LiPo 4s 850 mah i szybkie low battery

Dział specjalnie dla tri, quad, hexa, okto (i co tam jeszcze wymyślą) kopterów

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

lukifrucio
Posty: 66
Rejestracja: piątek 19 sty 2018, 13:01

Re: LiPo 4s 850 mah i szybkie low battery

Post autor: lukifrucio »

Pomyślę nad nowymi pakietami.

Ogólnie to ciągle chodzi mi po głowie jednak te 5 cali. Można powiedzieć że przez dwa lata odrobinkę umiejętności złapałem a ten quad miał być taką "rakietą do nauki". Pięcio calówek jakoś zawsze się bałem że za szybkie będą jak dla mnie no i przy kraksach większe szkody. Bo to trzeba brać pod uwagę najpierw umiejętności a potem to jak szybkiego quada klecić.

No zobaczymy.
lukifrucio
Posty: 66
Rejestracja: piątek 19 sty 2018, 13:01

Re: LiPo 4s 850 mah i szybkie low battery

Post autor: lukifrucio »

Zatem temat ogarnięty. Dwie 850-tki spięte równolegle xt60 i lata około 3-4 min więc jest ok. Ale fakt że dron jest nieco ociężały. Chociaż nie powiem żeby był jakiś całkiem do niczego. Wręcz przeciwnie lata bardzo przyjemnie. Zaobserwowałem jeszcze inny problem ale o tym w nowym temacie który za moment napiszę.
Awatar użytkownika
volender
Posty: 896
Rejestracja: sobota 27 kwie 2013, 16:56
Lokalizacja: Kraków

Re: LiPo 4s 850 mah i szybkie low battery

Post autor: volender »

apropos ociężałości, to policz sobie stosunek ciągu silników do masy całego latadła - jak Ci wyjdzie 4:1, 3:1, to całkiem spoko ;)
lukifrucio
Posty: 66
Rejestracja: piątek 19 sty 2018, 13:01

Re: LiPo 4s 850 mah i szybkie low battery

Post autor: lukifrucio »

Ale liczyć wagę całkowitą gotowego zestawu do lotu? W sensie razem z aku?
Ostatnio zmieniony piątek 30 kwie 2021, 16:01 przez lukifrucio, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
volender
Posty: 896
Rejestracja: sobota 27 kwie 2013, 16:56
Lokalizacja: Kraków

Re: LiPo 4s 850 mah i szybkie low battery

Post autor: volender »

no tak, ciąg silników vs to, co muszą udźwignąć ;-)
lukifrucio
Posty: 66
Rejestracja: piątek 19 sty 2018, 13:01

Re: LiPo 4s 850 mah i szybkie low battery

Post autor: lukifrucio »

Jeśli tak to waga gotowego do lotu to 486g. Ciąg jaki generuje jeden silnik to na tych śmigłach to 680g więc:

680 x 4 = 2720
I jeśli podzielimy 2720 : 486 = około 5,5.

Dobrze liczę?
Czyli 5,5:1
Awatar użytkownika
as1200
Posty: 230
Rejestracja: sobota 03 paź 2015, 23:27

Re: LiPo 4s 850 mah i szybkie low battery

Post autor: as1200 »

silniki - emax rs1606
Miałem kiedyś ogromny problem z tymi silnikami.
Strasznie się grzały i dosłownie żarły baterie.
Problem nagle zniknął jak zmieniłem kontroler FC i ESC.
Może przypadek, a może nie...

Silniki teraz co prawda są cieplejsze niż w innych dronach
ale już jest to do zaakceptowania bo nie parzą palców :)
Wydłużył się również czas lotu w okolicach 3 do 4 minut.
Drony w moim hangarze: IFlight DC5 DJI, IFlight DC3 DJI, IFlight DC3, Purple 215, CineWhoop, Snapper 7
Filmoteka: http://www.youtube.com/user/as120000/videos
lukifrucio
Posty: 66
Rejestracja: piątek 19 sty 2018, 13:01

Re: LiPo 4s 850 mah i szybkie low battery

Post autor: lukifrucio »

U mnie te silniki sprawują się idealnie. I jak na 3" zestaw całość waży dość sporo to i tak muszę przyznać że całkiem dobrze ten zestaw radzi sobie z tą wagą. 4000kv przy pakiecie 4s robi swoje. U mnie silniki są ledwo ciepłe po odpowiednim ustawieniu PID. Ale też miałem problem z grzaniem się ich. I w końcu przeszedłem na dwukierunkowy soft w ESC i teraz jest super. Co prawda zdarzy się czasem przy mocnym zwrocie lekkie szarpanie. Ale na tyle małe że stabilizacja kamery sobie z tym radzi.
ODPOWIEDZ