OSD by Zbig & Pitlab

Autorskie projekty naszych użytkowników

Moderatorzy: marbalon, moderatorzy2014, moderatorzy

KamilCK
Posty: 658
Rejestracja: sobota 23 sie 2014, 07:55
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KamilCK »

Zbig pisze:Dziękuję za informacje z testów.

A po co ustawiacie ILS na obce lotnisko jak nie chcecie tam lądować???

To jest również funkcja awaryjnego lądowania na lotnisku zapasowym, i model ma tam krążyć również po utracie zasięgu.

A jak koniecznie chcecie mieć wizualizację obcego lotniska, ale powrót do bazy to proszę zrobić layout z wyłączonym ILS i włączoną wizualizacją lotniska na radarze.

Innych opcji nie przewiduję.


p.s. ILS działa do 70 stopni odchyłki położenia modelu od ścieżki podejścia. Twój kurs nie ma tu żadnego znaczenia (tak samo zresztą jak w prawdziwym ILS-ie :-) - on bazuje na położeniu a nie kursie samolotu )

Jeszcze nie zdążyłem przetestować ale tak jak koledzy piszą RTH to jak dla mnie powrót do bazy są różne sytuacje w locie i pewnie nie jednemu z nas uratował model
Awatar użytkownika
pbrys
Posty: 1663
Rejestracja: czwartek 10 lis 2011, 18:52
Lokalizacja: Lubienia

Post autor: pbrys »

Zbig pisze:Dziękuję za informacje z testów.

A po co ustawiacie ILS na obce lotnisko jak nie chcecie tam lądować???

To jest również funkcja awaryjnego lądowania na lotnisku zapasowym, i model ma tam krążyć również po utracie zasięgu.

A jak koniecznie chcecie mieć wizualizację obcego lotniska, ale powrót do bazy to proszę zrobić layout z wyłączonym ILS i włączoną wizualizacją lotniska na radarze.

Innych opcji nie przewiduję.


p.s. ILS działa do 70 stopni odchyłki położenia modelu od ścieżki podejścia. Twój kurs nie ma tu żadnego znaczenia (tak samo zresztą jak w prawdziwym ILS-ie :-) - on bazuje na położeniu a nie kursie samolotu )
a może ILS by się aktywował sam jeżeli jest wybrany na danym LAYOUT ale dopiero powiedzmy 2 km od wybranego lotniska lub dołożyć parametr - aktywuj ILS: x km od lotniska :?:
Awatar użytkownika
Rufio
Posty: 1157
Rejestracja: sobota 23 kwie 2011, 22:57
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Rufio »

No i teraz robi się "sieczka" z RTH.
O ile dobrze jeszcze rozumiem jak działa kanapka Z&P to do tej pory mieliśmy, i nadal mamy, tryb AUTO w którym to:
- model leciał do bazy gdy nie było WP, czyli typowy RTH
- model latał po WP i nad ostatnim krążył gdy były WP
A teraz dodatkowo WP jest ILS na dane lotnisko.

Czyli jak to teraz będzie, gdy np. mam WP w pamięci, aktywny layout jest z ILSem, i aktywny jest tryb AUTO? Oczywiście aktywny ponieważ jest failsafe. Gdzie poleci model i dlaczego nie do bazy?

ps. chyba teraz to ewidentnie zabraknie po prostu RTH.
Awatar użytkownika
Zbig
Posty: 2269
Rejestracja: czwartek 13 gru 2012, 20:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zbig »

Calm down.


Jakie będzie 95% przypadków? Latamy bez (layoutu) ILS-a, bo go po prostu nie potrzebujemy :-) RTH dział jak działał. Luzik, ZERO problemów. Mało tego, jak ktoś się obawia pomyłki to nie definiuje layoutu z ILS-em albo go nie wybiera.

Kolejne 4.9% przypadków? Jeśli już jest zdefiniowane lotnisko i wybrany layout z ILS-em to i tak będzie to moje lotnisko 20 metrów od bazy. Po włączeniu RTH model wróci i będzie krążył nad pasem startowym 20 metrów obok zamiast nad głową. Jest problem? NIE MA.

Kolejne 0.04% przypadków. Lecę daleko, wiem że może mi braknąc prądu na powrót jak się zmieni wiatr. Mam zdefiniowane lotnisko zapasowe, ale go jeszcze nie wybieram. Lecę, widzę że mogą być problemy więc wybieram lotnisko zapasowe. Jak mam problem i wiem że nie dolecę, stracę wizję, itp. wybieram RTH lub tracę zasięg i model sam wróci na lotnisko zapasowe i tam będzie krążył do wyczerpania pakietu, po czym tam wyląduje. Jedziemy bez stresu po model bo wiemy gdzie go szukać. Fajnie? Dla mnie tak.

Kolejne 0.005% to sytuacja w której przypadkowo użyłem lotniska "obcego" zamiast tego koło bazy. i włączyłem layout ILS. Już przy starcie widać, że coś jest nie tak - lotnisko jest gdzieś na obrzeżach radaru zamiast koło bazy - poprawiamy wybór lotniska i jest gites.

Ostatnie 0.005% przypadków. Ktoś się bawi definiowaniem lotnisk jak popadnie. Aktywuje przypadkowe lotnisko w sobie tylko znanym celu, włącza layout z ILS (po co?), na koniec włącza RTH i dziwi się, że model leci w nieznane. No comment

Aha, jeszcze jedno: w każdym przypadku OSD informuje dokąd jest nawigacja. Jak jest napis BASE to do bazy, jak nazwa lotniska np. RW070 to do tego lotniska, jak HOLD to przed siebie itd.
Rzut oka i wszystko jasne.

Pasuje?
Ostatnio zmieniony wtorek 27 sty 2015, 11:33 przez Zbig, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
jelcyn
Posty: 3417
Rejestracja: niedziela 23 sty 2011, 16:56
Lokalizacja: B-stok

Post autor: jelcyn »

Bardzo dobrze.
Awatar użytkownika
Rufio
Posty: 1157
Rejestracja: sobota 23 kwie 2011, 22:57
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Rufio »

Ja spokojny jestem, jak nie zrozumiem to najwyżej nie będę używał (definiował lotnisk) i tyle.
Ale chciałbym zrozumieć na co muszę zwrócić baczną uwagę aby model "nie wrócił do chin" a tam gdzie się tego spodziewam ;-)

Zbyszku, chciałbym, aby nawigowanie do konkretnego punktu było oczywiste - "w każdym przypadku OSD informuje dokąd jest nawigacja" i to BARDZO DOBRZE, ale ...
jak zrozumiałem w zależności od tego jaki będzie layout, tam AP będzie nawigował:
- jeśli layout bez ILSa to BAZA lub jeśli są WP to po WP. O ile pamiętam w trybie AUTO z WP przy failsafe model nadal będzie leciał po WP (dlatego jako ostatni WP zawsze powinna być BAZA). Prawda to?
- jeśli layout z ILSem, to a AUTO AP poleci do wybranego lotniska - jest jakieś domyśle, np. 1sze zdefiniowane, czy domyślnie do BAZA i trzeba koniecznie wybrać lotnisko?

Nie jest moim celem udowadnianie procentami jakie są przypadki. Muszę jednak panować nad tym co AP zrobi i nadal chciałbym to rozumieć.
Jestem pewien, że przy podchodzeniu do oddalonego znacznie lotniska, RC wejdzie w failsafe i chce wiedzieć co się wtedy stanie - gdzie model poleci i w zależności od czego (zdefiniowania WP lub nie, wybranego lotniska, czy lotniska i layoutu z ILSem).
Awatar użytkownika
Zbig
Posty: 2269
Rejestracja: czwartek 13 gru 2012, 20:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zbig »

Jeśli layout bez ILS-a tak jak dotychczas, czyli:
gaz na dół (równiez failsafe jeśli tak ustawione) to zawsze RTH.
gaz na środek HOLD lub WAYPOINTS w zależności od ustawień WP.
gaz na max krążenie

Layout z ILS:
gaz na dół (równiez failsafe jeśli tak ustawione) to lot do wybranego lotniska.
gaz na środek bez zmian (HOLD lub WAYPOINTS w zależności od ustawień WP).
gaz na max bez zmian (krążenie)


Proste.

Można wydrukować i nakleić na model ;-)
Awatar użytkownika
Rufio
Posty: 1157
Rejestracja: sobota 23 kwie 2011, 22:57
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Rufio »

Zbig pisze:Jeśli layout bez ILS-a tak jak dotychczas, czyli:
gaz na dół (równiez failsafe jeśli tak ustawione) to zawsze RTH.
gaz na środek HOLD lub WAYPOINTS w zależności od ustawień WP.
gaz na max krążenie

Layout z ILS:
gaz na dół (równiez failsafe jeśli tak ustawione) to lot do wybranego lotniska.
gaz na środek bez zmian (HOLD lub WAYPOINTS w zależności od ustawień WP).
gaz na max bez zmian (krążenie)


Proste.

Można wydrukować i nakleić na model ;-)
jak widać miałem inne zrozumienie.

Czyli layout z ILSem "staruje" punktem do którego poleci przy failsafe.
Wydaje się oczywiste i praktyczne.

Będzie śmiesznie przy locie do zdalnego lotniska gdy już prawie będzie ladowanie (z 15-20m do gleby), złapie FSa, i pójdzie w górę do wyczerpania pakietu ;-)
Awatar użytkownika
pietrus11
Posty: 106
Rejestracja: wtorek 02 kwie 2013, 17:28
Lokalizacja: Norwegia

Post autor: pietrus11 »

Rufio pisze:Będzie śmiesznie przy locie do zdalnego lotniska gdy już prawie będzie ladowanie (z 15-20m do gleby), złapie FSa, i pójdzie w górę do wyczerpania pakietu
W sumie to jest proste,sam nie wyląduje, ale Masz przewage wiesz gdzie go szukać 20m od lotniska na sto procent. No ale to tylko w razie ''W''
Awatar użytkownika
Zbig
Posty: 2269
Rejestracja: czwartek 13 gru 2012, 20:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zbig »

Rufio pisze:Będzie śmiesznie przy locie do zdalnego lotniska gdy już prawie będzie ladowanie (z 15-20m do gleby), złapie FSa, i pójdzie w górę do wyczerpania pakietu ;-)
Ustaw minimum altitude na OFF, wówczas nie pójdzie do góry, tylko będzie krążył na tych 15-20 m :-) - w sumie to będzie jeszcze śmieszniej :mrgreen:
Awatar użytkownika
pbrys
Posty: 1663
Rejestracja: czwartek 10 lis 2011, 18:52
Lokalizacja: Lubienia

Post autor: pbrys »

:-D
Awatar użytkownika
jelcyn
Posty: 3417
Rejestracja: niedziela 23 sty 2011, 16:56
Lokalizacja: B-stok

Post autor: jelcyn »

Czytać, czytać i jeszcze raz czytać. Taki los człowieka ;-) A jak nie to siadać przed TV i oglądać reklamy.
planebreaker
Posty: 34
Rejestracja: wtorek 27 sie 2013, 20:31
Lokalizacja: Radom

Post autor: planebreaker »

Zbig,
Sam wskaźnik odchylenia od radiala ILSa to za mało. Na żyrobusoli powinien być marker wskazujący HDG RWY do którego zmierzamy. Ze skaczących ciągle cyferek ciężko jest określić poprawkę na radial.
Awatar użytkownika
Zbig
Posty: 2269
Rejestracja: czwartek 13 gru 2012, 20:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zbig »

HDG czy raczej odchyłkę kursu masz z samego położenia (wizualizacji) lotniska, a nawet więcej bo widzisz w który punkt tak naprawdę lecisz. Gdy masz odchyłkę i zerowy błąd kursu, to wcale nie znaczy że lecisz prawidłowo, bo błąd może rosnąć (lecisz na brzeg lub wręcz poza lotnisko). Oczywiście bez włączonej wizualizacji pasa przydałby się taki marker.
jelcyn pisze:Czytać, czytać i jeszcze raz czytać. Taki los człowieka ;-) A jak nie to siadać przed TV i oglądać reklamy.
Amen.
jwalentek
Posty: 228
Rejestracja: czwartek 09 sty 2014, 11:38
Lokalizacja: Rzeszów

Re: OSD by Zbig & Pitlab

Post autor: jwalentek »

Zbig pisze:Pomyślę nad opcją do jakiegoś pola (może pod wysokością w ramce przy prawej skali mały symbol trójkąta i liczba?)
Na stronie 130 rozmawialiśmy o wskaźniku elewacji modelu. Czy jest szansa popracować teraz nad tym?
Jarek

SkyCruiser 2.4m, Rmielec 433MHz, 5,8GHz 2W video TX, PitLab OSD+AP+GS+Dedalus, Bevrc PV700.
ODPOWIEDZ