Zanim...
Zanim...



Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest czwartek 17 cze 2021, 03:43

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 267 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 14, 15, 16, 17, 18
Autor Wiadomość
Post: piątek 09 kwie 2021, 14:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Posty: 9347
Lokalizacja: Polska
Badanie satysfakcji klienta ULC

https://tiny.pl/ts1v6

Kto mial kontakty moze wyrazic swoje zadowolenie badz niezadowolenie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 17 kwie 2021, 13:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Posty: 9347
Lokalizacja: Polska
Ciekawostka przyrodnicza: zrobienie certyfikatu A2 automatycznie wydluza date waznosci A1/A3 do konca waznosci A2.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 26 kwie 2021, 13:29 
Offline

Rejestracja: niedziela 17 lip 2016, 19:22
Posty: 37
Pytanie mam odnośnie budowanych samodzielnie 2-4kg. Patrząc po tabelkach (pawelsky mega szacun za czas i chęci na zebranie wszystkiego do kupy) w kategorii open tylko klasa A3, więc żeby legalnie nie latać tylko nad polem, ale gdzieś bliżej budynków itp. pozostaje NSTS-01. Koszt min 800pln żeby polatać hobbystycznie niedaleko osiedla. Dla jednych dużo dla drugich nie, nie w tym sens. Od 02.12.2021 wchodzą te unijne STS-01 (klasa C5) i STS-02 (klasa C6), czyli albo do grudnia szybko robić szkolenie NSTS-01, albo tylko już pole i żadne dodatkowe szkolenia nie zmienią tego? Czy może jest jakieś światełko w tunelu na kolejne lata dla amatorów DIY(nie DJI :-P)?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 26 kwie 2021, 14:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Posty: 9347
Lokalizacja: Polska
lesnik.michal pisze:
albo tylko już pole i żadne dodatkowe szkolenia nie zmienią tego?

Nie przesadzajmy w tym polem, 150m to nie jest az tak znowu daleko

lesnik.michal pisze:
Czy może jest jakieś światełko w tunelu na kolejne lata dla amatorów DIY(nie DJI :-P)?

Mozesz sprobowac podpiac sie pod jakis lokalny klub/stowarzyszenie modelarskie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 26 kwie 2021, 15:01 
Offline

Rejestracja: niedziela 17 lip 2016, 19:22
Posty: 37
pawelsky pisze:
Nie przesadzajmy w tym polem, 150m to nie jest az tak znowu daleko


Do ogólnego latania wystarczy, ale czasem są fajne obiekty wokół których by się chętnie polatało i zobaczyło co jest "u góry" A wtedy fajnie by już było mieć chociaż te z A2...

pawelsky pisze:
Mozesz sprobowac podpiac sie pod jakis lokalny klub/stowarzyszenie modelarskie.


Jest klub, mają swoje lotnisko modelarskie ale to już na pole mam bliżej... Bo rozumiem, że to podpięcie to i tak loty tylko u nich?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 26 kwie 2021, 15:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Posty: 9347
Lokalizacja: Polska
lesnik.michal pisze:
Bo rozumiem, że to podpięcie to i tak loty tylko u nich?

Loty sa na takich zasadach na jakie klub dostal zezwolenie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 28 kwie 2021, 07:57 
Offline

Rejestracja: niedziela 17 lip 2016, 19:22
Posty: 37
pawelsky pisze:
Loty sa na takich zasadach na jakie klub dostal zezwolenie.


Kurczę zabrzmiało to trochę jak "ominięcie przepisów" ;-)

Jeśli to dobrze rozumiem to dany klub może mieć zezwolenie na loty bliżej niż 150m od budynków i zdala od własnego lotniska dla zrzeszonych (np. coś zbliżonego do kat A2 ale bez klasy-samoróbki)? Czy to tylko błędne rozumowanie i nie da się obejść ograniczeń? Bo jakby to zadziałało to kluby przejdą oblężenie nowych członków hehe Albo za 2 lata będzie kilka firm co wystawia deklaracje i klasę na hexe diy co w tym kraju by mnie nie zdziwiło :lol:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 28 kwie 2021, 08:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Posty: 9347
Lokalizacja: Polska
lesnik.michal pisze:
Kurczę zabrzmiało to trochę jak "ominięcie przepisów" ;-)

Nie jest to zadne ominiecie przepisow tylko wystawienie indywidualnego zezwolenia dla klubu przez ULC podobnie jak zgoda na operacje w kategorii szczgolnej.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 29 kwie 2021, 08:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek 11 lip 2014, 21:46
Posty: 118
Lokalizacja: Złotokłos
Czy są tu członkowie klubu, który już uzyskał specjalne warunki? My czekamy, bo:

https://ulc.gov.pl/pl/drony/czesto-zada ... elarskiego

"(...) Dokładna instrukcja i wniosek zostaną opublikowane w późniejszym terminie."


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 29 kwie 2021, 08:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Posty: 9347
Lokalizacja: Polska
Nieco wiecej swiatla na sprawe rzucaja wytyczne PULC nr 25 (rozdzial 5).


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 28 maja 2021, 11:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek 02 cze 2017, 21:43
Posty: 58
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Witam
Zwróciłem się do Urzędu Lotnictwa Cywilnego z zapytaniem:

Kwalifikacje pilota określane jako NSTS-01 do NSTS-09 zezwalają na operację wg określonego scenariusza .
Jakie kwalifikacje powinien mieć pilot wykonujący operację, która nie jest objęta scenariuszem standardowym i nie należy do kategorii „otwartej”?
Czy skoro nie są one jednoznacznie określone to czy wystarczą uprawnienia A1,A3?
Założenia lotu:
Vlos
Model : szybowiec o rozpiętości 4m
Wysokość lotu: 500m AGL

Otrzymałem odpowiedź:
Warunki do szkolenia w ramach zezwolenia oraz warunki jakie ma spełnić pilot wykonujący operacje w ramach zezwolenia określane są w treści zezwolenia .
Zezwolenie na operacje wydawane jest na wniosek operatora, pod warunkiem spełnienia odpowiednich wymagań określonych w art.12 ust.2 rozporządzenia nr 2019/947/UE oraz USAS.SPEC.040 pkt. 1 części B załącznika do rozporządzenia2019/947/UE.

Wynika z tego ze dopiero operator uzyskując zezwolenie na operacje będzie miał wyznaczone wymagania odnośnie pilota.

_________________
Modelarz...."Wymierający gatunek"


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 28 maja 2021, 13:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Posty: 9347
Lokalizacja: Polska
saticzek pisze:
Wynika z tego ze dopiero operator uzyskując zezwolenie na operacje będzie miał wyznaczone wymagania odnośnie pilota.

Zgadza sie, aczkolwiek w Twoim interesie jest "przekonac" ULC ze posiadasz wystarczajace kwalifikacje i podjales odpowiednie srodki aby operacja o ktora wnioskujesz byla bezpieczna, wiec zdany egzamin na NSTS w zblizonej kategorii z pewnoscia bedzie dzialal na Twoja korzysc. Szczegoly oczywiscie okresli ULC.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 267 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 14, 15, 16, 17, 18

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.