Potrzebna rada doświadczonego modelarza - P51 + KK 2.0

Od niedawna na forum?: poczytaj zanim zapytasz!

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
Gmeracz
Posty: 852
Rejestracja: czwartek 08 gru 2011, 18:24
Lokalizacja: UE
Kontakt:

Post autor: Gmeracz »

hipek pisze:Ale panowie ten mustang az sie prosi o stabilizacje
Hipek, chyba cię kompletnie już pogięło... Jaka stabilizacja???
Chcesz ją włożyć bo jest na rynku i można, ale to nie jest prawdziwe latanie. to latanie od dupy strony i totalne nieporozumienie. To tak jakbyś Kubicy wstawił ABS-a bo nie umie wyprowadzić z poślizgu...
Takie kombaty, czyli głównie dolnopłaty tak już mają że są niestabilne. BO TAKIE MAJĄ BYĆ!!! No po to je zaprojektowano żeby świrowały i walczyły, a nie latały jak Cessna... No proszę cię... Jak ktoś chce stabilnie to se weźmie Syrenkę a nie Ferrari.

Jak ktoś chce stabilnie i bardzo podobnie do oryginału to se kupuje właśnie Cessnę albo innego Gawrona. GÓRNOPŁATA!!! Dolnopłaty miały właśnie chodzić za ręką i tak tez robią. Dlatego wszystkie liczące się myśliwce z II WŚ są dolnopłatami. A z kolei akrobacyjne bez wyjątku średniopłatami. Zauważ to. To nie model walczy z tobą a ty z modelem.

Miałem dokładnie tego samego Mustanga, ale ostatecznie zginął w obronie Anglii. Z polską szachownicą oczywiście. Teraz inny dumnie zastąpił jego miejsce. I nadal walczy nad Kanałem o palmę pierwszeństwa w powietrzu z tymi pierońskimi mewami morskimi... Ależ to wielkie bydlaki...
Cała frajda z latania że on tak fika. A nie mu jeszcze jakieś gyra i autopiloty wstawiać. To jak seks z monitora... Przez prześcieradło... :-P

BTW. Tu można zobaczyć jak lata potwór Hurricane z Anglii :-P http://www.youtube.com/user/gmeraczek
Od śmigła...
Awatar użytkownika
meteor
Posty: 2241
Rejestracja: wtorek 02 lut 2010, 13:05
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: meteor »

hipek pisze:Dobra Dobra nieche teraz tak ladnie polata przy wietrze 35 km/h ;-) Ale faktycznie trzeba przyznac ,ze Stab rozleniwia i oglupia pilota. Dzisiaj polatalem troche Skywalkerem long range bez stabilizacji i musze przyznac ,ze troche zapomnialo sie odruchow :-( motalo mna jak szatan.
Nie wiem czy byłeś na ostatnim zlocie w Wojsławicach, wiatr też był właśnie ok. 10m/s z tego co pamiętam a mój kombat (pianka 350g) nic sobie z niego nie robił, poza tym że zdecydowanie szybciej latał z wiatrem :lol:
pozdrawiam
Marcin
Awatar użytkownika
hipek
Posty: 424
Rejestracja: wtorek 01 lis 2011, 16:02
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: hipek »

Meteor: Bylem, pamietam teoretycznie nic tego dnia nie mialo prawa latac a latalo, lacznie z mikro quadem JR65-a :-)

Gmeracz: Rozumie twoj punkt widzenia - Ja patrze z perspetykwy pilota/modelarza z 2 letnim stazem, ktory nie zna charakterystyki lotu kazdego modelu. Wcale sie nie dziwie sie ,ze dla takich starych wyjadaczy jak wy wszelkie zyroskopy to herezja. Dla mnie to spore ulatwienie bo moge sobie powoli dawkowac sile wspomagania. Doswiadczenie z dolnoplatami koncza sie u mnie na jedym modelu buzz 135 konstrukcji kolegi ktorego sa cholere nie moglem ogarnac bez stabilizacji (ojjj byl wariat). Zaczolem od stabilizacji 75% i z czasem/nalotem schodzilem w dol az do poziomu 15% ktory zapewnial stabilizacje tylko przy gwaltownych podmuchach wiatru. Jednym taki bajer sprawia frajde innym nie mysle ,ze na tym temat mozna skonczyc :-)
Awatar użytkownika
Gmeracz
Posty: 852
Rejestracja: czwartek 08 gru 2011, 18:24
Lokalizacja: UE
Kontakt:

Post autor: Gmeracz »

Hipek, to sprawdź dokładnie gdzie masz środek ciężkości. Dolnopłaty są bardzo na to wrażliwe i bardzo łatwo ubić model na początku mając Ś.C neutralny lub tylny. Lepiej dać go ciut na przód a potem próbować stopniowo cofać.
W tych modelach często jest jeszcze skopany wykłon silnika. Skopany, bo go po prostu nie ma. Silnik powinien być wychylony w prawo i do dołu po parę stopni. Możesz dać pod niego podkładki przy łożu. No chyba że masz mocowanie nasuwane na belkę sosnową a nie przykręcane.

Dopiero po tym reguluj Ś.C. W locie łatwo zauważysz czy model ma źle Ś.C. bo jeżeli tylny to ma tendencje do zadzierania nawet przy połowie gazu. Jeżeli przedni to orze nosem po horyzoncie i niechętnie kręci pętle. A w szybszym przelocie czasem lata po sinusoidzie.
Od śmigła...
Awatar użytkownika
hipek
Posty: 424
Rejestracja: wtorek 01 lis 2011, 16:02
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: hipek »

Dzieki za rade, odkurze go z garazu i pobawie sie troche z S.C.
Awatar użytkownika
teamdif
Posty: 35
Rejestracja: niedziela 22 wrz 2013, 10:58
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: teamdif »

Moj drugi lot. Posluchalem troche rad i poczytalem. Sky surfer 2 bez gyro, z 808#16 v2, troszke mocni3jszy silnik i smiglo. Efekt, czysty start, 5 min lotu i bezpieczne ladowanie (choc 3/4 lotu niewytrymowany, ostro sciagal w prawo. Udalo sie podtrymowac pod koniec lotu)

https://www.youtube.com/watch?v=gUdAkJt ... ata_player
ODPOWIEDZ