FC zasilam z Power Module.
Zmienna boardvoltage w zakładce Status w MP waha się od 4772 do 4785.
Ale trzeba też wziąć pod uwagę to, że np. OSD, GPS oraz odbiornik jest podłączony więc jakieś tam małe skoki napięcia zawsze będą.
Natomiast napięcie aku wynosi:
Dziwne zachowanie silnika/regulatora
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Re: Dziwne zachowanie silnika/regulatora
Jak podłączasz zasilanie? Niektóre Pixhawki miały chyba wejścia zasilające redundantne z diodą zabezpieczającą i wymagały wyższego napięcia.
Jakie faktycznie napięcie daje ci PowerModule? Sprawdzone miernikiem? Widziałem różne cuda
Zbyt niskie lub niestabilne napięcie zasilania daje czasami takie nietypowe, trudne do zdiagnozowania objawy.
Jakie faktycznie napięcie daje ci PowerModule? Sprawdzone miernikiem? Widziałem różne cuda
Zbyt niskie lub niestabilne napięcie zasilania daje czasami takie nietypowe, trudne do zdiagnozowania objawy.
Świat z góry wygląda lepiej
Re: Dziwne zachowanie silnika/regulatora
Nie używam żadnej diody. Wtyczka z PM jest podłączona bezpośrednio do gniazda POWER w Pixhawku.
Skoro mówisz, że widziałeś różne cuda, to sprawdziłem nawet kolejność przewodów we wtyczce zasilającej.
Jest identyczna jak na rysunku:
Przed chwilą zmierzyłem multimetrem napięcia na końcach przewodów wychodzących z PM.
Patrząc na poniższy rysunek pominąłem pomiar na pinach 3 oraz 4 bo to czujniki. Napięcia między pinami wynoszą (odłączony FC)
Piny 1 i 6 = 5,09V
Piny 1 i 5 = 5,10V
Piny 2 i 6 = 5,10V
Piny 2 i 5 = 5,10V
Napięcia między pinami wynoszą (wszystko podłączone tak jak do lotu)
Piny 1 i 6 = 5,02V
Piny 1 i 5 = 5,02V
Piny 2 i 6 = 5,02V
Piny 2 i 5 = 5,02V
Przypominam sobie, że już kiedyś mierzyłem i też podobnie było...
Włączam Mission Planner i widzę parametr boardvoltage z wartością oscylującą w granicach 4780,
czyli jeśli dobrze interpretuje wynik, oznacza to 4,78V...
Skoro mówisz, że widziałeś różne cuda, to sprawdziłem nawet kolejność przewodów we wtyczce zasilającej.
Jest identyczna jak na rysunku:
Przed chwilą zmierzyłem multimetrem napięcia na końcach przewodów wychodzących z PM.
Patrząc na poniższy rysunek pominąłem pomiar na pinach 3 oraz 4 bo to czujniki. Napięcia między pinami wynoszą (odłączony FC)
Piny 1 i 6 = 5,09V
Piny 1 i 5 = 5,10V
Piny 2 i 6 = 5,10V
Piny 2 i 5 = 5,10V
Napięcia między pinami wynoszą (wszystko podłączone tak jak do lotu)
Piny 1 i 6 = 5,02V
Piny 1 i 5 = 5,02V
Piny 2 i 6 = 5,02V
Piny 2 i 5 = 5,02V
Przypominam sobie, że już kiedyś mierzyłem i też podobnie było...
Włączam Mission Planner i widzę parametr boardvoltage z wartością oscylującą w granicach 4780,
czyli jeśli dobrze interpretuje wynik, oznacza to 4,78V...
Re: Dziwne zachowanie silnika/regulatora
Z tego co pamiętam moduły zasilające do Pixhawka dawały 5,3V a nie 5V.
5V powinno być podawane, jeżeli zasilamy od strony AUX.
ALE MODUŁÓW PIXHAWK JEST WIELE - SPRAWDŹ DOKŁADNIE DOKUMENTACJĘ TWOJEGO.
Ale dane się zgadzają - podajesz 5,1V, PX widzi niecałe 4,8V.
Moduły zasilające do PX które widzę w necie też podają przeważnie 5,3V. Czyli być może PX ma jakieś zabezpieczenie które obniżają przy okazji napiecie.
Przykłady modułów zasilających z neta:
https://abc-rc.pl/product-pol-6652-Czuj ... M-2-6.html
viewtopic.php?f=60&t=44575
https://www.amazon.com/Pixhawk-Module-C ... ljaz10cnVl
https://store-drotek.com/806-voltage-cu ... upply.html
https://store-drotek.com/493-apm-power- ... -Plug.html
5V powinno być podawane, jeżeli zasilamy od strony AUX.
ALE MODUŁÓW PIXHAWK JEST WIELE - SPRAWDŹ DOKŁADNIE DOKUMENTACJĘ TWOJEGO.
Ale dane się zgadzają - podajesz 5,1V, PX widzi niecałe 4,8V.
Moduły zasilające do PX które widzę w necie też podają przeważnie 5,3V. Czyli być może PX ma jakieś zabezpieczenie które obniżają przy okazji napiecie.
Przykłady modułów zasilających z neta:
https://abc-rc.pl/product-pol-6652-Czuj ... M-2-6.html
viewtopic.php?f=60&t=44575
https://www.amazon.com/Pixhawk-Module-C ... ljaz10cnVl
https://store-drotek.com/806-voltage-cu ... upply.html
https://store-drotek.com/493-apm-power- ... -Plug.html
Świat z góry wygląda lepiej
Re: Dziwne zachowanie silnika/regulatora
Dzisiaj rano zmieniłem w MP ustawienia DShot na 150 oraz 300 tak jak pma_ mówił.
Po uzbrojeniu drążkami silniki osiągają prędkość minimalną i.... to tyle. Zero reakcji na dodanie gazu.
Wróciłem do DShot 600 i też zero reakcji na dodanie gazu, pomimo tego, że wartości AETR zmieniają się zarówno w Taranisie jak i MP...
BLHeliSuite nadal rozpędza silniki. Motor Test w MP też działa.
Potem dopiero wykonałem pomiary, które przedstawiłem w poprzednim poście, a teraz na koniec dnia wykonałem kolejne pomiary z tym, że zmieniłem PDB,
na takie, które ma Kuczy w swoim Tarocie. Podłączyłem owe PDB do akumulatora 12V z paneli słonecznych, żeby nie odlutowywać wszystkiego póki co.
To PDB posiada gniazdo zasilające FC, więc sprawdziłem napięcia i wynoszą 5,14V bez podłączonego FC i 5,11V przy podłączonym.
Co prawda to nie 5,3V, ale i tak o 0,1V więcej niż z PM.
Minimalne napięcie FC przy uzbrajaniu silników, domyślnie jest ustawione na 4,3V.
boardvoltage wynosi teraz około 4835, niewiele więcej ale zawsze coś.
Pod linkiem producenta znalazłem tylko taki zapis: Operating Voltage of Power Module: 5,1V
http://radiolink.com.cn/doce/product-detail-116.html
Były tam też rozpiski napięc na poszczególnych pinach w gniazdach FC. Są takie same jak te z dokumentacji ArduPilota, które wstawiłem w poprzednim poście.
Tak wiec niewiele zdziałałem dzisiaj. Jest tak jak było wczoraj, a nawet gorzej bo teraz silniki nie reagują w ogóle na dodanie gazu, a wszystko jest wykrywane... Dziwne.
Po uzbrojeniu drążkami silniki osiągają prędkość minimalną i.... to tyle. Zero reakcji na dodanie gazu.
Wróciłem do DShot 600 i też zero reakcji na dodanie gazu, pomimo tego, że wartości AETR zmieniają się zarówno w Taranisie jak i MP...
BLHeliSuite nadal rozpędza silniki. Motor Test w MP też działa.
Potem dopiero wykonałem pomiary, które przedstawiłem w poprzednim poście, a teraz na koniec dnia wykonałem kolejne pomiary z tym, że zmieniłem PDB,
na takie, które ma Kuczy w swoim Tarocie. Podłączyłem owe PDB do akumulatora 12V z paneli słonecznych, żeby nie odlutowywać wszystkiego póki co.
To PDB posiada gniazdo zasilające FC, więc sprawdziłem napięcia i wynoszą 5,14V bez podłączonego FC i 5,11V przy podłączonym.
Co prawda to nie 5,3V, ale i tak o 0,1V więcej niż z PM.
Minimalne napięcie FC przy uzbrajaniu silników, domyślnie jest ustawione na 4,3V.
boardvoltage wynosi teraz około 4835, niewiele więcej ale zawsze coś.
Pod linkiem producenta znalazłem tylko taki zapis: Operating Voltage of Power Module: 5,1V
http://radiolink.com.cn/doce/product-detail-116.html
Były tam też rozpiski napięc na poszczególnych pinach w gniazdach FC. Są takie same jak te z dokumentacji ArduPilota, które wstawiłem w poprzednim poście.
Tak wiec niewiele zdziałałem dzisiaj. Jest tak jak było wczoraj, a nawet gorzej bo teraz silniki nie reagują w ogóle na dodanie gazu, a wszystko jest wykrywane... Dziwne.
Re: Dziwne zachowanie silnika/regulatora
To proponuję odłącz wszystkie inne urządzenia (GPS, itp) i spróbuj wtedy tylko na FC i ESC.
Może coś Ci sieje zakłócenia albo robi inne problemy...
Wrzuć jeszcze fotkę całości - może masz coś nietypowego.
Może coś Ci sieje zakłócenia albo robi inne problemy...
Wrzuć jeszcze fotkę całości - może masz coś nietypowego.
Świat z góry wygląda lepiej
Re: Dziwne zachowanie silnika/regulatora
Niestety nadal nic. Wgrałem nowy firmware ArduPilot V4.0.7 Official (fmuv3) - także bez zmian, a zrobiłem tylko kalibrację akcelerometru, kompasu i radia po updacie
oraz zmienilem kanały dla silników na AUX. Nic więcej. Nadal bez zmian.
Przy prawie całkowitym dodaniu gazu MP pokazuje komunikat Potential Thrust Loss (3)
oraz zmienilem kanały dla silników na AUX. Nic więcej. Nadal bez zmian.
Przy prawie całkowitym dodaniu gazu MP pokazuje komunikat Potential Thrust Loss (3)