Hexa- kierunek obrotów
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Hexa- kierunek obrotów
Mam troszkę szkolne pytanie, po montażu wyszło mi, że obroty mam odwrotnie (tył na przód). Co do zasady działania w całości niby OK, czy w takim przypadku będzie dobrze działać?
Re: Hexa- kierunek obrotów
Witam,
Ja chciałbym dołączyć się do tego wątku z pytaniem:
Zbudowałem hexę, silniki jeśli chodzi o kolejność podłączenia do kontrolera (MiniPix od Radiolinka) są OK- zgodnie z instrukcją. Ale wszystkie są podłączone na odwrotne obroty (pierwszy ma prawe zamiast lewych itd).
Mi wychodzi, że jak założę na nie odwrotnie śmigła (zgodnie z kierunkiem obrotów silników) to wszystko powinno być OK.
Dobrze myślę, czy muszę przelutować wszystkie motory?
Ja chciałbym dołączyć się do tego wątku z pytaniem:
Zbudowałem hexę, silniki jeśli chodzi o kolejność podłączenia do kontrolera (MiniPix od Radiolinka) są OK- zgodnie z instrukcją. Ale wszystkie są podłączone na odwrotne obroty (pierwszy ma prawe zamiast lewych itd).
Mi wychodzi, że jak założę na nie odwrotnie śmigła (zgodnie z kierunkiem obrotów silników) to wszystko powinno być OK.
Dobrze myślę, czy muszę przelutować wszystkie motory?
=============
Pozdr
MirekH, Nysa
Pozdr
MirekH, Nysa
Re: Hexa- kierunek obrotów
Silniki mają się kręcić we właściwą stronę. Zamiana Śmigieł nic Ci nie da. Dzwoń zaraz po starcie by był. Do zmiany kierunku obrotów wystarczy zamienić 2 z 3 przewodów do silnika. Ew. Jeśli masz regulatory blheli to przez konfigurator.
Re: Hexa- kierunek obrotów
Dzięki :)
Wiem że do zmiany obrotów należy przelutować dwa kabelki do silnika... no i właśnie tego chciałem uniknąć :D
Widać jednak się nie da i tak będę musiał zrobić.
Ale dalej mam niedosyt wiedzy, może ktoś mnie oświeci: z praw fizyki chyba wynika że jeżeli kontroler każe jakiemuś motorowi ciągnąć, to chyba nie ma znaczenia w którą stronę kręci wytwarzając ciąg (biorąc pod uwagę, że to hexa, konfiguracja jest symetryczna -zamienione ustawy każdego z silników w układzie), i każdy z silników reaguje właściwie obrotami śmigła wytwarzając ciąg na sygnał "ciąg" z kontrolera...
???
Wiem że do zmiany obrotów należy przelutować dwa kabelki do silnika... no i właśnie tego chciałem uniknąć :D
Widać jednak się nie da i tak będę musiał zrobić.
Ale dalej mam niedosyt wiedzy, może ktoś mnie oświeci: z praw fizyki chyba wynika że jeżeli kontroler każe jakiemuś motorowi ciągnąć, to chyba nie ma znaczenia w którą stronę kręci wytwarzając ciąg (biorąc pod uwagę, że to hexa, konfiguracja jest symetryczna -zamienione ustawy każdego z silników w układzie), i każdy z silników reaguje właściwie obrotami śmigła wytwarzając ciąg na sygnał "ciąg" z kontrolera...
???
=============
Pozdr
MirekH, Nysa
Pozdr
MirekH, Nysa
Re: Hexa- kierunek obrotów
Wszystko cacy tylko że raczysz ignorować część tych praw. Owszem, jeżeli chodzi o generowanie ciągu to kontrolerowi wszystko jedno czy będzie on pochodził z silnika kręcącego się w prawo czy w lewo. Ale jeżeli chodzi o obrót koptera wokół własnej osi, wynikającego właśnie z kierunku obrotu śmigieł to już tak różowo nie jest. By się obrócić, kopter przyśpiesza śmigła kręcące się w tą samą stronę a spowalnia te kręcące w przeciwną. Sumaryczny ciąg zostaje zachowany więc kopter nie zmienia wysokości ale moment od śmigieł już nie i kopter zaczyna się obracać i teraz - załóżmy że przy prawidłowo ustawionych silnikach, do obrotu w prawo kopter musi przyśpieszyć silniki 1, 3 i 5 a spowolnić 2, 4 i 6. No ale twoje są odwrotnie czyli zamiast obrotu w prawo magnetometr wykazuje obrót w lewo. Kontroler uznaje że na kopter działa jakaś zewnętrzna siła obracająca go odwrotnie niż założono więc dalej zwiększa ciąg dla 1, 3 i 5 potęgując obrót w stronę przeciwną aż do osiągnięcia maksymalnej prędkości tych silników. Kopter zaczyna wirować jak oszalały i po krótkiej chwili twoje ciężko zarobione pieniądze zamieniają się w kupkę złomu modelarskiego.mikah007 pisze: z praw fizyki chyba wynika że jeżeli kontroler każe jakiemuś motorowi ciągnąć, to chyba nie ma znaczenia w którą stronę kręci wytwarzając ciąg (biorąc pod uwagę, że to hexa, konfiguracja jest symetryczna -zamienione ustawy każdego z silników w układzie), i każdy z silników reaguje właściwie obrotami śmigła wytwarzając ciąg na sygnał "ciąg" z kontrolera...
Ten wredny...
Re: Hexa- kierunek obrotów
Jeśli nawet uda się zawis - przeanalizuj sobie jak ma się odbyć ruch w osi YAW
Edit: No i Verid mnie uprzedził.
Edit: No i Verid mnie uprzedził.
Pozdrawiam
Janusz
Ostatnio zamęczam: S800 na Omnibus F4
Janusz
Ostatnio zamęczam: S800 na Omnibus F4
Re: Hexa- kierunek obrotów
Dzięki koledzy.
Muszę przetrawić te cenne informacje.
Muszę przetrawić te cenne informacje.
=============
Pozdr
MirekH, Nysa
Pozdr
MirekH, Nysa