Zanim...
Zanim...



Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest sobota 21 maja 2022, 08:13

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Post: sobota 22 lut 2020, 14:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Posty: 9558
Lokalizacja: Polska
pma_ pisze:
Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł do czasu nadejścia lepszego termometru?

Jesli to pierwsza warstwa, to pewnie kwestia "wciskania" zbyt duzej ilosci filamentu, czyli albo jak pisal Verid glowica za nisko, albo "over-extrusion".


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 22 lut 2020, 14:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 20 sty 2018, 15:36
Posty: 11
Lokalizacja: Chojnice
pma_ pisze:
Posprawdzałem parę rzeczy
- falki robią się na warstwie pierwszej, wtedy na pewno nie ma chłodzenia
- temperatura jest mniej więcej ok o ile mogę wierzyć chińskiemu multimetrowi (na wszelki wypadek zamówię coś bardziej pewnego i sprawdzę raz jeszcze, ten się nada? https://www.gotronik.pl/ut320a-termometr-cyfrowy-p-5749.html )
- stół sprawdziłem temepratury od 70 do 78 (lustro z dimafix)

Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł do czasu nadejścia lepszego termometru?
Jakiś czas temu kopiłem tej firmy model UNI-T UT89X. Niestety mam wrażenie, że jeśli chodzi o wskazanie temperatury, to pokazuje 5 do 7 stopni za mało. Reszta chodzi w nim rewelacyjnie, ale temperatura chyba nie do końca.

Edytuj posty!

Pierwsza warstwa może mieć ustawioną inną temperaturę w slicerze od reszty. Bo te skurcze wyglądają dla mnie na przegrzanie.
Dla mnie problemy z pierwszą warstwą to albo zła odległość od stołu, albo źle Flow ustawiony. Tak długo jak odległość dyszy od stołu ustawiałem na kartkę, zawsze miałem jakieś problemy z pierwszą warstwą. Moje problemy z tym się skończyły jak zacząłem używiać szczelinomierza. Ja ustawiam 0,1 dla warstwy 0,12 i 0,15 dla warstwy 0,2.

Biorąc pod uwagę błąd wskazania do 5 stopni, to chyba nie temperatura, bo aby takie skurcze od temperatury były, to minimum z 15 powyżej by musiało być. Przynajmniej na tych PETG, które do teraz stosowałem. Miałem DD, Fiberlogy i Rosa. Niestety nigdy nie próbowałem Verbatima.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 22 lut 2020, 21:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 02:25
Posty: 5820
Lokalizacja: Radzionków
Jeśli problem jest z pierwszą warstwą (na zdjęciach to była któraś kolejna stąd inne podejście) to po prostu zrób na niej nadmuch 25% (albo tyle ile potrzeba żeby nie podnosiło).
Dodatkowo z pewnością masz ustawione by pierwsza warstwa nałożona została z 50% speeda - to potęguje problem bo wydruk ogrzewa głowica.

Mała prędkość + brak chłodzenia = zagrożenie podnoszenia. Dodatkowo z pewnością występuje tylko w niektórych miejscach. Włącz nawiew, rozwiąż problem :)

_________________
pozdrawiam
Michał


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 22 lut 2020, 22:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Posty: 4532
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
OK, jeden problem z głowy użyszkodnik okazał się ignorantem i zapomniał ustawić poprawną szerokość (to jest volcano 0.8mm).
Poprzednie wydruki miały ustawioną szerokość wydruku na 0,42mm (nie sprawdziłem profilu w prusa slicer).

Pierwsa warstwa wyszła ok, za to problem wygląda na to, że jest z ostatnią. Nie sądzę by problem był z over/under extrusion.
Jeśli ktoś chce rzucić okiem to są zdjęcia w dość dużej rodzielczości.
https://photos.app.goo.gl/N5nUpD3Sm9oQ9cGG7

Nie widzę żadnych problemów w wartwie poniżej ale zaraz sprawdzę kalibrację Z na wszelki wypadek.

_________________
samolot max 4579/1293
coper max 1729(na 5.8)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.