Zanim...
Zanim...



Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest poniedziałek 16 maja 2022, 20:46

Strefa czasowa UTC+1godz.


Regulamin forum


Kliknij, aby zapoznać się z regulaminem



Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: wtorek 18 sty 2022, 19:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 02 sty 2022, 00:20
Posty: 7
Lokalizacja: Poznań
Witam,

Jestem zupełnie nowy w dziedzinie dronów FPV (aczkolwiek mam już kupionego wczesniej DJI Mavic Pro.

Kupiłem nowego drona Eachine Wizzard X220 V2 w komplecie wraz z aparaturą FlySky FS-i6-X.
Skonfigurowałem drona i aparaturę w Betaflight wg tej instrukcji na Youtubie https://www.youtube.com/watch?v=Jmcc71uxdE4&list=PLu1jwYPhQknuqNY72n4wSuU4xsC_qKBEv&index=12&t=2171s

Teoretycznie wszystko działa ok. poza dziwnym zachowaniem kanału AUX10. Widzę, że na wszystkich takich filmikach widać, że wartość AUX 10 jest w dolnym zakresie, w okolicach 1520, a u mnie wartość ta trochę skacze i jest w okolicach 1930 !
Za co odpowiada ten kanał (oczywiście nie przypisywałem go do żadnego przełącznika w aparaturze, bo to raczej nie możliwe)? Dlaczego u mnie jest taka dziwna wartość i czy można wyłączyć taki kanał w Betaflight jeśli to w czymś przeszkadza?


I jeszcze jedna rzecz - a pytam o to właśnie w kontekście AUX 10: jak pierwszy raz odpaliłem drona ze śmigłami (na dworze), wtedy jeszcze z "wątpliwą" wstępną konfiguracją od Eachine, to po dodaniu "gazu" dron wypalił w górę jak rakieta, mimo, ze drążka throttle nie dałem nawet na połowę. Myślałem, że już po dronie. :cry:
Stąd konfiguracja w Betaflight i inne przypisanie przełączników w aparaturze.
Ale tu znowu dron zachowuje się dziwnie - jak jest podłączony do Betaflight to wartości throttle działają prawidłowo - jak daję "gazu" to idą w górę, jak zmniejszam - to wartości maleją.
Ale jak już odłączę od Betaflight i używam aparatury to nawet przy małym throttle (nie ruszam drążka!) silniki rozkręcają się do coraz szybszych i szybszych obrotów - mało dron nie rozleci się. I nawet jak daję throttle na minimum, to silniki nie zwalniają!!! Ale to wszystko bez śmigieł, na sucho. Nie próbowałem jeszcze latać, bo pogoda kiepska, no i boje się, że mi dron znowu wypali w górę jak rakieta.
Czy wiecie dlaczego tak się dzieje? :?:


Betaflight Aux 10.jpg
Betaflight Aux 10.jpg [ 340.42 KiB | Przeglądany 728 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 24 sty 2022, 18:28 
Offline

Rejestracja: poniedziałek 05 maja 2014, 21:11
Posty: 601
Lokalizacja: Biała Podlasla
Wiemy dlaczego tak się dzieje bez Śmigieł.
Więcej, połowa internetu też wie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 25 sty 2022, 08:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 10:00
Posty: 3106
Lokalizacja: Kartuzy
Nie znam sprzętu ale jeśli jest 8 kanałowy to wyższe - nieobsługiwane kanały mogą się tak nieustalenie zachowywać.
A co samego lotu a właściwie startu... sprawdziłeś jakie tryby pod jakimi przełącznikami są ustawione? w jakim trybie startowałeś?
Rozkręcanie obrotów bez śmigieł takie jest.

_________________
pozdrawiam
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 25 sty 2022, 18:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 02 sty 2022, 00:20
Posty: 7
Lokalizacja: Poznań
Dzięki za odpowiedź
Aparatura jest 10-kanałowa, a AUX 10 już leży poza możliwościami tej aparatury, bo kanał AUX 10 to musiałby być 14 kanał w aparaturze, a takiego nie ma.
Jak pierwszy raz startowałem to kompletnie nie wiedziałem w jakim trybie (pewnie to był Acro), bo wszyscy piszą, że Chińczycy dziwnie ustawiają te tryby w aparaturze. Po pierwszym starcie szybko przestawiłem wg poradnika z Youtuba (link załączyłem). Teraz nie próbowałem latać, bo fatalna pogoda i chyba na początek (przy pierwszym starcie) przywiążę drona na sznurek, żeby mi nie uciekł ;-)

Rozumiem, ze to normalne, że bez śmigieł silniki w dronie mogą się na trybach Angle/Air, Horizon tak rozkręcać i nie zmniejszać obrotów po zmniejszeniu throtle (a w trybie Acro działa throtle normalnie - zwiększa / zmniejsza obroty silników)?


Ostatnio zmieniony poniedziałek 21 lut 2022, 16:53 przez Robas1, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 25 sty 2022, 18:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 12936
Lokalizacja: Mikoszewo
Robas1 pisze:
Rozumiem, ze to normalne

W skrócie - tak. W trybach stabilizowanych kopter usiłuje utrzymać zapamiętaną pozycję. Nawet minimalne odchylenie powoduje że IMU próbuje kontrować silnikami. Nie ma śmigieł więc nie ma jak ale kopter o tym nie wie i daje w palnik mocniej i mocniej żeby tylko się ustabilizować.

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 04 lut 2022, 13:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 02 sty 2022, 00:20
Posty: 7
Lokalizacja: Poznań
Wielkie dzięki za odpowiedź :-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 04 lut 2022, 14:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Posty: 9552
Lokalizacja: Polska
Robas1 pisze:
Wielkie dzięki za odpowiedź :-)

Najczestsza przyczyna opisywanego zachowania jest domyslnie wlaczony tryb AirMode...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.