten stan FailSafe w swoim odbiorniku (zgodnie z instrukcją, u mnie jest to krótkie wciśnięcie przycisku F/S). Powracasz do normalnego zakresu 1100-1900. Gdy wyłączysz aparaturę znika sygnał, odbiornik RC to wykrywa i daje na 3 kanale wartość poniżej 975, co możesz zobaczyć w Mission Planner w zakładce FailSafe. Akcję sobie wybierasz z listy: Land, RTL... Powyżej masz FS dotyczące niskiego napięcia pakietu - można włączyć lub nie.
INS - między innymi akcelerometr i żyroskop. Poczytaj sobie tutaj o innych alarmach które możesz zobaczyć: http://ardupilot.org/copter/docs/prearm ... ng%20check
Najlepiej mieć zaznaczone wszystkie kwadraciki. Jeśli sonar masz wyłączony a mimo tego będziesz miał jakieś alarmy, to odznacz ten kwadracik. Ale myślę, że jeśli jest nieaktywny, to nie powinien być brany pod uwagę.
Kalibracje akcelerometru masz do wyboru. Nie robisz obu, bo każda kasuje poprzednią. Ta pierwsza jest dokładniejsza ale wymaga odpowiedniej infrastruktury - oprócz płaskiego podłoża również ściany o które można oprzeć koptera podczas ustawiania bokiem.
Przy kompasach znowu tryby lotu Kolejny raz widzisz zalety stosowania języka polskiego w aplikacji Albo ustawiasz automatyczną deklinację (odczytywaną z położenia GPS - o ile masz sygnał) albo wpisujesz w te poniższe pola deklinację na stałe - w miejscu, w którym latasz. Kompas wewnętrzny można poznać, że po kalibracji ma wyższe offsety. Nigdy nie sprawdzałem kilku kompasów - zawsze miałem wewnętrzny i zewnętrzny.
Compass Motor Calibration robisz po to aby zobaczyć czy są zakłócenia kompasu od przewodów prądowych. Zakłócenia powinny być mniejsze od 30%. Ja robiłem test ze śmigłami, bo wiadomo, że na samych silnikach nie osiągniesz takiego poboru prądu i wykres będzie mało realistyczny. Jeśli boisz się, że nie utrzymasz koptera, wtedy możesz zamienić śmigła prawe z lewymi i zamiast ciągnąć w górę, będzie dociskał do ziemi. Oczywiście musisz mieć Power Module aby uzyskać pomiar prądu.
Jeśli chodzi o FailSafe (znowu te nieszczęsne tryby lotu Calibration? Ale czego?) to najpierw zrób Radio Calibration. Zakresy drążków powinieneś mieć pomiędzy 1100 i 1900 a środek w 1500 (subtrim w aparaturze ustawiasz środek, end point - zakresy). Potem zajmujesz się kanałem gazu. Przy pomocy end pointów w aparaturze ustawiasz minimalny gaz aby był poniżej 975. Zapisujesz ten stan FailSafe w swoim odbiorniku (zgodnie z instrukcją, u mnie jest to krótkie wciśnięcie przycisku F/S). Powracasz do normalnego zakresu 1100-1900. Gdy wyłączysz aparaturę znika sygnał, odbiornik RC to wykrywa i daje na 3 kanale wartość poniżej 975, co możesz zobaczyć w Mission Planner w zakładce FailSafe. Akcję sobie wybierasz z listy: Land, RTL... Powyżej masz FS dotyczące niskiego napięcia pakietu - można włączyć lub nie.
INS - między innymi akcelerometr i żyroskop. Poczytaj sobie tutaj o innych alarmach które możesz zobaczyć: http://ardupilot.org/copter/docs/prearm ... ng%20check
Najlepiej mieć zaznaczone wszystkie kwadraciki. Jeśli sonar masz wyłączony a mimo tego będziesz miał jakieś alarmy, to odznacz ten kwadracik. Ale myślę, że jeśli jest nieaktywny, to nie powinien być brany pod uwagę.
Rafał Wojtyniak
Re: Czarna hexa Pixhawk
Witajcie Panowie.
Przewałkowałem wszystkie 110 stron tego wątku :).
Na początku sugerowaliście aby nie kupować klonów ponieważ nie można wgrać nowego oprogramowania.
Później już okazało się że klony z wybranych źródeł sprawdzają się wyśmienicie.
Więc stwierdziłem że zakupię klona do swojej hexy opartej na ramie Tarot FY680.
Ale mam pytanie którego nie doczytałem w tym wątku.
Czym różni się Pixhawk mini od jego większego brata PX4?
Na poprzedniej stronie kolega Głuś wspomniał o DroPix Flight Controller też wychodzę z założenia że goldpiny są praktyczniejsze.
Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie GPS. Kolega shaggee napisał że przy zakupie GPS NEO-M8N wybrać ten z kompasem opartym na układzie HMC5983
Szybko zacząłem drążyć temat i dowiedziałem się że te moduły GPS produkowane są z kompasami na układach: HMC5983 oraz HMC5883L.
5983 różni się tylko tym że ma "temperature compensated". I tu pytanie czy aż tak duży ma to wpływ na pracę drona?
Pytam ponieważ większość dostępnych modułów w Polsce z obudową wyposażonych jest w kość HMC5883L i zastanawiam się
czy wybrać HMC5883L czy czekać na przesyłkę z HMC5983.
Za pomoc z góry dziękuję.
Przewałkowałem wszystkie 110 stron tego wątku :).
Na początku sugerowaliście aby nie kupować klonów ponieważ nie można wgrać nowego oprogramowania.
Później już okazało się że klony z wybranych źródeł sprawdzają się wyśmienicie.
Więc stwierdziłem że zakupię klona do swojej hexy opartej na ramie Tarot FY680.
Ale mam pytanie którego nie doczytałem w tym wątku.
Czym różni się Pixhawk mini od jego większego brata PX4?
Na poprzedniej stronie kolega Głuś wspomniał o DroPix Flight Controller też wychodzę z założenia że goldpiny są praktyczniejsze.
EDIT - scalenieGłuś pisze:PS. Tak przy okazji. Ma ktoś może z szanownej gawiedzi DroPix'a? http://www.drotek.com/shop/en/home/478- ... oller.html Na forum jak na razie znalazłem jedną wzmiankę o tej płytce. Powoli oswajałem się z myślą żeby do hexy kupić oryginał od 3DR, ale znając dobrą jakość wyrobów Droteka mocno się zastanawiam nad tym "klonem" ;) Cena nie wiele większa jak Chińczyki z Aliexpress bo USD nie wiele mniej jak EUR teraz stoi. Druga sprawa to brak tych porypanych gniazd na wtyki DF13 bardzo zachęca
Witam ponownie.shaggee pisze:1. Dokładność lepsza niż w LEA. Jeśli latasz między budynkami i nie lubisz czekać na 10 satelit to możesz brać (tylko weź z tym lepszym MAG HMC 5983)
Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie GPS. Kolega shaggee napisał że przy zakupie GPS NEO-M8N wybrać ten z kompasem opartym na układzie HMC5983
Szybko zacząłem drążyć temat i dowiedziałem się że te moduły GPS produkowane są z kompasami na układach: HMC5983 oraz HMC5883L.
5983 różni się tylko tym że ma "temperature compensated". I tu pytanie czy aż tak duży ma to wpływ na pracę drona?
Pytam ponieważ większość dostępnych modułów w Polsce z obudową wyposażonych jest w kość HMC5883L i zastanawiam się
czy wybrać HMC5883L czy czekać na przesyłkę z HMC5983.
Za pomoc z góry dziękuję.
Re: Czarna hexa Pixhawk
Na pracę drona nie, ale na pracę kompasu tak :)
ZMR-250 z NAZE32, DJI Phantom 3 Advanced, FY650 PIXHAWK, Turnigy 9X mod. ER9X z eLeReS + eLDisp
Re: Czarna hexa Pixhawk
Panowie szukam i szukam ale nie mogę znaleźć, jak ustawić stop silników po krecie ? niby czytałem w 1 poście że pixhawk ma taką funkcje ale nie wiem gdzie :/
Re: Czarna hexa Pixhawk
Organoleptycznie sprawdziłem z 2-3 razy i silniki się wyłączyły więc raczej jest to funkcja przymusowa.
pozdrawiam Leszek
Re: Czarna hexa Pixhawk
No ja właśnie sprawdziłem 4-5 i raczej nie jest tak jak mówisz .... chyba że wzniesienie sie na wysokość 50cm i fikoł to nie kret :/
chociaż swoją drogą dziwne czemu tak robi :/
chociaż swoją drogą dziwne czemu tak robi :/
Re: Czarna hexa Pixhawk
To ja mam małe pytanie.
Uruchomiłem pixhawka na octo X8.
Kalibracja radia, kompasu, akcelerometru, żyro itp zrobiona. Mid pointy na 1500
Model (w stab) lata ale wyraźnie obraca się i przechyla/pochyla - żeby go utrzymać w miejscu trzeba(by) go mocno przetrymować.
No ale nie o to chodzi - na 1500 ma mniej więcej stać w miejscu.
I jeszcze jedna rzecz, która mnie niepokoi i byc może ma związek z powyższym.
Popatrzcie na obrazek - na ch1out - ch8out. Silniki (teoretycznie bo bez baterii) uruchomione na biurku, gaz na ca. 50%.
Czyż te różnice nie są podejrzanie za duże?
Uruchomiłem pixhawka na octo X8.
Kalibracja radia, kompasu, akcelerometru, żyro itp zrobiona. Mid pointy na 1500
Model (w stab) lata ale wyraźnie obraca się i przechyla/pochyla - żeby go utrzymać w miejscu trzeba(by) go mocno przetrymować.
No ale nie o to chodzi - na 1500 ma mniej więcej stać w miejscu.
I jeszcze jedna rzecz, która mnie niepokoi i byc może ma związek z powyższym.
Popatrzcie na obrazek - na ch1out - ch8out. Silniki (teoretycznie bo bez baterii) uruchomione na biurku, gaz na ca. 50%.
Czyż te różnice nie są podejrzanie za duże?
pozdrawiam
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl
Re: Czarna hexa Pixhawk
Musisz go sprawdzić w powietrzu.
Na biurku taki test jest bardzo mało miarodajny.
Na biurku taki test jest bardzo mało miarodajny.
ZMR-250 z NAZE32, DJI Phantom 3 Advanced, FY650 PIXHAWK, Turnigy 9X mod. ER9X z eLeReS + eLDisp
Re: Czarna hexa Pixhawk
Tak podejrzewałem - czekam na telemetrię żeby zrobić test w powietrzuaugust pisze:Musisz go sprawdzić w powietrzu.
Na biurku taki test jest bardzo mało miarodajny.
Zrobiłem tez taki biurkowy test quada na APM - tam tez były różnice ale nie aż takie
pozdrawiam
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl
Re: Czarna hexa Pixhawk
Nie musisz czekać, bluetooth np. HC06 z Pixhawkiem spisuje się znakomicie do takich zastosowań jak oblot czy atutotune. U mnie na wiosce w otwartym terenie nawet 50m zasięgu daje rade z tabletem - BT bez żadnych modyfikacji :) Fajne jest też to że jak się urwie to sam od razu się łączy jak tylko może.
Re: Czarna hexa Pixhawk
właśnie próbuje połączyć bluetooth... tzn najpierw poprzez polecenia AT spod Arduino nano połączyć się z bluetooth ale mi nie idzie :/
Kojarzycie był gdzieś na forum temat ?
Pomóżcie
Kojarzycie był gdzieś na forum temat ?
Pomóżcie
- RW
- Posty: 1420
- Rejestracja: czwartek 13 lut 2014, 00:09
- Lokalizacja: LUBOŃ CITY, MATZ/MCTR EPKS, BSP_WOJTYNIAK
Re: Czarna hexa Pixhawk
Kiedy kopter stoi na stole stabilizacja nie może działać poprawnie, bo nie ma pełnej swobody ruchu.krall pisze:Czyż te różnice nie są podejrzanie za duże?
Najłatwiej to zauważyć jak sobie odpalisz na stole (silniki mają się kręcić, może być bez śmigieł). Wychodzisz z jałowych obrotów, stabilizacja zaczyna działać. Im dłużej będzie tak stał, tym bardziej silniki się zróżnicują. Dajesz mu swobodę, puszczasz w powietrze i wszystkie chodzą równo.
Rafał Wojtyniak