Ładowanie baterii w terenie

Od niedawna na forum?: poczytaj zanim zapytasz!

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Jak ładujemy:

Z akumulatora samochodowego, bezposrednio
15
34%
Z akumulatora zewnetrznego, np w bagazniku
7
16%
Z akumulatora samochodowego, przez gniazdko zapalniczki
4
9%
Z generatora spalinowego
1
2%
Mam duuuzo pakietow, nie ładuje
13
30%
Dojezdzam do najblizszego gniazdka
3
7%
Inne
1
2%
 
Liczba głosów: 44

Werblowo
Posty: 53
Rejestracja: środa 26 lut 2014, 12:44
Lokalizacja: Toruń

Ładowanie baterii w terenie

Post autor: Werblowo »

Czesc i czolem!

Szukam i szukam, ale znalezc sensownego i rzetelnego zrodla wiedzy znalezc nie moge.

Jak ladowac LiPole w terenie, z dala od gniazdka?

Moje konkretne pakiety to 4s i 6s, jezeli to ma jakies znaczenie.

Pozdrawiam!
rast
Posty: 105
Rejestracja: piątek 27 wrz 2013, 17:01
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: rast »

ładowarka i akumulaor z samochodu, problem rozwiązany
Werblowo
Posty: 53
Rejestracja: środa 26 lut 2014, 12:44
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Werblowo »

Hm, to jedna z opcji, pozwalajaca na naladowanie pakietow maksymalnie w ilosci 5 sztuk.

Jak konkretniej wyglada podlaczanie ladowarki do akumulatora? Jakie kable konkretnie sa potrzebne? Jak wyglada kwestia mierzenia ile "pradu" zostalo w akumulatorze samochodowym?
Awatar użytkownika
Bambi_461
Posty: 711
Rejestracja: poniedziałek 12 mar 2012, 23:24
Lokalizacja: Sława

Post autor: Bambi_461 »

Większość ładowarek z balancerem posiada wyprowadzenia na kable/lub ma je fabrycznie zamontowane - do podłączenia bezpośrednio pod klemy akumulatora.Przy podanej ilości pakietów do ładowania wskazane by było żeby to był dobry akumulator :-D
Pozdrawiam, Jacek
Awatar użytkownika
marekj
Posty: 791
Rejestracja: środa 07 sie 2013, 20:31
Lokalizacja: Bestwinka

Post autor: marekj »

Jak wyglada kwestia mierzenia ile "pradu" zostalo w akumulatorze samochodowym?
Chyba każda ładowarka ma alarm niskiego napięcia źródła. Jeśli napięcie akumulatora w samochodzie spadnie do zadanej wartości, włącza się alarm i ładowanie zostaje zatrzymane.
Pozdrawiam
Marek
Awatar użytkownika
TorFPV
Posty: 3632
Rejestracja: wtorek 26 lip 2011, 20:03
Lokalizacja: Strefa G

Post autor: TorFPV »

Jakie jest napięcie na klemach akumulatora samochodowego przy pracującym silniku ?
Pozdrawiam Damian :-)

YouTube
Awatar użytkownika
fragles
Posty: 1713
Rejestracja: poniedziałek 02 wrz 2013, 22:54
Lokalizacja: Góry Świętokrzyskie

Post autor: fragles »

ok. 14 V
--ADEK--
Posty: 27
Rejestracja: wtorek 12 lis 2013, 20:51
Lokalizacja: ja jestem?

Post autor: --ADEK-- »

akumulator samochodowy i pracujący silnik to dobre rozwiązanie jeżeli mamy samochód pod ręką. Ja osobiście używam akumulatora 18Ah przeznaczonego do systemów alarmowych. Są stosunkowo tanie i w miarę odporne na głębokie rozładowania (używam do ładowania akusów 1300mah więc dla mnie wystarcza)
Werblowo
Posty: 53
Rejestracja: środa 26 lut 2014, 12:44
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Werblowo »

Hm, czyli jednak są niejasności, gdyż na zagranicznych internetach wyczytałem, że używanie odpalonego samochodu jest złym pomysłem z uwagi na skoki napięcia wywołane przez alternator.

"Przy podanej ilości pakietów do ładowania wskazane by było żeby to był dobry akumulator :-D"
To znaczy? Ilości pakietów czy ilości cel w pakiecie? Bo to zasadnicza różnica.

Bo o ile rozumiem, że pakiety 6S mieszczą w sobie więcej mAh, więc akumulator musi być możliwie pojemny, aby naładować taki pakiet kilka razy za jednym wyjazdem. Nie rozumiem dlaczego natomiast ilość cel (3S, 4S, 6S) mialaby wpływać na pobór prądu.

Dzięki wszystkim za odpowiedzi, jakby jeszcze ktoś dorzucił gdzieś obrazki albo filmik powiązany z tematem, to na przyszłość dla początkujących będzie jasna odpowiedź co i jak w temacie ładowania w terenie.

EDIT:
jak wygląda kwestia ładowania kilku pakietów jednocześnie? Ma znaczenie, czy podepnę np. 2-3 ładowarki i będę ładować te 2-3 pakiety jednocześnie? Np. w przypadku akumulatora zewnętrznego.
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony poniedziałek 03 mar 2014, 22:04 przez Werblowo, łącznie zmieniany 1 raz.
pershing84
Posty: 56
Rejestracja: niedziela 03 lis 2013, 18:34
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: pershing84 »

--ADEK-- pisze:akumulator samochodowy i pracujący silnik to dobre rozwiązanie jeżeli mamy samochód pod ręką. Ja osobiście używam akumulatora 18Ah przeznaczonego do systemów alarmowych. Są stosunkowo tanie i w miarę odporne na głębokie rozładowania (używam do ładowania akusów 1300mah więc dla mnie wystarcza)
Akumulatory stosowane w alarmach są to akumulatory żelowe. Rozładowanie do zera spowoduje jego śmierć.
A jeśli chodzi o ładowanie pakietów przy odpalonym silniku, nie ma czegoś takiego jak skoki napięcia. Przecież alternator samochodowy ma regulator napięcia. Niezależnie od obrotów silnika regulator daje jednakowe napięcie. Gdyby alternator byłby pozbawiony tego elementu to ze wzrostem obrotów rosło by napięcie. Taki sam efekt jak w dynamie rowerowym.
Awatar użytkownika
pki
Posty: 445
Rejestracja: niedziela 09 lut 2014, 20:05
Lokalizacja: kaszuby

Post autor: pki »

Można ładować bez uruchomionego silnika. Obserwować napięcie akumulatora samochodu by nie spadło poniżej 11V.
Zagi 120cm, Boro X-9, Quad 550mm alu
Awatar użytkownika
marekj
Posty: 791
Rejestracja: środa 07 sie 2013, 20:31
Lokalizacja: Bestwinka

Post autor: marekj »

Hm, czyli jednak są niejasności, gdyż na zagranicznych internetach wyczytałem, że używanie odpalonego samochodu jest złym pomysłem z uwagi na skoki napięcia wywołane przez alternator.
Na zagranicznych forach mają kiepskie samochody ;-) . Najlepszym filtrem dla zmian napięcia jest własnie samochodowe aku. Nie ma sensu oczywiscie ładować pakietów z pracującym silnikiem. Jeśli trzeba, można podładować akumulator w międzyczasie.
Bo o ile rozumiem, że pakiety 6S mieszczą w sobie więcej mAh, więc akumulator musi być możliwie pojemny, aby naładować taki pakiet kilka razy za jednym wyjazdem. Nie rozumiem dlaczego natomiast ilość cel (3S, 4S, 6S) mialaby wpływać na pobór prądu.
Trochę Ci się pomieszało. Pojemność pakietu nie zależy od ilości cel (połączonych oczywiście szeregowo). Przy danej pojemności cel, wyższe napięcie pakietu pozwala na pobór większej mocy z niego. Ilość cel natomiast wpływa na pobór prądu przez ładowarkę. Im więcej cel, tym bardziej przetwornica w ładowarce musi podbić napięcie, może to zrobić tylko pobierając większy prąd z samochodowego aku (potrzebna jest większa moc, przy stałym napięciu aku można ją zwiekszyć jedynie pobierając większy prąd z niego).
Pozdrawiam
Marek
--ADEK--
Posty: 27
Rejestracja: wtorek 12 lis 2013, 20:51
Lokalizacja: ja jestem?

Post autor: --ADEK-- »

Nigdy nie rozładowuje go do zera. Mam ustawiony min DC in ładowarki na 10v
Awatar użytkownika
Rurek
Posty: 16419
Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)

Post autor: Rurek »

--ADEK-- pisze:akumulator samochodowy i pracujący silnik to dobre rozwiązanie jeżeli mamy samochód pod ręką.
Co raz tańszym rozwiązaniem jest solar.
Choć nadal potrzebny jest samochód :-) aby to wszystko przewieźć... akku 45Ah oraz np taka walizka ii można ładować się że ho ho :-)
Obrazek
Do kupienia na jebaju: http://www.ebay.de/itm/100W-100-WATT-So ... 3cc7e28940
Więcej o tem na naszym forum: http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=9556&p ... sc&start=0
Mam taki kuferek i daje radę. Zresztą pisałem w linkowanym wątku...
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
Awatar użytkownika
jelcyn
Posty: 3417
Rejestracja: niedziela 23 sty 2011, 16:56
Lokalizacja: B-stok

Post autor: jelcyn »

Solar się przydaje ale jest z tym sporo zabawy. Oprócz rozkładania gratów FPV trzeba też go ustawić i co jakiś czas regulować kąt bo inaczej moc drastycznie spada. Trzeba też wycierać kurz i to co owady zostawiają, a jak spadnie deszcz to kamień. Duże to i nieporęczne. Przydałby się jakiś na stałe, wbudowany w dach auta. Jak ktoś ma audi lub merca z fabrycznym to szczerze mu zazdroszczę. Od razu bym to przerabiał aby ładowało aku główny zamiast kręcić dmuchawą :lol: Mimo wszystko staram się używać, nawet jak nie latam tylko biwakuję. Samego prądu mało ale przynajmniej aku mniej dostaje w dupę po odpaleniu silnika.

Można uśrednić że panel około 60x40cm ustawiony na stałe wystarczy aby w nieskończoność używać smartfona przez całą dobę i nie zostanie nic na inne urządzenia. Oczywiście pod warunkiem że cały dzień świeci słońce więc rewelacji nie ma.
ODPOWIEDZ