IMAXB6-ładowanie aku samochodowego. Odpalanie auta z LiPol'a

czyli wszystko to co nie podpada pod powyższe działy ale ma związek z technikami stosowanymi w modelarstwie

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
Arthor
Posty: 350
Rejestracja: piątek 06 lut 2015, 16:50
Lokalizacja: Antyle

IMAXB6-ładowanie aku samochodowego. Odpalanie auta z LiPol'a

Post autor: Arthor »

(jeśli uważacie że temat bardziej do Hyde Parku, to proszę o przeniesienie)
No więc jak w temacie. Stara mazda 323F 2.0 diesel. Auto już dożywa swoich dni, ale na razie nie ma możliwości zmiany :-(
Problemy z odpalaniem na zimno już były, ale zawsze w końcu załapywał. Dziś nie załapał. Akumulator wyczerpałem prawie do cna. No i teraz do rzeczy:
jesteśmy na emigracji, brak prostownika, mechanicy w ciul drodzy, nowe akumulatory takoż.
Pyt. 1. Czy wspomnianą ładowarką (IMAX B6AC V2) mogę ładować zwykły aku samochodowy? (około 60Ah). W ładowarce jest opcja Pb z wyborem napięcia co 2.0V, ale wolę upewnić się czy to jest konkretnie do takich akumulatorów.
Pyt. 2. Jeśli winowajcą jest słaby akumulator dający za mały prąd podczas rozruchu, czy mogę podłączyć do klem mojego LiPola Turnigy 5Ah 25-35c? Jeśli tak, to co mogę zrobić żeby nie spalić pakietu podczas kręcenia rozrusznikiem? Da się jakoś ograniczyć pobór prądu z pakietu, żeby nie pobierało więcej niż powiedzmy 120A? (Tak, wiem, widziałem filmik jak odpalali auto z Turnigy nanotech. ale a) mam zwykłego turnigy, b) nie powiedzieli jak takie odpalanie wpłynęło na pakiet).
DawidM
Posty: 138
Rejestracja: wtorek 10 mar 2015, 22:16
Lokalizacja: KRK

Re: IMAXB6-ładowanie aku samochodowego. Odpalanie auta z LiP

Post autor: DawidM »

1. tak, bez problemu
2. też kiedyś o tym myślałem, ale przy benzynie 1.0. Teoretyczne 175A z tego lipola to chyba mało na diesel 2.0. Poza tym podczas rozruchu napięcie na Pb po prostu spadnie przy dużym prądzie, a lipo w tym czasie przynajmniej spuchnie jeśli nie zapali się.
Awatar użytkownika
Rurek
Posty: 16419
Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)

Re: IMAXB6-ładowanie aku samochodowego. Odpalanie auta z LiP

Post autor: Rurek »

DawidM pisze:2. też kiedyś o tym myślałem, ale przy benzynie 1.0. Teoretyczne 175A z tego lipola to chyba mało na diesel 2.0. Poza tym podczas rozruchu napięcie na Pb po prostu spadnie przy dużym prądzie, a lipo w tym czasie przynajmniej spuchnie jeśli nie zapali się.
Pozwolę się nie zgodzić. Napięcie na PB i LiPo będą takie same. Nic nie spuchnie i nie zapali się ponieważ akku samochodowy (pod warunkiem że nie jest totalna padlina bez życia wyciągnięta po 10 latach ze złomowiska) z punktu widzenia LiPo staje się bardzo dobrym filtrem i buforem.

Polecam http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?p=252306#p252306 oraz http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?p=79925#p79925
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
Awatar użytkownika
miś
Posty: 9242
Rejestracja: niedziela 07 lut 2010, 15:24
Lokalizacja: Bytom

Re: IMAXB6-ładowanie aku samochodowego. Odpalanie auta z LiP

Post autor: miś »

2. Nie ma problemu z zapalaniem diesla z lipola. Tylko jedna uwaga. Jak już auto zapali to natychmiast odłącz lipola, bo alternator go przeładuje i będą fajerwerki.

A tą madzię masz na wykończeniu. Te auta zapalają po pół obrotu, nawet przy -5 stopniach bez grzania świec. Albo komprechy już nie ma albo pompa na wykończeniu, albo nieszczelny układ paliwowy i się zapowietrza. Wiem co mówię bo też mam taką madzię.
Pzdr. -----MIŚ-----
Awatar użytkownika
Arthor
Posty: 350
Rejestracja: piątek 06 lut 2015, 16:50
Lokalizacja: Antyle

Re: IMAXB6-ładowanie aku samochodowego. Odpalanie auta z LiP

Post autor: Arthor »

miś pisze:2. Nie ma problemu z zapalaniem diesla z lipola. Tylko jedna uwaga. Jak już auto zapali to natychmiast odłącz lipola, bo alternator go przeładuje i będą fajerwerki.
tak, jestem tego świadom. a nie zaszkodzi LiPolowi jeżeli po uruchomieniu przez te 3-4 sekundy alternator będzie go ładował prądem większym niż 1-2C?
miś pisze:A tą madzię masz na wykończeniu. Te auta zapalają po pół obrotu, nawet przy -5 stopniach bez grzania świec. Albo komprechy już nie ma albo pompa na wykończeniu, albo nieszczelny układ paliwowy i się zapowietrza. Wiem co mówię bo też mam taką madzię.
Jest walnięty zawór SPV w pompie wtryskowej. Przy ujemnych temperaturach auto odpala w miarę normalnie. Przy ciepłym silniku, mam zrobionego moda: przełącznik odcinający czujnik temperatury. Auto rzeczywiście odpala od dotknięcia. Przy dodatnich temperaturach i zimnym silniku są problemy. Obawiam się, że trzeba będzie wrócić do metod z przed moda: na noc parkować na górce i odpalać z pychu. To zawsze działa.
Rurku: dzięki za linki. dokształciłem się i jutro spróbuję. Nie rozumiem tylko czemu akumulator działa jak bufor. Jeśli aku daje powiedzmy 50A max a rozrusznik potrzebuje powiedzmy 300A, to przecież wszystkie brakujące ampery będzie ciągnąć z LiPola. Chyba że się mylę, nie jestem orłem w tej dziedzinie...
Lee
Posty: 1828
Rejestracja: niedziela 23 paź 2011, 22:02
Lokalizacja: UK

Re: IMAXB6-ładowanie aku samochodowego. Odpalanie auta z LiP

Post autor: Lee »

Arthor pisze:a nie zaszkodzi LiPolowi jeżeli po uruchomieniu przez te 3-4 sekundy alternator będzie go ładował prądem większym niż 1-2C?
Lajtowo.
Ja na pakiecie lion 3s4p(teoretycznie max chwilowy 80A) odpalałem jakiegoś dostawczaka na dieslu, chyba fiat ducato.
Aktualnie mam poskładane ogniwa LiFePO4 firmy A123 26650, 4sp1, prąd do 100A, ale jeszcze muszę dołożyć grube kable.
Taki pakiet powinien poradzić sobie z każdym samochodem osobowym w którym aku nie domaga.
Awatar użytkownika
miś
Posty: 9242
Rejestracja: niedziela 07 lut 2010, 15:24
Lokalizacja: Bytom

Re: IMAXB6-ładowanie aku samochodowego. Odpalanie auta z LiP

Post autor: miś »

Arthor pisze:a nie zaszkodzi LiPolowi jeżeli po uruchomieniu przez te 3-4 sekundy alternator będzie go ładował prądem większym niż 1-2C?
Przez kilka sekund nie zaszkodzi.
Pzdr. -----MIŚ-----
Awatar użytkownika
volender
Posty: 896
Rejestracja: sobota 27 kwie 2013, 16:56
Lokalizacja: Kraków

Re: IMAXB6-ładowanie aku samochodowego. Odpalanie auta z LiP

Post autor: volender »

Zimno się robi, więc podobne tematy wracają ;)

Mój aku w aucie zdycha, albo coś w aucie go rozładowuje...

W każdym razie, takie pytanie mam :-) ... ładował ktoś może aku ładowarką modelarską (mam accucell-6) bez odpinania klem?
Nie było problemu z autkiem? Jakim prądem ładowaliście?


Teoretycznie aku jest mega wielkim filtrem, ale wiadomo jak to na mondrych moto portalach straszą przed takim ładowaniem ;),
więc chciałbym zebrać parę opinii :)
kiu86
Posty: 168
Rejestracja: niedziela 04 cze 2017, 19:26
Lokalizacja: lubuskie

Re: IMAXB6-ładowanie aku samochodowego. Odpalanie auta z LiP

Post autor: kiu86 »

Kilka razy podładowywałem akumulator w swoim samochodzie przy pomocy Turnigy Accucel 6 i później Turnigy Reactor 300W bez odłączania akumulatora tylko podpinając się pod klemy i nie było żadnego problemu. Raz nawet zostawiłem ładowarkę zasilaną z pakietu żeby podładowała aku przez 15 minut aby odpalić auto jak młody zostawił mi lampkę włączoną w samochodzie i rozrusznik nawet raz nie zakręcił. Te 15 minut wystarczyło do odpalenia benzyny 1.8 bez problemu. turnigy Accucel mam 50W więc ładuje na początku 4,5A i później stopniowo spada. Natomiast turnigy reaktorem ustawiam 6-6,5A i ładuje. Akumulator mam 60Ah wiec ładuje napięciem prądem 1/10 pojemności.
Awatar użytkownika
cobra
Posty: 2876
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 22:07
Lokalizacja: Warszawa

Re: IMAXB6-ładowanie aku samochodowego. Odpalanie auta z LiP

Post autor: cobra »

Też ładowałem nie raz bez odpinania klem. Prądy ustawiałem mniejsze, koło 2-3 A na noc, bo i akumulator nieduży.
Kiedyś wiele razy uruchamiałem dizla 1,7 i benzynę 2.0 z pakietu LiFePo 4S (ogniwa A123).
________________
Cobra
majek
Posty: 267
Rejestracja: czwartek 20 wrz 2012, 22:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: IMAXB6-ładowanie aku samochodowego. Odpalanie auta z LiP

Post autor: majek »

Ładowałem aku w samochodzie ładowarką modelarską już nie raz.
Co do odpinania aku, to zależy od auta, ale najlepiej na odłączonym. Dlaczego? Bo nowoczesne auta mają kupę elektroniki, która jak się obudzi, to zjada często dosyć dużo prądu. Bez sensu jest zasilać z ładowarki lampki i komputery zamiast ładować akumulator:)
Mi osobiście zdarzyło się, że jeden z komputerów przy za niskim napięciu zgłupiał i podtrzymywał zasilanie ogrzewania tylnej szyby. Z czymś takim, to żadną ładowarką się nie poradzi.
Ale jak się zna swój samochód i wie kiedy jaki prąd pobiera, to i bez odłączania można się wstrzelić w taki stan, że nie zasila się za dużo elektroniki, a ładuje akumulator.
Co do rozładowywania akumulatora na dłuższym postoju, to polecam wrzucić panel słoneczny na podszybie :) Odkąd tak zrobiłem, to nie mam żadnych problemów z zapalaniem, a auto jest jeżdżone teraz 1-3 razy/miesiąc i akumulator też powoli woła o wymianę.

Tu ładowanie (akurat wszystkie li-po miałem w storage i tylko aku od wkrętarki był pełny, ale wystarczyło):
Obrazek

A tu zapobieganie:
Obrazek
ODPOWIEDZ