pierwszy dron subiela -> silniki

Koptery wyścigowe, Race drones

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

subiel
Posty: 8
Rejestracja: piątek 28 sie 2020, 07:14
Lokalizacja: DW

pierwszy dron subiela -> silniki

Post autor: subiel »

siema :)

jakoś tak wyszło, że poszukując ciekawej opcji na zmarnowanie kilku pieniędzy których nie mam, napatoczył się dobry kumpel i nagadał pierdoły o lataniu... na tyle skutecznie ze zacząłem składać pierwszego coptera 250mm -> racer/freestyle. mieszkam w korzystnej okolicy, albowiem mogę z okna sobie wylecieć dronem i polatać po okolicy bez marudzenia sąsiadów :)

ostrożnie do tematu podchodzę, wiedza przychodzi powoli, rynek jest przepastny i popsuty...
na ten moment czekam na ramę, czekam na FC, czekam na PDB z ESC 4-1, które powolutku sobie płyną od naszych dobrych żółtych braci. radio mam też już wybrane, jakieś tanie gogle na próbę też, z większością sobie radzę.

ale... stoję przed zakupem motorów. co ja powinienem kupić?!

kumpel ma pakiety 4S, ja docelowo planuje zakup własnych pakietów 6S (zakupiona elektronika jest 3-6S). ograniczają mnie mocno inne wydatki, więc na ten moment zamierzam chwilkę posępić na pakietach i polatać moment na 4S. samo ESC ma 4x55A stałego maksymalnego poboru, do 75A bursta, więc zasilanie raczej mnie nie ogranicza w niczym.

i znalazłem takie różne fajne, z t-motor f40 f60 f80, demon speedy od KO, sa xingi od iFlight... wszystkie się ciut różnią...
nie spieszy mi się ze złożeniem drona, nie chce pakować tandety. z drugiej strony chciałbym żeby to była porządna konstrukcja. musi uwzględniać fakt, że totalna amatorszczyzna z tej strony, więc dron musi być dosyć stateczny i prosty w utrzymaniu i locie. ponadto staram się ogarniać tak zestaw, że jeśli zabawa mi z jakiś przyczyn nie siądzie, będę mógł go po prostu sprzedać, na części lub w całości.

czy są jakieś takie złote rozwiązania? takie pewniki, co to na pewno będą działać i człowiek będzie zachwycony? wole poczekać do następnej wyplaty i kupić coś porządnego, niż przyżałować kilu złotych i mieć półśrodek który nie zdaje egzaminu.

subiel
subiel
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 1060
Rejestracja: poniedziałek 15 lut 2010, 09:24
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: pierwszy dron subiela -> silniki

Post autor: Marcin »

Ja mam w dwóch ramach 220mm na 5 calowych smiglach silniki Emax Eco 2306 i nie narzekam. Pod 6s pewnie okolo 1700kv będziesz potrzebował.
subiel
Posty: 8
Rejestracja: piątek 28 sie 2020, 07:14
Lokalizacja: DW

Re: pierwszy dron subiela -> silniki

Post autor: subiel »

dzięki za odpowiedź :)

zamówiłem black birdy 1950kv z tmotor, myślę że jak już poskładam wszystko to będzie bardzo mocna kompozycja :P
subiel
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 1060
Rejestracja: poniedziałek 15 lut 2010, 09:24
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: pierwszy dron subiela -> silniki

Post autor: Marcin »

Rotorbuilds.com jest fajnym miejscem na podpatrzenie różnych setupów. Generalnie para śmigło + silnik to dużo eksperymentowania pod siebie. Ale kto powiedział, że to jest tanie hobby :D
subiel
Posty: 8
Rejestracja: piątek 28 sie 2020, 07:14
Lokalizacja: DW

Re: pierwszy dron subiela -> silniki

Post autor: subiel »

a tak swoją drogą wylistuję co kupuję/co kupiłem, jak już złożę całość i podsumuję działanie, to komuś się może przyda zestawienie.

założeniem było ulepienie porządnego mocnego coptera, jeśli zabawa nie siądzie to sprzedaż w całości :)
ponadto nie stać mnie na kupowanie tańszych rzeczy, żeby sprawdzić czy to fajna zabawa, także od razu idą klocki docelowe.
niestety z racji cen poszczególnych elementów, zamiast w miesiąc skończyć składanie, całość potrwa...
sporo pomógł mi kumpel, dużo bardwell z youtuba, trochę sklepy, trochę reddit, nieco to forum.
'
zakupione:
rama: TBS Source ONE. sprawdzona, niedroga, popularna, zamówiłem od razu dodatkowe ramiona na wypadek uszkodzenia czegoś
FC: T-Motor f7 pod analogowe wideo. Nowy procesor, znana i poważana marka, same plusy :P
PDB: T-Motor F55A. Jedno z lepszych PDB z ESC 4in1 (stack z powyższym)
silniki: T-Motor BlackBird 1950kv

planowane do zakupu:
propellers: T5143S i T5150
FPV cam: Foxeer mini Cat 2
VTx: mam trzy wybrane, jeszcze muszę poszukać testy i opnie. Pierwotnie miał być TBS, ale chyba zrezygnuję z tej koncepcji
VTx antena: Lumenier AXII (5.8Ghz)
gogle -> na początek najtańsze możliwe działające, tj Eachine ev800D

radio TBS Tango 2
Rx Nano z TBS + antena stock TX V2

ładowarka, pakiety 6S
dookoła domu mam same pola, więc zapewne do środka trafi buzzer żeby znaleźć latawca jak mi się "zgubi" przy awaryjnym lądowaniu
jak już skonczę wydawać kasę której nie mam na powyższe rzeczy, może się skuszę na GPS. całość (z tanimi goglami) będzie mnie kosztować około 4000zł (licze w tym trzy pakiety LiPo).

zależy mi nie tylko na technicznych parametrach coptera, ale też na jakotakiej estetyce. ramę będę malować, po złożeniu i sprawdzeniu temperatur będę chciał zrobić boczne osłony autobusu, holder baterii.

jeśli komuś przytrafiło się przeczytanie powyższego zestawienia, i wyczaił tam rażący błąd w doborze elementów, to byłoby super gdyby dał znać. może uda się uniknąć :)
subiel
AreoMaxx
Posty: 3
Rejestracja: sobota 01 wrz 2018, 18:17

Re: pierwszy dron subiela -> silniki

Post autor: AreoMaxx »

"boczne osłony autobusu" zamierzasz zabudować/zamknąć ramę? IMO kiepski pomysł, dodatkowa zbędna masa, ograniczenie przepływu powietrza przez elektronikę = większa szansa na przegrzanie, dron będzie stawiał większy opór = pogorszenie charakterystyki lotu, większe zużycie energii. Buzzer super przydatny, jak najbardziej polecam. GPS bardziej dyskusyjny przy racer/freestyle, jedni lubią mieć inni nie. Przy T5150 i 1950kv lepiej zaopatrz się w lipo wysokiej jakości, takie combo będzie mocno obciążało batkę. Oraz najważniejsze, dużo zapasowych śmigieł :)
subiel
Posty: 8
Rejestracja: piątek 28 sie 2020, 07:14
Lokalizacja: DW

Re: pierwszy dron subiela -> silniki

Post autor: subiel »

plany były jedne, rzeczywistość była druga. zabawa przednia, i przyszedł czas na rozbudowę hangaru.

składam nowego qwada 3". na lekko, i chciałbym latać nim nieco dłużej (lipo 2-3S).
rama 19,5g
vtx 1,4g
FC+ESC 9g
rx 1,4g
cam 3,9g
gps 9,4g

razem 44,6g. do tego dojda kabelki, trytyki troche pierdoletów -> razem niech będzie 55g
batka 450mah, pasek 45g
śmigła (dwupłaty) dodatkowe 4g
czyli razem qwad bez silnikow wynosi około 105g.

i tym samym przechodzimy do silników :D co dać żeby to było sensownie "dźwignięte"?
strzelam w 5000-6000kv. a rozmiar? duże silniki fajnie przykopią, ale prądu zjedzą adekwatnie do możliwości. małe silniki potraktują baterie bardziej litościwie, ale będzie z tego jakiekolwiek latanie?
subiel
ODPOWIEDZ