Tarot x4

czyli to co w kopterach a nie jest związane bezpośrednio z FC

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

tomekst16
Posty: 42
Rejestracja: środa 15 paź 2014, 07:34
Lokalizacja: Leżajsk

Tarot x4

Post autor: tomekst16 »

Witam
Jaki maksymalny, realny dźwig ma rama tarot x4?
W abc-rc piszą że do 25 kg ale nie chce mi się w to jakoś wierzyć http://abc-rc.pl/Tarot-TL4X001
Bo w foxtechu piszą już że 8 kg http://www.foxtechfpv.com/tarot-x4-quad ... -1946.html
darek
Posty: 324
Rejestracja: środa 14 lis 2012, 09:38
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Re: Tarot x4

Post autor: darek »

udźwig koptera nie jest wynikiem ramy ale użytych silników
najpierw określasz ile docelowo ma ważyć twój kopter (wraz z ładunkiem), potem dzielisz to przez ilość motorów (w uproszczeniu), potem szukasz motorówm, które będą w stanie dać ciąg o podwójnej wadze tego co ma jeden motor udżwignąć a potem szukasz odpowiedniej do kopterka ramy

czyli: zakładasz, że twój kopter będzie ważył 3kg I chcesz aparat z gimbalem o wadze 1kg - całość = 4kg + zakładasz jakąś baterię, powiedzmy 1kg, czyli rzeczywista waga przed lotem to 5kg
chcesz użyć konstrukcję X4, czyli 4 motory, czyli każdy motor musi podnieść 1,25kg
ale żeby kopter był sterowny to każdy z tych motorów musi mieć maksymalny udźwig około 2,5kg
szukasz więc motorów I śmigieł, które na twojej zakładanej baterii dadzą 2,5kg ciągu lub więcej I mocno bierzesz pod uwagę wagę I motorów I śmigieł I ESC bo wstępnie założyłeś wagę koptera na 3kg, jeśli ją przekroczysz to potrzebujesz silniki o większym ciągu

aha, nie bierz do sibie specyfikacji producentów, potraktuj je jako jakiś odnośnik bo rzadko specyfikacja zgadza się z rzeczywistością
Awatar użytkownika
Baqsthc
Posty: 1076
Rejestracja: poniedziałek 02 wrz 2013, 21:12
Lokalizacja: Legnica

Re: Tarot x4

Post autor: Baqsthc »

Darek wątpię żeby mu o to chodziło.. bardziej jak można ją obciążyć zanim ramiona złamią się pod ciężarem tego co na CP.
tomekst16
Posty: 42
Rejestracja: środa 15 paź 2014, 07:34
Lokalizacja: Leżajsk

Re: Tarot x4

Post autor: tomekst16 »

Baqsthc pisze:Darek wątpię żeby mu o to chodziło.. bardziej jak można ją obciążyć zanim ramiona złamią się pod ciężarem tego co na CP.
Dokładnie oto mi chodzi :->
darek
Posty: 324
Rejestracja: środa 14 lis 2012, 09:38
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Re: Tarot x4

Post autor: darek »

w takim razie nie mam pojęcia
płyty wyglądają dość cienko, mają aż 30cm średnicy, rury to pewnie 25, ale są dość krótkie
obciążyć zapewne się I da na 25kg tylko jak takie coś by latało
według mnie to źle postawione pytanie, nie bierze ono na przykład pod uwagę jak duże baterie się tam w ogóle zmieszczą, baterie które ważą 3kg wymagają mnóstwo miejsca a dodatkowe obciążenie aby mieć chociaż 15 minut lotu to pewnie max 3-5kg
tomekst16
Posty: 42
Rejestracja: środa 15 paź 2014, 07:34
Lokalizacja: Leżajsk

Re: Tarot x4

Post autor: tomekst16 »

Bo zastanawiam się nad taką opcją
tarot x4 1600g
8x emax 5210 290kv 1900g
tattu 6s 2200mah 2300g
Esc 40a 400g
FC 100g
śmigła 350g
Czyli w sumie jakieś 6,7kg-7kg
Przy tej konfiguracji jestem w stanie latać jakieś 20 min z obciążeniem 5kg (w sumie 12kg)
Będzie taka konfiguracja czy muszę coś zmienić ?
Tabela do silników:
http://photos05.redcart.pl/templates/im ... -param.jpg
darek
Posty: 324
Rejestracja: środa 14 lis 2012, 09:38
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Re: Tarot x4

Post autor: darek »

w teorii tak, w praktyce niekoniecznie, moje wątpliwości:
1) to rama X4 a nie X8, jak patrzę po fotkach podwozie nie jest w żaden sposób obniżone więc pewnie będzie kolizja z dolnymi motorami
2) bateria jest zaplanowana od dołu I jest to prawdopodobne, że nie będzie tam miejsca na 2 baterie (sprostowanie: tattu 6s 22000mah 2300g), prawdopodobnie da się coś zmienić I ułożyć baterię od gory
3) skoro rama sprzedawana jest jako X4 możliwe, że mocowania silników nie są zdolne zamontować 2 motory
4) gdy motory chodzą jeden pod drugim tracisz nieco ciągu, zwykle góra się grzeje a dół chodzi na pół gwizdka, moim zdaniem warto o tym pomyśleć kupić górne śmigła większe a motory wolniejsze a dolne na odwrót, ale jest to przemyślenie nie sprawdzone jeszcze
5) musisz gdzieś umocować ESC I FC a ta rama jakkolwiek ogromna ma mnóstwo dziur I jakoś nie wskazuje jakby producent pomyślał o wszystkim
6) jeśli chodzi o wydajność motorów to zupełnie inna sprawa, większe śmigło nie musi być wydajniejsze a większy motor znaczy cięższy - te założenia są bardzo teoretyczne, póki nie sprawdzisz nie będziesz wiedział

dam prosty przykład: na stronie RCTimer mamy ich tanie I super motory 5010, mają taka specyfikację, że aż się dziwliłem dlaczego wszyscy nie latają na tych motorach, po testach specyfikacja okazała się o 30% gorsza a motory Sunnysky 3508, które ważą podobnie mają o 20% więcej ciągu, nie znaczy to, że 5010 są złe, ale nie są zgodne ze specyfikacją

inne motory jakie testowałem to moje własne 5015 dualsky, na baterii 4s śmigło 2206 było lepsze, ale na bateriach 5s I 6s tanie śmigło 20x55 było lepsze a idąc dalej, bateria 6s nie bardzo dawała więcej ciągu jak 5s, reasumując 4s z 2206 lub 5s z 2055 były najlepsze
Awatar użytkownika
MatManiak
Posty: 705
Rejestracja: czwartek 18 paź 2012, 11:45
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

Re: Tarot x4

Post autor: MatManiak »

darek pisze:w teorii tak, w praktyce niekoniecznie, moje wątpliwości:
1) to rama X4 a nie X8, jak patrzę po fotkach podwozie nie jest w żaden sposób obniżone więc pewnie będzie kolizja z dolnymi motorami
Nie będzie, wchodzą śmigła 18" bez problemu:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2349456

darek pisze: 2) bateria jest zaplanowana od dołu I jest to prawdopodobne, że nie będzie tam miejsca na 2 baterie (sprostowanie: tattu 6s 22000mah 2300g), prawdopodobnie da się coś zmienić I ułożyć baterię od gory
Mi wchodzi 2x multistar 6s 10Ah (razem 20Ah) na dolny podkład (ten na rurkach), ale to raczej maks - wiecej nie wejdzie. Można też tą płytkę zamontować bezpośrednio na górze, wtedy wejdzie wiekszy pakiet.
darek pisze: 3) skoro rama sprzedawana jest jako X4 możliwe, że mocowania silników nie są zdolne zamontować 2 motory
Da się zamontować 2 silniki na ramie na oryginalnych mocowaniach (niestety są plastikowe), trzeba tylko dorobić węglową (lub z laminatu) dolną płytkę, bo jest tylko jedna (na górze) na ramie, ale są otwory by zamontować taką samą od dołu. Można też zmienić mocowania na metalowe tarota:
http://www.tarot-rc.com/index.php?main_ ... ts_id=1361
Mam takie i są spoko, wchodzą regle do środka, kompatybilne są z tarotem X4 (rurka 25mm), rozstaw otworów taki sam jak oryginalne w X4.
darek pisze: 5) musisz gdzieś umocować ESC I FC a ta rama jakkolwiek ogromna ma mnóstwo dziur I jakoś nie wskazuje jakby producent pomyślał o wszystkim
Regle wchodzą bez problemu pmiedzy CP (nawet pionowo moga byc, jest tam mnóstwo miejsca), z FC już większy problem, ale mam zamiar na samej górze dać nazę na małym CP zrobionym z laminatu.

Z problemów konwersji x4 na x8 to trzeba rozwiercać aluminiowy zawias (parasolka) na końcu ramion by weszły przewody z obydwu silników, bo otwor jest tak mały, że może 2x 12awg przejdzie i tyle... To jak narazie najwiekszy minus jaki zauważyłem.

Będę robił relację z budowy X8 na tej ramie, wrzucę na forum - rzucę linkiem w tym wątku niebawem.
S500 | ZMR250 | HK FPV250 | Sky Surfer II 1400 | Wing Wing Z-84 | Reely Rhino II
tomekst16
Posty: 42
Rejestracja: środa 15 paź 2014, 07:34
Lokalizacja: Leżajsk

Re: Tarot x4

Post autor: tomekst16 »

Czekam z niecierpliwością
ODPOWIEDZ