skoro założenie jest nie składać to hexa musi być mała, by zmieścić się do każdego pojazdu, w związku z tym nie może być ani wysoka ani tym bardziej szeroka
dodatkow mój odwieczny cel latać co najmniej 30 minut musi być zachowany...
kurde, ale to przecież hexa, śmigła muszą być 17 cali a przy takich śmigłach całość musiała by mieć prawie metr średnicy
bach I jest pomysł, a co gdyby połowa motorów była zwrócona w dół, lekkie pokrycie na śmigłach może I troche zmniejszy efektywność, ale możliwość transport przeważyła, poza tym skoro koptery latają w konfiguracji Y6 I strata efektywności ma 10% przy pełnym pokryciu to lekkie pokrycie nie powinno więc stanowić wielkiego problemu by uzyskać moje 40 minut - decyzja zapadła
ale dalej problem, skoro połowa śmigieł będzie u dołu to jak mam składać nogi...
I znów pomysł - a gdyby nogi wbudować w ramiona, które mają motory skierowane do gory?
ale dalej kolejny problem
skoro to hexa czyli motorów aż o 2 więcej niż przy quadzie, kopter będzie cięższy, więc całość będzie raczej mało wydajna bo na jednej baterii to lżejszy quad latać będzie dłużej - I kolejna decyzja: 6 motorów więc muszą być 2 baterie
I do roboty
center platy tak małe jak się dało
oczywiście moje nowe zaciski kątowe co nie dają się bujać kopterowi w locie w dół
trzeba wymyślić coś jak nogi przykręcić
I gotowe
o tyle mogę się pochwalić, że ten kopterek jest od początku inny od wszystkiego co jest robione na świecie, ok, pewnie ameryki nie odkryłem, bo ludzie miewają wiele różnych pomysłów, ale jednak, to wszystko to wymysł tylko mojej wyobraźni :) bez podglądania jak to robią inni
naprawdę kilka ciekawych rzeczy:
- zaciski na rurki z kątowym mocowaniem 5 stopni (ok, już to znacie)
- zaciski motorów niemal wbudowane w same motory (to już było przy quadzie też)
- fajowe zaciski na rurki mocujące mechanizm nóg składanych - to jest super nowe :)
- kompletnie nowe podejście do sposobu mocowania baterii, właściwie to dwóch...
- zupełnie nowe mojego pomysłu wieszaki do rurek 10mm (troche wzorowane na Tarocie, jakkolwiek moje nie mają luzów I są lżejsze)
no I fotki w końcu
a reasumując wagę:
kopter: 638 gram
mocowania silników 6*16= 96 + 638 = 734
w porównania do mojego quada, który waży 563 gramy daje to 171 gram różnicy, czyli jedno ramię więcej waży w uproszczeniu 85 gram, chyba nie jest źle
kierunek rozwoju:
dwie baterie 4s 10000mAh każda (kupiłem w HK po 30USD :)
śmigła 17 cali
silniki dualsky 5010 - każdy daje ok 1,5kg na pełnym ciągu
wierzę, że może uda się złamać godzinkę :)