Projekt nowych regulacji EASA

Miejsce gdzie możemy wpływać na kształt i sprawy bieżące forum

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 1061
Rejestracja: poniedziałek 15 lut 2010, 09:24
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Projekt nowych regulacji EASA

Post autor: Marcin »

Niby tak, ale roznica wysokosci pilot - model nadal wynosi 120m. Tyle, ze wyglada to tak, ze mozesz sobie na zboczu polatac chyba albo w gorach i tyle. Wiec nadal wychodzi na to samo.

Ogolnie do dupy. Wrzucenie wszystkich modeli do jednego wora zrobi niezle zamieszanie np w warunkach ubezpieczen. PSP ma ubezpieczenie na przyklad z 2 wariantami - waeiant 2 obejmuje modele a potem wprowadzaja wykluczenie "dronow" na ktory jest wariant 4.
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9750
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Projekt nowych regulacji EASA

Post autor: pawelsky »

Marcin pisze:Wrzucenie wszystkich modeli do jednego wora zrobi niezle zamieszanie
Teraz tez wszystkie sa w jednym worze, wiec niespecjalnie widze z czego to zamiesanie mialoby wynikac.

Ubezpieczycielom bedzie mysle nawet latwiej bo nowe regulacje wprowadzaja kategorie zdefiniowane w oparciu o poziom ryzyka.
slimak
Posty: 17
Rejestracja: niedziela 24 gru 2017, 16:00
Lokalizacja: Opole

Re: Projekt nowych regulacji EASA

Post autor: slimak »

pawelsky pisze: Szczegoly opisane sa w czesci 6 zalacznika do Rozporzadzenia Delegowanego Komisji (UE) 2019/945.
OK, poczytałem i już wiem, że moje latadło będzie mogło dalej latać. Dzięki za pomoc.
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9750
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Projekt nowych regulacji EASA

Post autor: pawelsky »

slimak pisze:OK, poczytałem i już wiem, że moje latadło będzie mogło dalej latać. Dzięki za pomoc.
W okresie przejsciowym jak najbardziej. Pozniej w kategorii A3.
slimak
Posty: 17
Rejestracja: niedziela 24 gru 2017, 16:00
Lokalizacja: Opole

Re: Projekt nowych regulacji EASA

Post autor: slimak »

Jeżeli dobrze zrozumiałem, to loty w kategorii A1 i A2 to kwestia kompetencji pilota a nie wymogów dotyczących latadła?
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9750
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Projekt nowych regulacji EASA

Post autor: pawelsky »

slimak pisze:Jeżeli dobrze zrozumiałem, to loty w kategorii A1 i A2 to kwestia kompetencji pilota a nie wymogów dotyczących latadła?
Zle zrozumiales, to kwestia jednego i drugiego.
slimak
Posty: 17
Rejestracja: niedziela 24 gru 2017, 16:00
Lokalizacja: Opole

Re: Projekt nowych regulacji EASA

Post autor: slimak »

Jakich zatem wymogów, poza brakiem informacji o klasie latadła nie spełnia Mv2?
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9750
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Projekt nowych regulacji EASA

Post autor: pawelsky »

slimak pisze:Jakich zatem wymogów, poza brakiem informacji o klasie latadła nie spełnia Mv2?
Nie przeszly procedury oceny zgodnosci.
labo
Posty: 1150
Rejestracja: sobota 04 gru 2010, 21:19
Lokalizacja: Toruń

Re: Projekt nowych regulacji EASA

Post autor: labo »

Panowie, wytłumaczcie mi, bo ja już mam mętlik:
Zakładam, że w obrębie lotu nie ma jakiś stref ograniczających/zakazujących lotu R czy tam innych.

Do jakiej kategorii zaliczyć lot (w okresie przejściowym i później) oraz jakie są potrzebne uprawnienia do lotu:

Osoba lat 15, bez działalności gpspodarczej, Mavic 2 Zoom czyli powyżej 900g, aktualnie posiada VLOS.

Loty nad plażą czy nad centrum starówki jakiegoś miasteczka.

Zdjęcia do budowy portfolio (nikt przecież ratusza na pustynię do zdjęć nie przestawi),
do wysłania do gazety/portalu internetowego za które nie wiadomo czy dostanie jakieś wynagrodzenie.


Czy wiadomo już jak będą "przekonwertowane" uprawnienia VLOS?
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9750
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Projekt nowych regulacji EASA

Post autor: pawelsky »

labo pisze:Loty nad plażą czy nad centrum starówki jakiegoś miasteczka.
To nad czym sa loty jest mniej istotne, wazne nad kim. Ale to bylo tu przd chwila dyskutowane.
labo pisze:Czy wiadomo już jak będą "przekonwertowane" uprawnienia VLOS?
Nie ma jeszcze szczegolow. Lot w przypadku posiadania uprawnien bedzie mogl odbywac sie w kategorii specific w ramach scenariusza narodowego w okresie przejsciowym (o ile oczywiscie w przepisach krajowych minimalny wiek wymagany wiek dla pilotow BSP zostanie obnizony ponizej 15 lat).
labo
Posty: 1150
Rejestracja: sobota 04 gru 2010, 21:19
Lokalizacja: Toruń

Re: Projekt nowych regulacji EASA

Post autor: labo »

pawelsky pisze:
labo pisze:Loty nad plażą czy nad centrum starówki jakiegoś miasteczka.
To nad czym sa loty jest mniej istotne, wazne nad kim. Ale to bylo tu przd chwila dyskutowane.
Raczej w kontekście OPEN, a nie o to mi chodzi. Trudno nad starówką nie latać nad ludźmi...
pawelsky pisze:
labo pisze:Czy wiadomo już jak będą "przekonwertowane" uprawnienia VLOS?
Nie ma jeszcze szczegolow. Lot w przypadku posiadania uprawnien bedzie mogl odbywac sie w kategorii specific w ramach scenariusza narodowego w okresie przejsciowym (o ile oczywiscie w przepisach krajowych minimalny wiek wymagany wiek dla pilotow BSP zostanie obnizony ponizej 15 lat).
Mam nadzieję, że uprawnienia wcześniej uzyskane będą zachowane a nie odebrane. Już wcześniej wyrażałem o to obawy, za co dostałem tutaj po głowie. :)
Ostatnio zmieniony środa 04 mar 2020, 15:58 przez labo, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9750
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Projekt nowych regulacji EASA

Post autor: pawelsky »

labo pisze:Gdzie tu miejsce na lot nad starówką sprzętem zakupionym wcześniej o masie więcej niż 900g?
Nigdzie, w kategorii open NIE MA mozliwosci swiadomego lotu nad ludzmi niczym ciezszym niz 250g. Koniec, kropka.
labo pisze:Mam nadzieję, że uprawnienia wcześniej uzyskane będą zachowane a nie odebrane.
Nie beda ani zachowane, ani odbrane. Zostana przekonwertowane na "unijne" odpowiedniki.
labo
Posty: 1150
Rejestracja: sobota 04 gru 2010, 21:19
Lokalizacja: Toruń

Re: Projekt nowych regulacji EASA

Post autor: labo »

Zmieniałem posta, ale odpowiedziałeś, więc jako kolejny:
pawelsky pisze:
labo pisze:Gdzie tu miejsce na lot nad starówką sprzętem zakupionym wcześniej o masie więcej niż 900g?
Nigdzie, w kategorii open NIE MA mozliwosci swiadomego lotu nad ludzmi niczym ciezszym niz 250g. Koniec, kropka.
Zgadza się nie widzę, ale nie widzę też w przejściowych.

Podlinkowując tabelę z wcześniej podanej strony dotyczących przepisów przejściowych:
Obrazek
Gdzie tu miejsce na lot nad starówką sprzętem zakupionym wcześniej o masie więcej niż 900g?
Czy przejściowe będą równolegle ze specific?
Gdzie w specific jest miejsce dla podanego przeze mnie przypadku? Czy czekamy dalej na kolejne scenariusze, bo STS-01 tu też nie pasuje (wyklucza znalezienie się w obrębie tego obszaru osób przypadkowych)
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9750
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Projekt nowych regulacji EASA

Post autor: pawelsky »

labo pisze:Zgadza się nie widzę, ale nie widzę też w przejściowych.
Bo w kategorii Open nie ma takiej opcji. Ile razy trzeba Ci to tlumaczyc?
labo
Posty: 1150
Rejestracja: sobota 04 gru 2010, 21:19
Lokalizacja: Toruń

Re: Projekt nowych regulacji EASA

Post autor: labo »

Skoro do 1 lipca 2021 uzyskane uprawnienia utrzymują ważność, to można latać na "starych zasadach" do tej daty? Rozumiem, że skoro utrzymują ważność, to latanie też do dnia 1.07.2021 na starych zasadach... Czy włączenie ważności przekonwertowanych uprawnień będzie dla wszystkich hurtem właśnie tego 1.07.2021?
ODPOWIEDZ