X9 Paczora
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Co do śmigła 9x6 do twego silnika(c3536 kv 1450). moje pomiary sa nastepujące:
pakiet 3s, pobór - 53A przy 10,87V ciąg 1600g. Dla 4s nie mam pomiarów. Dla śmigła 8x6:
pakiet 3s, pobor - 46,84A przy 10,99V ciągu nie zapisałem,
pakiet 4s, pobor - 46,14A przy 14,1V. Jak widać wyniki znacznie odbiegają od tych podanych przez producenta. Ale skoro tak ładnie napędzał Twoje skrzydło , a pakiety całe to chyba jutro sprobuje na swoim.
pakiet 3s, pobór - 53A przy 10,87V ciąg 1600g. Dla 4s nie mam pomiarów. Dla śmigła 8x6:
pakiet 3s, pobor - 46,84A przy 10,99V ciągu nie zapisałem,
pakiet 4s, pobor - 46,14A przy 14,1V. Jak widać wyniki znacznie odbiegają od tych podanych przez producenta. Ale skoro tak ładnie napędzał Twoje skrzydło , a pakiety całe to chyba jutro sprobuje na swoim.
Generalnie sam się pociłem chyba bardziej od was i się martwiłem przez te ostanie dni jak kol. Speed76 napisał, że coś co staram się robić najlepiej nie lata tak by tego oczekiwał pilot
Więc bardzo się ciesze, że teraz wszystko się wyjaśniło i banan znowu odwrócił się o 180°
Ogólnie lotki powinny tak jak piszesz prawie płasko ponieważ profil MH60 jest profilem samostatecznym. Bardzo ładnie widać to dla czego przy stratosie który posiada niezidentyfikowany profil (bynajmniej nie samostateczny) widać na filmiku który nagrał jeden kol. z tego forum jak lotki muszą być wychylone do góry co ustatecznia profil kosztem większego oporu.
I tak, w skrzydle jest profil MH60 11% więc dla tego przy cięciwie 350mm przykadłubowej mamy profil o grubości dokładnie 38,5mm.
Więc bardzo się ciesze, że teraz wszystko się wyjaśniło i banan znowu odwrócił się o 180°
Ogólnie lotki powinny tak jak piszesz prawie płasko ponieważ profil MH60 jest profilem samostatecznym. Bardzo ładnie widać to dla czego przy stratosie który posiada niezidentyfikowany profil (bynajmniej nie samostateczny) widać na filmiku który nagrał jeden kol. z tego forum jak lotki muszą być wychylone do góry co ustatecznia profil kosztem większego oporu.
I tak, w skrzydle jest profil MH60 11% więc dla tego przy cięciwie 350mm przykadłubowej mamy profil o grubości dokładnie 38,5mm.
Pozdrawiam Marcin
Keri
ale ja mam ten silnik:
http://abc-rc.pl/p/168/2546/silnik-c353 ... yczne.html
to jest wersja 655W a nie 480W, i po drugie nie wiem dlaczego wychodzą Ci takie kosmiczne wyniki z tym poborem.
Po wczorajszym moim lataniu w każdy pakiet władowałem po 1200mA, czyli tragedii z zużyciu nie ma. Przy spokojnym lataniu będzie z 30 minut lotu jak nic, jeżeli nie więcej. Na tym silniku do płaskiego lotu wystarczało mi 1/4 gazu, na śmigle 8x6.
ale ja mam ten silnik:
http://abc-rc.pl/p/168/2546/silnik-c353 ... yczne.html
to jest wersja 655W a nie 480W, i po drugie nie wiem dlaczego wychodzą Ci takie kosmiczne wyniki z tym poborem.
Po wczorajszym moim lataniu w każdy pakiet władowałem po 1200mA, czyli tragedii z zużyciu nie ma. Przy spokojnym lataniu będzie z 30 minut lotu jak nic, jeżeli nie więcej. Na tym silniku do płaskiego lotu wystarczało mi 1/4 gazu, na śmigle 8x6.
VEGA, Legwan, Turnigy 9XR + eLeReS +eLDisp, AP+OSD Pitlab, Fox 800
Ale ja mówiłem i pisałem własnie o tym silniku. Nie wiem skąd wziąłeś 480W.Speed76 pisze:ale ja mam ten silnik:
http://abc-rc.pl/p/168/25...lektryczne.html
Dla pakietu 3s moc wynosiła 520,3W, a dla 4s 654W oczywiście śmigło APC 8x6.
Ty latałeś wcvzoraj na 3s czy 4s?
Unoszenie lotek nie ma nic wspólnego ze zwichrzeniem, lotki unosimy gdy model jest zbyt na przód wyważony, w przypadku profili samostatecznych (a dokładnie takich gdzie Cm0 > 0) uniesiony koniec profilu zapewnia stateczność.Keri pisze:Mnie się wydaje, że uniesiona lub nie lotka ma bardziej związek ze zwichrzeniem geometr. skrzydła niz z profilem. Tam gdzie jest zwichrzenie lotki ustawiamy na "zero". No ale teoria to jedno, a praktyka to drugie.
Lotki trzeba podnieść w skrzydłach ze zwykłymi profilami i w ten sposób udajemy wtedy profil samostateczny kosztem większych oporów.
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
coper max 1729(na 5.8)
Keri latałem na 3S.
Pma gdybym ustawił ŚC na 22 cm jak sugerowałeś to model waliłby na dziób i wtedy wziąłbym lotki do góry. Ale wszędzie czytałem że tak ma być i nigdzie nie doczytałem się że ten profil jest profilem samostatecznym i że lotki powinny być na płasko. Wydaje mi się że trzeba dopisać to do broszury tak aby następni którzy zdecydują się na zakup tego modelu wiedzieli co i jak.
Boro09 gratuluję konstrukcji mam od ciebie ten drugi centropłat i czy mógłbym dokupić tylko same skrzydła z tymi wyciętymi elementami z sklejki? Myślę że zrobię drugiego ale inaczej rozwiążę sprawę rozłożenia pakietów i innych gratów.
Pma gdybym ustawił ŚC na 22 cm jak sugerowałeś to model waliłby na dziób i wtedy wziąłbym lotki do góry. Ale wszędzie czytałem że tak ma być i nigdzie nie doczytałem się że ten profil jest profilem samostatecznym i że lotki powinny być na płasko. Wydaje mi się że trzeba dopisać to do broszury tak aby następni którzy zdecydują się na zakup tego modelu wiedzieli co i jak.
Boro09 gratuluję konstrukcji mam od ciebie ten drugi centropłat i czy mógłbym dokupić tylko same skrzydła z tymi wyciętymi elementami z sklejki? Myślę że zrobię drugiego ale inaczej rozwiążę sprawę rozłożenia pakietów i innych gratów.
VEGA, Legwan, Turnigy 9XR + eLeReS +eLDisp, AP+OSD Pitlab, Fox 800
No nic tylko płakać się chce czytając takie nowinki...pma_ pisze:Unoszenie lotek nie ma nic wspólnego ze zwichrzeniem, lotki unosimy gdy model jest zbyt na przód wyważony, w przypadku profili samostatecznych
Odpaliłem swego c3536 kv 1450 na pakiecie 4s. Silnik po chwili gorący regulator 100A też.
Idę teraz polecieć z Aeolian 3536 kv900.
Tak pomogło teraz jak położę model na płaskim stole to lotki są od dolnej powierzchni podniesione na 2mm do góry. Wydaje mi się jakby były calkiem płasko nie byłoby różnicy. Spróbuj może tak zrobić najwyżej dasz trochę trymem do góry. Ja mam SC na 20 cm i trzy pakiety na dziobie w tym jeden do video. Teraz lata miodzio.
VEGA, Legwan, Turnigy 9XR + eLeReS +eLDisp, AP+OSD Pitlab, Fox 800