Budujemy reprap'a ?
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Temat który mnie trapił jakiś czas, byłem przekonany do GATE ale jak już wyżej kilku kilku kolegów napisało, że jakość nie powala - chyba dałem się złapać na marketingowy bełkot Wałki niby h9 zrobiły swoje.
Jakby co piszę się na grupowe zakupy i projekty.
Szkoda ze marbalon się nie odzywa, może przesadzamy i jednak trzeba brać w ciemno Gate? Może te niedoróbki nie mają wpływu na jakość a dostajemy b. dobry wydruk? Marcin ??
Jakby co piszę się na grupowe zakupy i projekty.
Szkoda ze marbalon się nie odzywa, może przesadzamy i jednak trzeba brać w ciemno Gate? Może te niedoróbki nie mają wpływu na jakość a dostajemy b. dobry wydruk? Marcin ??
Pozdrawiam, Jarek
Trzeba tutaj rozgraniczyć co jest głowicą a co ekstruderem. Głowica to kawałek metalu, ekstruder, to całość co "tłoczy", czyli silnik, śruba humbolta, łożyska, przekłądanie, srubki, śrubeczki i sprężynki, plastiki. Jeżeli zależy wam na taniości to raczej omijał bym z daleka "gotowce" ekstrudera, są bardzo drogie. Plastiki zazwyczaj się kupuje dla całej drukarki, tak samo jak wszystkie inne komponenty, nie ma sensu tego dublować i przepłacać.
Właśnie zacząłem się przyglądać hotendom / extruderom. Co do hotendu to najbardziej przypadł mi do gustu E3D albo lama. Ale nie wiem czy te wykonania nie są tylko do wersji z bowdenem prowadzącym filament, a tego rozwiązania chciałbym uniknąc.
Pooglądałem też conieco na ebayu i kompletny extruder z silnikiem, grzałką, termistorem, wentylatorem i praktycznie wszystkim co tam do tego potrzeba można kupić za około $50, więc wcale nie są to jakieś kosmiczne pieniądze.
Dla swoich potrzeb widziałbym taki tor poszukiwań:
1. Komplet do poskładania ramy metalowej, coś na styl Gate albo K8200 Velmana
2. Wałki, łożyska, śruba do Z, podpory kupione luzem, bo to dość krytyczne elementy i tu można poszukać lepsiejszych.
3. Silniki, paski, zębatki, krańcówki - to może być w komplecie z którymś z powyższych, lub luzem.
4. Najlepiej kompletny extruder. Nie bardzo mi się chce bawić w składanie tych zębatek, sprężynek, łożysk i reszty.
5. Na samym końcu elektronika. Tu nie mam jeszcze swojego typu, ale musi być jakaś kompatybilna z softem Marlin (ten do mnie bardziej przemawia), mieć możliwość podłączenia LCD i karty SD, oraz sterowanie drugim extruderem na przyszłość.
Pooglądałem też conieco na ebayu i kompletny extruder z silnikiem, grzałką, termistorem, wentylatorem i praktycznie wszystkim co tam do tego potrzeba można kupić za około $50, więc wcale nie są to jakieś kosmiczne pieniądze.
Dla swoich potrzeb widziałbym taki tor poszukiwań:
1. Komplet do poskładania ramy metalowej, coś na styl Gate albo K8200 Velmana
2. Wałki, łożyska, śruba do Z, podpory kupione luzem, bo to dość krytyczne elementy i tu można poszukać lepsiejszych.
3. Silniki, paski, zębatki, krańcówki - to może być w komplecie z którymś z powyższych, lub luzem.
4. Najlepiej kompletny extruder. Nie bardzo mi się chce bawić w składanie tych zębatek, sprężynek, łożysk i reszty.
5. Na samym końcu elektronika. Tu nie mam jeszcze swojego typu, ale musi być jakaś kompatybilna z softem Marlin (ten do mnie bardziej przemawia), mieć możliwość podłączenia LCD i karty SD, oraz sterowanie drugim extruderem na przyszłość.
Pzdr. -----MIŚ-----
- xq_operator
- Posty: 441
- Rejestracja: czwartek 05 wrz 2013, 12:10
- Lokalizacja: pomorskie
ja myślałem o całym extruderze.super_oko pisze:Trzeba tutaj rozgraniczyć co jest głowicą a co ekstruderem. Głowica to kawałek metalu, ekstruder, to całość co "tłoczy", czyli silnik, śruba humbolta, łożyska, przekłądanie, srubki, śrubeczki i sprężynki, plastiki. Jeżeli zależy wam na taniości to raczej omijał bym z daleka "gotowce" ekstrudera, są bardzo drogie. Plastiki zazwyczaj się kupuje dla całej drukarki, tak samo jak wszystkie inne komponenty, nie ma sensu tego dublować i przepłacać.
mam przed sobą taki za $45 z aliexpressa i nie zamieniłbym go na żaden plastikowy.
jest napęd, hotend i jakiś wiatraczek. jedyny minus to że klikła mi się wersja z termoparą a ramps nie ma na płycie wzmacniacza do tejże.
elementów drukowanych można uniknąć wycinając laserem jeden z podlinkowanych wcześniej projektów.
historia o rowkowaniu wałków dotyczy drukarki znad Wisły za ładnych kilka tys. zł ...
Jeśli mogę coś doradzić, to stół pracujący w XY i głowica w Z (w dodatku prowadzona z jednej strony) to najgorsze z możliwych rozwiązań (k8200). Proponuję bazować na rozwiązaniach Prusa i2/i3, AluMendel, Mendel90. Ten ostatni wychodzi najtaniej w budowie i daje bardzo dobrą sztywność konstrukcji (tylko na wałki 12mm).
Macie wśród społeczności drukarki na których można druknąć części, więc polecam swój wcześniejszy projekt
http://www.thingiverse.com/thing:158781
Sztywny, lekki i wychodzi niedrogo. Docelowo warto zmienić ekstruder na aluminiowy, bo na aliexpresie teraz za niewielkie pieniądze można dostać.
Dodatkowym atutem jest prosty demontaż całego ekstrudera i zawsze w to miejsce można dremla podczepić.
https://www.youtube.com/watch?v=ih4154TBB5M
A jak ktoś lubi frezarkę i sklejkę/mdf, to Syntetyczny z Reprapowa udostępnia na githubie plany budowy BYQ (czyli Prusa i3 w wersji z płyty, bez drukowanych elementów).
Macie wśród społeczności drukarki na których można druknąć części, więc polecam swój wcześniejszy projekt
http://www.thingiverse.com/thing:158781
Sztywny, lekki i wychodzi niedrogo. Docelowo warto zmienić ekstruder na aluminiowy, bo na aliexpresie teraz za niewielkie pieniądze można dostać.
Dodatkowym atutem jest prosty demontaż całego ekstrudera i zawsze w to miejsce można dremla podczepić.
https://www.youtube.com/watch?v=ih4154TBB5M
A jak ktoś lubi frezarkę i sklejkę/mdf, to Syntetyczny z Reprapowa udostępnia na githubie plany budowy BYQ (czyli Prusa i3 w wersji z płyty, bez drukowanych elementów).
Wydaje mi się że głowica i ekstruder to najważniejsza rzecz w drukarce. Radziłbym tutaj specjalnie nie oszczędzać, może i są rozwiązania za 30$ ale jak długo one pożyją? Nie ma nic bardziej wk..... jak drukowanie elementu przez 3h i zapchanie głowicy na ostatnich 20 min!@#!!$!@ i czyszczenie tego. Dobry Hotend i drukowany extruder, który zawsze można sobie z upgrejdować. W brew pozorom, budowa drukarki jest trochę bardziej skomplikowana od budowy cepa. Jak ma się tą minimalną wiedzę na temat budowania quadów, arduino, to wszystko idzie gładko jak po maśle.
Tu się z Tobą zgodzę w 100% Jak obejrzałem instrukcję montażu tej K8200, a właśnie w szczególności ten jednostronny napęd Z to mi ręce opadły. To nie może dobrze działać.codec pisze:eśli mogę coś doradzić, to stół pracujący w XY i głowica w Z (w dodatku prowadzona z jednej strony) to najgorsze z możliwych rozwiązań (k8200).
A to rozwiązanie z Gate LE jest całkiem całkiem. Warte zastanowienia. Ale czy da się gdzieś kupić komplet pociętych profili wraz z wszystkimi metalowymi krztałtkami, łącznikami, śrubkami, stolikiem X i inną tego typu galanterią, tak aby dołożyć do tego wałki, silniki, paski, łożyska liniowe, extruder, wydrukowane plastiki i elektronikę i otrzymać gotowca ?
Pzdr. -----MIŚ-----
Modele STL plastików są do ściągnięcia pod linkiem jaki wkleiłem (więc albo ktoś z forumowiczów wydrukuje, albo proponuję założyć temat kupna na reprapowie - znajdzie się ktoś chętny do wydrukowania). Profile alu - tu albo używka z alledrogo i wtedy dociąć samemu, albo po firmach sprzedających profile (a jest tego sporo na naszym rynku).
Formatki alu do stołu - tu bym musiał zerknąć bo kilka sztuk zostało mi po tych modelach drukarek i do niczego ich nie wykorzystuję.
Jest to temat praktycznie do ogarnięcia samemu, głównie na alledrogo i trzeba szukać, licytować, klikać.
Śruby, śrubki, śrubeczki - w instrukcji jest większość wypisana z tego co pamiętam
http://www.mojreprap.pl/instrukcje/budo ... b_gate.pdf
Coś kosztem czegoś - albo chce się zaoszczędzić grosza, więc wtedy trzeba kupować i testować. Albo się kupuje gotowca DIY i składa z instrukcji z otrzymanych części.
Jest też taki projekt jak BiBone - mój pierwszy projekt drukarki
http://www.thingiverse.com/thing:21178
Pręty gwintowane, ale M10 i M12, sztywna konstrukcja, full-plastik części, ale bardzo długo się nią cieszyłem i dopiero Gate LE ją zastąpił (szybciej się składało).
BiBONE można przeskalować do dowolnych rozmiarów.
forum poświęcone tej konstrukcji
http://www.mojreprap.pl/board/viewforum.php?f=27
Formatki alu do stołu - tu bym musiał zerknąć bo kilka sztuk zostało mi po tych modelach drukarek i do niczego ich nie wykorzystuję.
Jest to temat praktycznie do ogarnięcia samemu, głównie na alledrogo i trzeba szukać, licytować, klikać.
Śruby, śrubki, śrubeczki - w instrukcji jest większość wypisana z tego co pamiętam
http://www.mojreprap.pl/instrukcje/budo ... b_gate.pdf
Coś kosztem czegoś - albo chce się zaoszczędzić grosza, więc wtedy trzeba kupować i testować. Albo się kupuje gotowca DIY i składa z instrukcji z otrzymanych części.
Jest też taki projekt jak BiBone - mój pierwszy projekt drukarki
http://www.thingiverse.com/thing:21178
Pręty gwintowane, ale M10 i M12, sztywna konstrukcja, full-plastik części, ale bardzo długo się nią cieszyłem i dopiero Gate LE ją zastąpił (szybciej się składało).
BiBONE można przeskalować do dowolnych rozmiarów.
forum poświęcone tej konstrukcji
http://www.mojreprap.pl/board/viewforum.php?f=27
Ostatnio zmieniony wtorek 09 gru 2014, 19:12 przez codec, łącznie zmieniany 1 raz.
Do końca tygodnia powinny mi pojawić się zaległe fundusze więc w planach zamówienie trochę gratów ma drukarkę.
To co da się kupić będę wzorował drukarce kolegi od śmigła o nicku joint który zbudował na tych podzespołach i drukarka działa. Brama z podstawą będzie zbudowana z MDF na podstawie podejrzanych w necie projektów.
Z kluczowych podzespołów będę zamawiał następujące rzeczy:
kompletny extruder http://www.ebay.com/itm/191305623744
eletronika http://www.ebay.com/itm/321424072455
silniki http://www.ebay.com/itm/171474355681
płyta grzejna http://www.ebay.com/itm/310699835782
no i do tego wiadomo, łożyska liniowe, wałki z alldrogo a brama z podstawą wykonana samodzielnie.
To co da się kupić będę wzorował drukarce kolegi od śmigła o nicku joint który zbudował na tych podzespołach i drukarka działa. Brama z podstawą będzie zbudowana z MDF na podstawie podejrzanych w necie projektów.
Z kluczowych podzespołów będę zamawiał następujące rzeczy:
kompletny extruder http://www.ebay.com/itm/191305623744
eletronika http://www.ebay.com/itm/321424072455
silniki http://www.ebay.com/itm/171474355681
płyta grzejna http://www.ebay.com/itm/310699835782
no i do tego wiadomo, łożyska liniowe, wałki z alldrogo a brama z podstawą wykonana samodzielnie.
O tej głowicy zapomnij, bo jest badziewna - filament w moment w niej potrafi stanąć ze względu na budową tego łącznika.
Chińczykowy RAMPS - dowiedz się, czy w 100% zgodny z projektem RAMPS, bo większość lubi mieć porąbany pinout, taki zgodnie z ... no i tu niewiadomo z czym :) Ludzie mają niekiedy problemy z uruchomieniem chińczykowych rampsów z dostępnym firmware (no ale w końcu wszystko jest do ogarnięcia).
Silniki krokowe na 12V sobie odpuść, bo średnio się nadają. Szukaj na napięcia rzędu 2-5V.
Płytka grzejna MKII - tu sa wyliczanki na ebay. Ja bym wolał poszukać w sklepach rodzimych, bo przynajmniej będziesz miał gwarancję i możliwość zwrotu. Te płytki mają różne grubości miedzi i wiele z nich nie ma oporności ok 1ohm, ale dużo więcej.
Chińczykowy RAMPS - dowiedz się, czy w 100% zgodny z projektem RAMPS, bo większość lubi mieć porąbany pinout, taki zgodnie z ... no i tu niewiadomo z czym :) Ludzie mają niekiedy problemy z uruchomieniem chińczykowych rampsów z dostępnym firmware (no ale w końcu wszystko jest do ogarnięcia).
Silniki krokowe na 12V sobie odpuść, bo średnio się nadają. Szukaj na napięcia rzędu 2-5V.
Płytka grzejna MKII - tu sa wyliczanki na ebay. Ja bym wolał poszukać w sklepach rodzimych, bo przynajmniej będziesz miał gwarancję i możliwość zwrotu. Te płytki mają różne grubości miedzi i wiele z nich nie ma oporności ok 1ohm, ale dużo więcej.
- xq_operator
- Posty: 441
- Rejestracja: czwartek 05 wrz 2013, 12:10
- Lokalizacja: pomorskie