Napęd SS2000

Zbiór porad dla każdego

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

KamilCK
Posty: 658
Rejestracja: sobota 23 sie 2014, 07:55
Lokalizacja: Kielce

Napęd SS2000

Post autor: KamilCK »

Witam tak szukam nic nie znalazłem w Temacie Napędu do SS2000 prosił bym o własne sugestie odnośnie napędu do tego modelu jakie śmigło jaki silnik i jaka efektywność żeby uzyskać jak najlepszy wynik.
Ile Amper potrzebujecie do utrzymania się w powietrzu i z jakim silnikiem
Awatar użytkownika
bluuu
Posty: 1707
Rejestracja: środa 21 mar 2012, 15:01
Lokalizacja: Wwa

Post autor: bluuu »

AutoQuad Team
KamilCK
Posty: 658
Rejestracja: sobota 23 sie 2014, 07:55
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KamilCK »

Ten temat już czytałem dokładnie ale nie daje on odpowiedzi na moje pytanie
Awatar użytkownika
bluuu
Posty: 1707
Rejestracja: środa 21 mar 2012, 15:01
Lokalizacja: Wwa

Post autor: bluuu »

Silnik i smiglo mam wlasnie z tego tematu ... a SkySurfer jest motoszybowcem wiec .... mozna nim szybowac wiec 0A potrzebuje. Co wiecej, osobiscie sie przekonalem ze nawet takiego klocka jak moj (jakies 2,5kg do lotu) potrafi chmura zassac.
AutoQuad Team
KamilCK
Posty: 658
Rejestracja: sobota 23 sie 2014, 07:55
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KamilCK »

Szukam jak najbardziej ekonomicznego rozwiązania
Ps. Mój do lotu waży 2.2kg
Dodam do tego że śmigła też mają znaczenie i nie wiem czego szukać. A tym bardziej że za dużo miejsca nie ma na większe śmigła ale może ktoś ma jakiś patent na to
Awatar użytkownika
Pieth
Posty: 1841
Rejestracja: niedziela 23 lut 2014, 11:53
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Pieth »

Mój SS2000 przeżył trzy silniki i ostatecznie na 3s najlepiej się spisywał ten http://www.sklep.modelarnia.pl/index.ph ... 05-pelikan na śmigle 9" jedyna wada to na odwróconym montażu lubi trzepać łożyska ale założyłem "te drogie"
i spokój.
Piankę musisz trochę przyciąć na śmigło 9", danych żadnych nie robiłem to taka opinia z codziennej eksploatacji.
Wszystko co lata, jeździ, pływa no i ... kobieta.
KamilCK
Posty: 658
Rejestracja: sobota 23 sie 2014, 07:55
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KamilCK »

Pieth pisze:Mój SS2000 przeżył trzy silniki i ostatecznie na 3s najlepiej się spisywał ten http://www.sklep.modelarnia.pl/index.ph ... 05-pelikan na śmigle 9" jedyna wada to na odwróconym montażu lubi trzepać łożyska ale założyłem "te drogie"
i spokój.
Piankę musisz trochę przyciąć na śmigło 9", danych żadnych nie robiłem to taka opinia z codziennej eksploatacji.

Jaki Skok śmigła i jaki czas lotu przy jakim pakiecie
Awatar użytkownika
Pieth
Posty: 1841
Rejestracja: niedziela 23 lut 2014, 11:53
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Pieth »

.
APC 9x6 pakiety 2x2200mAh czas około 30-40 min
Tu moje boje z silnikami
http://pfmrc.eu/index.php?/topic/38082- ... -i-smigla/
a tu porównanie kilku motoszybowców, jest tam też SS2000
http://pfmrc.eu/index.php?/topic/40184- ... nda-sport/
Wszystko co lata, jeździ, pływa no i ... kobieta.
Awatar użytkownika
mmuchomor
Posty: 468
Rejestracja: środa 30 lip 2014, 20:52
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: mmuchomor »

Ja do mojego Pioneera XL dałem silnik EMAX GT2820/04 i śmigło Master Airscrew pusher 8x6 trójłopatowy i pakiet 4S. Przy wadze 2,2kg leci prawie pionowo w górę. Ja się szykuję na sporą nadwagę do jakiś 2,8- 3kg.

Obrazek
Pozdrawiam,
Maciek
Marek Dyjor
Posty: 10
Rejestracja: wtorek 31 gru 2013, 18:20
Lokalizacja: Bolechowice

Post autor: Marek Dyjor »

a czy ten płatowiec to wytrzyma? bo to jest jednak dość delikatna konstrukcja...
KamilCK
Posty: 658
Rejestracja: sobota 23 sie 2014, 07:55
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KamilCK »

A jak oceniać napędy trójłopatowy jakie macie doświadczenia w tym temacie?
Awatar użytkownika
mmuchomor
Posty: 468
Rejestracja: środa 30 lip 2014, 20:52
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: mmuchomor »

Delikatny? To chyba ostatnia rzecz, jaką bym powiedział o tym samolocie.
Fakt, że zalaminowałem kadłub od spodu na całej długości i trochę po bokach z przodu. Dodatkowo skrzydła wzmocniłem taśmą zbrojną.

Co do napędu trójłopatowego, to nie mam jeszcze do niego pełnej elektroniki i nie mam jak wykonać pomiarów. Ale biorąc pod uwagę doświadczenia kolegów z forum, powinno być mniejsze zużycie prądu przy spokojnym locie. Zobaczymy.

Jak skończę model, podsumuję budowę i efekt końcowy w nowym temacie.
Pozdrawiam,
Maciek
KamilCK
Posty: 658
Rejestracja: sobota 23 sie 2014, 07:55
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KamilCK »

mmuchomor pisze:Delikatny? To chyba ostatnia rzecz, jaką bym powiedział o tym samolocie.
Fakt, że zalaminowałem kadłub od spodu na całej długości i trochę po bokach z przodu. Dodatkowo skrzydła wzmocniłem taśmą zbrojną.

Co do napędu trójłopatowego, to nie mam jeszcze do niego pełnej elektroniki i nie mam jak wykonać pomiarów. Ale biorąc pod uwagę doświadczenia kolegów z forum, powinno być mniejsze zużycie prądu przy spokojnym locie. Zobaczymy.

Jak skończę model, podsumuję budowę i efekt końcowy w nowym temacie.
Super będę czekał na relacje bo mnie nie jest potrzebny napęd o bardzo dużym Ciągu tylko ekonomiczny żeby jak najdłużej utrzymać się w powietrzu.
Awatar użytkownika
narmo
Posty: 11
Rejestracja: środa 08 lut 2012, 17:50
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: narmo »

Pieth pisze:Mój SS2000 przeżył trzy silniki i ostatecznie na 3s najlepiej się spisywał ten http://www.sklep.modelarnia.pl/index.ph ... 05-pelikan na śmigle 9" jedyna wada to na odwróconym montażu lubi trzepać łożyska ale założyłem "te drogie"
i spokój.
Czy regulator 30A wystarczy na ten silnik? Mam już regiel i wolałbym uniknąć kupowania nowego.
Pozdrawiam,
Maciek
Awatar użytkownika
Pieth
Posty: 1841
Rejestracja: niedziela 23 lut 2014, 11:53
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Pieth »

Zdecydowanie nie, min 40A przy wadze do 1800g i temperaturze powietrza poniżej tej letniej
Wszystko co lata, jeździ, pływa no i ... kobieta.
ODPOWIEDZ