Phantom 4

Moderatorzy: Adrián, breweryhills, moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13005
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: Phantom 4

Post autor: Verid »

Nie krytykują samej opcji tylko nie bardzo wierzą w jakość jej wykonania. System antykolizyjny to świetna sprawa - pod warunkiem że działa... A jak z tym działaniem będzie to się okaże.
Ten wredny...
Awatar użytkownika
YoGi
Posty: 369
Rejestracja: wtorek 24 mar 2015, 07:55
Lokalizacja: Białystok

Re: Phantom 4

Post autor: YoGi »

Verid pisze:System antykolizyjny to świetna sprawa - pod warunkiem że działa...
A nie zawsze działa o czym przekonało się Volvo w swoim S60.
pawelpk
Posty: 193
Rejestracja: piątek 13 gru 2013, 11:36
Lokalizacja: Goleniów

Re: Phantom 4

Post autor: pawelpk »

Dlatego najlepiej mieć nastawiony RTH na minimum 30m. Ja tak mam nastawiony że musi wznieść się na 30m (gdyż nie ma wyższych drzew jak 22m) a następnie wracać i nigdy nie przywali w przeszkodę. Ponadto zawsze podczas RTH można przejąć kontrolę i już samemu sterować i wracać do miejsca startu. A ponadto to masz jeszcze home lock lub course lock. Jeśli to będzie działać to faktycznie będzie to dobre dla mniej doświadczonych użytkowników.
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13005
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: Phantom 4

Post autor: Verid »

Obawiam się że nie doceniasz "pomysłowości", jak to określiłeś, mniej doświadczonych użytkowników więc generalnie o HL i CL w przypadku newbie który stracił orientację i chce odzyskać maszynę możesz zapomnieć bo od razu leci pstryczek RTH i czekamy albo jeszcze gorzej - aparatura idzie na OFF żeby wymusić FS. Z tym przejęciem kontroli też nie musi być tak hop siup. Nie wiem jak w "trójce" ale w "dwójce" aby wyjść z RTH spowodowanego FS'em trzeba pstryknąć przełącznik trybów lotu. Ile to było tematów że Ph2/NAZA v2 nie reaguje na nic tylko wraca bo pilot w panice zapomniał że trzeba wymusić wyjście z FS...
No i pomijasz fakt że drzewa to nie jedyne w co się kopter może wpasować a ziemia nie jest płaska i niespełna 20m drzewo może rosnąć na 15m wzniesieniu.
Ten wredny...
Jagoda
Posty: 1346
Rejestracja: poniedziałek 20 lip 2015, 16:02

Re: Phantom 4

Post autor: Jagoda »

pawelpk pisze: Jeśli to będzie działać to faktycznie będzie to dobre dla mniej doświadczonych użytkowników.
W pewnym "zakresie" będzie działać o ile poznałem produkt DJI.
Problem, a właściwie pytanie : co fajtom 4 uzna za przeszkodę.
Bo jak tylko ścianę, skałę,słup betonowy, skraj lasu czy nawet pojedyncze drzewo i to z liśćmi to do budy z taką nowością.
A nawet doświadczonym użytkownikom przydałby się system wykrywania przeszkody - drut tel.- przy prędkości ca 70 km/h (jak twierdzi DJI).
Ps.Z powodu w/w i nierówności mam RTH na 70m.A czasem na 100
Verid pisze:Obawiam się że nie doceniasz "pomysłowości", jak to określiłeś, mniej doświadczonych użytkowników
Ty też nie.
Jakie to "testy" przeszedł mój stan umysłu :mrgreen:
Pozdrawiam. :), :)
pawelpk
Posty: 193
Rejestracja: piątek 13 gru 2013, 11:36
Lokalizacja: Goleniów

Re: Phantom 4

Post autor: pawelpk »

Verid pisze:Obawiam się że nie doceniasz "pomysłowości", jak to określiłeś, mniej doświadczonych użytkowników więc generalnie o HL i CL w przypadku newbie który stracił orientację i chce odzyskać maszynę możesz zapomnieć bo od razu leci pstryczek RTH i czekamy albo jeszcze gorzej - aparatura idzie na OFF żeby wymusić FS. Z tym przejęciem kontroli też nie musi być tak hop siup. Nie wiem jak w "trójce" ale w "dwójce" aby wyjść z RTH spowodowanego FS'em trzeba pstryknąć przełącznik trybów lotu. Ile to było tematów że Ph2/NAZA v2 nie reaguje na nic tylko wraca bo pilot w panice zapomniał że trzeba wymusić wyjście z FS...
No i pomijasz fakt że drzewa to nie jedyne w co się kopter może wpasować a ziemia nie jest płaska i niespełna 20m drzewo może rosnąć na 15m wzniesieniu.
Macie rację ale ja swoją P2V+ nie odlatuje dalej jak 500 metrów gdyż nie pozwala mi sprzęt a w przypadku schowania się za przeszkodę koptera odległość drastycznie maleje i często kopter wraca szybciej niż po tych 500m sam lecz zawsze przejmuję kontrolę nad nim w ten sposób że przełączam się na tryb atti na chwilę i już mam kontrolę i wracam w tryb GPS i siłą rzeczy muszę latać w zasięgu wzroku więc nie muszę zwiększać wysokości RTH a co do ucieczek to na 80 lotów nigdy nawet nie zdarzyła mi się taka sytuacja.
Ale wracając do P4 to widzenie tych przeszkód to dobra sprawa patrząc oczywiście na te filmiki prezentacyjne DJi. Tylko na99% jestem pewny że kabli nie będzie widział a w tym modelu jest to o tyle ważne gdyż zwiększył się zasięg.
Z "dwojeczki" na "czwóreczkę" chętnie bym się przesiadł bo to już jest różnica dla mnie ważny FPV w HD. Ale jak pomyślę sobie że sprzedając dwójkę tyle stracę kasy to na razie polatam jeszcze dwójeczką :)
Awatar użytkownika
Myszon
Posty: 1054
Rejestracja: wtorek 19 mar 2013, 13:56
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Re: Phantom 4

Post autor: Myszon »

Od premiery już trochę minęło wiele osób chwali się swoimi nowymi nabytkami, dyskusja idzie w kierunku awioniki a ja się pytam. Czy są już w sieci jakieś photo sample? Widział ktoś coś gdzieś?
Ukończył Szkołę Latania San Andreas
spidey
Posty: 131
Rejestracja: poniedziałek 30 mar 2015, 13:54
Lokalizacja: Pruszków

Re: Phantom 4

Post autor: spidey »

Myszon pisze:Od premiery już trochę minęło wiele osób chwali się swoimi nowymi nabytkami, dyskusja idzie w kierunku awioniki a ja się pytam. Czy są już w sieci jakieś photo sample? Widział ktoś coś gdzieś?
Trzeba zerkać tutaj na forum: http://www.phantompilots.com/forums/pha ... ssion.107/
Phantom 3 Standard
Hubsan x4
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9764
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Phantom 4

Post autor: pawelsky »

Tak sobie wlasnie wyczytalem w instrukcji do Phantoma 4
The aircraft cannot avoid obstruction during the Failsafe RTH
Przykrosc :-(
Jagoda
Posty: 1346
Rejestracja: poniedziałek 20 lip 2015, 16:02

Re: Phantom 4

Post autor: Jagoda »

:shock:
Jak zaniknie link RC i Video....I cały urok nowej funkcji poszedł w diabły.
Pozdrawiam. :), :)
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9764
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Phantom 4

Post autor: pawelsky »

Hmmm, a w innym miejscu w instrukcji pisza z kolei ze
Aircraft can now sense and actively attempt to avoid obstale during FailSafe RTH, provided that the light
condition is ideal for the Obstacle Sensoring System.
Chyba trzeba bedzie poczekac na jakas poprawiona wersje instrukcji bo w tej chwili przeczy sama sobie :(
Jagoda
Posty: 1346
Rejestracja: poniedziałek 20 lip 2015, 16:02

Re: Phantom 4

Post autor: Jagoda »

A może jakiś "podpowiadacz" typu T9 palnął
Gra słów
can now
cannot
Wygląda na to, że drugi Twój cytat jest true
Pozdrawiam. :), :)
Awatar użytkownika
Myszon
Posty: 1054
Rejestracja: wtorek 19 mar 2013, 13:56
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Re: Phantom 4

Post autor: Myszon »

Jakoś nigdzie foto sampli nie widać :-( Jestem ciekaw tylko tego reszta bajerów mnie totalnie nie obchodzi... nie no obchodzi mnie ten system omijania a dokładniej czy można go wyłączyć w cholerę :-)
Ukończył Szkołę Latania San Andreas
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9764
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Phantom 4

Post autor: pawelsky »

Jagoda pisze:A może jakiś "podpowiadacz" typu T9 palnął
Z pewnoscia nie podpowiadacz bo byla to czesc dluzszego paragrafu mowiaca o tym aby pamietac o ustawieniu odpowiedniej wysokosci RTH bo Ph 4 nie omija przeszkod. Byc moze zostalo im z instrukcji do Ph 3...
Jagoda
Posty: 1346
Rejestracja: poniedziałek 20 lip 2015, 16:02

Re: Phantom 4

Post autor: Jagoda »

pawelsky

Masz rację.
Zajrzałem do man. P3 - żywcem przepisane -
a dalej dla P4:
Obstacle Avoidance During FailSafe RTH

Aircraft can now sense and actively attempt to avoid obstale during FailSafe RTH, provided that the light
condition is ideal for the Obstacle Sensoring System. The details on how the aircraft will behave during obstacle avoid is listed below:

1. Aircraft decelerates when an obstacle is sensed at 65 feet (20 meters) ahead.
2. Aircraft stops and hover then start ascending vertically to avoid the obstacle. Eventually, the aircraft will stop climbing when it is at least 16 feet (5 meters) above the detected obstacle.
3. Failesafe RTH procedure resume, the aircraft will continue flying to the Home Point at the current
altitude.
Pozdrawiam. :), :)
ODPOWIEDZ