Przesiadka na TBS z XM+

Dział specjalnie dla tri, quad, hexa, okto (i co tam jeszcze wymyślą) kopterów

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

lukifrucio
Posty: 66
Rejestracja: piątek 19 sty 2018, 13:01

Przesiadka na TBS z XM+

Post autor: lukifrucio »

Hej.

Dostało mi się w spadku TBS Crossfire nano RX. Powiem wam szczerze że do tej pory latałem tylko na FRSKY XM+ Więc jestem mówiąc delikatnie zielony w temacie systemu TBS. I w związku z tym mam parę pytań.

Posiadam obecnie aparaturę TARANIS QX7 więc jaki nadajnik byście polecili żeby współpracował z ta obecną aparaturą oraz z odbiornikiem TBS Crossfire nano RX, a przy tym nie zostawić worka pieniędzy? Nie latam dalej jak 500 - 600m bo latam tylko i wyłącznie freestyle.

Z jednej strony rozumiem że TBS to inna liga w stosunku do standardowego XM+ ale zastanawiam się czy w ogóle iść w tym kierunku bo obawiam się że TBS to i pewnie koszty spore. Co o tym myślicie?

Wraz z zakupionymi częściami dostałem w gratisie od gościa taki odbiornik to zastanawiam się nad przejściem na ten system.
Awatar użytkownika
pma_
Posty: 4651
Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Lokalizacja: Gliwice/Katowice

Re: Przesiadka na TBS z XM+

Post autor: pma_ »

TBS tango 2 ale wtedy nie masz FrSKy.
Dokup moduł TBS, wersję micro. Możesz zrobić mod radia https://www.team-blacksheep.com/products/prod:qx7mod ale bez tego też będzie działał.

Generalnie z crossfire dostajesz telemetrię w radiu, większy zasięg i lepszy protokół (szybszy i mniejsze różnice w opóźnieniu pmiędzy ramkami).

Czy jest to dla ciebie ważne sam sobie musisz odpowiedzieć, ale z drugiej strony odbiorniki crossfire są w cenie frsky.
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
df2
Posty: 672
Rejestracja: poniedziałek 05 maja 2014, 21:11
Lokalizacja: Biała Podlasla

Re: Przesiadka na TBS z XM+

Post autor: df2 »

Większy zasięg tu jest sprawą drugorzędną w stosunku do większej penetracji.