Autopilot by Zbig & Pitlab
Moderatorzy: marbalon, moderatorzy2014, moderatorzy
Re: Autopilot by Zbig & Pitlab
Wiosna idzie, loty się zaczynają już sensowne a wraz z nimi pytanie, bo była ochota na test lotu w trybie HOLD.
I po 5km model zaczął krążyć.
Byłem prawie pewien, że zacznie wracać do bazy a tu zdziwienie.Zdarzyło się, że AP zgłupiał lub RC zgłupiało i wyjść z AUTO do STAB się nie dało.
Czy jest gdzieś opcja ustawienia "co ma zrobić AP jak dobije do granicy", której nie zauważyłem dotąd np. RTH, circle?
I po 5km model zaczął krążyć.
Byłem prawie pewien, że zacznie wracać do bazy a tu zdziwienie.Zdarzyło się, że AP zgłupiał lub RC zgłupiało i wyjść z AUTO do STAB się nie dało.
Czy jest gdzieś opcja ustawienia "co ma zrobić AP jak dobije do granicy", której nie zauważyłem dotąd np. RTH, circle?
Re: Autopilot by Zbig & Pitlab
Ja mam za to pytanie, a raczej prośbę o wytłumaczenie jak zrobić kalibracje czujników w różnych temperaturach. Przez przypadek się wkliknąłem w ustawienia serwisowe i wykonałem tą kompesacje w temp pokojowej. Teraz nie wiem jak i do jakiej temp schłodzić i do jakiej podgrzać kanapkę by chodziła OK.
Wiem że gdzieś to było, ale używałem wtedy innego systemu i pominąłem tą informację no i teraz mam nauczkę jak przesiadłem się na ten system...
Wiem że gdzieś to było, ale używałem wtedy innego systemu i pominąłem tą informację no i teraz mam nauczkę jak przesiadłem się na ten system...
RIP Bixler 1.1, quadro 15, QAV 250, Pioneer XL
Re: Autopilot by Zbig & Pitlab
Ja też byłem przekonany, że po 5 km w trybie hold AP przełączy się na RTH, niestety tak nie jest. Czy jest taka opcja aby model jednak wracał po przleceniu 5 km, ewentualnie możliwość wyboru co ma nastąpić.
eLeReS MOD, Penguin FPV, Beta, X525, Pilatus PC-6 MPX, SkyEye FPV
Re: Autopilot by Zbig & Pitlab
Nie ma takiej ustawialnej opcji. RTH po HOLD? trochę dziwne - nie po to trzymamy kurs, żeby zaraz potem wracać...
Jeśli RC zgłupiało, to rzeczywiście problem. Ale na to widzę tylko jedno rozwiązanie, podobne do tego w pociągu czy metrze:
"Dead man switch" - jeśli stan wejść RC nie zmieni się przez określony czas to aktywujemy RTH.
Kalibracja żyroskopu:
Mid w temperaturze pokojowej +18...+25 stopni
Max +40...+50 stopni
Min -5.. +5 stopni
płytka musi być absolutnie nieruchomo przy kalibracji (1-2 sek po kliknięciu guzika).
Jeśli RC zgłupiało, to rzeczywiście problem. Ale na to widzę tylko jedno rozwiązanie, podobne do tego w pociągu czy metrze:
"Dead man switch" - jeśli stan wejść RC nie zmieni się przez określony czas to aktywujemy RTH.
Kalibracja żyroskopu:
Mid w temperaturze pokojowej +18...+25 stopni
Max +40...+50 stopni
Min -5.. +5 stopni
płytka musi być absolutnie nieruchomo przy kalibracji (1-2 sek po kliknięciu guzika).
Pitlab & Zbig FPV System - więcej informacji:
http://www.bigaj.com.pl/fpvsystem
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2621107
http://www.bigaj.com.pl/fpvsystem
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2621107
Re: Autopilot by Zbig & Pitlab
. Patrząc na to z innej strony można powiedzieć, że nie po to trzymamy kurs aby krążyć. Mając ostatnio sytuacje w której AP zawiesił się w trybie HOLD wolałbym aby przy braku jakiejkolwiek reakcji z mojej strony wrócił do bazy zamiast krążyć. Udało się wtedy jakoś wyłączyć wspomaganie i w trybie OFF bezpiecznie wylądować w bazie (prawdopodobnie problem był w radiu).Zbig pisze: trochę dziwne - nie po to trzymamy kurs, żeby zaraz potem wracać...
Fajnie byłoby aby więcej osób wypowiedziało się na ten temat.
eLeReS MOD, Penguin FPV, Beta, X525, Pilatus PC-6 MPX, SkyEye FPV
Re: Autopilot by Zbig & Pitlab
Myślę że fajne rozwiązanie by było ale tak jak Zbig pisze że jeśli Ap Nie widzi ruchów po jakimś czasie to wtedy przełącza się na RTH
Re: Autopilot by Zbig & Pitlab
A ja mam jeszcze pytanie do Zbiga
Ostatni Lot
Ustawienia AP
Minimalna wysokość 190m
Maksymalna wysokość 1000m
Lecąc na wysokości 650m wyłączyłem apaparaturę i Ap wyłączył silnik i zaczął opadać czy nie powinno być że zachowuje wysokość przed utratą zasięgu? Czy zejdzie poniżej 190m zadanej i dopiero włączy silnik? Bo z tego co kojarzę powinno być że utrzyma wysokość z przed utraty zasięgu
Ostatni Lot
Ustawienia AP
Minimalna wysokość 190m
Maksymalna wysokość 1000m
Lecąc na wysokości 650m wyłączyłem apaparaturę i Ap wyłączył silnik i zaczął opadać czy nie powinno być że zachowuje wysokość przed utratą zasięgu? Czy zejdzie poniżej 190m zadanej i dopiero włączy silnik? Bo z tego co kojarzę powinno być że utrzyma wysokość z przed utraty zasięgu
Re: Autopilot by Zbig & Pitlab
Jeśli silnik został wyłączony to nic dziwnego, że samolot zaczął obniżać lot. Kolego, wg mnie masz źle ustawionego failsafe-a.KamilCK pisze:A ja mam jeszcze pytanie do Zbiga
Ostatni Lot
Ustawienia AP
Minimalna wysokość 190m
Maksymalna wysokość 1000m
Lecąc na wysokości 650m wyłączyłem apaparaturę i Ap wyłączył silnik i zaczął opadać czy nie powinno być że zachowuje wysokość przed utratą zasięgu? Czy zejdzie poniżej 190m zadanej i dopiero włączy silnik? Bo z tego co kojarzę powinno być że utrzyma wysokość z przed utraty zasięgu
Po wyłączeniu apararury powinien zadziałać Failsafe i załączyć jednocześnie tryb Auto oraz drążek gazu w dół. Wtedy samolot będzie leciał do bazy z gazem ustawionym w parametrze Limit Gazu.
Jarek
SkyCruiser 2.4m, Rmielec 433MHz, 5,8GHz 2W video TX, PitLab OSD+AP+GS+Dedalus, Bevrc PV700.
SkyCruiser 2.4m, Rmielec 433MHz, 5,8GHz 2W video TX, PitLab OSD+AP+GS+Dedalus, Bevrc PV700.
Re: Autopilot by Zbig & Pitlab
Ale jak mam 100m/120m to silnik normalnie się załącza a ja miałem wysokość 600m a limity były ustawione jak wyżej 190/1000m i po przełączeniu na Auto Ap wyłączył silnik i zaczął obniżać lot a wydaje mi się że powinien po Przełączeniu na RTH utrzymać wysokość z przed przełączenia. Chyba że lot jest ponad max wysokość zadaną
Re: Autopilot by Zbig & Pitlab
Dobrze by było aby włączenie silnika zależało nie tylko od wysokości lecz również od odległości od bazy. Zachodzi duże prawdopodobieństwo że model doleci do bazy szybując bez silnika i nadal utrzyma się w widełkach ustawionych wysokości. Przy lataniu w termice i ogólnie przy szybowcach i niektórych warunkach tylko tym sposobem można sprowadzić model z powrotem. Było o tym wiele razy ale jak w końcu zostało zrobione to nie wiem.
Możliwe że niepożądane zachowanie da się wyeliminować innymi ustawieniami AP.
Możliwe że niepożądane zachowanie da się wyeliminować innymi ustawieniami AP.
Re: Autopilot by Zbig & Pitlab
U nas gdzie latamy to jest dość spory problem bo startujemy na wysokość 240mnpm i lecąc mamy dość sporą górę wysokość 661mnpm i po utracie zasięgu za tą góra samolot Obniży lot do 190m ale 190m oz miejsca z którego startował i jest problem bo 240+190= 430mnpm Czyli 661-430=231 i znajdujemy się na kursie kolizyjmym z Przeszkodą
Re: Autopilot by Zbig & Pitlab
Przemyśl ustawienie dolnego limitu na 500m.
Re: Autopilot by Zbig & Pitlab
Lub powinno to być zależne od nas tak jak pojemność Baterii i sami powinniśmy mieć możliwość decydowania a nie jak teraz widełki
Re: Autopilot by Zbig & Pitlab
Ciekawe, u mnie model zawsze utrzymuje tą samą wysokość, a właściwie to nie, bo w trybie RTH AP nie używa SW do utrzymania wysokości lecz wysokość jest wynikiem prawidłowego (lub nie) wytrymowania modelu i ustawionego gazu stałego. Coś jest źle ustawione. Pytanie dlaczego wyłączył ci się silnik?
Jaki masz gaz? Dynamiczny czy stały? Pytałem też czy masz prawidłowo ustawiony failsafe?
Jaki masz gaz? Dynamiczny czy stały? Pytałem też czy masz prawidłowo ustawiony failsafe?
Jarek
SkyCruiser 2.4m, Rmielec 433MHz, 5,8GHz 2W video TX, PitLab OSD+AP+GS+Dedalus, Bevrc PV700.
SkyCruiser 2.4m, Rmielec 433MHz, 5,8GHz 2W video TX, PitLab OSD+AP+GS+Dedalus, Bevrc PV700.
Re: Autopilot by Zbig & Pitlab
Gas mam na dynamiczny ale poniżej wysokości 190m normalnie włącza silnik i podnosi wysokość do minimalnej zadanej. Tryb Hold też działa prawidłowo i utrzymuje wysokość i kierunek