Czarna hexa Pixhawk

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
Dariusz61
Posty: 28
Rejestracja: wtorek 07 maja 2013, 21:12
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czarna hexa Pixhawk

Post autor: Dariusz61 »

Dzięki za przypomnienie. Niby do tej pory podwozie chodziło z X8R /PIX bez dodatkowego BECa podparte tylko kondensatorem 2000 uF ale dla świętego spokoju podepnę pod dodatkowe zasilanie.

Pozdrawiam.
Darek
Mavic 2 zoom
X4 Tarot 650 z Pixhawk.
T-REX 250, 450,
Styropiany: Cessna, Pioneer, Bixler
labo
Posty: 1150
Rejestracja: sobota 04 gru 2010, 21:19
Lokalizacja: Toruń

Re: Czarna hexa Pixhawk

Post autor: labo »

Obrazek
Czy ten przełącznik w 9x bez "r" (tryby lotu) działa bez modyfikacji?
Znalazłem taki opis zmiany i zastanawiam się nad jego wykonaniem:
http://rcbeacon.com/blog/?p=4312


Dokopałem się do rysunku:
Obrazek

Czy ktoś mi wyjaśni czym na rysunku różnią się "PWM ports" od "Servo ports"? w Pixhawku mamy:
http://ardupilot.org/copter/_images/Pix ... legend.jpg Obrazki mogą mieć max 960pix, więc jako link.
2. Main Outputs
3. Auxiliary outputs.
labo
Posty: 1150
Rejestracja: sobota 04 gru 2010, 21:19
Lokalizacja: Toruń

Re: Czarna hexa Pixhawk

Post autor: labo »

Dzień dobry,
Wybaczcie wyjątkowo laickie pytanie. Czy możemy z młodym prosić o popatrzenie w logi? Trochę to dla nas czarna magia. Log z pierwszego zawisu. Autotune jeszcze nie jest zrobione (zabrakło prądu). Jak wyglądają drgania, czy to co jest w logach jest ok? Dziwnie mały prąd w sekcji BAT, tylko 10A? kalibrowaliśmy co prawda tylko przy 4A, ale to chyba nie powinno być takiej dużej różnicy? Czy generalnie zawartość logu jest OK? Gdzie jest rozkład pracy (mocy?) silników? Nie wiemy czy działają równo. Kopter na razie ma skopane PIDy, bo buja nim przód-tył przy machnięciu drągiem, ale wygasza drgania.

Będziemy z młodzieżą bardzo wdzięczny za pomoc.

EDIT: Skasowano nieaktywny link do logu.
Ostatnio zmieniony poniedziałek 18 lut 2019, 17:47 przez labo, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
maxiiii
Posty: 2348
Rejestracja: piątek 03 kwie 2015, 07:04

Re: Czarna hexa Pixhawk

Post autor: maxiiii »

Stosunek mocy do ciężaru wynosi ok 0.69 czyli zwyczajnie do d.......
Czas przejśc na 4s.
Miejsce baterii to raczej kosz 3 minuty to trochę za mało.
Pozostałe elementy i ten najważniejszy czyli wibracje - bardzo dobre.
labo
Posty: 1150
Rejestracja: sobota 04 gru 2010, 21:19
Lokalizacja: Toruń

Re: Czarna hexa Pixhawk

Post autor: labo »

Bardzo dziękujemy. Nawet dwie nie trzy, bo minuta z tego na ziemi, bo po 60s zawisu sprawdzaliśmy czy się nic nie zgrzało, zgodnie z Twoja super instrukcją od APMa. Tak, akku do kosza. Wzięliśmy moje stare akku z samolotów, które leżały w lodówce. Właśnie stoimy z młodym przed wyborem akumulatora i jego zakupem. Niestety obawiam się, że trochę wtopiliśmy z silnikami, bo kupiliśmy https://www.racerstar.com/Racerstar-BR2 ... -p-53.html ze śmigłami 10x4,5 (docelowo chcieliśmy zmienić 10x4,7) i mimo, że mają w opisie 2-4S, to chyba 4S dla nich to przesada... W ecalcu niestety tych Racestarów nie ma, bo bym tam sobie je "przesymulował". Dodatkowo wstawienie porządnego akku 3S (lataliśmy na malutkim) zwiększy masę koptera o 200-300g, nie mówiąc już o masie akku 4S. Nie bardzo mamy doświadczenie, ale chyba musi zostać 3S?
Tutaj wątek (aby tego nie zaśmiecać), gdzie pytałem o akumulator: http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=42&t=45700

No ale mordeczki nam się z młodym uśmiechały jak się podniósł i poprawnie reagował. :-D

EDIT:
maxiiii pisze:Stosunek mocy do ciężaru wynosi ok 0.69 czyli zwyczajnie do d.......
mocy, czy ciągu?
Awatar użytkownika
Baqsthc
Posty: 1076
Rejestracja: poniedziałek 02 wrz 2013, 21:12
Lokalizacja: Legnica

Re: Czarna hexa Pixhawk

Post autor: Baqsthc »

Przyjmując że to jest nasz forumowy wątek na temat pixhawka, mam pytanie. Gdzie na chwilę obecną można kupić sprawdzonego pixa za rozsądne pieniądze? Chodzi mi o tego typowego pixa, bo widzę że ich rodzina się rozrosła.. To chyba pixhawk 2.4.8 tak?
ODPOWIEDZ