Zanim...
Zanim...



Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest niedziela 07 mar 2021, 22:55

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 133 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna
Autor Wiadomość
Post: poniedziałek 12 paź 2015, 17:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek 28 gru 2010, 15:14
Posty: 2236
Lokalizacja: Londyn
wlasnie cos mi sie wydawalo ze brakuje czegos w tamtym miejscu
spojrz na pierwsza i druga fotke u mnie
chyba ze Ci sie odlamalo i nie zauwazyles


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 12 paź 2015, 17:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 07 lut 2010, 15:24
Posty: 9211
Lokalizacja: Bytom
Adasko pisze:
wlasnie cos mi sie wydawalo ze brakuje czegos w tamtym miejscu
spojrz na pierwsza i druga fotke u mnie
chyba ze Ci sie odlamalo i nie zauwazyles
Hehe, no teraz zauważyłem że Cura stwierdziła że pozostałe 4 słupki są za cienkie i je wywaliła :evil: Małpa jedna ;-) Trzeba by poczarować przy ustawieniach, albo zmienić slicer. Ale nie chce mi się.

_________________
Pzdr. -----MIŚ-----


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 12 paź 2015, 17:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek 28 gru 2010, 15:14
Posty: 2236
Lokalizacja: Londyn
tez bym nic nie ruszal bo wydruk bardzo fajny


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 13 paź 2015, 11:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 15 maja 2014, 19:10
Posty: 126
Lokalizacja: Rzeszów
miś pisze:
...
Tieman, Sprubuj ustawić 1.5mm (tak, mniej), ale za to prędkość retrakcji na 60-70mm/s
...


Niestety ale nie jestem w stanie takiej prędkości uzyskać przy takim przełożeniu trybików (47/9). Max co mi się udało to 44mm/s ale na niewiele to pomogło :(. Przy wyższych prędkościach już gubi kroki i nie pomaga podniesienie prądu na sterowniku.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 13 paź 2015, 13:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 07 lut 2010, 15:24
Posty: 9211
Lokalizacja: Bytom
A nie masz luzów na przekładni ?
Ustaw więc prędkość na 40, i stopniowo zwiększaj długość retrakcji.
Jak masz luz na przekładni to retrakcję trzeba ustawić na więcej, aby najpierw zniwelować luz.
Ale jak luz nie jest jednakowy na całym obwodzie koła zębatego, to nie ustawisz porządnie retrakcji, i jedyne wyjście to najpierw usunąć luzy, dopiero potem walczyć z retrakcją.

_________________
Pzdr. -----MIŚ-----


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 13 paź 2015, 16:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 15 maja 2014, 19:10
Posty: 126
Lokalizacja: Rzeszów
miś pisze:
A nie masz luzów na przekładni ?
Ustaw więc prędkość na 40, i stopniowo zwiększaj długość retrakcji.
Jak masz luz na przekładni to retrakcję trzeba ustawić na więcej, aby najpierw zniwelować luz.
Ale jak luz nie jest jednakowy na całym obwodzie koła zębatego, to nie ustawisz porządnie retrakcji, i jedyne wyjście to najpierw usunąć luzy, dopiero potem walczyć z retrakcją.


wiszę ci wielkie piwo, albo nawet kilka !! :). jest o wiele lepiej

Obrazek

Obrazek

Luzów na przekładni raczej nie mam. Sprawdzałem w każdym położeniu tryba. zmieniłem retraction na 1.7mm i speed 44mm/s


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 13 paź 2015, 16:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 22:07
Posty: 2816
Lokalizacja: Warszawa
Jest super! Bardzo przyzwoicie.

_________________
________________
Cobra


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 14 paź 2015, 22:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek 28 gru 2010, 15:14
Posty: 2236
Lokalizacja: Londyn
no teraz masz drukarke 3D ,a nie plujke


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 20 paź 2015, 00:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 15 maja 2014, 19:10
Posty: 126
Lokalizacja: Rzeszów
Kupiłem sobie ostatnio jedną rolkę ABS-u. Dzisiaj były moje pierwsze wydruki. Masakra jakaś. Próbowałem wydrukować ten test. Ni cholery mi nie szło :( a podchodziłem do tego chyba z 8 razy.
Ale ten plastik jest "oporny". Warstwy mi się nie chcą sklejać (mimo że ustawiłem na 250C, na 220 i 230 i 240 też próbowałem). Do stołu też ciężko żeby się przykleił. same problemy normalnie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 22 paź 2015, 01:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 07 lut 2010, 15:24
Posty: 9211
Lokalizacja: Bytom
Ten test na ABS ma marne szanse na przyzwoitą jakość. Małe elementy kiepsko wychodzą z ABS'u, bo ABS nie lubi chłodzenia (bo warstwy się nie kleją), a drukowanie tak małych duperelków powoduje że głowica pluje gorące na gorące i całość się podwija, płynie i maże. A jak będziesz chłodził to warstwy się nie trzymają siebie i taki wydruk rozpadnie Ci się w rękach.
Tak że ABS wymaga ciut innego podejścia. A że jest trudniejszy do opanowania to chyba wszyscy wiedzą :-)

BTW. Dziś spróbowałem pogonić moją drukarkę i przetestowałem drukowanie (z PLA) jednego z moich standardowych elementów, czyli obudowy do eLDispa, tyle że z ustawioną szybkością na 200% czyli 2x szybciej. Poszło. Wygląda całkiem znośnie, gdyby nie most który przy tej prędkości nie wyszedł jak trzeba (urwało nitkę i są wżery) oraz lekkie bloby na łukach - tu myślę że to by było do opanowania zmieniając akcelerację.
Podstawowe parametry wydruku to 50mm/s outer, 60mm/s inner. 70mm/s infill. Tak że infill zapylał 140mm/s :!: I dało rade.
Ale stara zasada jest prawidłowa. Albo ładnie i wolniej, albo szybko i po japońsku, czyli jakotako.

_________________
Pzdr. -----MIŚ-----


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 22 paź 2015, 08:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek 29 sie 2014, 09:19
Posty: 335
Lokalizacja: Warszawa/ Zachod
Wczoraj po miesiacu stania uruchomilem moja pruse i3.
Drukuje tylko z ABS (ale mam tez jakas probke PLA).
Wczoraj drukowalem zwrotnice do modelu Tamiya TT01. I niestety male detale powoduja podwijanie sie plastiku. Nie przebrnalem powyzej 7mm bo mi glowica wyrwala podwijajacy sie plastik, ktory deponowany byl na osce...
Dzisiaj postaram sie wydrukowac ten test - ale tak jak pisal Mis moze byc ciezko... Chyba ze bede drukowal z jakas super cienka warstwa i mega wolna predkoscia co by plastik zdazyl sam wystygnac...

_________________
Pozdrawiam,
Przemek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 22 paź 2015, 12:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 15 maja 2014, 19:10
Posty: 126
Lokalizacja: Rzeszów
A to se zrobiłem (tylko się nie śmiejcie bardzo ;) ). Pomyślałem że skoro ABS nie lubi chłodzenia to wyłączę całkiem na chwile żeby sprawdzić. I tak wyłączyłem wszystko łącznie z chłodzeniem hotendu. Pomyślałem że skoro nie mam metalowego tylko JHead z PEEK to se da radę... no i nie dał rady. Przytopiło mi ekstruder i hotend się zaczął ruszać.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 22 paź 2015, 12:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 07 lut 2010, 15:24
Posty: 9211
Lokalizacja: Bytom
Tieman pisze:
I tak wyłączyłem wszystko łącznie z chłodzeniem hotendu.
Brawa za pomysłowość :mrgreen: Jakbyś miał jeszcze metalowy extruder to by uszło, ale jak był drukowany...

_________________
Pzdr. -----MIŚ-----


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 23 paź 2015, 08:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 03 wrz 2015, 13:51
Posty: 380
Śledzę temat od jakiegoś czasu.
W pracy dostaliśmy "do zabawy" pruse i3 od Jelweka.
Męczyliśmy się z wydrukami prawie tydzień(próbowaliśmy ten test z tematu), ciągle wychodziły niedokładne, co ciekawsze wydruk nie kleił się do szyby i ciągle musieliśmy zwiększać temperaturę albo zniżać głowicę żeby chciało się przykleić.
Dopiero dziś po przeczytaniu waszych ostatnich postów znalazłem artykuł na temat różnic PLA i ABS i okazało się ,że ciągle jechaliśmy z przekonaniem, że to PLA a robiliśmy na ABS :) .Nigdy nie ufaj w to co ci szef powie.

Na jakich ustawieniach temperatur głowicy i stołu drukujecie ABS? My dojechaliśmy do 240/80 i często się odrywał.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 23 paź 2015, 10:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek 29 sie 2014, 09:19
Posty: 335
Lokalizacja: Warszawa/ Zachod
Do ABSu stosuje glowica 240 stol 110 (pierwsza warstwa), potem na 95st.
Akurat 80st do taka temperatura przy ktorej ABS sam sie odkleja od loza. Po zakonczonym drukowaniu gdy loze jeszcze nie ostygnie jak jest powyzej 80st to ABS trudno oderwac. Ale wystarczy ze wyswietlacz pokaze rowno 80 i wydruk sam odskakuje pod najmniejszym naciskiem.

Musicie jeszcze troche podgrzac stol.

_________________
Pozdrawiam,
Przemek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 133 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.