FPV gdy zimno - sterowanie z auta? podgrzewanie modelu?

monitory, nagrywarki, itp

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

bpetera
Posty: 34
Rejestracja: czwartek 10 paź 2013, 20:16
Lokalizacja: Łódź

FPV gdy zimno - sterowanie z auta? podgrzewanie modelu?

Post autor: bpetera »

Panowie,

Jakie macie patenty na latanie zimą / w chłodne dni.

Na ziemi:
Całkiem poważnie rozważam sterowanie z ciepłego samochodu (antena nadawcza 2.4Ghz na dachu, stacja bazowa na dworze z retransmisją do auta). Pomysły? Dobre rady?

W modelu:
Zima generuje zimno - czym najlepiej bezpiecznie podgrzać wnętrze kokpitu samolotu? Mnie na pierwszą myśl przychodzi żarówka - grzeje a do tego światło gratis? Co z serwami? Pomysły? Dobre rady?

Pozdrawiam,
bpetera
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 12999
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: FPV gdy zimno - sterowanie z auta? podgrzewanie modelu?

Post autor: Verid »

Po pierwsze - to nie pierwszy taki temat i nie pierwsza zima więc dobrze by było jakbyś przejrzał forum przed założeniem kolejnego tematu bo znamienita większość, jezeli nie całość, tego o co pytasz została już dawno "zaadresowana".
Po drugie - założenia generalnie masz dobre ale nie wszystkie. Pilotowanie z samochodu generalnie ma sens i jest praktykowane tylko musisz rozważyć kilka rzeczy. Samochód jest klatką Faradaya i jeżeli twoja retransmisja nie jest pierwszej jakości to możesz mieć problemy. Kabel w tym względzie ma przewagę ale oczywiście to nie znaczy że się nie da bo ludzie tak latają. Trzeba się tylko do tego dobrze przygotować.
Pobocznym problemem jest to że aby w aucie było ciepło to silnik musi chodzić (nie każdy ma Webasto) a to w terenie zabudowanym, w świetle prawa moze rodzić problemy. Życzliwych nie brakuje.
Co do samego latadła to nie grzeje się kokpitu/elektroniki. Bateria przed startem powinna być w cieple ale elektronika (szczególnie IMU jak masz) powinna być w temperaturze otoczenia. Serwa generalnie nie robią problemów w polskich warunkach zimowych. Jak kiedyś latałem przy -15 to samolot był nieco ospały w reakcjach - prawdopodobnie smar zaczął tężeć. Możesz próbować przesmarować przekładnie czymś mrozoodpornym ale moim zdaniem a)marne szanse na tak niskie temperatury b)nawet jak już się trafią to będzie to dzień, góra dwa więc lepiej sobie po prostu na chwilę odpuścić latanie w ekstremum niż pruć maszynę by przygotować ją na "a może będzie ostry mróz".
Ten wredny...
ODPOWIEDZ