SkyWalker 1900 - moja relacja budowy
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
SkyWalker 1900 - moja relacja budowy
Hey,
Po krecie SS1400, jako druga platforma FPV padlo na Skywalker 1900, wybor byl uwarunkowany stabilnym i powolnym lotem.
Zakupiony z BevRC, troche polezal w pudle, ale w koncu doczekal sie rozpakowania i mam nadzieje, niedlugo poszybuje.
Jak juz wczesniej pisalem, nastawiony jestem na spokojne loty, w zwiazku z czym setup bedzie raczej o troche mniejszej mocy niz wiekszosc moich poprzednikow.
Plany:
silnik EMAX MT2213 - 935kV
Smiglo APC 9x6E
BAterie 4S Li-ion Panasonic 4S2P (czyli niecale 6Ah).
Serva Corona 929MG Metal Gear.
Boscam 400mW 5.8G (chyba na ogon)
FrSKy D8R-II dokupie antenki 60cm i albo rozmieszcze na skrzydlach (mniej prawdopodobne, ze wzgledu na pozniejsze problemy z mobilnoscia), lub jedna pojdzie na przod kadlugu, a druga wklejona w statecznik pionowy.
Kamerki: RunCam HD i runcam 600tvl
I na koniec okleic folia Oracover, szybkie reczne szkice:
najbardziej sklaniam sie ku lwy-gorny.
A teraz budowe czas zaczac...
Po krecie SS1400, jako druga platforma FPV padlo na Skywalker 1900, wybor byl uwarunkowany stabilnym i powolnym lotem.
Zakupiony z BevRC, troche polezal w pudle, ale w koncu doczekal sie rozpakowania i mam nadzieje, niedlugo poszybuje.
Jak juz wczesniej pisalem, nastawiony jestem na spokojne loty, w zwiazku z czym setup bedzie raczej o troche mniejszej mocy niz wiekszosc moich poprzednikow.
Plany:
silnik EMAX MT2213 - 935kV
Smiglo APC 9x6E
BAterie 4S Li-ion Panasonic 4S2P (czyli niecale 6Ah).
Serva Corona 929MG Metal Gear.
Boscam 400mW 5.8G (chyba na ogon)
FrSKy D8R-II dokupie antenki 60cm i albo rozmieszcze na skrzydlach (mniej prawdopodobne, ze wzgledu na pozniejsze problemy z mobilnoscia), lub jedna pojdzie na przod kadlugu, a druga wklejona w statecznik pionowy.
Kamerki: RunCam HD i runcam 600tvl
I na koniec okleic folia Oracover, szybkie reczne szkice:
najbardziej sklaniam sie ku lwy-gorny.
A teraz budowe czas zaczac...
Re: SkyWalker 1900 - moja relacja budowy
Pytanie odnośnie pakietu. Wystarczy Ci 20a do startu? Jak dla mnie to trochę mało, a po za tym nie wiem czy nie będziesz miał problemów z wywazeniem z takim małym pakietem. Oczywiście zakładam że masz zielone panasonici z 10a prądem rozładowania.
RIP Bixler 1.1, quadro 15, QAV 250, Pioneer XL
Re: SkyWalker 1900 - moja relacja budowy
Setup mało udany do tego modelu o pakiecie nie wspomnę jak już zauważył Assur92.
Taranis 9XD, eLeRes, GS, OSD i AP by Zbig & Pitlab, FOX 800 1,2GHz, Talon.
Re: SkyWalker 1900 - moja relacja budowy
setup wystarczy na latanie kolo nogi, jedynie jak juz koledzy wspomnieli, przy starcie moze nie wystarczyc 20A, a nawet jesli starczy to bedzie to mocno katowac pakiet, raczej szedl bym w pakiet 3-4p
Re: SkyWalker 1900 - moja relacja budowy
Hmm..
Poprzednio latalem SS1400 z tym samym silnikiem, smigle 6x5x5, bateria 4S1P Panasonic (przy starcie 100% czyli 5-5,5A, dalej wystarczalo 50% gazu czyli jakies 2-3A) wazyl okolo 1100-1200gr. czyli stosunek thr:wagi 0,45:1 i rakieta to nie byla oczywiscie, przy SW powinno byc 0,6-0,7:1.
SS1400 latalem po 40-60min (25-35km dystansu), a rekord przy dobrej termice 106min 55km.
Wiec jestem dobrej mysli, ale dziekuje za opinie, trzymam kciuki zeby nie bylo tak zle.
patrzac na ecalc (jeszcze zmierze miernikiem jak bedzie dokladnie) ale przy pelnym gazie i naladowany na full, powinien brac jakies 17,5A. Normlanie nie bede przeciez latal na 100% mocy (najwyzej 10-15sek przy starcie), przy normlanym locie nie powinien ciagnac wiecej niz 5-7A, wiec to chyba nie bedzie katowanie pakietu?
Poprzednio latalem SS1400 z tym samym silnikiem, smigle 6x5x5, bateria 4S1P Panasonic (przy starcie 100% czyli 5-5,5A, dalej wystarczalo 50% gazu czyli jakies 2-3A) wazyl okolo 1100-1200gr. czyli stosunek thr:wagi 0,45:1 i rakieta to nie byla oczywiscie, przy SW powinno byc 0,6-0,7:1.
SS1400 latalem po 40-60min (25-35km dystansu), a rekord przy dobrej termice 106min 55km.
Wiec jestem dobrej mysli, ale dziekuje za opinie, trzymam kciuki zeby nie bylo tak zle.
patrzac na ecalc (jeszcze zmierze miernikiem jak bedzie dokladnie) ale przy pelnym gazie i naladowany na full, powinien brac jakies 17,5A. Normlanie nie bede przeciez latal na 100% mocy (najwyzej 10-15sek przy starcie), przy normlanym locie nie powinien ciagnac wiecej niz 5-7A, wiec to chyba nie bedzie katowanie pakietu?
Re: SkyWalker 1900 - moja relacja budowy
Ale co ty porównujesz "Ciężarówkę" do "Malucha"
I silnik też coś za słaby(192W) przy 4s coś mi tu mało jak do SW1900
I silnik też coś za słaby(192W) przy 4s coś mi tu mało jak do SW1900
- Jakub_RC
- Posty: 389
- Rejestracja: poniedziałek 29 sie 2011, 15:17
- Lokalizacja: Warszawa-Ursynów
- Kontakt:
Re: SkyWalker 1900 - moja relacja budowy
Cześć.
Koledzy dobrze radzą. Zmień ten setup, bo tylko będziesz potem płacił drugi raz za części, lub nawet za model.
Do wyrzutu z ręki potrzebujesz minimum 350Wat. Mój SW w końcowej konfiguracji na starcie brał 40A przy lipo 3S, czyli blisko 500Wat i dopiero wtedy wyrzut był komfortowy.
I żeby nie było, że teoretyzuje, mam/miałem:
SW1640
SW1900
SW1880.
Koledzy dobrze radzą. Zmień ten setup, bo tylko będziesz potem płacił drugi raz za części, lub nawet za model.
To prawda.xDigYx pisze: przy normlanym locie nie powinien ciagnac wiecej niz 5-7A,
A to jakaś bzdura ;)xDigYx pisze: ale przy pelnym gazie i naladowany na full, powinien brac jakies 17,5A. Normlanie nie bede przeciez latal na 100% mocy (najwyzej 10-15sek przy starcie),
Do wyrzutu z ręki potrzebujesz minimum 350Wat. Mój SW w końcowej konfiguracji na starcie brał 40A przy lipo 3S, czyli blisko 500Wat i dopiero wtedy wyrzut był komfortowy.
I żeby nie było, że teoretyzuje, mam/miałem:
SW1640
SW1900
SW1880.
Re: SkyWalker 1900 - moja relacja budowy
Dwa panasy równolegle mogą bez problemu dać 35A na kilka-kilkanaście sekund.
Nie czytaliście że jeśli chodzi o ogniwa to mogą dać nawet 50A??
Nie czytaliście że jeśli chodzi o ogniwa to mogą dać nawet 50A??
Re: SkyWalker 1900 - moja relacja budowy
Na poczatek: dziekuje za liczne wypowiedzi.
reasumujac je: wnioskuje ze pakiet 4s2p panasonicow powinien dac rade, natomiast naped juz nie.
Aurat MT2213 mam kilka szt oraz patrzac na wyniki z ecalc nie wydawaly sie byc zle (spodziewana waga modelu to jakies 1700-1800gr) - wiec dlatego na niego padlo.
Na obecna chwile, wkleilem serwa do skrzydel oraz prety weglowe, wycialem lotki i przymierzam sie do zrobienia klap i tu maly problem: od dolu jest w piance zrobione fabrycznie wciecie, jednak jest ono za male i klapa/lotka nie da sie wygiac, trzebaby albo podtopic bardziej od dolu/gory, albo odciac i wkleic na zawiasy. Jaka bedzie dobra praktyka?
reasumujac je: wnioskuje ze pakiet 4s2p panasonicow powinien dac rade, natomiast naped juz nie.
Aurat MT2213 mam kilka szt oraz patrzac na wyniki z ecalc nie wydawaly sie byc zle (spodziewana waga modelu to jakies 1700-1800gr) - wiec dlatego na niego padlo.
Na obecna chwile, wkleilem serwa do skrzydel oraz prety weglowe, wycialem lotki i przymierzam sie do zrobienia klap i tu maly problem: od dolu jest w piance zrobione fabrycznie wciecie, jednak jest ono za male i klapa/lotka nie da sie wygiac, trzebaby albo podtopic bardziej od dolu/gory, albo odciac i wkleic na zawiasy. Jaka bedzie dobra praktyka?
- Jakub_RC
- Posty: 389
- Rejestracja: poniedziałek 29 sie 2011, 15:17
- Lokalizacja: Warszawa-Ursynów
- Kontakt:
Re: SkyWalker 1900 - moja relacja budowy
Tak, dokładnie. Jednakże masa to nie wszystko Dobrze, że skumałeś.xDigYx pisze:Na poczatek: dziekuje za liczne wypowiedzi.
reasumujac je: wnioskuje ze pakiet 4s2p panasonicow powinien dac rade, natomiast naped juz nie.
Aurat MT2213 mam kilka szt oraz patrzac na wyniki z ecalc nie wydawaly sie byc zle (spodziewana waga modelu to jakies 1700-1800gr) - wiec dlatego na niego padlo.
Ja dawałem zawiasy wszędzie, w najgorszym wypadku zrobione z taśmy. Lotka/Klapa/ster wysokości na zawiasie pracuje równo. Gdy ma natomiast wyginać piankę wtedy zawsze trochę się skręca. Stery na zawiasach to także mniejszy opór i pobór prądu serw. Zysk jest oczywisty - Porządne serwa z metalowymi trybami daje się wtedy tylko na lotki i ster wysokości (u mnie są/były to corony), natomiast powierzchnie takie jak klapy czy ster kierunku można obsługiwać nawet HXT900 - mimo iż to plastik to działa u mnie do dziś, czyli jakieś 5 latxDigYx pisze: (...)i przymierzam sie do zrobienia klap i tu maly problem: od dolu jest w piance zrobione fabrycznie wciecie, jednak jest ono za male i klapa/lotka nie da sie wygiac, trzebaby albo podtopic bardziej od dolu/gory, albo odciac i wkleic na zawiasy. Jaka bedzie dobra praktyka?
Ogólnie to dużo zależy od tego jak planujesz korzystać z modelu. Są tu ludzie, którzy co sezon mają nowy samolot, inni natomiast latają jedną maszyną wiele sezonów i nierzadko te modele wyglądają lepiej niż ich młodsze rodzeństwo
Ja lubię mieć samolot na kilka sezonów, albo po prostu do niego wracać, stąd cała masa nadprogramowej roboty przy składaniu
Re: SkyWalker 1900 - moja relacja budowy
Maly update:
wkleilem prety weglowe 2,5mm w krawedz natarcia (zastanawialem sie na 3mm, ale trzeba byloby duzo glebszy rowek wycinac, a 2,5mm wydaje sie byc wystarczajaco twardy);
oraz wycialem lotki i po czesci klapy
teraz jestem w trakcie projektowania uchwytow na prety weglowe do wzmocnienia statecznika wysokosci.
Aktualizacja
Uchwyty zaprojektowane. Na weekend sie wydrukuja.
Ster wysokosci i klapy wycialem calkiem (byly za sztywne) i beda na zawiasy, natomiast lotki i ster kierunku ladnie sie wyginaja wiec pozostana (pewnie za jakis czas i tak trzeba bedzie je przerobic na zawiasy).
Kolejne kroki to wybor miejsc montowania nadajnika AV i odbiornika RC. Patrzac na zasade zeby jak najbardziej odseparowac anteny, to najlepiej byloby AV na ogon a RC na skrzydla (jedna antenka na jedno a druga na drugie - odbiornik FrSky D8R-II). Jednak dajac RC na skrzydla utrudnie montaz i demontaz skrzydel, na co nie moge sobie pozwolic w tak duzym modelu...
Zastanawiam sie nad rozmieszczeniem ich (RC) jak na ponizszym rysunku:
Natomiast AV albo na statecznik wysokosci na jak najwyzej, albo w okolicy montazu kamerki.
wkleilem prety weglowe 2,5mm w krawedz natarcia (zastanawialem sie na 3mm, ale trzeba byloby duzo glebszy rowek wycinac, a 2,5mm wydaje sie byc wystarczajaco twardy);
oraz wycialem lotki i po czesci klapy
teraz jestem w trakcie projektowania uchwytow na prety weglowe do wzmocnienia statecznika wysokosci.
Aktualizacja
Uchwyty zaprojektowane. Na weekend sie wydrukuja.
Ster wysokosci i klapy wycialem calkiem (byly za sztywne) i beda na zawiasy, natomiast lotki i ster kierunku ladnie sie wyginaja wiec pozostana (pewnie za jakis czas i tak trzeba bedzie je przerobic na zawiasy).
Kolejne kroki to wybor miejsc montowania nadajnika AV i odbiornika RC. Patrzac na zasade zeby jak najbardziej odseparowac anteny, to najlepiej byloby AV na ogon a RC na skrzydla (jedna antenka na jedno a druga na drugie - odbiornik FrSky D8R-II). Jednak dajac RC na skrzydla utrudnie montaz i demontaz skrzydel, na co nie moge sobie pozwolic w tak duzym modelu...
Zastanawiam sie nad rozmieszczeniem ich (RC) jak na ponizszym rysunku:
Natomiast AV albo na statecznik wysokosci na jak najwyzej, albo w okolicy montazu kamerki.
Re: SkyWalker 1900 - moja relacja budowy
Ja latam na KFC32FTB wiec odbiornik RC mam zaraz pod skrzydłami. Zależało mi też na dużej mobilności wiec starałem się wszystko trzymać w kadłubie. Wyszło mi że na dziobie mam GPS, przed krawędzią natarcia skrzydła przy kadłubie mam antenę eLeReSa a na ogonie wideo. W takiej konfiguracji mam do zapięcia tylko dwa kabelki do skrzydeł i można latać. Dodatkowo na skrzydłach nie mam żadnych odstających części, wiec mogą spokojnie leżeć pod tylną szybą w samochodzie, zresztą cały model u mnie się tam mieści , a jeżdżę hatchbackiem.
Z FrSky próbowałem latać, ale gryzło się z 1.2GHz.
Z FrSky próbowałem latać, ale gryzło się z 1.2GHz.
W użyciu:
DRC Fury, Legwan, SkyWalker 1900; http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=26&t=21985
Odpoczywają:
Hype FW-190 (1,2m), F4U -5NL (550mm), TREX 450,FT Versa Wing, Tricopter 2.5; Beta 1400;
DRC Fury, Legwan, SkyWalker 1900; http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=26&t=21985
Odpoczywają:
Hype FW-190 (1,2m), F4U -5NL (550mm), TREX 450,FT Versa Wing, Tricopter 2.5; Beta 1400;
- Jakub_RC
- Posty: 389
- Rejestracja: poniedziałek 29 sie 2011, 15:17
- Lokalizacja: Warszawa-Ursynów
- Kontakt:
Re: SkyWalker 1900 - moja relacja budowy
Ja miałem inne sprawdzone miejsce na odbiornik
Tutaj jeszcze z czasów radia 35MHz :
Nadajnik był na dziobie, separacja sprzętu wystarczająca. Żadnych zakłóceń na 35MHz a później na 433MHz.
Tutaj jeszcze z czasów radia 35MHz :
Nadajnik był na dziobie, separacja sprzętu wystarczająca. Żadnych zakłóceń na 35MHz a później na 433MHz.
Re: SkyWalker 1900 - moja relacja budowy
Dziekuje za podpowiedzi. Jakbym mial eleres z jedna antena to pewnie nie bylby to taki problem, jednak FrSky ma je 2szt i jest to maly orzech do zgryzienia (czy dac jedna na przod a druga na tyl, czy obie kolo siebie). Choc w sumie bardziej powinienem sie skupic na AV (5,8G), bo konczy sie wczesniej (sprawdzona na poprzedniej platformie).
Dzis ogladalem filmiki/zdjecia z kraks SW, rzucilo mi sie w oczy, ze najczejsciej lamie sie ogon (troche za polowa), zgniataja sie/pekaja boczne scianki kadlubu oraz peka pianka w okolicach montazu silnika/tylnego pretu zaczep gumki skrzydla. W zwiazku z tym wkleilem 4 prety weglowe 3mm mniej wiecej tak (niebieski kolor):
wkleje jeszcze jeden 3mm pret w ogon, a kadlub (i ogon dodatkowo tez) mam nadzieje ze folia modelarska wzmocni wystarczajaco.
Z folia niestety jest troche kolpot: w kolorze pomarancz Oracover Easycoat (lekka i chyba lepsza do EPO niz standard) ani EconoKote tez nigdzie nie ma dostepnej, a grafit/ciemny szary to juz w ogole slabo, a do tego te ceny... 3.5mkw= 150PLN..
Ktos moze wie gdzie kupic jakas lekka folie do EPO w tych kolorach i w ludzkiej cenie? :)
Dzis ogladalem filmiki/zdjecia z kraks SW, rzucilo mi sie w oczy, ze najczejsciej lamie sie ogon (troche za polowa), zgniataja sie/pekaja boczne scianki kadlubu oraz peka pianka w okolicach montazu silnika/tylnego pretu zaczep gumki skrzydla. W zwiazku z tym wkleilem 4 prety weglowe 3mm mniej wiecej tak (niebieski kolor):
wkleje jeszcze jeden 3mm pret w ogon, a kadlub (i ogon dodatkowo tez) mam nadzieje ze folia modelarska wzmocni wystarczajaco.
Z folia niestety jest troche kolpot: w kolorze pomarancz Oracover Easycoat (lekka i chyba lepsza do EPO niz standard) ani EconoKote tez nigdzie nie ma dostepnej, a grafit/ciemny szary to juz w ogole slabo, a do tego te ceny... 3.5mkw= 150PLN..
Ktos moze wie gdzie kupic jakas lekka folie do EPO w tych kolorach i w ludzkiej cenie? :)
Re: SkyWalker 1900 - moja relacja budowy
Prace powoli ida do przodu. Wkleilem pret wegolowy w statecznik pionowy, mam wydrukowane wzmocnienia statecznika poziomego. Zaczalem te juz wyklejac skrzydla folia. Z powodow dostepnosci wielkosci kawalkow foli, musialem zmienic typ folii, pod wzgledem parametrow/ceny najelpiej wypadala ORACAL 751C, niestety nigdzie nie bylo koloru, wiec padlo na ORACAL 551 (65um okolo 100gr/m2, klej 18N/25mm). Folia dosyc latwo sie aplikuje, a lekko podgrzana (suszarka do wlosow) nawet ladnie okleja zaokraglenia na skrzydlach. pewnie w calosci dojdzie okolo 200gr.
Chcialem isc sladem Dexx i dac AV TX na ogon, ale obawiam sie problemu z SC przy baterii <8Ah, wiec mysle, zeby RX dac na polke na ogonie (za smiglem), wowczas jedna antena poszlaby na ogon, a druga wzdluz kadluba, a link AV klasycznie na gorze przy pokrywie/skrzydle. Zostaje tlyko rozmieszczenie GPS.
Chcialem isc sladem Dexx i dac AV TX na ogon, ale obawiam sie problemu z SC przy baterii <8Ah, wiec mysle, zeby RX dac na polke na ogonie (za smiglem), wowczas jedna antena poszlaby na ogon, a druga wzdluz kadluba, a link AV klasycznie na gorze przy pokrywie/skrzydle. Zostaje tlyko rozmieszczenie GPS.