Problem z silnikiem - przerywa, problem z uzbrojeniem

Dział specjalnie dla tri, quad, hexa, okto (i co tam jeszcze wymyślą) kopterów

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

PawelKRZ
Posty: 2
Rejestracja: niedziela 29 lis 2020, 17:31
Lokalizacja: Rzeszów

Problem z silnikiem - przerywa, problem z uzbrojeniem

Post autor: PawelKRZ »

Czesc.
Mam jakiś problem z silnikiem, ale nie wiem co jest przyczyną problemu.
Po zlutowaniu i sprawdzeniu, wszystko działało OK, tylko silnik 2 obracał się w przeciwną stronę. Kierunek zmieniony w BLHeliSuite.
Teraz sie obraca w dobrą stronę ale jest inny problem .... silnik tak jakoś przerywa i sie zatrzymuje. Nie reaguje na ruchy suwakiem w Betaflight czy przepustnica z aparatury.
Po kilku próbach uzbrajania się udaje uzbroic, ale ogólnie z uzbrajaniem tego silnika jest loteria.
Popróbowałem i czasem sie uzbroi i normalnie kręci i można się oderwać od ziemi, ale wystarczy na moment zjechać z gazem do 0 i już silnik przestaje się kręcić.
Walnięty silnik? ESC?
Filmik -> https://youtu.be/8kAbLe-RPfs

Proszę o pomoc.
Ortas
Posty: 33
Rejestracja: niedziela 06 paź 2019, 20:21
Lokalizacja: Białogard

Re: Problem z silnikiem - przerywa, problem z uzbrojeniem

Post autor: Ortas »

Popraw luty
PawelKRZ
Posty: 2
Rejestracja: niedziela 29 lis 2020, 17:31
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Problem z silnikiem - przerywa, problem z uzbrojeniem

Post autor: PawelKRZ »

Ogólnie nie wiem co się dzieje. Silnik 2 wymieniłem na inny i było ok ... ale tylko przez chwile. Ten silnik działa ok, ale po około 30 sekundach lotu zadymiło się z silnika nr 3 i spaliło się ESC.
Tzn po odlutowaniu silnika 3, tylko na 2 padach od silnika 3 miałem ciągłość z + od zasilania.
Silnik po rozebraniu był cały czarny na uzwojeniach a na dzwonku w środku była taka brązowa maź.
Wymieniłem ESC na takie samo ale nowe, tzn. Mamba 30A mini i teraz wydaje sie, ze jest ok, ale..
Testowo kilka razy uniosłem sie cinewhoop'en tak na około 1m i polatałem spokojnie chwile i zauważyłem, ze silniki 1 i 3 są duzo cieplejsze niz silniki 2 i 4.
Zmieniłem śmigła z 8-mio płatowych na 3 płatowe i chyba jest lepiej, ale dalej silniki z tyłu są cieplejsze niż silniki z przodu.
Ponieważ jest to mój pierwszy dronik to nie wiem czy to normalne, ze silniki są ciepłe? Czy powinny być zimne?
A moze ESC 30A to za mało na 4 silniki Mamba 1408 4000kv, i przeciążają ESC paląc je?
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: Problem z silnikiem - przerywa, problem z uzbrojeniem

Post autor: Verid »

Silnik czarny w środku z mazią do wyrzucenia lub przezwojenia (jak chce ci się bawić).
Silnik po locie ma prawo być ciepły ale nie gorący bo stopisz emalię i skończysz z kolejnym "czarnym" silnikiem.
Wachlowanie śmigłami "na pałę" to proszenie się o popalone kolejne silniki. Każdy silnik ma określony zakres śmigieł z jakimi może pracować i poza ilością łopat liczy się też średnica i skok. Dasz nie takie śmigło to albo nie polecisz albo zobaczysz dymek. To samo tyczy się ESC - muszą być odpowiednie do wymagań silnika z danym śmigłem.
Ten wredny...
Awatar użytkownika
pma_
Posty: 4651
Rejestracja: sobota 08 maja 2010, 09:43
Lokalizacja: Gliwice/Katowice

Re: Problem z silnikiem - przerywa, problem z uzbrojeniem

Post autor: pma_ »

ecalc bardzo się przydaje
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
ODPOWIEDZ