Platforma FPV balia :)
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Platforma FPV balia :)
W tamtym roku postanowiłem zbudować sobie samolot dwusilnikowy bez myślenia o fpv, wybór padł na projekt z rcgroups http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1124466.
Potem zamontowałem tam kamerkę i resztę gratów i to jest to na początek.
Lata powoli, jest przewidywalne, po zalaminowaniu spodu firanką z polimerem wiele wytrzymuje, do tego łatwo się go naprawia (lądowałem już na drzewach i był wbity pionowo w ziemię).
Silniki są stosunkowo słabe ale dają radę http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... oduct=8621, start z ręki bezproblemowy, z ziemi trochę gorzej bo nie robiłem podwozia :) ale ze skoszonej trawy startuje. Po wiatr daje się go zatrzymać w miejscu.
Na pakietach 3S/2200 lata 6 minuty (pakiety sa po przejściach w heli), z pakietem 4500 robi sie trochę ciężki ale daję radę.
Jeśli bym go robił na nowo to był dał jednak niższy kadłub, bo aż tyle miejsca to jednak w nim nie potrzeba.
Zdjęcia na ziemi przez zamontowaniem sprzętu, wieczorem reszta
Potem zamontowałem tam kamerkę i resztę gratów i to jest to na początek.
Lata powoli, jest przewidywalne, po zalaminowaniu spodu firanką z polimerem wiele wytrzymuje, do tego łatwo się go naprawia (lądowałem już na drzewach i był wbity pionowo w ziemię).
Silniki są stosunkowo słabe ale dają radę http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... oduct=8621, start z ręki bezproblemowy, z ziemi trochę gorzej bo nie robiłem podwozia :) ale ze skoszonej trawy startuje. Po wiatr daje się go zatrzymać w miejscu.
Na pakietach 3S/2200 lata 6 minuty (pakiety sa po przejściach w heli), z pakietem 4500 robi sie trochę ciężki ale daję radę.
Jeśli bym go robił na nowo to był dał jednak niższy kadłub, bo aż tyle miejsca to jednak w nim nie potrzeba.
Zdjęcia na ziemi przez zamontowaniem sprzętu, wieczorem reszta
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
coper max 1729(na 5.8)
- Marciniasty
- Posty: 918
- Rejestracja: piątek 18 mar 2011, 14:23
- Lokalizacja: Głogów
Nie wiem co myślisz pisząc o procentach :)
Jest zrobiony w całości z depronu 6mm (arbiton), kadłub na dole zalaminowany firanką + klej polimerowy i dużo wytrzymuje.
Skrzydło jest KFm2 (nie chciało mi się konkstrukcyjnego budować) wzrocnione rurą węglową.
Reszta standard czyli taśma pakowa.
Jeśli potrzebujesz jakieś zdjecia lub szczegóły to pytaj.
Mam zmiksowany kierunek z silnikami więc mogę wrzucić ustawienia mikserów dla DX7.
Jest zrobiony w całości z depronu 6mm (arbiton), kadłub na dole zalaminowany firanką + klej polimerowy i dużo wytrzymuje.
Skrzydło jest KFm2 (nie chciało mi się konkstrukcyjnego budować) wzrocnione rurą węglową.
Reszta standard czyli taśma pakowa.
Jeśli potrzebujesz jakieś zdjecia lub szczegóły to pytaj.
Mam zmiksowany kierunek z silnikami więc mogę wrzucić ustawienia mikserów dla DX7.
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
coper max 1729(na 5.8)
Przybywam z kosmosu. Chciałem sprawdzić, co to oznacza "niewydajny napęd"
Fajny model, ale dość grubo ciosany. Można by trochę dopracować aerodynamikę.
Widzę, że zrobiłeś duże lotki. Jak mocne turbulencje wprowadza ten próg na profilu? Ja w moim modelu zastosowałem 3-stopniowe schodki (wys. 6mm, KFm3 chyba) i mimo zwiększonych lotek, model traci sterowność przy relatywnie dużych prędkościach.
Jak sprawują się pakiety klasy B? Kiedyś kupiłem jeden do zasilania niskoprądowych urządzeń typu: odbiornik wideo. Warto na nich latać? Cenię swoje modele i nie chcę niepotrzebnie ryzykować.
Fajny model, ale dość grubo ciosany. Można by trochę dopracować aerodynamikę.
Widzę, że zrobiłeś duże lotki. Jak mocne turbulencje wprowadza ten próg na profilu? Ja w moim modelu zastosowałem 3-stopniowe schodki (wys. 6mm, KFm3 chyba) i mimo zwiększonych lotek, model traci sterowność przy relatywnie dużych prędkościach.
Jak sprawują się pakiety klasy B? Kiedyś kupiłem jeden do zasilania niskoprądowych urządzeń typu: odbiornik wideo. Warto na nich latać? Cenię swoje modele i nie chcę niepotrzebnie ryzykować.
Model nie był projektowany pod fpv, po prostu miałem więc go do tego celu zaadaptowałem :)fanatyk pisze: Fajny model, ale dość grubo ciosany. Można by trochę dopracować aerodynamikę.
Widzę, że zrobiłeś duże lotki. Jak mocne turbulencje wprowadza ten próg na profilu? Ja w moim modelu zastosowałem 3-stopniowe schodki (wys. 6mm, KFm3 chyba) i mimo zwiększonych lotek, model traci sterowność przy relatywnie dużych prędkościach.
Jak sprawują się pakiety klasy B? Kiedyś kupiłem jeden do zasilania niskoprądowych urządzeń typu: odbiornik wideo. Warto na nich latać? Cenię swoje modele i nie chcę niepotrzebnie ryzykować.
Lotki o tej wielkości były w planach, beczkę da się zrobić ale niezbyt szybką :)
Szybko nigdy tym nie latałem bo to nie jest model do tego i nie miałem nigdy problemu utraty sterowności (raz wpadł w korkociąg)
Co do pakietów B to do helika bym ich nie wsadził ale do samolotu zero problemu.
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
coper max 1729(na 5.8)
balia
ciosany falktycznie grubo, dobrze ze to pianka i siekiery nie trzeba bylo uzywac. Nie dziwie sie ze naped malo wydajny, przy takim ksztalcie anty aerodynamicznym
Ale skoro lata jakos i autorowi to odpowiada, to nie ma co za bardzo krytykowac. Jest jaki jest
Ale skoro lata jakos i autorowi to odpowiada, to nie ma co za bardzo krytykowac. Jest jaki jest
Re: Platforma FPV balia :)
Hej, odgrzebię temat tego samolotu- jako że o niego opieram swoją konstrukcję
z założenia ma mieć fpv, na razie czeka na niego tx 5.8GHz z którego jestem zadowolony- a taką "krową" nie zamierzam latać na duże odległości, raczej pokręcić się wokół siebie
GPS, AP, w razie W, nie planuję ich używać- ale to jak z karabinem- lepiej mieć i nie potrzebować niż odwrotnie
stabilne łącze z modelem realizowane za pomocą eLeReS'a- antena turnstile, jak i Eleres w skrzydle- i tu pierwsze zmiany- skrzydło "konstrukcyjne" ma profil płasko- wypukły, żeberka z pianki pod panele 6mm, na płaskim depronie 3mm, dźwigar główny- listwa sosnowa 20x5, dźwigar pomocniczy- balsa 10x5,
jestem na etapie układania kabli w skrzydłach- później całość pokryję depronem 3mm.-skrzydło dzielone na 3 części- płat lewy, płat prawy i centropłat- ten ostatni będzie na stałe zmontowany z kadłubem (do pierwszego poważnego kreta),
Lotki myślałem zwęzić i wydłużyć- ale tak żeby w sumie powierzchnia ich trochę wzrosła.
później zamierzam trzymać się projektu- i gondole silników (zawierające również regulatory i serwa lotek) poniżej płata,
natomiast kadłub troszkę odchudzę (też wydaje mi się niepotrzebnie "gruby")
silniki... hm, na rcgroups, i paru innych spotkałem się z dość szerokim spektrum silników jaki ten samolot obsługuje.. od malutkich do park-flyerów, po bestie które mogłyby złamać to skrzydło
regulatory będą 30A, więc silniki w razie W można będzie podmienić.
baterie 2200mAh, może większe w zależności od silników i testów w praktyce
edyta:
Te kolory była opcja "wojskowe malowanie" (i by się zgubił w trawie" albo widoczny- i został żółty fluo
Edyta#2:
skrzydło jest już skręcone
nadal z możliwością rozkręcenia- ale sporo kabli do rozpięcia- ppm, rssi, pwm-y regli lotek i gimbala, zasilające do regli- a że zrezygnowałem z szerokich gniazd żeby skrzydła były "plug-n-fly" bo po co wprowadzać dodatkowy element który może się zepsuć- to trzeba to po kolei odpinać od FC.
zamiast tego do "demontażu na szybko" będę odkręcał cały płat od kadłuba. tam do rozpięcia tylko 1 zasilanie, 6pin wtyczka-z "pazurem" żeby pasowała tylko w 1 pozycji (4serwa) i 2kable video (OSD jest w centropłacie- kamera i nadajnik wideo- w kadłubie) może też nie najprostsze rozwiązanie- ale zredukowało czas transformacji transport-RTF z 30 minut do 5 minut.
jak opstrykam- wrzucę fotki
z założenia ma mieć fpv, na razie czeka na niego tx 5.8GHz z którego jestem zadowolony- a taką "krową" nie zamierzam latać na duże odległości, raczej pokręcić się wokół siebie
GPS, AP, w razie W, nie planuję ich używać- ale to jak z karabinem- lepiej mieć i nie potrzebować niż odwrotnie
stabilne łącze z modelem realizowane za pomocą eLeReS'a- antena turnstile, jak i Eleres w skrzydle- i tu pierwsze zmiany- skrzydło "konstrukcyjne" ma profil płasko- wypukły, żeberka z pianki pod panele 6mm, na płaskim depronie 3mm, dźwigar główny- listwa sosnowa 20x5, dźwigar pomocniczy- balsa 10x5,
jestem na etapie układania kabli w skrzydłach- później całość pokryję depronem 3mm.-skrzydło dzielone na 3 części- płat lewy, płat prawy i centropłat- ten ostatni będzie na stałe zmontowany z kadłubem (do pierwszego poważnego kreta),
Lotki myślałem zwęzić i wydłużyć- ale tak żeby w sumie powierzchnia ich trochę wzrosła.
później zamierzam trzymać się projektu- i gondole silników (zawierające również regulatory i serwa lotek) poniżej płata,
natomiast kadłub troszkę odchudzę (też wydaje mi się niepotrzebnie "gruby")
silniki... hm, na rcgroups, i paru innych spotkałem się z dość szerokim spektrum silników jaki ten samolot obsługuje.. od malutkich do park-flyerów, po bestie które mogłyby złamać to skrzydło
regulatory będą 30A, więc silniki w razie W można będzie podmienić.
baterie 2200mAh, może większe w zależności od silników i testów w praktyce
edyta:
Te kolory była opcja "wojskowe malowanie" (i by się zgubił w trawie" albo widoczny- i został żółty fluo
Edyta#2:
skrzydło jest już skręcone
nadal z możliwością rozkręcenia- ale sporo kabli do rozpięcia- ppm, rssi, pwm-y regli lotek i gimbala, zasilające do regli- a że zrezygnowałem z szerokich gniazd żeby skrzydła były "plug-n-fly" bo po co wprowadzać dodatkowy element który może się zepsuć- to trzeba to po kolei odpinać od FC.
zamiast tego do "demontażu na szybko" będę odkręcał cały płat od kadłuba. tam do rozpięcia tylko 1 zasilanie, 6pin wtyczka-z "pazurem" żeby pasowała tylko w 1 pozycji (4serwa) i 2kable video (OSD jest w centropłacie- kamera i nadajnik wideo- w kadłubie) może też nie najprostsze rozwiązanie- ale zredukowało czas transformacji transport-RTF z 30 minut do 5 minut.
jak opstrykam- wrzucę fotki
Mój największy lęk to sytuacja w której ja umieram, a Żona sprzedaje moje "zabawki" za tyle, za ile jej powiedziałem że je kupiłem...
Re: Platforma FPV balia :)
zdjęć jak nie było tak nie ma- założyłem stare podwozie z innego modelu- pas nie przygotowany- więc oberwałem je przy pierwszym lądowaniu.
-więc jako że nim nie będę latał przy asfaltowym pasie- wywale podwozie, wzmocnię i okleję taśmą brzuszek i będzie lądował na brzuszku
jak po oblocie-
na początku trochę chaosu- bo leciałem na "pass through" a że baterię dałem troszkę za bardzo do przodu- chciał pikować na dzieńdobry.
podtrymowałem, i później już leciał bardzo ładnie, choć muszę się nauczyć latać takim dużym, steruje się jednak inaczej niż małe profilowce 3D
zacząłem właśnie doceniać co daje stabilizacja lotu w samolocie inna sprawa że muszę trochę P obniżyć, bo przy nabieraniu prędkości trochę trzęsie - ale jestem zadowolony z całokształtu.
-więc jako że nim nie będę latał przy asfaltowym pasie- wywale podwozie, wzmocnię i okleję taśmą brzuszek i będzie lądował na brzuszku
jak po oblocie-
na początku trochę chaosu- bo leciałem na "pass through" a że baterię dałem troszkę za bardzo do przodu- chciał pikować na dzieńdobry.
podtrymowałem, i później już leciał bardzo ładnie, choć muszę się nauczyć latać takim dużym, steruje się jednak inaczej niż małe profilowce 3D
zacząłem właśnie doceniać co daje stabilizacja lotu w samolocie inna sprawa że muszę trochę P obniżyć, bo przy nabieraniu prędkości trochę trzęsie - ale jestem zadowolony z całokształtu.
Mój największy lęk to sytuacja w której ja umieram, a Żona sprzedaje moje "zabawki" za tyle, za ile jej powiedziałem że je kupiłem...