Polskie Forum FPV https://rc-fpv.pl/ |
|
ESC HobbyKing i silnik Graupnera https://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=4&t=422 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | marcin.gala [ czwartek 08 kwie 2010, 09:36 ] |
Tytuł: | ESC HobbyKing i silnik Graupnera |
Tak jak w temacie pomóżcie mi dobrać optymalne ustawienie do silnika Garaupnera - który dostajemy w składzie z Juniorem S. to ten silnik - Graupner COMPACT 345 Z 7.4 V brushless motor Po prostu nie wiem niektórych rzeczy i kiedy delikatnie ruszam gaz to silnik nie ma minimalnych obrotów tylko skacze i kiedy mam tak około 10%-20% silnik wchodzi nagle na obroty i kręci ładnie ,dopiero potem mogę zejść na niskie obroty prawie na zero i kręci robiąc to powoli na radiu:.może coś w esc jest nie tak do tego silnika throttle albo timing mode albo to pwm- no nie wiem normalnie. ![]() Chodzi o niektóre funkcje ESC :. takie jak :. Throttle Setting:. Auto Throttle Range 1.1ms to 1.8ms Hard Acc Soft Acc Throttle Type:. Normal Governor Mode with 2-4 poles motors Governor Mode with 6-10 poles motors Governor Mode with 12-14 poles motors Direction and Cutoff Type:. Clockwise Rotation Counterclockwise Rotation Soft Cutoff Hard Cutoff Timing Mode Setting:. 1o - For 2-4 Pole Inrunner Motors 7o - For 6-8 Pole Motors 15o- For 10-14 Pole Outrunner Motors 30o - For 10-14 Pole High-RPM Outrunner Motors Pulse Width Modulation(PWM) Setting:. – For low RPM and low pole count motors – For most out runner motors |
Autor: | ECO400 [ czwartek 08 kwie 2010, 09:41 ] |
Tytuł: | |
Ja zawsze latam na ustawieniach fabrycznych. Rzadko kiedy programuje regulator. A jaki masz regulator ![]() |
Autor: | marcin.gala [ czwartek 08 kwie 2010, 10:00 ] |
Tytuł: | |
Aż wstyd się przyznać ale taki:... http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... 50-65A_ESC Wiem że programowanie jest ograniczone tego ESC ale się da bo mogę to robić przez radio:..tylko nie wiem co wybrać w tych funkcjach co dałem j/w, do tego motoru co mam Graupnera ![]() |
Autor: | ECO400 [ czwartek 08 kwie 2010, 11:18 ] |
Tytuł: | |
Też mam ten regulator co Ty. Nic nie programuj tylko podłącz wszystko w całość i będzie git. Jak być coś było nie tak to dopiero pytaj. Ale na 99% będzie wszystko grało jak trzeba. |
Autor: | kefir [ czwartek 08 kwie 2010, 11:30 ] |
Tytuł: | |
włącz aparaturę gaz na maksa wtedy wtedy podłącz pakiet do samolotu silnik wyda jakiś pierwszy dźwięk i wtedy gaz na minimum Powinien wtedy rozpoznać skrajne ustawienia (w razie czego miej uniesiony samolot bo może sie silnik uruchomić jak będziesz miał coś nie tak ) |
Autor: | marcin.gala [ czwartek 08 kwie 2010, 11:59 ] |
Tytuł: | |
No właśnie ustawiłem go "default" wszystko i kiedy odbiornik sie zaloguje i to ESC da znać że jest gotowe bib bib bib popipczy sobie wtedy kiedy daje gazu delikatnie tak 0%-5% i powoli coraz więcej to silnik skacze obraca ale to wygląda coś jak filmy HD-też się tną "przeskakuje" i jakoś obraca i jest pewien moment w gazie gdzie zaczyna ładnie płynnie obracać czasami to może być 10% czasami dochodzę aż do 50% gazu i nadal przeskakuje.Dlatego napisałem może coś nie gra albo trzeba przestawić. ![]() P.S.-bateria naładowana full |
Autor: | ECO400 [ czwartek 08 kwie 2010, 12:03 ] |
Tytuł: | |
Ustaw Timming na LOV. Powinno być OK. Też tak miałem że silnik przeskakuje i do tych 5% to jest raczej normalne. |
Autor: | kefir [ czwartek 08 kwie 2010, 12:03 ] |
Tytuł: | |
Czy zrobiłeś tak jak ci napisałem niektórym regulatorom to jak pastuch krowie trzeba pokazać minimalne i maksymalne wychylenia wtedy dopiero potrafi działać równomiernie na całym zakresie wychylenia gazu |
Autor: | marcin.gala [ czwartek 08 kwie 2010, 12:08 ] |
Tytuł: | |
No właśnie dafault timing w tym esc jest taki 1o - For 2-4 Pole Inrunner Motors opcja default a mam jeszcze takie opcje :. 1opcja ------- 7o - For 6-8 Pole Motors 2opcja ------- 15o- For 10-14 Pole Outrunner Motors 3opcja ------- 30o - For 10-14 Pole High-RPM Outrunner Motors a ten motor Graupnera to outrunner tylko nie wiem co to jest to pole i ile tego ma czy to nie ilość magnezów w silniku ??? |
Autor: | ECO400 [ czwartek 08 kwie 2010, 12:19 ] |
Tytuł: | |
Ustaw pierwszą opcje. Tak mi sie wydaje ale pewny nie jestem. A nie lepiej sprawdzić kazdą opcje po kolei (chodzi mi o timing) i bedziesz wiedział na której najlepiej chodzi. |
Autor: | marcin.gala [ czwartek 08 kwie 2010, 12:24 ] |
Tytuł: | |
no właśnie tak robię i juz jest ok troche przeskakuje ale to jest jakieś góra do 5%-gazu na drążku co jest ok potem ładnie płynnie się wkręca na obroty. Problem solved ![]() |
Autor: | miś [ czwartek 08 kwie 2010, 12:27 ] |
Tytuł: | |
To pole to biegun, czyli ząb na statorze. Czyli inaczej ilość uzwojeń. Podejrzewam że opcja 1 lub 2 będzie właściwa dla Twojego silnika. |
Autor: | ECO400 [ czwartek 08 kwie 2010, 12:31 ] |
Tytuł: | |
marcin.gala pisze: troche przeskakuje ale to jest jakieś góra do 5%-gazu to jest naturalne w tym zakresie ![]() i która opcja była prawidłowa ![]() ![]() |
Autor: | JR65 [ czwartek 08 kwie 2010, 12:50 ] | ||
Tytuł: | |||
Ustaw według tego:
|
Autor: | JR65 [ czwartek 08 kwie 2010, 12:56 ] |
Tytuł: | |
A najlepiej kup sobie to bo te liczenie dość ostro w nerwia ![]() i melodyjki możesz sobie wgrać jak lubisz ![]() http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... oduct=2169 |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |