Polskie Forum FPV
https://rc-fpv.pl/

ESC HobbyKing i silnik Graupnera
https://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=4&t=422
Strona 1 z 2

Autor:  marcin.gala [ czwartek 08 kwie 2010, 09:36 ]
Tytuł:  ESC HobbyKing i silnik Graupnera

Tak jak w temacie pomóżcie mi dobrać optymalne ustawienie do silnika Garaupnera - który dostajemy w składzie z Juniorem S.
to ten silnik - Graupner COMPACT 345 Z 7.4 V brushless motor
Po prostu nie wiem niektórych rzeczy i kiedy delikatnie ruszam gaz to silnik nie ma minimalnych obrotów tylko skacze i kiedy mam tak około 10%-20% silnik wchodzi nagle na obroty i kręci ładnie ,dopiero potem mogę zejść na niskie obroty prawie na zero i kręci robiąc to powoli na radiu:.może coś w esc jest nie tak do tego silnika throttle albo timing mode albo to pwm- no nie wiem normalnie. :oops:
Chodzi o niektóre funkcje ESC :. takie jak :.
Throttle Setting:.
Auto Throttle Range
1.1ms to 1.8ms
Hard Acc
Soft Acc

Throttle Type:.
Normal
Governor Mode with 2-4 poles motors
Governor Mode with 6-10 poles motors
Governor Mode with 12-14 poles motors

Direction and Cutoff Type:.
Clockwise Rotation
Counterclockwise Rotation
Soft Cutoff
Hard Cutoff

Timing Mode Setting:.
1o - For 2-4 Pole Inrunner Motors
7o - For 6-8 Pole Motors
15o- For 10-14 Pole Outrunner Motors
30o - For 10-14 Pole High-RPM Outrunner Motors

Pulse Width Modulation(PWM) Setting:.
– For low RPM and low pole count motors
– For most out runner motors

Autor:  ECO400 [ czwartek 08 kwie 2010, 09:41 ]
Tytuł: 

Ja zawsze latam na ustawieniach fabrycznych. Rzadko kiedy programuje regulator. A jaki masz regulator :?:

Autor:  marcin.gala [ czwartek 08 kwie 2010, 10:00 ]
Tytuł: 

Aż wstyd się przyznać ale taki:...
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... 50-65A_ESC
Wiem że programowanie jest ograniczone tego ESC ale się da bo mogę to robić przez radio:..tylko nie wiem co wybrać w tych funkcjach co dałem j/w, do tego motoru co mam Graupnera :idea:

Autor:  ECO400 [ czwartek 08 kwie 2010, 11:18 ]
Tytuł: 

Też mam ten regulator co Ty. Nic nie programuj tylko podłącz wszystko w całość i będzie git. Jak być coś było nie tak to dopiero pytaj. Ale na 99% będzie wszystko grało jak trzeba.

Autor:  kefir [ czwartek 08 kwie 2010, 11:30 ]
Tytuł: 

włącz aparaturę gaz na maksa wtedy wtedy podłącz pakiet do samolotu silnik wyda jakiś pierwszy dźwięk i wtedy gaz na minimum Powinien wtedy rozpoznać skrajne ustawienia (w razie czego miej uniesiony samolot bo może sie silnik uruchomić jak będziesz miał coś nie tak )

Autor:  marcin.gala [ czwartek 08 kwie 2010, 11:59 ]
Tytuł: 

No właśnie ustawiłem go "default" wszystko i kiedy odbiornik sie zaloguje i to ESC da znać że jest gotowe bib bib bib popipczy sobie wtedy kiedy daje gazu delikatnie tak 0%-5% i powoli coraz więcej to silnik skacze obraca ale to wygląda coś jak filmy HD-też się tną "przeskakuje" i jakoś obraca i jest pewien moment w gazie gdzie zaczyna ładnie płynnie obracać czasami to może być 10% czasami dochodzę aż do 50% gazu i nadal przeskakuje.Dlatego napisałem może coś nie gra albo trzeba przestawić. :?:
P.S.-bateria naładowana full

Autor:  ECO400 [ czwartek 08 kwie 2010, 12:03 ]
Tytuł: 

Ustaw Timming na LOV. Powinno być OK. Też tak miałem że silnik przeskakuje i do tych 5% to jest raczej normalne.

Autor:  kefir [ czwartek 08 kwie 2010, 12:03 ]
Tytuł: 

Czy zrobiłeś tak jak ci napisałem niektórym regulatorom to jak pastuch krowie trzeba pokazać minimalne i maksymalne wychylenia wtedy dopiero potrafi działać równomiernie na całym zakresie wychylenia gazu

Autor:  marcin.gala [ czwartek 08 kwie 2010, 12:08 ]
Tytuł: 

No właśnie dafault timing w tym esc jest taki
1o - For 2-4 Pole Inrunner Motors opcja default
a mam jeszcze takie opcje :.
1opcja ------- 7o - For 6-8 Pole Motors
2opcja ------- 15o- For 10-14 Pole Outrunner Motors
3opcja ------- 30o - For 10-14 Pole High-RPM Outrunner Motors
a ten motor Graupnera to outrunner tylko nie wiem co to jest to pole i ile tego ma
czy to nie ilość magnezów w silniku ???

Autor:  ECO400 [ czwartek 08 kwie 2010, 12:19 ]
Tytuł: 

Ustaw pierwszą opcje. Tak mi sie wydaje ale pewny nie jestem.
A nie lepiej sprawdzić kazdą opcje po kolei (chodzi mi o timing) i bedziesz wiedział na której najlepiej chodzi.

Autor:  marcin.gala [ czwartek 08 kwie 2010, 12:24 ]
Tytuł: 

no właśnie tak robię i juz jest ok troche przeskakuje ale to jest jakieś góra do 5%-gazu na drążku co jest ok potem ładnie płynnie się wkręca na obroty.
Problem solved :mrgreen:

Autor:  miś [ czwartek 08 kwie 2010, 12:27 ]
Tytuł: 

To pole to biegun, czyli ząb na statorze. Czyli inaczej ilość uzwojeń. Podejrzewam że opcja 1 lub 2 będzie właściwa dla Twojego silnika.

Autor:  ECO400 [ czwartek 08 kwie 2010, 12:31 ]
Tytuł: 

marcin.gala pisze:
troche przeskakuje ale to jest jakieś góra do 5%-gazu

to jest naturalne w tym zakresie ;-)
i która opcja była prawidłowa :?: 1, 2 a może 3 :?:

Autor:  JR65 [ czwartek 08 kwie 2010, 12:50 ]
Tytuł: 

Ustaw według tego:

Załączniki:
[Rozszerzenie zip zostało wyłączone i nie będzie dłużej wyświetlane.]

Autor:  JR65 [ czwartek 08 kwie 2010, 12:56 ]
Tytuł: 

A najlepiej kup sobie to bo te liczenie dość ostro w nerwia :mrgreen:

i melodyjki możesz sobie wgrać jak lubisz :-P

http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... oduct=2169

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/