Strona 22 z 26

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

: piątek 01 sty 2021, 23:09
autor: farmaceuta
lekarz pisze:Natomiast z odbiornikiem będzie większe obciążenie i boję się czy nie spalę tej diody.
Kurcze musisz poszperac troszke czy aby napewno wszystkie urzadzenia sa zasilane przez ta diode zabezpieczajaca i bezpiecznik, bo Ja reki sobie uciac nie dam...a nie chce glupot pisac i Ci w glowie mieszac.
No Ja odrazu pominalem zasilenie z PM'a tak wiec poruwnania nie mam.

lekarz pisze:Jakbym się zdecydował jednak wypiąć kabelki z PM do które dokładnie?
Pare postow wczesniej wyslalem Ci zdjecie PM z opisem wyprowadzen..musisz wypiac +5v (2 skrajne kabelki bodajze)

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

: piątek 01 sty 2021, 23:32
autor: lekarz
farmaceuta pisze:Kurcze musisz poszperac troszke czy aby napewno wszystkie urzadzenia sa zasilane przez ta diode zabezpieczajaca i bezpiecznik, bo Ja reki sobie uciac nie dam...a nie chce glupot pisac i Ci w glowie mieszac.
No Ja odrazu pominalem zasilenie z PM'a tak wiec poruwnania nie mam.
Spoko. Na pewno się zainteresuję. Teraz już zmęczony jestem i idę spać. Póki co dzięki za pomoc.
farmaceuta pisze:Pare postow wczesniej wyslalem Ci zdjecie PM z opisem wyprowadzen..musisz wypiac +5v (2 skrajne kabelki bodajze)
Faktycznie. Dzięki. Chyba za dużo spraw mam na głowie:D

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

: środa 13 sty 2021, 20:37
autor: lekarz
Czy przewód serwa i/lub ekranowany kabel antenowy może przebiegać w odległości 2-5cm od kompasu/GPS?

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

: czwartek 14 sty 2021, 05:54
autor: Poli25
Może w niczym to nie przeszkadza.

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

: czwartek 14 sty 2021, 06:15
autor: Verid
Może w niczym a może w czymś. Rozrzut 2 a 5cm jest dość znaczny. Coś co "może" przeszkadzać w odległości 2cm, przy ponad dwa razy większej już nie musi. Nie wiadomo jakie serwo i jak mocno obciążone.
A tak naprawdę to musisz sprawdzić. GPS kabelki ignoruje o ile nie jest to aktywna antena więc tu nie będzie problemu. Z magnetometrem już tak różowo nie ma bo kabel serwa jest zasilany i to ze zmiennym poborem prądu w zależności od obciążenia serwa. Teoretycznie może powodować rozjazd w odczytach z MAG. Zrób test - połóż kabel obok MAG w odległości jaką planujesz, pomachaj nim trochę (serwem znaczy) dając jakeś obciążenie i zobacz czy ci odczyty z AP wariują czy nie.

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

: piątek 15 sty 2021, 00:00
autor: lekarz
Dzięki. Serwo nie ma wpływu na kompas:)

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

: sobota 16 sty 2021, 01:42
autor: pma_
W samolotach używanie kompasu nie jest zalecane.

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

: sobota 16 sty 2021, 21:47
autor: lekarz
pma_ pisze:W samolotach używanie kompasu nie jest zalecane.
Why?

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

: poniedziałek 18 sty 2021, 13:03
autor: pma_
W skrócie bo latają do przodu, a potencjalne zakłócenia są ryzykowne.
Na stronie ardupilota jest więcej.

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

: poniedziałek 18 sty 2021, 13:45
autor: pawelsky
pma_ pisze:W skrócie bo latają do przodu, a potencjalne zakłócenia są ryzykowne.
Na stronie ardupilota jest więcej.
Oficjalna doumentacja Ardu to akurat dopuszcza, ale odradza wylaczanie kompasu dla skrzydlatych...

https://ardupilot.org/plane/docs/common ... anced.html
Compasses should always be enabled for Copter/Rover, but may be disabled (not recommended, if one is available) for Plane.

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

: poniedziałek 18 sty 2021, 22:15
autor: pma_
OK, w iNav generalnie nie zalecają, faktycznie masz rację z ardupilotem,
https://github.com/iNavFlight/inav/issues/3963
Ale nie zmienia to faktu, ze trzeba zdecydować czy warto czy nie, szczegónie, że arducopter bywa problematyczny z mag i czasem masz głupi comunicat mag inconsistent.

https://www.youtube.com/watch?v=pfrNsW5 ... QvhWkRrzsV

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

: poniedziałek 18 sty 2021, 22:50
autor: pawelsky
pma_ pisze:OK, w iNav generalnie nie zalecają
Jedyne czego nie zalecaja w iNav to latanie z kompasem nieopoprawnie skonfigurowanym, ale to dotyczy akurat kazdego komponentu.
pma_ pisze:arducopter bywa problematyczny z mag i czasem masz głupi comunicat mag inconsistent.
Mag inconsistent oznacza zbyt duza roznice miedzy kompasami (np. miedzy wewnetrznym i zewnetrznym) i czyli rowniez jest to problem z niepoprawna konfiguracja konfiguracja.

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

: wtorek 26 sty 2021, 23:30
autor: pma_
Niezmienia to faktu, że mag jest najbardziej problematycznym czujnikiem w samolocie. Ciężko znaleźć dobre miejsce do montażu (z dala od zakłóceń) i do tego tak długo jak nie lata się w silnym wietrze jest do niczego niepotrzebny.

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

: środa 27 sty 2021, 09:32
autor: pawelsky
pma_ pisze:Niezmienia to faktu, że mag jest najbardziej problematycznym czujnikiem w samolocie. Ciężko znaleźć dobre miejsce do montażu (z dala od zakłóceń) i do tego tak długo jak nie lata się w silnym wietrze jest do niczego niepotrzebny.
Nie wiem skad bierzesz teorie ze mialby byc problematyczny w samolocie skoro nie jest problematyczny w multirotorach zazwyczaj duzo mniejszych i majacych gesciej upchana elektronike i silniki...

Re: Konfiguracja APM do pierwszego startu. Flying wing.

: czwartek 28 sty 2021, 21:09
autor: pma_
Z własnego doświadczenia i z rcg. Pozatym jak można mieć jeden mniej point of failure to jest to pozytywne.
W copterach albo gps+mag jest na maszcie albo dość odsunięty od ramion (mam i tak i tak) może pokaż jak masz u siebie zamontowany mag w małym copterze bo jestem ciekaw.