Strona 1 z 2

ESC HobbyKing i silnik Graupnera

: czwartek 08 kwie 2010, 09:36
autor: marcin.gala
Tak jak w temacie pomóżcie mi dobrać optymalne ustawienie do silnika Garaupnera - który dostajemy w składzie z Juniorem S.
to ten silnik - Graupner COMPACT 345 Z 7.4 V brushless motor
Po prostu nie wiem niektórych rzeczy i kiedy delikatnie ruszam gaz to silnik nie ma minimalnych obrotów tylko skacze i kiedy mam tak około 10%-20% silnik wchodzi nagle na obroty i kręci ładnie ,dopiero potem mogę zejść na niskie obroty prawie na zero i kręci robiąc to powoli na radiu:.może coś w esc jest nie tak do tego silnika throttle albo timing mode albo to pwm- no nie wiem normalnie. :oops:
Chodzi o niektóre funkcje ESC :. takie jak :.
Throttle Setting:.
Auto Throttle Range
1.1ms to 1.8ms
Hard Acc
Soft Acc

Throttle Type:.
Normal
Governor Mode with 2-4 poles motors
Governor Mode with 6-10 poles motors
Governor Mode with 12-14 poles motors

Direction and Cutoff Type:.
Clockwise Rotation
Counterclockwise Rotation
Soft Cutoff
Hard Cutoff

Timing Mode Setting:.
1o - For 2-4 Pole Inrunner Motors
7o - For 6-8 Pole Motors
15o- For 10-14 Pole Outrunner Motors
30o - For 10-14 Pole High-RPM Outrunner Motors

Pulse Width Modulation(PWM) Setting:.
– For low RPM and low pole count motors
– For most out runner motors

: czwartek 08 kwie 2010, 09:41
autor: ECO400
Ja zawsze latam na ustawieniach fabrycznych. Rzadko kiedy programuje regulator. A jaki masz regulator :?:

: czwartek 08 kwie 2010, 10:00
autor: marcin.gala
Aż wstyd się przyznać ale taki:...
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... 50-65A_ESC
Wiem że programowanie jest ograniczone tego ESC ale się da bo mogę to robić przez radio:..tylko nie wiem co wybrać w tych funkcjach co dałem j/w, do tego motoru co mam Graupnera :idea:

: czwartek 08 kwie 2010, 11:18
autor: ECO400
Też mam ten regulator co Ty. Nic nie programuj tylko podłącz wszystko w całość i będzie git. Jak być coś było nie tak to dopiero pytaj. Ale na 99% będzie wszystko grało jak trzeba.

: czwartek 08 kwie 2010, 11:30
autor: kefir
włącz aparaturę gaz na maksa wtedy wtedy podłącz pakiet do samolotu silnik wyda jakiś pierwszy dźwięk i wtedy gaz na minimum Powinien wtedy rozpoznać skrajne ustawienia (w razie czego miej uniesiony samolot bo może sie silnik uruchomić jak będziesz miał coś nie tak )

: czwartek 08 kwie 2010, 11:59
autor: marcin.gala
No właśnie ustawiłem go "default" wszystko i kiedy odbiornik sie zaloguje i to ESC da znać że jest gotowe bib bib bib popipczy sobie wtedy kiedy daje gazu delikatnie tak 0%-5% i powoli coraz więcej to silnik skacze obraca ale to wygląda coś jak filmy HD-też się tną "przeskakuje" i jakoś obraca i jest pewien moment w gazie gdzie zaczyna ładnie płynnie obracać czasami to może być 10% czasami dochodzę aż do 50% gazu i nadal przeskakuje.Dlatego napisałem może coś nie gra albo trzeba przestawić. :?:
P.S.-bateria naładowana full

: czwartek 08 kwie 2010, 12:03
autor: ECO400
Ustaw Timming na LOV. Powinno być OK. Też tak miałem że silnik przeskakuje i do tych 5% to jest raczej normalne.

: czwartek 08 kwie 2010, 12:03
autor: kefir
Czy zrobiłeś tak jak ci napisałem niektórym regulatorom to jak pastuch krowie trzeba pokazać minimalne i maksymalne wychylenia wtedy dopiero potrafi działać równomiernie na całym zakresie wychylenia gazu

: czwartek 08 kwie 2010, 12:08
autor: marcin.gala
No właśnie dafault timing w tym esc jest taki
1o - For 2-4 Pole Inrunner Motors opcja default
a mam jeszcze takie opcje :.
1opcja ------- 7o - For 6-8 Pole Motors
2opcja ------- 15o- For 10-14 Pole Outrunner Motors
3opcja ------- 30o - For 10-14 Pole High-RPM Outrunner Motors
a ten motor Graupnera to outrunner tylko nie wiem co to jest to pole i ile tego ma
czy to nie ilość magnezów w silniku ???

: czwartek 08 kwie 2010, 12:19
autor: ECO400
Ustaw pierwszą opcje. Tak mi sie wydaje ale pewny nie jestem.
A nie lepiej sprawdzić kazdą opcje po kolei (chodzi mi o timing) i bedziesz wiedział na której najlepiej chodzi.

: czwartek 08 kwie 2010, 12:24
autor: marcin.gala
no właśnie tak robię i juz jest ok troche przeskakuje ale to jest jakieś góra do 5%-gazu na drążku co jest ok potem ładnie płynnie się wkręca na obroty.
Problem solved :mrgreen:

: czwartek 08 kwie 2010, 12:27
autor: miś
To pole to biegun, czyli ząb na statorze. Czyli inaczej ilość uzwojeń. Podejrzewam że opcja 1 lub 2 będzie właściwa dla Twojego silnika.

: czwartek 08 kwie 2010, 12:31
autor: ECO400
marcin.gala pisze:troche przeskakuje ale to jest jakieś góra do 5%-gazu
to jest naturalne w tym zakresie ;-)
i która opcja była prawidłowa :?: 1, 2 a może 3 :?:

: czwartek 08 kwie 2010, 12:50
autor: JR65
Ustaw według tego:

: czwartek 08 kwie 2010, 12:56
autor: JR65
A najlepiej kup sobie to bo te liczenie dość ostro w nerwia :mrgreen:

i melodyjki możesz sobie wgrać jak lubisz :-P

http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... oduct=2169