T-motor f55a current sensor

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

drnoX
Posty: 26
Rejestracja: środa 13 cze 2018, 09:07

T-motor f55a current sensor

Post autor: drnoX »

Cześć!

mam problem amperomierzem na tym ESC, nie mogę dobrze odczytać danych - ile prądu właśnie przelatuje przez ESC
zrobiłem dokładnie tak jak w tym linku
https://oscarliang.com/esc-telemetry-betaflight/

Telemetrie z esc podłączyłem u siebie do RX2. ( FC który posiadam to Foxer F722)
-- W betaflight, zakładka port wybrałem ESC dla uart2
-- W zakładce configuration włączyłem ESC_SENSOR (tak jak u Oscara)
Obrazek
-- W zakładce Power & battery wybrałem esc, (też jak u Oscara)
Obrazek

Oczywiście wszystko po drodze "sejvowałem"
Jak wrzucę na OSD wartość RPM to działa poprawnie.
jak chce podejrzeć mAh - niestety pokazuje zero.
nawet gdy włączam jeden silniczek, wciąż zużycie się nie zmienia.

Podpowiecie? o czym jeszcze zapomniałem? (już powoli włosy z głowy wyrywam...)
Z góry dziękuje za pomoc.
Awatar użytkownika
Adriee
Posty: 253
Rejestracja: środa 21 wrz 2016, 15:45
Lokalizacja: Sierpc
Kontakt:

Re: T-motor f55a current sensor

Post autor: Adriee »

Nie wiem, jak w przypadku opcji ESC Sensor, ale dla zwykłego amperomierza wbudowanego np. w FC trzeba jeszcze ustawić skalę odczytu w Amperage Meter.
drnoX
Posty: 26
Rejestracja: środa 13 cze 2018, 09:07

Re: T-motor f55a current sensor

Post autor: drnoX »

Adriee - dzięki za odp.

właśnie chodzi o to aby uniknąć skalowania. Nie mam 2 mierników i to jeszcze takich które "łykną" prąd powyżej 10A.
Przy wyborze ESC sensor, nie masz nawet opcji kalibracji.
Z internetów wyczytałem że ten pomiar powinien być już właściwie skalibrowany, a sama wartość powinna być podawana w telemetrii.
(fabryka ESC kalibruje pomiary)
grryf
Posty: 122
Rejestracja: wtorek 25 kwie 2017, 18:53
Lokalizacja: Białystok

Re: T-motor f55a current sensor

Post autor: grryf »

Czy w zakladce battery wybrales ESC dla Current oraz Onboard dla napięcia?
Odczyty ESC bywaja rozjechane ale nie naprawia sie ich przez skale w BF a poprzez Blheli i tam jest skala. U siebie musialem ustawic na 150%...
PUDA D240 4S + OmniNXT F7 + Tekko32 35A + F40 III 2400KV
drnoX
Posty: 26
Rejestracja: środa 13 cze 2018, 09:07

Re: T-motor f55a current sensor

Post autor: drnoX »

u mnie wygląda to dokładnie tak:
Obrazek

Nie mam opcji żadnej kalibracji...
Napięcie jest względnie ok (+- 0.1v)
Awatar użytkownika
Adriee
Posty: 253
Rejestracja: środa 21 wrz 2016, 15:45
Lokalizacja: Sierpc
Kontakt:

Re: T-motor f55a current sensor

Post autor: Adriee »

kolega grryf, ma rację - będziesz musiał pobrać program BLHELI32 i poprzez niego bezpośrednio w ESC ustawić skalę.
drnoX
Posty: 26
Rejestracja: środa 13 cze 2018, 09:07

Re: T-motor f55a current sensor

Post autor: drnoX »

Adriee, grryf - Dzięki za odp.
przekopałem każdą zakładkę Blheli i nie widzę nic takiego,
czy chodzi o auto telemetry? (on/off)?

Obrazek
Obrazek

Przekopałem tez internety i nie za bardzo mam punkt zaczepienia.
Awatar użytkownika
Adriee
Posty: 253
Rejestracja: środa 21 wrz 2016, 15:45
Lokalizacja: Sierpc
Kontakt:

Re: T-motor f55a current sensor

Post autor: Adriee »

Trochę poczytałem o tych regulatorach, popatrzyłem na zdjęcia... I chyba mam odpowiedź na Twoją zagadkę z Amperomierzem.
Spójrz na
tmotor 55a.jpg
tmotor 55a.jpg (161.55 KiB) Przejrzano 7971 razy
W tych regulatorach masz wyjście czujnika CURRENT - zaznaczyłem Tobie strzałką. Od tego wyjścia w ESC musisz podłączyć się kablem do swojego FC w pad przeznaczony dla odczytów z zewnętrznego amperomierza. Telemetria w tych ESC nie zawiera danych o poborze prądu - a co najmniej tak według mnie to wygląda.
drnoX
Posty: 26
Rejestracja: środa 13 cze 2018, 09:07

Re: T-motor f55a current sensor

Post autor: drnoX »

Adriee - dzięki!

masz racje, tak dokładnie jest.
Jeszcze przed Twoim postem napisałem kolejny swój - dokopałem się do informacji że T-motor jako topowy producent zawarł analogowy sygnał z amperomierza który i tak trzeba sobie skalibrować...

Nie wiem czemu ten post literalnie zniknął.

Trochę mi witki opadły, bo nie wiem jak skalibrować coś takiego domowym sumptem bez zakupu specjalnych, dysponując zwykłym multimetrem.
grryf
Posty: 122
Rejestracja: wtorek 25 kwie 2017, 18:53
Lokalizacja: Białystok

Re: T-motor f55a current sensor

Post autor: grryf »

Hej, zerknalem na zdjecie. Esc nie ma indywidualnych 4 sensorow (a ma 1 wspolny) wiec poprzez blheli nie ma kalibracji.
Z tego co mi się wydaje ten esc przekazuje odczyty current sensora do fc i w fc wcale nie trzeba ustawiac Current na ESC tylko "Onboard ADC" (analogowy odczyt).
Spróbuj tak ustawić i sprawdź czy płyną ampery :)

Twój przypadek: https://youtu.be/oIxpA2iEOoo?t=798

Kalibracja poprzez "Trial and Error" na stronie: https://oscarliang.com/current-sensor-calibration/
Polecam naładować kilka baterii, wylatać wszystkie, po każdym locie zapisywać (lub screenshot na goglach) zużyte mAh z OSD (zsumować je w excelu), nastepnie naładować i zapisać ile się wcisnęło mAh - podstawić do równania.
PUDA D240 4S + OmniNXT F7 + Tekko32 35A + F40 III 2400KV
ODPOWIEDZ