Jak zrozumieć mapę

Merytoryczne komentarze opisywanych w dziale wyżej przypadków

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
Andziak
Posty: 672
Rejestracja: sobota 14 cze 2014, 20:03
Lokalizacja: Siechnice

Post autor: Andziak »

mały offtopic.... zna się ktoś w jakim programie zrobić mapkę z dostępem przez internet np. maps.google.com lub map engine ? chodiz konkretnie o możliwość wpisania kontaktów na mapę z nazwą i numerem telefonu i gdy jestem u klienta X to widzę na mapie pobliskich klientów y, Z , W itd... klikając wyświetla mi się numer telefonu lub opcja prowadź do ( nawigacja ) szukam od 2 godzin , a google się chrzani bo na telefonie 80% ekranu zasłania toolbar, którego nie da się zamknąć... Dzięki za pomoc :)
Pioneer 1400 ( rozbity ), MX-2 rplanes ( utopiony ), DG-1000, Twinstar 2, Sbach 342, u can fly hype,
Awatar użytkownika
Tieman
Posty: 126
Rejestracja: czwartek 15 maja 2014, 19:10
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Tieman »

No nie załamujcie mnie. Czy ja dobrze rozumiem?
czy ja nad moim domem nie mogę w ogóle latać? nawet 3m nad ziemią? :/

https://www.google.pl/maps/place/50°05' ... °10'45.6"E
( w obszarze CTR EPRZ ) Rzeszów jasionka
LeWy2005
Posty: 101
Rejestracja: wtorek 18 lut 2014, 13:22
Lokalizacja: 3city

Post autor: LeWy2005 »

Tieman pisze:No nie załamujcie mnie. Czy ja dobrze rozumiem?
czy ja nad moim domem nie mogę w ogóle latać? nawet 3m nad ziemią? :/

https://www.google.pl/maps/place/50°05' ... °10'45.6"E
( w obszarze CTR EPRZ ) Rzeszów jasionka
Bez zgody nie - wystap o takową, potem tylko telefony na wieżę - to nie boli :)

Wyobraź sobie, że elektronika Ci wariuje a ustrojstwo wali w górę na pełnych obrotach kierunku lotniska - nie bez powodu są te strefy i tycza się też zdalnie sterowanych latadeł ;)
Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
jelcyn
Posty: 3417
Rejestracja: niedziela 23 sty 2011, 16:56
Lokalizacja: B-stok

Post autor: jelcyn »

Nawet za zgodą cała odpowiedzialność spoczywa na operatorze. Jeśli faktycznie duże samoloty tam nisko latają to najlepiej zapomnieć o jakichkolwiek startach.
Awatar użytkownika
Tieman
Posty: 126
Rejestracja: czwartek 15 maja 2014, 19:10
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Tieman »

LeWy2005 pisze:
Tieman pisze:No nie załamujcie mnie. Czy ja dobrze rozumiem?
czy ja nad moim domem nie mogę w ogóle latać? nawet 3m nad ziemią? :/

https://www.google.pl/maps/place/50°05' ... °10'45.6"E
( w obszarze CTR EPRZ ) Rzeszów jasionka
Bez zgody nie - wystap o takową, potem tylko telefony na wieżę - to nie boli :)...
No pewnie nie boli ale ja nie wiem jak to się robi :(. Może ktoś podpowiedzieć gdzie mógłbym poczytać o takich procedurach?
Awatar użytkownika
Tieman
Posty: 126
Rejestracja: czwartek 15 maja 2014, 19:10
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Tieman »

Dziękuję. Mam nadzieję że nie pomyśleliście że jestem ignorantem i sobie nie znalazłem na google, ale .... byłem już na tej stronie i nie zauważyłem tam tego wcześniej :(
twistedme

Post autor: twistedme »

Spoko, najlepszym się zdarza :)

Może jak ładnie poprosisz prezesa ULC, to wydzielą Ci stałą strefę jak w CTR EPGD dla modeli.


Swoją drogą ciekawe jak dokładnie to załatwić i ile kosztuje...
Awatar użytkownika
xq_operator
Posty: 441
Rejestracja: czwartek 05 wrz 2013, 12:10
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: xq_operator »

zły dział, sory.
lukaszkn
Posty: 24
Rejestracja: czwartek 30 sie 2012, 18:16

Re: Jak zrozumieć mapę

Post autor: lukaszkn »

W CTR EPRZ bardzo często słychać prośbę i pozwolenie na lot dronem. Najczęście rclipol, bo mają miejsce do szkolenia niedaleko lotniska.
Zgłaszają start drona i do jakiej wysokości.
Wieża odpowiada, że zezwala na lot.

http://www.liveatc.net/search/?icao=eprz
Awatar użytkownika
NeXuS
Posty: 881
Rejestracja: sobota 01 lut 2014, 21:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jak zrozumieć mapę

Post autor: NeXuS »

Kiedyś byłem u nich w sklepie przy okazji złamania śmigła, gość mówił, że Rzeszów to specyficzna okolica i są tam wyczuleni na latanie modelami, szczególnie w okolicy lotniska.
Awatar użytkownika
TorFPV
Posty: 3632
Rejestracja: wtorek 26 lip 2011, 20:03
Lokalizacja: Strefa G

Re: Jak zrozumieć mapę

Post autor: TorFPV »

Miejscowość Pradła, według tej mapy przestrzeń kontrolowana zaczyna się od 3500ft ? Mam rację ?

https://www.google.com/maps/d/viewer?mi ... yq1NhHwuAw
Pozdrawiam Damian :-)

YouTube
Awatar użytkownika
Plotek
Posty: 304
Rejestracja: niedziela 07 cze 2015, 16:33
Lokalizacja: Białystok

Re: Jak zrozumieć mapę

Post autor: Plotek »

Wg mnie tak. Poza ptactwem , paralotniami, itp nic wielkiego nie powinno Cię zaskoczyć do tej wysokości. Mogę się mylić, ale myślę że mówię dobrze.
Grafas Maxi 3,52m, Pitlab AP+OSD, TBS Crossfire 868Mhz, Lawmate 1.2Ghz
Awatar użytkownika
Adrián
Posty: 9286
Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 11:11
Lokalizacja: 50°08′13″N ; 18°57′59″E

Re: Jak zrozumieć mapę

Post autor: Adrián »

To nie do końca tak. U mnie też niby 3500 i 5500 a awionetki latają często baardzo nisko.. Trzeba mieć oczy na około głowy.
Awatar użytkownika
NeXuS
Posty: 881
Rejestracja: sobota 01 lut 2014, 21:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jak zrozumieć mapę

Post autor: NeXuS »

To że strefa kontrolowana zaczyna się od 3500 ft oznacza, że wszystko co w niej leci jest pod okiem kontroli lotów i w ciągłej komunikacji radiowej. Natomiast poniżej jest strefa niekontrolowana, w której mogą sobie wykonywac loty wszelkiej maści statki powietrzne według zasad VFR, więc pomiędzy 450ft a 3500 ft można się spodziewać teoretycznie wszystkiego, w praktyce wszelkiej maści awionetek, śmigłowców, paralotni itp, itd. Mi nawet zdarzyło się w miejscu gdzie latam modelem zobaczyć cessnę w ciasnym nawrocie zdecydowanie poniżej 150 m.
ODPOWIEDZ