Calm down.
Jakie będzie 95% przypadków? Latamy bez (layoutu) ILS-a, bo go po prostu nie potrzebujemy
![:-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
RTH dział jak działał. Luzik, ZERO problemów. Mało tego, jak ktoś się obawia pomyłki to nie definiuje layoutu z ILS-em albo go nie wybiera.
Kolejne 4.9% przypadków? Jeśli już jest zdefiniowane lotnisko i wybrany layout z ILS-em to i tak będzie to moje lotnisko 20 metrów od bazy. Po włączeniu RTH model wróci i będzie krążył nad pasem startowym 20 metrów obok zamiast nad głową. Jest problem? NIE MA.
Kolejne 0.04% przypadków. Lecę daleko, wiem że może mi braknąc prądu na powrót jak się zmieni wiatr. Mam zdefiniowane lotnisko zapasowe, ale go jeszcze nie wybieram. Lecę, widzę że mogą być problemy więc wybieram lotnisko zapasowe. Jak mam problem i wiem że nie dolecę, stracę wizję, itp. wybieram RTH lub tracę zasięg i model sam wróci na lotnisko zapasowe i tam będzie krążył do wyczerpania pakietu, po czym tam wyląduje. Jedziemy bez stresu po model bo wiemy gdzie go szukać. Fajnie? Dla mnie tak.
Kolejne 0.005% to sytuacja w której przypadkowo użyłem lotniska "obcego" zamiast tego koło bazy. i włączyłem layout ILS. Już przy starcie widać, że coś jest nie tak - lotnisko jest gdzieś na obrzeżach radaru zamiast koło bazy - poprawiamy wybór lotniska i jest gites.
Ostatnie 0.005% przypadków. Ktoś się bawi definiowaniem lotnisk jak popadnie. Aktywuje przypadkowe lotnisko w sobie tylko znanym celu, włącza layout z ILS (po co?), na koniec włącza RTH i dziwi się, że model leci w nieznane. No comment
Aha, jeszcze jedno: w każdym przypadku OSD informuje dokąd jest nawigacja. Jak jest napis BASE to do bazy, jak nazwa lotniska np. RW070 to do tego lotniska, jak HOLD to przed siebie itd.
Rzut oka i wszystko jasne.
Pasuje?