EvvGC - kontroler 3 osiowy
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
fakt evvgc ma wady i zalety , ale jak napisałeś darku tu przy obracaniu się nie gubi horyzontu a jak napisałeś w alexie czasem się to dzieje , odpowiedz jest jedna
w alexie - kalibrujesz acc dla 6 położeń w tedy jest najlepiej albo w jednej robi się to tak - resetujesz kontroler do defultowych ustawień , kalibrujesz acc ale , nie według twojego poziomu ale według poziomu czujnika ( patrzysz na wskazania , w gui i i tak masz ustawić czujnik aby pitch roll miał wartości 0 albo bardoz zbliżone w tedy kalibrujesz , i jest lepiej
co do evvgc, akcelerometr się nie kalibruje , zaleta - nie ma przekłamania przy pochylaniach , i przyspieszeniach , korektę rolla wprowadzasz w gui , i święto :D
aha moje spostrzeżenia
- miąłem problem z wibracjami przy dużym gimbalu , ale po włączeniu LPF na żyroskopie i jak ręką odjął
- ogólnie polecam zasilać gimbale czy to evvgc czy alex albo inne wynalazki napięciem około 7-8V ( przez przetwornice step_down koszt około 15-20zł ( zmniejsza zakłócenia na i2c ) i przynajmniej napięcie jest stabilna , jezeli mamy zasilane bezpośrednio z baterii , moc na silnikach nam spada razem z spadkiem napięcia
- zrobiłem to odwracanie orientacji sensora ale muszę poprawić ( bo nie dla wszystkich położeń jest poprawnie )
w alexie - kalibrujesz acc dla 6 położeń w tedy jest najlepiej albo w jednej robi się to tak - resetujesz kontroler do defultowych ustawień , kalibrujesz acc ale , nie według twojego poziomu ale według poziomu czujnika ( patrzysz na wskazania , w gui i i tak masz ustawić czujnik aby pitch roll miał wartości 0 albo bardoz zbliżone w tedy kalibrujesz , i jest lepiej
co do evvgc, akcelerometr się nie kalibruje , zaleta - nie ma przekłamania przy pochylaniach , i przyspieszeniach , korektę rolla wprowadzasz w gui , i święto :D
aha moje spostrzeżenia
- miąłem problem z wibracjami przy dużym gimbalu , ale po włączeniu LPF na żyroskopie i jak ręką odjął
- ogólnie polecam zasilać gimbale czy to evvgc czy alex albo inne wynalazki napięciem około 7-8V ( przez przetwornice step_down koszt około 15-20zł ( zmniejsza zakłócenia na i2c ) i przynajmniej napięcie jest stabilna , jezeli mamy zasilane bezpośrednio z baterii , moc na silnikach nam spada razem z spadkiem napięcia
- zrobiłem to odwracanie orientacji sensora ale muszę poprawić ( bo nie dla wszystkich położeń jest poprawnie )
To włączenie LPF to mowa o EvvGc czy o Alex?
Myślałem że 6 punktową kalibrację robi się naklejając czujnik na sześcian idealnie wypoziomowany i obracając nim potem tylko robimy kalibrację.
Teraz w okresie chłodów dobrze to zrobić przy temp zewnętrznej.
W EvvGc zasilanie do czujnika jest 3V a popularne czujniki mają zasilanie 5V i własne stab 3V.
Dobrze ten stab zmostkować ale i tak mogą być błędy, wtedy pomaga zastosowanie pierścienia ferrytowego i kabel sygnałowy nawijamy na pierścień ok 3-5 razy i zapominamy o błędach.
Myślałem że 6 punktową kalibrację robi się naklejając czujnik na sześcian idealnie wypoziomowany i obracając nim potem tylko robimy kalibrację.
Teraz w okresie chłodów dobrze to zrobić przy temp zewnętrznej.
W EvvGc zasilanie do czujnika jest 3V a popularne czujniki mają zasilanie 5V i własne stab 3V.
Dobrze ten stab zmostkować ale i tak mogą być błędy, wtedy pomaga zastosowanie pierścienia ferrytowego i kabel sygnałowy nawijamy na pierścień ok 3-5 razy i zapominamy o błędach.
feryt to swoją droga obowiązkowo musi być
a wracając do okresu chłodów , acc tak bardzo nie odjedzie , ale za to odjedzie mocno żyro i u się robi problem, a alexie gimbal potrafi przechylić sie o 30st przynajmniej u mnie i niema na to złotego środka
, właśnie siedze i robię prymitywna kompensacje temperatury
zbiorę sobie kilkadziesiąt próbek dla różnych temperatur i będę dodawał do aktualnego offsetu , powinno to pomóc
ale pierw trzeba dopisać odczyt temperatury dla mpu6050
a wracając do okresu chłodów , acc tak bardzo nie odjedzie , ale za to odjedzie mocno żyro i u się robi problem, a alexie gimbal potrafi przechylić sie o 30st przynajmniej u mnie i niema na to złotego środka
, właśnie siedze i robię prymitywna kompensacje temperatury
zbiorę sobie kilkadziesiąt próbek dla różnych temperatur i będę dodawał do aktualnego offsetu , powinno to pomóc
ale pierw trzeba dopisać odczyt temperatury dla mpu6050
Ferrytu nie trzeba jak masz na IMU konwerter 3V<->5V na szynie I2C.
Ale musi to być na IMU bo na płycie sterownika już nie działa tak dobrze.
Co ciekawe takie IMU działa też b dobrze z EvvGc ale ferryt już musi wtedy być, tak że walka z zakłóceniami na szynie I2C to ciekawy temat.
Co z tą 6 punktową kalibracją ? może być sześcian czy trzeba jakoś inaczej?
Ale musi to być na IMU bo na płycie sterownika już nie działa tak dobrze.
Co ciekawe takie IMU działa też b dobrze z EvvGc ale ferryt już musi wtedy być, tak że walka z zakłóceniami na szynie I2C to ciekawy temat.
Co z tą 6 punktową kalibracją ? może być sześcian czy trzeba jakoś inaczej?
wnieś zatem coś dobrego do projektu i pochwal się szczegółami na RCG :)kuki83 pisze: - miąłem problem z wibracjami przy dużym gimbalu , ale po włączeniu LPF na żyroskopie i jak ręką odjął
- ogólnie polecam zasilać gimbale czy to evvgc czy alex albo inne wynalazki napięciem około 7-8V ( przez przetwornice step_down koszt około 15-20zł ( zmniejsza zakłócenia na i2c ) i przynajmniej napięcie jest stabilna , jezeli mamy zasilane bezpośrednio z baterii , moc na silnikach nam spada razem z spadkiem napięcia
- zrobiłem to odwracanie orientacji sensora ale muszę poprawić ( bo nie dla wszystkich położeń jest poprawnie )
Pozdrawiam,
Adam
Adam
darek53, ale to temat na inny wątek a, ci odpisze ![:-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
zrób tak jak pisałem jedna kalibracja ale dla położenia czujnika a nie dla twojego poziomu, ( zawcze czujnik może by ć źle przylutowany itp krzywo ( w ogóle jest chyba tolerancja dla tych sensorów że chyba do 1.7st możne być obrócony wewnątrz
możesz też zrobić dla 6 ścian ale pozimo musi być w miarę prosty i pamiętaj żeby wszystkie inne było prostopadłe do pierwszej bo dalej wszystko pójdzie się jeb.. i będzie krzywo
acc, postaram się , temp juz mi odczytuje tablice dzis zaczne robić myślałem żeby zrobić tablice od -20stC do 50stC z skokiem co 5stC może wyjdzie jakaś ładna krzywa
![:-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
zrób tak jak pisałem jedna kalibracja ale dla położenia czujnika a nie dla twojego poziomu, ( zawcze czujnik może by ć źle przylutowany itp krzywo ( w ogóle jest chyba tolerancja dla tych sensorów że chyba do 1.7st możne być obrócony wewnątrz
możesz też zrobić dla 6 ścian ale pozimo musi być w miarę prosty i pamiętaj żeby wszystkie inne było prostopadłe do pierwszej bo dalej wszystko pójdzie się jeb.. i będzie krzywo
acc, postaram się , temp juz mi odczytuje tablice dzis zaczne robić myślałem żeby zrobić tablice od -20stC do 50stC z skokiem co 5stC może wyjdzie jakaś ładna krzywa
Próbuje wgrać wersje 0.4 na płytkę 1.2 (z airbot.com) i nie mogę się połączyć, jakieś sugestie ? co robię źle ?
juperki wg instrukcji zrobione, imu odłączone, os vista i win 8, flash loader v2.6, najnowsze sterowniki coma.
pytanie mam, czy na płytce 1.2 po podłączeniu przez uarta1 powinna się świecić czerwona dioda.
acc powiedz mi co robię źle bo dostane wylewu :O
juperki wg instrukcji zrobione, imu odłączone, os vista i win 8, flash loader v2.6, najnowsze sterowniki coma.
pytanie mam, czy na płytce 1.2 po podłączeniu przez uarta1 powinna się świecić czerwona dioda.
acc powiedz mi co robię źle bo dostane wylewu :O
Gawon, a załadowałeś bootloader USB? To ułatwia życie ![:-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Przed chwilą właśnie załadowałem, co prawda w płytkę 1.3 ale to proste jak drut![:-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Robisz tak:
0) Ściągasz z githuba najnowszą paczkę całego softu , dzisiaj 0.4.5.1: https://github.com/EvvGC/Firmware/releases/tag/v0.4.5.1
1) Odłączasz wszystko (łącznie z IMU) i ODŁĄCZASZ LIPO!!!!
2) Podłączasz interfejs USB-FTDI skonfigurowany na 3v3. Do UARTA1. Bez pinu Vcc
3) Na pin Vcc w tym UARCIE podajesz skądinąd 3,3v - to najtrudniejsza część operacji bo skądś trzeba je wytrzasnąć![:-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
4) Z założoną zworką na boot uruchamiasz STflashdemo, ustawiasz numer portu swojej przejścióWki FTDI-USB i ładujesz plik maple_boot.bin, zaznaczając opcję "global erase". Po sukcesie klikasz "close" i wypijasz łyk herbaty![;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
5) Odłączasz wszystko, zdejmujesz zworkę, podłączasz IMU, podpinasz LIPo i kabel USB do swojej nowonarodzonej
płytki
6) Uruchamiasz zadig i instalujesz sterownik dla nowego urządzenia USB które pojawiło się w systemie
7) Instalujesz sterowniki STM virtual com
8) Uruchamiasz procedurę opisaną przez Adama w manualu (ładowanie firmware poprzez DFuse)
9) Odpalasz GUI i wypijasz kolejny łyk herbaty![;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Przed chwilą wykonałem te wszystkie kroki i działa. U mnie różnica na płytce 1.3 jest taka że nie muszę podpinać oddzielnego zasilania 3,3V podczas procedury ładowania nowego bootloadera. Inne punkty sĄ takie same. Cała operacja to niecałe trzy minuty zabawy.
![:-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Przed chwilą właśnie załadowałem, co prawda w płytkę 1.3 ale to proste jak drut
![:-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Robisz tak:
0) Ściągasz z githuba najnowszą paczkę całego softu , dzisiaj 0.4.5.1: https://github.com/EvvGC/Firmware/releases/tag/v0.4.5.1
1) Odłączasz wszystko (łącznie z IMU) i ODŁĄCZASZ LIPO!!!!
2) Podłączasz interfejs USB-FTDI skonfigurowany na 3v3. Do UARTA1. Bez pinu Vcc
3) Na pin Vcc w tym UARCIE podajesz skądinąd 3,3v - to najtrudniejsza część operacji bo skądś trzeba je wytrzasnąć
![:-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
4) Z założoną zworką na boot uruchamiasz STflashdemo, ustawiasz numer portu swojej przejścióWki FTDI-USB i ładujesz plik maple_boot.bin, zaznaczając opcję "global erase". Po sukcesie klikasz "close" i wypijasz łyk herbaty
![;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
5) Odłączasz wszystko, zdejmujesz zworkę, podłączasz IMU, podpinasz LIPo i kabel USB do swojej nowonarodzonej
![;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
6) Uruchamiasz zadig i instalujesz sterownik dla nowego urządzenia USB które pojawiło się w systemie
7) Instalujesz sterowniki STM virtual com
8) Uruchamiasz procedurę opisaną przez Adama w manualu (ładowanie firmware poprzez DFuse)
9) Odpalasz GUI i wypijasz kolejny łyk herbaty
![;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Przed chwilą wykonałem te wszystkie kroki i działa. U mnie różnica na płytce 1.3 jest taka że nie muszę podpinać oddzielnego zasilania 3,3V podczas procedury ładowania nowego bootloadera. Inne punkty sĄ takie same. Cała operacja to niecałe trzy minuty zabawy.
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
jak mimo wszystko się nie uda zaflashować przez uart1, to najczęstsze przyczyny to:
- trzeba zamienić sygnały rx/tx z przejściówki, bo czasem na przejściówce opisane są na odwrót
- trzeba wylutować rezystory z dołu i zrobić zamiast nich zworki cyną
co do napięcia 3.3v to można ewentualnie spróbować po prostu podłączyć dwa paluszki ze sobą szeregowo - minus podłączyć do GND na płytce, a plus do 3.3v (np przy uart4)
- trzeba zamienić sygnały rx/tx z przejściówki, bo czasem na przejściówce opisane są na odwrót
- trzeba wylutować rezystory z dołu i zrobić zamiast nich zworki cyną
co do napięcia 3.3v to można ewentualnie spróbować po prostu podłączyć dwa paluszki ze sobą szeregowo - minus podłączyć do GND na płytce, a plus do 3.3v (np przy uart4)
Pozdrawiam,
Adam
Adam