kopter do filmowania
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
mam kilka mocowań gdzie chciałem zastosować specjalne wbijane nakrętki, takie nakrętki wymagały otworów 4,5mm, śruba mocująca śmigło ma 3mm, potrzebne są 2 płytki, górna płytka powinna mieć otwór 3mm, ale chińczycy skopali ten project I górne otwory również zrobili 4,5mm
element docziąłem pare miesięcy temu gdy jescze nie miałem maszyny cnc
co było więc robić? albo do śmieci albo olać problem
olałem, górne I dolne otwory były jednakowe 4,5mm, nie montowałem wbijanych nakrętek a po prostu użyłem śruby 3mm, śruby więc mają lekki luz na otworach
ale to zupełnie niczemu nie przeszkadzało, ważne by oba otwory I górny I dolny były takie same, by śruby miały oparcie w tym samym miejscu
nawet można by się pokusić o dość skomplikowany kształt tych otworów dając śmigłom możliwość zmiany pozycji przy składaniu śmigieł, dzięki czemu mogły by być bardziej równoległe po złożeniu
to jest właśnie siła odśrodkowa
element docziąłem pare miesięcy temu gdy jescze nie miałem maszyny cnc
co było więc robić? albo do śmieci albo olać problem
olałem, górne I dolne otwory były jednakowe 4,5mm, nie montowałem wbijanych nakrętek a po prostu użyłem śruby 3mm, śruby więc mają lekki luz na otworach
ale to zupełnie niczemu nie przeszkadzało, ważne by oba otwory I górny I dolny były takie same, by śruby miały oparcie w tym samym miejscu
nawet można by się pokusić o dość skomplikowany kształt tych otworów dając śmigłom możliwość zmiany pozycji przy składaniu śmigieł, dzięki czemu mogły by być bardziej równoległe po złożeniu
to jest właśnie siła odśrodkowa
mały update
platform koptera skończona :)
specyfikacja wagi:
konstrukcja koptera: 540 gram
nogi koptera: 170 gram
złożony moduł Pixhawk wraz z osprzętem, kontrolerem, gps: 150 gram
rozstaw śmgieł: ok 80 cm, przy czym rurki mają długość całkowitą 90cm a silniki umieszone tak, że rurki wystają ok 3cm poza mocowanie silników I dadzą śmigłom 18 cali ok 5-6cm luzu do płyty głównej lub płyty kontrolera
o tyle podaję wagi oddzielnie bo bez gimbala nogi mogły by mieć formę uproszczoną I ważyć może 50 gram
fotka, przed złożeniem elektroniki:
całość oczywiście uwzględnia zminiaturyzowany system antywibracyjny, szeroko rozstawiony, który nie rozpadnie się podczas upadku
zresztą konstrukcja koptera jest taka, że górna płyta jest połączona z nogami a platforma z silnikami niejako wisi na poduszkach, całość skręcana, nie są to gumeczki
jak złożę koptera to zrobię filmik pokazując jak działa system antywibracyjny
bateria leży ok 3cm ponad płytą główną, a wiszący pod kopterem gimbal będzie przeciwwagą dla ciężaru baterii - takie rozwiązanie wydaje mi się optymalne do latania z gimbalem
do latania bez gimbala czy bateria jest pod czy ponad płytą główną nie ma to znaczenia, ale montaż baterii od gory, gdy mamy mnósto miejsca, nie trzeba się schylać pod koptera itp ma swoje dobre strony, wszystkie moje wcześniejsze konstrukcje miały baterię pod spodem I wiem co to znaczy
początkowo część elektroniki miała być pod spodem, ale zdecydowałem się wszystko umieścić pod płytą baterii, która I tak musiała być nieco uniesiona, czyli od gory - to daje możliwość wygodnego montażu I w przyszłości przeglądu
platform koptera skończona :)
specyfikacja wagi:
konstrukcja koptera: 540 gram
nogi koptera: 170 gram
złożony moduł Pixhawk wraz z osprzętem, kontrolerem, gps: 150 gram
rozstaw śmgieł: ok 80 cm, przy czym rurki mają długość całkowitą 90cm a silniki umieszone tak, że rurki wystają ok 3cm poza mocowanie silników I dadzą śmigłom 18 cali ok 5-6cm luzu do płyty głównej lub płyty kontrolera
o tyle podaję wagi oddzielnie bo bez gimbala nogi mogły by mieć formę uproszczoną I ważyć może 50 gram
fotka, przed złożeniem elektroniki:
całość oczywiście uwzględnia zminiaturyzowany system antywibracyjny, szeroko rozstawiony, który nie rozpadnie się podczas upadku
zresztą konstrukcja koptera jest taka, że górna płyta jest połączona z nogami a platforma z silnikami niejako wisi na poduszkach, całość skręcana, nie są to gumeczki
jak złożę koptera to zrobię filmik pokazując jak działa system antywibracyjny
bateria leży ok 3cm ponad płytą główną, a wiszący pod kopterem gimbal będzie przeciwwagą dla ciężaru baterii - takie rozwiązanie wydaje mi się optymalne do latania z gimbalem
do latania bez gimbala czy bateria jest pod czy ponad płytą główną nie ma to znaczenia, ale montaż baterii od gory, gdy mamy mnósto miejsca, nie trzeba się schylać pod koptera itp ma swoje dobre strony, wszystkie moje wcześniejsze konstrukcje miały baterię pod spodem I wiem co to znaczy
początkowo część elektroniki miała być pod spodem, ale zdecydowałem się wszystko umieścić pod płytą baterii, która I tak musiała być nieco uniesiona, czyli od gory - to daje możliwość wygodnego montażu I w przyszłości przeglądu
no I mały update
elektronika zmontowana:
ESC umieszczone na poziome "0" czyli w poziomie rurek między płytami a kontakt z innymi poziomami jest dzięki dużym otworom'
rozprowadzenie energii za pomocą standardowej płytki CRIUS
jak widać wlutowane konektory
+ konektory do silników umieszone w rogach - co daje możliwość prostego rozłączenia kabli I ściągnięcia ramion do transportu lub wymiany sprzętu jak silnik czy ESC
do wszystkiego jest dojście od gory miło I przyjemnie bez klęczenia przed kopterem
te 4 kółka z otworkami to specjalne tuleje z gwintem, do nich dokręcana jest płyta baterii
elektronika zmontowana:
ESC umieszczone na poziome "0" czyli w poziomie rurek między płytami a kontakt z innymi poziomami jest dzięki dużym otworom'
rozprowadzenie energii za pomocą standardowej płytki CRIUS
jak widać wlutowane konektory
+ konektory do silników umieszone w rogach - co daje możliwość prostego rozłączenia kabli I ściągnięcia ramion do transportu lub wymiany sprzętu jak silnik czy ESC
do wszystkiego jest dojście od gory miło I przyjemnie bez klęczenia przed kopterem
te 4 kółka z otworkami to specjalne tuleje z gwintem, do nich dokręcana jest płyta baterii
nie kpij
modelowi postawiłem kilka założeń, jednym z nich była możliwość rozmontowania ramion, aby to zrobić muszę mieć odpinane silniki
drugim z nich była możliwość wymiany jakiegoś element
dostęp do wszystkich elementów jest aż nieprzyzwoicie prosty a wymiana czegokolwiek zajmie może dłuższą ale tylko chwilę
za chwilę kolejny update, mnie aż trudno uwierzyć....
modelowi postawiłem kilka założeń, jednym z nich była możliwość rozmontowania ramion, aby to zrobić muszę mieć odpinane silniki
drugim z nich była możliwość wymiany jakiegoś element
dostęp do wszystkich elementów jest aż nieprzyzwoicie prosty a wymiana czegokolwiek zajmie może dłuższą ale tylko chwilę
za chwilę kolejny update, mnie aż trudno uwierzyć....
no I jestem
tak wygląda kopterek po uzbrojeniu:
przy czym motory mają teraz troche zbyt krótkie kable, takei dociąłem do wcześniejszej wersji, a teraz są za krótkie
no I filmic o co w tym wszystkim chodzi:
kopter nie jest zbudowany z patyków, jednym z jego założeń było wytrzymać ewentualne kraksy, jak pisałem wcześniej jedna z rurek NIE jest ucięta lecz jest w całości, w centrum jest specjalny element w którym osadzone są 2 rurki pod kątem 90 stopni
a zawieszenie jest praktycznie amortyzowane dzięki wewnętrznym dumperom oraz samo w sobie zbudowane jet przeciwpancernie
jak widać waga 1860 gram
troche dojdzie jak zamontuję śmigła 18 cali
tak wygląda kopterek po uzbrojeniu:
przy czym motory mają teraz troche zbyt krótkie kable, takei dociąłem do wcześniejszej wersji, a teraz są za krótkie
no I filmic o co w tym wszystkim chodzi:
kopter nie jest zbudowany z patyków, jednym z jego założeń było wytrzymać ewentualne kraksy, jak pisałem wcześniej jedna z rurek NIE jest ucięta lecz jest w całości, w centrum jest specjalny element w którym osadzone są 2 rurki pod kątem 90 stopni
a zawieszenie jest praktycznie amortyzowane dzięki wewnętrznym dumperom oraz samo w sobie zbudowane jet przeciwpancernie
jak widać waga 1860 gram
troche dojdzie jak zamontuję śmigła 18 cali
widzę, że chyba powinienem przestać już męczyć wszystkicn moim tematem, ale sorry, jeszcze kilka wpisów
no to mam swoje 30 minut:
specyfikacja:
kopter: 1860 gram
bateria: 5s 10000mAh
sterownik Pixhawk + GPS
śmigła 3 x 15.6 x 5.2 na motor, w małych mocowaniach własnego projektu
biper nastawiony na 3.5V na celę
temperature na dworzu 5 stopni
nagrywane Sony nex 5
aparat sam się wyłączył, ogółem zrobił 3 filmiki, które musiałem połączyć
po wyłączeniu aparatu kopter jeszcze latał max 2 minuty
moje wrażenia - niezmiernie stabilny
gdy się nie rusza jest ustawiony na loiter, wtedy też jego reakcje są zdecydownie wolniejsze, gdy się rusza to w trybie alt hold - co oznacza, że stabilizuje poziom I wysokość ale nie używa GPS, jego reakcje są szybsze
żeby więc jakoś pokazać jak lata to czasem go trzymam na loiter a czasem na alt hold
przyznam się, że nie bardzo wiem co myśleć o tym "jak lata", jak dla mnie jest bardzo stabilny, ale ja nie mam dużo doświadczenia w kopterach może ktoś mi powie jak lata?
bo sam oczekuję takiej właśnie stabilności ale walczę o głównie o czas lotu a nie jego stabilność (bo oczekuję właśnie takiej stabilności)
no to mam swoje 30 minut:
specyfikacja:
kopter: 1860 gram
bateria: 5s 10000mAh
sterownik Pixhawk + GPS
śmigła 3 x 15.6 x 5.2 na motor, w małych mocowaniach własnego projektu
biper nastawiony na 3.5V na celę
temperature na dworzu 5 stopni
nagrywane Sony nex 5
aparat sam się wyłączył, ogółem zrobił 3 filmiki, które musiałem połączyć
po wyłączeniu aparatu kopter jeszcze latał max 2 minuty
moje wrażenia - niezmiernie stabilny
gdy się nie rusza jest ustawiony na loiter, wtedy też jego reakcje są zdecydownie wolniejsze, gdy się rusza to w trybie alt hold - co oznacza, że stabilizuje poziom I wysokość ale nie używa GPS, jego reakcje są szybsze
żeby więc jakoś pokazać jak lata to czasem go trzymam na loiter a czasem na alt hold
przyznam się, że nie bardzo wiem co myśleć o tym "jak lata", jak dla mnie jest bardzo stabilny, ale ja nie mam dużo doświadczenia w kopterach może ktoś mi powie jak lata?
bo sam oczekuję takiej właśnie stabilności ale walczę o głównie o czas lotu a nie jego stabilność (bo oczekuję właśnie takiej stabilności)
funkcja edycji działa, ale post ma swój początek I koniec
jeden był wczoraj a drugi dziś I oba były na różny temat, gdybym zaczął je łączyć to jedne wpis mógłby być super postem, w którym nie wiadomo by było o co chodzi
ale ograniczę ilość wpisów, może nawet przestanę, początkowy cel został osiągnięty choć nie w pełni mnie zadowala, ale został a skoro nikt nic nie pisze to pewnie I nikogo to już nie obchodzi
ograniczę się więc do ostatecznej relacji gdy będę gotów
jeden był wczoraj a drugi dziś I oba były na różny temat, gdybym zaczął je łączyć to jedne wpis mógłby być super postem, w którym nie wiadomo by było o co chodzi
ale ograniczę ilość wpisów, może nawet przestanę, początkowy cel został osiągnięty choć nie w pełni mnie zadowala, ale został a skoro nikt nic nie pisze to pewnie I nikogo to już nie obchodzi
ograniczę się więc do ostatecznej relacji gdy będę gotów
hmm... pisząc buildlog lub prowadzac bloga dodajesz kolejny wpis, nie edytuje się wtedy poprzednich wpisów... moim zdaniem taki myk powinien być dopuszczalnymknet pisze:Darku dlaczego piszesz posta pod postem ? Funkcja edytuj nie działa ?
owszem jest i edycja, ale to nie zmienia kolejności, zedytuję post z 2012 roku i nikt tego widzeć nie będzie, więc o co halo? to forum sciśle tematyczne, a tutaj ilość postów nie idzie w parze z doświadczeniem
Wszyscy widzę wychodzą z założenia ze jak mają pisać coś co reszta już wie to lepiej sobie darować. Na samym filmie mało widać i tez trudno konstruktywnie ocenić jak to lata.
Moim skromnym zdaniem jak na kopter do filmowania to brak szału. Trudno jest się do czego przyczepić i trudno się tez czymś zachwycić, poza wyglądem i wykonaniem ale to już było komentowane.
Moim skromnym zdaniem jak na kopter do filmowania to brak szału. Trudno jest się do czego przyczepić i trudno się tez czymś zachwycić, poza wyglądem i wykonaniem ale to już było komentowane.
TAROT Ironman FY650 - 3DR Pixhawk - MT3510 - Skywalker 4in1 - T-2D - Boscam 5.8GHz
Thingiverse: http://www.thingiverse.com/Eldrid/designs
Thingiverse: http://www.thingiverse.com/Eldrid/designs
Efekt końcowy super ciekawy.
Podwieś mu butlę 1,5kG i daj szybkie przeloty ,
tak aby działały na konstrukcję większe przeciążenia.
I jakieś gopro na CP tak by było widać ramiona.
Chętnie służę swoją.
I nie zależy mi na tym by obejrzeć crash test
Chcę zobaczyć jak się zachowuje pod realnym obciążeniem.
Daj znać chętnie podjadę.
Podwieś mu butlę 1,5kG i daj szybkie przeloty ,
tak aby działały na konstrukcję większe przeciążenia.
I jakieś gopro na CP tak by było widać ramiona.
Chętnie służę swoją.
I nie zależy mi na tym by obejrzeć crash test
Chcę zobaczyć jak się zachowuje pod realnym obciążeniem.
Daj znać chętnie podjadę.
Vega, trzepakolot, heksa z gimbalkiem, diy gogle